Vybitá baterie V70

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 8
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: V70 III MY16

#1 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Kokos13 »

Ahoj,

v historii jsem nenašel. Prosím o radu. Moje V70 D3 MY16 hlásí vybitou baterii. Auto startuje bez problému. Bufik ale z důvodu nízkého napětí nespustim. Měly by tam byt dvě baterie, která je špatná? Hlavní nebo sekundární? 🤷🏼‍♂️

Díky moc, volvisté

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5171
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#2 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Warcz »

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 8
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: V70 III MY16

#3 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Kokos13 »

Díky! U start-stopu jsem noc nezaznamenal, ale z 90% ho hned po startu vypínam... Jinak žádný zásah atd. nebyl...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1311
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#4 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Arkaz »

v prvom rade ju daj nabit na normalnu nabijacku. potom treba skusit battery tester. ale je mozne ze uz je kaput ked bufikujes odide o nieco skorej.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#5 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Bufik jede z hlavni baterie.
Uprimne jakmile ti to nechce pustit bufika ani kdyz nastartujes a pise, ze je vybita baterie. Nepokousej se ji ani ozivit a rovnou dej novou.
Vim o cem mluvim, natrapil jsem se s baterii za posledni pul rok dost a nyni mam jiz 2 novou.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 50
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Divec
Vůz: V70 III 2.0 D2

#6 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Bican »

Zdravím,
Toto je můj první dotaz. :) Koupil jsem ojeté Volvo V70 D2 2.0 z roku 2015. Jednou za pár dní se mi objeví zpráva "Vybitá baterie". V autě je baterie Exide JZW 915 105 A Economy, která se zdá být nevhodná. Nemá dostatečnou ampérovou kapacitu dle návodu. Zřejmě to není ani správný typ (AGM/EFB).
Chci ji vyměnit, ale nejsem schopen najít správnou náhradu. Cituji návod:
"Důležité
Při výměně baterie startéru se do vozů s funkcí Start/Stop musí nainstalovat baterie správného druhu: EFB do vozů s manuální převodovkou a AGM do vozů s automatickou převodovkou."
Pokud ale vyhledám baterii dle motorizace, tak mi to nabízí AGM.
https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-exide-start-stop-agm-12v-70ah-760a-ek700
Mám manuální převodovku a očekával bych, že mi to nabídne EFB. Předpokládám ale, že bych měl koupit následující:
https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-exide-start-stop-efb-12v-75ah-730a-el752
V autě je přídavné topení, takže by bylo možná lepší vzít vetší kapacitu:
https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-exide-start-stop-efb-12v-80ah-720a-el800

Díky za rady.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)

jancho
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4193
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#7 Vybitá baterie V70

Příspěvek od jancho »

Klidně bych si zajel nechat vyměnit baterii do autorizáku. Budeš mít jistotu, že je tam to, co tam patří a cena je tam u baterií se slevou také přijatelná.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#8 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Vapik »

Dle návodu bych vzal EFB a kapacitu tu největší co prostor pojme. Vyhledávače na eshopech mají sem tam chybu v databázi.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 50
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Divec
Vůz: V70 III 2.0 D2

#9 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Bican »

Nakonec jsem to vzdal a volal do autorizáku. Pošlou mi nabídku. Díky
jancho píše: 20 kvě 2021 09:34 Klidně bych si zajel nechat vyměnit baterii do autorizáku. Budeš mít jistotu, že je tam to, co tam patří a cena je tam u baterií se slevou také přijatelná.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Urvanej »

No hlavně bych si nejdřív změřil, kolik to dobíjí... nejlevnější multimetr stojí stovku a víš hnedka, zda řešit baterii nebo altík.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13041
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#11 Vybitá baterie V70

Příspěvek od raolsa »

A změřit to jak u baterie tak přímo na altíku.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#12 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Presne, ja mel na Altiku krasnych 14V a na svorkach uz jen 13,5V.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1038
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 2017

#13 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Tom0 »

A pak případně zkontrolovat i druhou baterii... :wink:
_________________
Obrázek Volvo V90 D3 110kW, MY17, Inscription ;
Obrázek Peugeot 206CC 2.0i 100kW MY01 ; Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW (Pb 72V/20Ah + 3xLi-Ion 72V/20Ah), MY21

Bylo:
Obrázek Škoda Superb 3 1,6TDi 88kW DSG Style MY17 ;
Obrázek Volvo V70 D4 120kW, MY14, Summum ; Obrázek Volvo S80 3,2 175 kW, MY07, Summum, LPG

