D5 vibrácie voľnobeh

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#1 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Pongo »

Čus borci,

Riešim momentálne vibrace za voľnobehu na 2,4D bez DPF. Vibrácie sú cca do 1000 RPM, potom ide motor hladko. Divné je že niekedy sú silnejšie a niekedy ich skoro vôbec necítiť. Nieje to len subjektívny pocit zmeny, krásne je to vidieť na trasení svetiel :)
Štarty sú neni vyslovene zdĺhavé ale myslím si, že sú dlhšie viac ako je zdravé :/ alebo som len rozmazlený z mojej atmo rotačky :D

Silembloky sú komplet nové, všetko Corteco.
Podtlaky fungujú (odzkúšané cez Vidu), citeľná zmena k horšiemu po vypnutí. Meraný prepad na vstrekovačoch je Ok. Medzi jednotlivými válcami sú malé rozdiely a všetky sú podľa Vidy v norme (40ml/min). Ja som sa dostal tesne pod 40ml za 3 minúty. Zmerané korekce cez Vidu ale to mi moc nepomohlo pretože sú tam hodnoty, ktoré sa tu na fóru opakujú celkom často :D

Čo ma však zaujalo je chyba v ECM - low rail pressure. Môže táto chyba značiť tečucí vstrekovač ? alebo vadný senzor tlaku, čerpadlo ? mám pocit že hodnoty tlaku v raili rastú celkom pekne, čo sa mi však už nezdá sú výkyvy tlaku a otáčok viz dole...

Mali by ste niekto doporučenie čo ešte skontrolovať, čo by mohlo spôsobovať hrubý (a občas menej hrubý) voľnobeh motoru ? Stále podozrievam vstreky, ale radšej sa spýtam než sa vrhem do rozobratia a repasu 5tich vstrekov :)
Napadla ma napr voľnobežka altíku zle uložený motor v uložení ...
Ale to nevysvetluje občasné zmiernenie vibracií..

P.S. sorry, viem že témat na vibrace CR dieslov je tu hafo, ale všade sa to vyriešilo buď výmenou uloženia alebo zistením metódou prepadov :)

Dík za rady:)
Přílohy
908B8672-729B-451C-AD7F-93B3B96C04D4.png
908B8672-729B-451C-AD7F-93B3B96C04D4.png (6.05 KiB) Zobrazeno 2422 x
A2EEA968-8CA6-47D1-845A-8B0176020D9D.png
A2EEA968-8CA6-47D1-845A-8B0176020D9D.png (9.85 KiB) Zobrazeno 2422 x
B7DB4078-DF77-48AB-A02E-C35B3EC902C5.png
B7DB4078-DF77-48AB-A02E-C35B3EC902C5.png (30 KiB) Zobrazeno 2422 x
634F963B-4EC3-4210-A039-443C75CA886E.png
634F963B-4EC3-4210-A039-443C75CA886E.png (54.78 KiB) Zobrazeno 2422 x
E0E3880D-EC7B-42C2-8551-37B699895731.png
E0E3880D-EC7B-42C2-8551-37B699895731.png (20.36 KiB) Zobrazeno 2422 x
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

Sup
Offline
Příspěvků ve vlákně: 38
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

#2 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Sup »

Ahoj, mám taky D5 bez DPF 120kW, aktuálně mám najeto 213tis km a po výměně spodního záchytu reakce, vpředu na převodovce za Corteco se s temihle vibracemi potýkam taky. Předtím tam byl vymlaceny origo silas a vibrace byly malé. Žádnou chybu mi to taky nehlásí, při zrychlení tam bylo i 1650baru na railu, max tlak má být 1600baru. Chybu o nízkém tlaku jsem měl taky uloženou, přičítal jsem to výměně palivového filtru, kdy se dlouho točilo bez paliva, než se to natahlo. Auto jede velmi slušně, já jezdím jen OMV maxxmotion a teď jsem přešel na Vervu Diesel, spotřebu mám do 6,3 a zakouří to jenom, když dlouho jezdím po městě a potom zrychluju na plný plyn. To se objeví obláček, ale pak už nic.

