start stop systém -vypnutí

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 6
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Bílovec
Vůz: VOLVO XC 60 D4 AWD

#1 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od milmarek »

zdravím všechny,
dnes je na netu článek týkající se start stop systému. O výhodách - respekt. nevýhodách se toho mnoho nadiskutovalo. jsem zastánce názoru, že to ničemu - ekologii - nepomůže a autu to celkově škodí. Je zde jednoduchý návod, jak systém trvale vypnout. Má se vypojit konektor, který je u mínus pólu akumulátoru a je hotovo.. Můj dotaz:
1. je takovýto konektor u XC 60 d4 AWD rok 2015, 140 KW, pokud ano, je u plus, nebo mínus pólu?
2.aku je v boxu, vidět je jen na +, jak je aku v boxu fixován, aby šel povytáhnout a byl dostupný - pól?

Díky za reakci


Ohlásit tento příspěvek

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5136
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#2 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jenže to můžeš udělat na záložní baterii pro Start Stop a ta je pod sterači na pravé straně. Ta co je přístupná pod kapotou, je hlavní.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 6
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Bílovec
Vůz: VOLVO XC 60 D4 AWD

#3 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od milmarek »

díky za reakci, ale nevím o tom, že by u XC 60 měla být záložní baterie. Nikde v manuálu o tom není zmínka, zatím se s autem seznamuji, mám ho krátce. V předešlém mercedesu E 320 CDI záložní, nebo pomocná baterie zajišťující určité funkce byla, ale u Volva to zatím nevím. I tak dík

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 257
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Cieszyn
Vůz: S60 D5 Sport 136 kW MY 09

#4 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od ruprecht »

_________________
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW Obrázek
BMW Z4 E85, 2.5I

ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5185
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#5 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od Warcz »

No sice hromada omáčky okolo, ale ve zkratce má pravdu. Odpojit si jednotku na kontrolu baterie, aby mi nespínal start-stop je opravdu kravina.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 305
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

#6 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od ivanvanata »

no pravdu celkem má, ale když jsem jezdil novou V40 nejradši bych ten start stop rozkopal... ráno bylo minus 10 a auto mi po kilometru a půl chcíplo, stejně tak když se přifičelo z dálnice. ale na stříhání drátů jsem se nedal :)

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5136
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#7 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Warcz píše: 21 dub 2020 17:57 No sice hromada omáčky okolo, ale ve zkratce má pravdu. Odpojit si jednotku na kontrolu baterie, aby mi nespínal start-stop je opravdu kravina.
Jenže odpojenim BCM na baterii u Volva se fakt Start Stop NEVYPNE!!! Jen to začne nabíjet jak má a ne jako s tím kurvitkem.
Takže to s klidným svědomím odpojí. Stačí ten slabý dratek na plus pólu na 10ku klíč.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 401
Registrován: 12 roků
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#8 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od Teflon_490 »

Jakub Svoboda píše: 21 dub 2020 19:37
Warcz píše: 21 dub 2020 17:57 No sice hromada omáčky okolo, ale ve zkratce má pravdu. Odpojit si jednotku na kontrolu baterie, aby mi nespínal start-stop je opravdu kravina.
Jenže odpojenim BCM na baterii u Volva se fakt Start Stop NEVYPNE!!! Jen to začne nabíjet jak má a ne jako s tím kurvitkem.
Takže to s klidným svědomím odpojí. Stačí ten slabý dratek na plus pólu na 10ku klíč.
A nedostanes k tomu spravnymu dobijeni i bonus v podobe prebijeni? Nevim, elektrikar nejsem, jenom se ptam.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5136
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#9 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ne to vůbec, napětí řeší regulátor na Alternátoru. Jen se baterie bude dobíjet neustále na 100%. A né jen pokud si CEM usmyslí pouze do max. 80%
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 401
Registrován: 12 roků
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#10 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od Teflon_490 »

Ok, nekdo tam prave psal ze dneska alternatory uz regulatory nemaji a hlida se to elektronicky prave pres BMS.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 90
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

#11 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od Spyke »

Oživím téma s vypnutím start stop. Byl jsem docela překvapený, že hlavní baterka má po jízdě cca 40 km 12,4 V a záložní 12,7 V. Ale je pravda, že ke mně je to pořád do kopce, takže pod plynem. Myslel jsem, že se obě baterie dobíjí současně a nebude tam takový rozdíl. Leda by už velká odcházela, Dobíjení je patrně v pořádku, skokově leze i nad 15 V na volnoběh, což by mělo být v pořádku. Po odpojení BCM se ustálí kolem 14,6 V na volnoběh. Ale na volnoběh už se nedobíjí záložní baterie při odpojeném BCM. Dobíjí se za jízdy třeba tím bržděním motorem nebo tu malou musím řešit nabíječkou? Dneska jsem pojezdil bez BCM, zítra změřím baterky. Máte někdo dlouhodobější zkušenosti s odpojeným BCM? Díky.