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#14 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Urvanej »

Tak jasný, ale to už jsou pokročilý techniky diagnostiky :-D
Změříš baterku po delší jízdě a s nastartovaným motorem vidíš 13,0 v a víš, že altík nedává. totéž s naměřenýma 14 V víš, že je baterka v čudu.
Mi tak napadá, že ty super eko kraviny to, co sem psal, asi umí dost pozměnit, když to v podstatě nikdy pořádně nedobíjí, aby se ušetřilo palivo :bad:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Juric
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 409
Registrován: 4 roky
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70II D5 2006
Bydliště: Olomouc

#15 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Juric »

Já se jako hloupý Janek zeptám jestli není trošku nesmysl měřit dobíjecí proud alternátoru, který je udávaný až např. 120 A, multimetrem, který má zdířku pro max. 10A?
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manualObrázek

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Urvanej »

To by bylo dost hloupý měřit proud. Proud se obecně měří dost málo, v 95% si vystačíš s napětím.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 50
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Divec
Vůz: V70 III 2.0 D2

#17 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Bican »

Změřeno.
Na baterce před startem 12.4 V čili zřejmě kaput. Ráno když jsem změřil, když jsem přijel z velmi krátké pojížďky, tak měla 12.7 V.
Po nastartování na baterce 14.8 V.
Jinak mi volali z autorizáku DEKOM. Výměna baterie by měla stát něco přes 3 000 Kč. Za mě pohoda jenom tam musím zajet, protože je to v Pardubicích.
Naposledy upravil(a) Bican dne 20 kvě 2021 14:36, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Urvanej »

Jak dlouho to stálo? 12,4V je poměrně běžná hodnota, tam nevidim nic špatně, pokud si odemykal, otvíral dveře (stropní světla apod.).
14,8V mi přijde už skoro dost, ale jak jsem psal předtim, dneska je nabíjení řízený dost komplikovaně. Nicméně mi z toho vyplynulo, že altík asi bude OK.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 50
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Divec
Vůz: V70 III 2.0 D2

#19 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Bican »

Stálo to asi 6 hodin. Podle mě je problém v typu baterie. Je to podle mě klasická baterka - Exide JZW 915 105 A Economy. Už když jsme to kupovali, tak se tam po chvilce stání hláška objevila. Počítal jsem s tím, že bude špatná baterka.
Ideální by bylo hodit baterku na tester ...
Naposledy upravil(a) Bican dne 20 kvě 2021 15:54, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13041
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#20 Vybitá baterie V70

Příspěvek od raolsa »

A resetoval někdo baterii po výměně v systému?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 50
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Divec
Vůz: V70 III 2.0 D2

#21 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Bican »

To bohužel nevím. Snad jsem konečně našel, která to je.
https://www.auto-doplnky.com/autobaterie-skoda-economy-72ah-640a-prava-original-skoda-jzw915105a-p42957
Je tam explicitně uvedeno:"nevhodné pro vozy s funkcí start - stop"
Nejrozumnější bude udělat si výlet do autorizáku.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 50
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Divec
Vůz: V70 III 2.0 D2

#22 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Bican »

Tak nakonec objednána a nainstalována tato:
https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-exide-start-stop-efb-12v-80ah-720a-el800
Bohužel velikostně to není úplně ono. Nejde úplně zaklapnout horní deklík na baterku. Baterka má na délku 315 mm ale opravdu se tam vejde jenom velikost 278 mm.
Je to tato:
https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-exide-start-stop-efb-12v-70ah-720a-el700
Deklík má prolis pouze pro tyto velikosti akumulátorů.
Baterie se ale jinak do boxu vejde. To jsem měřil před objednáním. Jsou tam matičky pro úchyt atd. Příště budu moudřejší. :)
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#23 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Kup si vysoky kryt a bude to OK.

A reset vymeny baterie jsi provedl?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 50
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Divec
Vůz: V70 III 2.0 D2

#24 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Bican »

Tak jsem zkoušel avdily.cz . Nejsou a nebudou. Budu se s tím muset naučit žít. :) Jsem zvědavý, jak dlouho baterka vydrží.
Reset proveden dle návodu.
https://www.volvov40club.com/threads/bms-battery-monitor-system-reset-for-new-battery.29514/
Naposledy upravil(a) Bican dne 24 kvě 2021 15:18, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 2.0 D2 (2015, D4204T20)

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#25 Vybitá baterie V70

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ano, staci to pres tu mlhovku a vystrazny.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“