Tak čekám s tebou na rady, vidu jsem ještě nedělal ani zkoušky přepadu. Ovšem vibrace jsou dost nepříjemné, úplně mi to rozezní interiér.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#3 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Zajsoft »

BTW a vsechny calibrace v ECM mas udelane?
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#4 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Pongo »

Ahoj,
s Vidou som celkom nový :) Mohol by si poradiť na čo sa konkrétne zamerať ? Ku kalibráciam som sa ešte nedostal, chcel som skalibrovať dorazy oken ale nevedel som to tam nájsť :oops:

Čo som skúšal tak bolo manuálne vypnúť zapnúť EGR, tam bol zmena minimálna. Vypnúť zapnúť podtlak do uloženia, tam sa to zmenilo len k horšiemu.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#5 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Zajsoft »

VEHICLE COMMUNICATION -> ECM -> Advanced
A vubec si projdi vsechny jednotky, je tam dost nastaveni, testu, etc...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 40
Příspěvky: 632
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#6 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od jirkaTDI »

Ano, mám stejný problém, motor D5 120 kW bez DPF a
- všechny silentbloky na motoru nové Lemforder
- vstřiky všechny po vyčištění ultrazvukem a kontrole v dieselservisu
- nová vakuovka, podtlaky OK, olej Mobil 5w40 měněný pravidelně, hydroštely tiché, rozvody a dvouhmota mají najeto jen 60t km...

Vibrace na volnoběh jsou větší, než by se mi líbilo. Když jsem seděl v XC70 se stejným motorem, tak tam vibrace nebyly žádné.
Může to být jen tím, že silentbloky nejsou origo? Jestli by to mělo nějaké řešení, tak bych byl rád.
Přijde mi, že ten motor na volnoběh prostě neběží hladce, ale jakoby se mírně hádá a třepe se.

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4772
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#7 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od PetrXC70 »

Jestli bydlíš v Uhříněvsi, můžem to porovnat. Mam dílnu v Netlukách...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#8 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Pongo »

Pokiaľ sa nemýlim tak v položke advanced bolo len Injectors check a Injectors programing - tam sa vyberá možnosť jedného z trocch typov vstrekovačov... Ale ešte to pre istotu mrknem :)

Napadla ma ešte taká blbosť, pri výmene ramien keď som mal podvihnutý motor, som skúsil povoliť všetky uložnia motoru a nechať ich znovu sadnúť. A teda ten pri remenici som musel hodne presviedčať aby zapasoval na miesto. Takže je v nejakom nie uplne ideálnom predpetom stave. Ikeď si nemyslím že by to pomohlo, pokiaľ hovoríš že sa ten motor na voľnobeh háda, tak budeš na tom asi rovnako ako ja. Viď graf otáčok a tlaku po štarte. Chviľu si RPM držia peknú linku a chvílu to lieta hore dole.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#9 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Zajsoft »

No treba takhle:
image.png
Ono to ma kazdej rocnik, model, kazdou chvili jinak...
Nekde je toho 3 prdele, nekde skoro nic...
Nekde je kazda kalibrace na cca 5sec, jinde zas zapnes, cekas, pak vypnes klicek, cekas jak vocas placnu 30sec...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#10 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Dural8 »

Tohle se tyka P3, mozna P2 s dpf, ale na 120kw rozhodne tolik moznosti neni. Tedy je jich tam tolik pomalo, kolik pise tazatel = zadne carovani se udelat neda.
_________________
V60 D4

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#11 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Zajsoft »

Jasan. Ja to spis myslel tak, ze nemuzu z hlavy vedet, co zrovna u ceho je a neni, slo mi jen o to ho principielne nasmerovat... A jo, ten priklad sem dal od P3.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#12 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Pongo »

No každopádne reset EGR by mal ísť aj na P2 Euro 3 bez DPF, nie ? A tiež ho vo vide nevidím ...
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2217
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#13 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Zajsoft »

Ciste od boku muzu teoretizovat, ze to muze bejt ovlivnene taky co clovek ma za verze SW v jednotlivych jednotkach, ale zas na druhou stranu, dost veci, si verzi SW overuje az pri vlastnim ukonu(treba kalibrace saci klapky, automatu, etc...).
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#14 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Pongo »

Helou again,
Môže mať na voľnobeh vplyv váha vzduchu ?

Dnes ma cestou z práce napadlo ju odpojiť vypnúť, pocitovo si myslím že sa to zlepšilo, samozrejme okrem núdzaku a omezeného výkonu :D
Napadlo ma že pri núdzaku možno nebude v raile tak vysoký tlak ako pri normálnom režime- tudiž menšie vibracie ? :unknown: Opak je však pravdou a pri núdzaku som tlak v raile ešte vyšší :shock:
Z 362600hPa pri MAF 23.1kg/h na 369200hPa pri MAF 0kg/h neznámy EGR flow, idling.
Nevedel by mi niekto zmerať ako sa pohybuje MAF pri voľnobehu 2,4D alebo D5 (myslím že to bude rovnaké) pri hladkom voľnobehu ideal Euro 3 a 0%EGR ?
Vida nehlási chybu MAF.