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5185
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#12 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od Warcz »

Ja to moc nechápu. Tak když to odpojíš proč chceš záložní baterii řešit ? :-) Kdybych to auto dělal já, tak nastavím aby se baterie nabíjela při brždění motorem a potom se vybíjela při běžném provozu, nebo když nebude mít dostatek napětí.

Na to tvou otázku je odpověď něco najezdit a změřit. Těžko tady od stolu poradíme.

PS: Uprav si v popisu vlevo auto a rok výroby :-)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 90
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

#13 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od Spyke »

Uvažuju o montáži bufiku, který jede třeba 40 minut z baterie, takže 12,4 V nebo i min se mi nezdá úplně ok pro tuto proceduru. A nechat záložní baterii jen tak se samovolně časem vybít taky asi neni rozumné, třeba ji budu potřebovat za dva roky,aby fungoval start stop systém na TK....bez zapsaných chyb v řj. Spíš bych ocenil radu od někoho,kdo tento zbytečný systém v autě má a řešil nedostatečné dobíjení právě odpojením BCM.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5136
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#14 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Neres zalozni baterii.
Bufik bere stabilne cca 7-10A coz v mrazech poznas, zda mas baterii OK. Zatim kazdemu co jsem montoval bufika, musel nasledne dat novou baterii, pac puvodni to nedala.
Takze jestli meris hlavni baterii bez zamceneho a uspaneho auta se mediv, ze mas pouze 12,4V. Bud ji odpoj, nebo mer az tak za 30 min. Uz jen to, ze otevres dvere, probudi se auto a najednou odber cca 25A
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 90
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Brodek u Konice, okr. Prostějov
Vůz: XC60 AWD 2,4 120 kW rok 2012 manuál

#15 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od Spyke »

Tak dneska po odstáté noci, následném odemknutí a "probuzení auta" hlavní baterka 12,65 V. Přičítám to včerejší jízdě s odpojeným BCM, kdy dostávala asi to, co by měla u auta bez start stop. Tak to nechám zatím takhle.
Co se týče bufiku, tak tři roky stará baterka v oktávce, po 30-40 minutách chodu bufiku i s ventilátorem, kdy v autě bylo tepleji než doma, neměla baterka nikdy problém. Ale jezdím 4x týdně 40 km do práce a při delším stání v zimě třeba 5 dnů v dovolenou, jsem ji napíchl na nabíječku. Jinak žádné extra starání...
Dík za informace.

VB
Ověřený
Offline
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 661
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

#16 start stop systém -vypnutí

Příspěvek od VB »

Pěkný článek
Proč se ceny za servis zvyšují: Díly a opravy letí vzhůru!
https://www.auto.cz/proc-se-ceny-za-servis-zvysuji-dily-a-opravy-leti-vzhuru-138429
Podívejte se na nárůst cen světel u některých aut (Kia Seed - full LED), a to nám ta naše připadala drahá.

3. Baterie
Dokud byly autobaterie se zátkami, stačilo nabíjet, kontrolovat hladinu elektrolytu, popřípadě doplnit destilovanou vodu a životnost mohla být velmi dlouhá. Pak přišly bezúdržbové se sníženou spotřebou vody, kde nemusíte nic dolévat. Bohužel v případě vybití v nich mnohem rychleji narostou krystaly sulfatace, které autobaterii zničí. Když dnešní baterka zůstane vybitá déle než deset hodin, je většinou po ní – zatímco naši předci i zcela „mrtvou“ bez problémů dobili. Zavedení systému stop-start si vynutilo další nároky – aby vůbec přineslo úsporu paliva, musí se energie pro opakované starty brát při brzdění. Takže alternátor vozů se stop-startem pracuje tak, že při vyrovnané jízdě téměř nedobíjí a drastickým zvýšením napětí až na 16V se to snaží dohnat při brzdění, kdy takto zužitkovává kinetickou energii vozidla. Baterie, co toto snáší, musí být vyztužená EFB, nebo dokonce AGM se skelnou vatou mezi deskami. Taková je až dvakrát dražší než obyčejná, takže například typ pro středně velké benzinové auto s 60 Ah vyjde na 3000 Kč místo 1600 Kč. A co hůř – životnost i tak bývá často jen dva roky, zatímco klasické a dobře nabíjené baterie ve starších autech vydržely i deset let.
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“