X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 312
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#1 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?

Příspěvek od skulda »

2007, 404 000 km, manuál, 136 kW (do 360 000 km serviska jen Volvo)

na začátku při 360 kkm motor "cukal" jen na volnoběh, když byl hodně zahřátý
v zimě to zas tak často nedělalo a když ano, stačilo zapnout třeba výhřev zadního okna a bylo to OK, motor si lehce přidal a kolísání přestalo
v létě to zase řešila klimatizace, když je zapnutá, motor necuká

cukaní také přestalo při volnoběhu cca po 2 minutách, kdy se prý "odstaví" EGR ventil, při tomto se i změní zvuk motoru/výfuku

za jízdy to do teď nedělalo

teď to cuká a dost významně i za jízdy po ohřátí, ale není to pravidlem, někdy to dělá jindy ne, někdy v zátahu, někdy v otáčkách, někdy při plynulé jízdě

origo diagnostika mlčí..., žádná ani zdánlivě související chyba

jediné co diagnostika občas vyhodí za chybu je "zaseknutý" EGR ventil, ale to už se dlouho nestalo, ani teď - v tomto případě auto přestalo táhnout (jako by netlačilo turbo) - stačilo motor nechat 5 min vypnutý a pak zase OK, ale toto mi co dávám jiný olej, tak 20 kkm, neudělalo

vstřiky čištěny v ca 365 000 km, jeden repasovaný, podle diagnostiky a i měření přepadu jsou OK, na studeném motoru/teplém motoru při volnoběhu/v otáčkách

tlaky za studena 14 - 16 bar, za tepla 16-18 Bar (rozmezí všech válců)
- nikde jsem nevyčetl jaké by tenhle motor měl mít tlaky, odhaduji podle komprese, tak 1,9 baru minimálně ? (nový 2,5 bar?) ale to fakt netuším...

podle diagnostiky se ztráta zátahu dá spojit jen s průběhem tlaku paliva a polohy EGR ventilu (regulátor tlaku na liště je vyměněný za úplně nový)
- vše ostatní jako tlak turba, váha vzduchu, atd. má konstantní průběh bez odezvy na "ztrátu" tahu

- tlak paliva podle diagnostiky odpovídá nominálnímu tlaku, lehce kolísá, když je EGR přirozeně deaktivovaný nebo odpojený (konektor), tak tlak paliva kolísá méně

- když odpojím EGR ventil, tak cukání okamžitě přestane, auto samozřejmě spadne do nouzáku (palubák nic nehlásí) a netáhne, ale jede naprosto hladce bez jakéhokoli cuknutí

- když se za jízdy EGR ventil sám "odstaví" v nějaké režimu jízdy/stavu motoru, tak cukání se opět nevyskytuje

- když EGR ventil aktivuji přes VIDA (v době, kdy je přirozeně deaktivovaný a auto v té době necuká), tak auto začne cukat stejně jako to dělá při samotném popisovaném problém, akorát citelněji

auto jinak jeden pěkně, žádný lenoch, 0 spotřeba vody, naprosto minimální spotřeba oleje (na 10 kkm nedolívám)
žádný problém s DPF filtrem, žádný kouř z výfuku, koncovka výfuku relativně čistá (na 400 kkm)
motor a turbo suché jak pepř

EGR ventil vyčištěn v cca 370 000 km, + odvětrání kliky/separátor oleje
sání nečištěno

pocitově to nevypadá na to, že by auto cukalo, protože vynechává jeden válec (kvůli špatným tlakům/třeba podpálenému ventilu/NOK vůlím), to jsem zažil u jiných aut a to vypadalo jinak, tady to vypadá, jako kdyby motor měl málo vzduchu nebo nafty

co bývá špátného na EGR? více elektronika nebo samotná mechanika se servem? dá se to koupit samostatně...

vzhledem k nízkým tlakům, si nejsem jist že to EGR vyřeší

ještě jedna věc, při tom cukání z motoru lezou celkem strašlivé rány (kovové), ale nedokážu je lokalizovat/identifikovat...

díky moc za zkušenosti pokud máte...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#2 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?

Příspěvek od Tod2 »

A není to jen alternátor - zaseklá volnoběžka?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 312
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#3 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?

Příspěvek od skulda »

hmm, to me nenapadlo, zkusim to, ale nefandim tomu...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#4 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Schodit řemen a rukou protočit. Jedním směrem má jít volně.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

selap
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

#5 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?

Příspěvek od selap »

Jo, ten dokáže nadělat pěknou paseku a přitom se tváří že on nic....
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1281
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#6 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?

Příspěvek od Dural8 »

Co cidlo tlaku paliva ne na liste, ale na cerpadle. Neupnul jsi se moc na ten egr? Me se zda, ze jo. Vsak kdyz se podivas a zjistis, ze tesni, tak na volnobeh ma byt zavreny a pokud i pres zavreny egr dochazi k vynechavani a skutecne zavreny je, nejenom ze si auto mysli, ze zavreny je, tak uz bych mu neprikladal takovou roli v problemu. Myslim.
_________________
V60 D4

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 312
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#7 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?

Příspěvek od skulda »

Dural8 píše:Co cidlo tlaku paliva ne na liste, ale na cerpadle. Neupnul jsi se moc na ten egr? Me se zda, ze jo. Vsak kdyz se podivas a zjistis, ze tesni, tak na volnobeh ma byt zavreny a pokud i pres zavreny egr dochazi k vynechavani a skutecne zavreny je, nejenom ze si auto mysli, ze zavreny je, tak uz bych mu neprikladal takovou roli v problemu. Myslim.
na čerpadle je čidlo tlaku paliva? kde?, já myslel, že zelené je čidlo teploty a červené je ventil ON/OFF a ne čidlo nebo regulátor

já ho podle diagnostiky na volnoběh zavřený nemám, alespoň ne první dvě minuty

no když já vůbec nevím, jak by měl EGR ventil "chodit", nikdy jsem to neřešil, jen jednou jsem na to koukal známému, když byl u mě na diagnostiku a průběh otevření/zavření byl úplně jiný, chodil v daleko větších krocích (skokově), ne jako u mě, kde "lítá jak poplašený"

domluvím se s někým komu to jezdí normálně a kouknu na průběh tlaku paliva a průběh EGR
Přílohy
2019-06-27_15-18-13.jpg
2019-06-27_15-18-13.jpg (87.43 KiB) Zobrazeno 1217 x
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 312
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#8 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?

Příspěvek od skulda »

tak po porovnání s jiným 136 kW motorem chodí můj ventil hůře, větší rozdíl mezi požadovanou a skutečnou polohou ventilu,
problém je ale zdá se vyřešen bez zásahu, natankoval jsem plnou na jiné pumpě, před tím jsem z nouze natankoval trochu nafty do skoro prázdné nádrže u malé Coop stanice ve Štokách u Jihlavy,
teď co jsem natankoval plnou jinde a najel asi 600 km, tak je vše OK
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“