Pamatám si že keď som rozoberal filtr tak ma zaujalo niečo ako dioda/odpor naletové na čidle váhy (viď foto)...Je to tam v originále ? Na koncernovkách to nebýva. Viem že sa kedysi takto "tunili" a oživovali mrtvé váhy na staré TDIčka. Naletovaním buď odporu alebo diody (vfčil už nevím ktoré z toho) medzi kontakty váhy, čož oklamalo jednotku na vyšší prútok vzduchu a tudíž viac paliva čo nám kôli huleniu nedovolia zelený :) :crazy: Auto tak hodne obživlo. btw odskúšané na I5 TDI VW Caravele keby si niekto chcel vziať inšpiráciu na 2,5TDIčko :twisted:

Tudiž otázka šahal predošlý majiteľ do váhy alebo nie ? :kuchta:

Každopádne dnes ráno 8 stupňov a už som naštartoval až na druhý krát :/ ale to by mohli byť aj žhavičky...
MAF sensor
MAF sensor
Rail pressure RPM
Rail pressure RPM
Untitled.png (10.25 KiB) Zobrazeno 2251 x
EDIT:
Tak je možné že už je to tam z výroby :/
MAF.png
MAF.png (91 KiB) Zobrazeno 2240 x
Naposledy upravil(a) Pongo dne 02 zář 2020 22:01, celkem upraveno 2 x.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

Nitty
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 192
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#15 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Nitty »

Mně ty vibrace začaly právě po výměně těch silentbloků motoru, předtím nic a po nich se to třese úplně na jiné úrovni.
Myslel jsem nejdřív že je Lemforder tak tvrdý, ale Corteco je tedy asi to samé. A nic jiné se s autem během toho ani po tom nedělalo, takže 100% je to tím
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#16 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Jasko »

Skusil by som na skušku odpojiť horny silent /zachyt reakcie

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#17 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Pongo »

Nitty,
nebiť tých horších štartov tak si to tiež myslím. BTW ako tam šel silentblok pri remenici ? Sadlo to jako riť na šerbeľ jak sa hovorí, alebo ho bolo treba presviedčať ?:D
Vo Vide sa dá vypnuť podtlak do tých dvoch podtlakových. Rozdiel je znať okamžite :)
Čítal som tu pár krát o prebalených kšuntoch do nóbl obalov, ktoré častokrát neboli podtlakové popr mali kontakt kov na kov :D Skúsil by som zamerať na začitok na toto.. Dnes človek neví kde čo koupí ...

Jasko,
je pravde že ja som menil všetkých 5 SB naraz, ten vrchný záchyt som bral nejakú menej známu značku (Optimal-bol som žgrlák za to platiť viac keď sa to dá jednoducho vymeniť :D) a cca po 3 mesiacoch má slušnou vuli :/ Skúsim odpojiť...
Naposledy upravil(a) Pongo dne 02 zář 2020 21:39, celkem upraveno 1 x.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

Nitty
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 192
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#18 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Nitty »

Já jsem to neměnil tak nemůžu poradit, ale kupodivu mi to předtím startovalo hůř a teď se to dost zlepšilo, ale s výměnou silentbloků by to asi souviset nemělo
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Sup
Offline
Příspěvků ve vlákně: 38
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

#19 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Sup »

Mně to startuje po nažhavení na ťuk a přesně se mi to objevilo až po výměně pouze spodního záchytu reakce. Je to chycené na dvou šroubech a dvou matkách, jednoduchá výměně, zkuste si ho povolit a nastartovat zda to přestane. Uvažuju, že vezmu origo Volvo. Protože jinak je auto motorove bez chyby a na D5 má ještě málo najeto.

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4772
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#20 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od PetrXC70 »

Já myslim, že tenhle silentblok by s vibracema moc společnýho mít neměl...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Sup
Offline
Příspěvků ve vlákně: 38
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

#21 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Sup »

U mne se to objevilo právě po výměně tohodle silasu, nic jiného mimo oleje v motoru a manuálu se nedělalo ;-)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#22 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Pongo »

No ja nevím, podľa mňa by to mohlo mať niečo spoločné...

Pri prvej inštalácií som ten prevodovkový plne uťiahol, zaťiaľ čo som mal motor podvihuntý. Teraz keď som ho povolil bez zdvihutého motora, tak bolo videť že si sadol úplne inak.
V mojom prípade podozrievam skorej pri ten pri remenici. Jak som písal nesadol tam úplne presne. Po jemnom chytení a dotiahnutí šróbov o nápravnicu, tak aby mi to už nevybehlo z tých dvoch pozičných jamiek, som znižoval motor do bodu, kedy bola díra na motore plus mínus výškovo ako v uchýte avšak cca 1cm mimo do boku (lepšie to nešlo). Tam som motor presvedčil šróbovakom cez jednu dieru na uložení sa dostať do takej polohy aby som ho mohol chytiť šróbom v druhej diere...

