2007, 404 000 km, manuál, 136 kW (do 360 000 km serviska jen Volvo)
na začátku při 360 kkm motor "cukal" jen na volnoběh, když byl hodně zahřátý
v zimě to zas tak často nedělalo a když ano, stačilo zapnout třeba výhřev zadního okna a bylo to OK, motor si lehce přidal a kolísání přestalo
v létě to zase řešila klimatizace, když je zapnutá, motor necuká
cukaní také přestalo při volnoběhu cca po 2 minutách, kdy se prý "odstaví" EGR ventil, při tomto se i změní zvuk motoru/výfuku
za jízdy to do teď nedělalo
teď to cuká a dost významně i za jízdy po ohřátí, ale není to pravidlem, někdy to dělá jindy ne, někdy v zátahu, někdy v otáčkách, někdy při plynulé jízdě
origo diagnostika mlčí..., žádná ani zdánlivě související chyba
jediné co diagnostika občas vyhodí za chybu je "zaseknutý" EGR ventil, ale to už se dlouho nestalo, ani teď - v tomto případě auto přestalo táhnout (jako by netlačilo turbo) - stačilo motor nechat 5 min vypnutý a pak zase OK, ale toto mi co dávám jiný olej, tak 20 kkm, neudělalo
vstřiky čištěny v ca 365 000 km, jeden repasovaný, podle diagnostiky a i měření přepadu jsou OK, na studeném motoru/teplém motoru při volnoběhu/v otáčkách
tlaky za studena 14 - 16 bar, za tepla 16-18 Bar (rozmezí všech válců)
- nikde jsem nevyčetl jaké by tenhle motor měl mít tlaky, odhaduji podle komprese, tak 1,9 baru minimálně ? (nový 2,5 bar?) ale to fakt netuším...
podle diagnostiky se ztráta zátahu dá spojit jen s průběhem tlaku paliva a polohy EGR ventilu (regulátor tlaku na liště je vyměněný za úplně nový)
- vše ostatní jako tlak turba, váha vzduchu, atd. má konstantní průběh bez odezvy na "ztrátu" tahu
- tlak paliva podle diagnostiky odpovídá nominálnímu tlaku, lehce kolísá, když je EGR přirozeně deaktivovaný nebo odpojený (konektor), tak tlak paliva kolísá méně
- když odpojím EGR ventil, tak cukání okamžitě přestane, auto samozřejmě spadne do nouzáku (palubák nic nehlásí) a netáhne, ale jede naprosto hladce bez jakéhokoli cuknutí
- když se za jízdy EGR ventil sám "odstaví" v nějaké režimu jízdy/stavu motoru, tak cukání se opět nevyskytuje
- když EGR ventil aktivuji přes VIDA (v době, kdy je přirozeně deaktivovaný a auto v té době necuká), tak auto začne cukat stejně jako to dělá při samotném popisovaném problém, akorát citelněji
auto jinak jeden pěkně, žádný lenoch, 0 spotřeba vody, naprosto minimální spotřeba oleje (na 10 kkm nedolívám)
žádný problém s DPF filtrem, žádný kouř z výfuku, koncovka výfuku relativně čistá (na 400 kkm)
motor a turbo suché jak pepř
EGR ventil vyčištěn v cca 370 000 km, + odvětrání kliky/separátor oleje
sání nečištěno
pocitově to nevypadá na to, že by auto cukalo, protože vynechává jeden válec (kvůli špatným tlakům/třeba podpálenému ventilu/NOK vůlím), to jsem zažil u jiných aut a to vypadalo jinak, tady to vypadá, jako kdyby motor měl málo vzduchu nebo nafty
co bývá špátného na EGR? více elektronika nebo samotná mechanika se servem? dá se to koupit samostatně...
vzhledem k nízkým tlakům, si nejsem jist že to EGR vyřeší
ještě jedna věc, při tom cukání z motoru lezou celkem strašlivé rány (kovové), ale nedokážu je lokalizovat/identifikovat...
díky moc za zkušenosti pokud máte...
X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 312
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#1 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2903
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#2 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?
A není to jen alternátor - zaseklá volnoběžka?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 312
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#3 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?
hmm, to me nenapadlo, zkusim to, ale nefandim tomu...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5087
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#4 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?
Schodit řemen a rukou protočit. Jedním směrem má jít volně.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1323
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#5 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?
Jo, ten dokáže nadělat pěknou paseku a přitom se tváří že on nic....
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1281
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#6 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?
Co cidlo tlaku paliva ne na liste, ale na cerpadle. Neupnul jsi se moc na ten egr? Me se zda, ze jo. Vsak kdyz se podivas a zjistis, ze tesni, tak na volnobeh ma byt zavreny a pokud i pres zavreny egr dochazi k vynechavani a skutecne zavreny je, nejenom ze si auto mysli, ze zavreny je, tak uz bych mu neprikladal takovou roli v problemu. Myslim.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 312
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#7 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?
na čerpadle je čidlo tlaku paliva? kde?, já myslel, že zelené je čidlo teploty a červené je ventil ON/OFF a ne čidlo nebo regulátorDural8 píše:Co cidlo tlaku paliva ne na liste, ale na cerpadle. Neupnul jsi se moc na ten egr? Me se zda, ze jo. Vsak kdyz se podivas a zjistis, ze tesni, tak na volnobeh ma byt zavreny a pokud i pres zavreny egr dochazi k vynechavani a skutecne zavreny je, nejenom ze si auto mysli, ze zavreny je, tak uz bych mu neprikladal takovou roli v problemu. Myslim.
já ho podle diagnostiky na volnoběh zavřený nemám, alespoň ne první dvě minuty
no když já vůbec nevím, jak by měl EGR ventil "chodit", nikdy jsem to neřešil, jen jednou jsem na to koukal známému, když byl u mě na diagnostiku a průběh otevření/zavření byl úplně jiný, chodil v daleko větších krocích (skokově), ne jako u mě, kde "lítá jak poplašený"
domluvím se s někým komu to jezdí normálně a kouknu na průběh tlaku paliva a průběh EGR
- Přílohy
-
- 2019-06-27_15-18-13.jpg (87.43 KiB) Zobrazeno 1217 x
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 312
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#8 X70III D5 - cuká (ztrácí tah) za jízdy - tlaky nebo EGR?
tak po porovnání s jiným 136 kW motorem chodí můj ventil hůře, větší rozdíl mezi požadovanou a skutečnou polohou ventilu,
problém je ale zdá se vyřešen bez zásahu, natankoval jsem plnou na jiné pumpě, před tím jsem z nouze natankoval trochu nafty do skoro prázdné nádrže u malé Coop stanice ve Štokách u Jihlavy,
teď co jsem natankoval plnou jinde a najel asi 600 km, tak je vše OK
problém je ale zdá se vyřešen bez zásahu, natankoval jsem plnou na jiné pumpě, před tím jsem z nouze natankoval trochu nafty do skoro prázdné nádrže u malé Coop stanice ve Štokách u Jihlavy,
teď co jsem natankoval plnou jinde a najel asi 600 km, tak je vše OK
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 9 Odpovědi
- 974 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od passport5
-
- 5 Odpovědi
- 371 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 6 Odpovědi
- 620 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od VolvoGDI
-
- 1 Odpovědi
- 644 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jou81
-
- 10 Odpovědi
- 1250 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od IgorS