Holt chcelo by to druhé auto ako darcu orgánov :evil: aby sa zbytočne nekupovali diely, ktoré tým vibráciam stejne nepomôžu :D
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#23 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Pongo »

Helou egein,

update k stavu: pre testovanie vyskúšné naštartovnie raz bez prevodovkového a raz be vrchného uchytenia, výsledok bez zmeny :Search: .
Vyskúšané postupne odpájanie vstrekovačov či by to neodhalilo úplne off vstrekovač. Tak isto bez výsledku.

Začínam sa pohrávať s myšlienkou, že by mohla chyba mohla byť niekde v podtlaku. Podtlakáče sú nové, pod olejovým víčkom je už ticho :) Otázka je či pumpa dáv a dostatočný podtlak. Mám pocit že keď auto klepe najviac, tak turbo pri rozbehu kopne pri 1500RPM, kdežto v tých svetlejších chvílkach keď to neklepe, to zaberá tak nejak prirodzenejšie od spodu. Možno je to je len pocit, s pedálom na podlahe moc často nechodím.... :oops:

Auto má cca 260tis. Pri kúpe boli staré silembloky a spodvíčka oleju to rachtalo (pumpa) s novými to stíchlo. Hadičky som kontroloval zatím len hubou :D ale nejaký pokles vycucnutého vzduchu som nepoznamenal :bad: Je však možné že by sa pumpa pri behu naprázdno nejak poškodila ? Búhví ako dlho stým predošlý majiteľ jazdil...

Aký veľký má byť podtlak v systéme, resp. na čo sa zamerať pri kontrole pumpy a vakuového systému celkovo ...

Dík za rady :)
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 24
Příspěvky: 4772
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#24 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od PetrXC70 »

Tak už ste s tim něco provedli?

Mám připravený na výměnu podtlakový čerpadlo, zkusil sem dát na víčko motoru skleničku s vodou a udělam to i po výměně, jestli bude změna. Teda pokud to bude viditelný na videu...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 40
Příspěvky: 632
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#25 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od jirkaTDI »

U mně se vibrace na volnoběh začaly projevovat po výměně všech silentbloků na motoru. Před tím byl sice volnoběh klidný celkem, ale vibrovalo to zase za jízdy do 2000ot., po výměně je to za jízdy OK ale na volnoběh ne.
Navíc vibrace nejsou vždy stejné, náhodně se střídají cca 3 intenzity:
1. téměř bez vibrací (výjimečný stav)
2. lehké vibrace (kdyby to bylo takto stále, neřešil bych, dá se snést) (nejčastější stav)
3. větší vibrace - opravdu nekomfortní, rozezní se celý interiér, všimne si toho i manželka (ne moc výjimečný stav)

Podezřívám nyní také silentbloky na rámu pod motorem, jedna z mála původních věcí kolem motoru. Jedna z mých teorií je, že jak se ty ještě původní silenbloky hýbou (auto má 360tkm), tak pokaždé se to v nich skřípne jinak a podle toho to vibruje.
Další podezřelý je dvouhmota LUK, měněná minulým majitelem a měla by mít najeto jen 60t. km, nicméně po chcípnutí zarachtá a při přidání/ubrání plynu lehce cvaká (pokud to nedělá něco jiného).
Nejprve chci ale znova projít všechny hadičky podtlaku a vyměnit je za nové silikonové. Sice podtlaky už jsem jednou procházel a zdály se OK, ale pro jistotu a je to to nejlevnější co můžu udělat.

Jinak do podtlakovýho čerpadla jsem taky vkládal naději, nicméně po výměně za nové vibrace beze změny. Ale řekl bych, že to trochu lépe brzdí.
A zkoušel jsem:
- odpojit MAF - beze změny
- odpojit podtlak silentbloků - nastane trvale stav vibrací 3

Dále jsem si všiml, že když stojím na místě a vibrace jsou na úrovni 3, tak když pustím brzdu, tak se to zmírní na stav 2 !!! To mi napovídá, že to musí být zakleté v těch podtlacích. Neodpojuje třeba při stání na brzdě ten el.mag. ventil podtlak od silentboků, aby ho bylo dost pro posilovač ???
Další poznatek - občas při dojíždění ke křižovatce na neutrál a stání na brzdě klesnou otáčky motoru na 500 a při tom jsou vibrace brutální. Když brzdu pustím, otáčky se vrátí na 700. WTF?! (ale stává se to velmi zřídka)

Budu teď zkoušet laborovat s těmi podtlaky, zkusím se taky projet s natvrdo zapojenými podtlaky do silentbloků bez toho ventilu.

PetrXC70: někdy se potkat můžeme, jen bohužel času málo... v jakých časech jsi v Nupakách k zastižení?
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“