DPF
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#226 DPF
Tuší někdo možné příčiny dlouhého vypalování DPF?
Ze zaplnění 23g na 0.5g za ca 50km.
Díky za podněty.
Ze zaplnění 23g na 0.5g za ca 50km.
Díky za podněty.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#229 DPF
To zaplnění je o kalibraci. Zaplnění filtru se určuje z tlakový ztráty na filtru. Podle mě to musí jít ve VIDě nějak nastavit, protože různý filtry maji různou tlakovou ztrátu a snadno by se mohlo stát, že budeš mít i záporný gramy, pokud dáš uplně novej filtr.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#230 DPF
Záporný gramy - od toho se právě dělá adaptace po výměně, jinak by se tam časem uložila sama provozem, ale trvalo by to a mezitím by to třeba nefungovalo jak by mělo.
U toho dvouturba to obecně funguje líp, protože tam nejsou tak prudké změny tlaku.
U toho dvouturba to obecně funguje líp, protože tam nejsou tak prudké změny tlaku.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#231 DPF
Mě těch 50km trvalo podstatně déle. Tipnul bych necelou hodinu. Sjel jsem z dálnice při hodnotě kolem 18g a kroužil a kroužil a kroužil a čekal.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#232 DPF
.. otrokem svého vozu. Příště se na to vykašli. Přerušit vypalování není nic, co by to auto nezvládlo. Nevím, proč z toho mají lidí taková traumata?
Úplně normálně to vychladne a až ECM příště vyhodnotí, tak dodělá zbytek.
Když pominu, že takto té pseudo-ekologii dáváš ještě více na pr*el, tak tratíš i svůj drahocenný čas. A ten ti už nikdo nevrátí.
/PL
Úplně normálně to vychladne a až ECM příště vyhodnotí, tak dodělá zbytek.
Když pominu, že takto té pseudo-ekologii dáváš ještě více na pr*el, tak tratíš i svůj drahocenný čas. A ten ti už nikdo nevrátí.
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#234 DPF
Kubo...ty ale taky sleduješ. Jen ti to pálí nějak líp.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 18
- Příspěvky: 5138
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#235 DPF
Jo, asi tak jednou do mesice, kdyz se koukam na mesicni najezd na druhe zalozce.
A nebo kdyz zrovna nekdo resi chujoviny, ci pripadne, kdyz nekomu ukazuji VDD
A nebo kdyz zrovna nekdo resi chujoviny, ci pripadne, kdyz nekomu ukazuji VDD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#236 DPF
Tak všiml sis někdy, že to pálí dobře a dál nemáš potřebu sledovat.
Já jsem ty hodnoty teprve včera začal sledovat, tak mě to zaujalo a nechal dojet do konce.
Já jsem ty hodnoty teprve včera začal sledovat, tak mě to zaujalo a nechal dojet do konce.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#238 DPF
Pokud člověk jezdí krátké trasy tak musí sledovat a kroužit - začátek poznám spolehlivě že cejtím smrad spáleniny a konec když začne spotřeba házet nulu bez plynu. Na app už kašlu.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#239 DPF
Možná nám Tom0 vnáší trochu nové teorie do doby vypalování DPF....
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=966852#p966852
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=966852#p966852
Každopádně nevím zda to má souvislost, ale jezdím tak nějak stabilně pohodu a dříve jsem pravidelně vypaloval po 700-800km na těch mých couračkách... teď po vyčistění egru to vychází na 1100-1200km na těch samých cestách tím samým stylem. Jestli je možné že vyčistěním to víc spaluje z vejfuku znovu a méně méně zanáší DPF... Jiné vysvětlení pro to zatím nemám
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 426
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#241 DPF
Vyšší spotřeba je pouze na začátku regenerace, kdy probíhají postvstřiky, a než se rozžhaví oxicat a zažehne saze v DPF. Pak už saze hoří samy (díky zbytku kyslíku ve spalinách) a spotřeba je normální.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#243 DPF
Stejné jako u mne - akorát když jedu město nebo okresku (nižší rychlost)tak mi to smrdí do interiéru. Na v. vedení jsem netěsnost nenašel tak nevím - možná se vypaluje mastnota u výfuku.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 538
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Trenčín
- Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
#244 DPF
ak už je cítiť regeneráciu do interiéru tak to už značí DPF pred smrťou. Mne robilo to isté, posledných cca 50tkm kilometrov, únik som nikde nenašiel hľadali aj v servise. Problém bol v tom, že aj keď regenerácie prebiehali, filter sa už nevedel správne vypaľovať (mriežka DPF už bola vypálená) a pri spustení regenerácie sa to bohviekade dostávalo do interiéru. Dával som nový DPF (starý mi vydržal len 294tkm...) a regenerácie opäť necítiť do interiéru a aj motor stíchol, urýchlili sa regenerácie a auto ide lepšie za plynom.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
Volvo V50 2.0D r.v. 2008
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 16
- Příspěvky: 1898
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#245 DPF
A jak se vypaloval dle diagnostiky? Mám interval cca na nádrž a vypálí se pořád stejně do 5g. Nepřijde mi že by byl před smrtí. Možná spíš že se regenerace spouští už nuceně když je fakt plnej - jezdím poslední dobou krátké trasy.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 13064
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#246 DPF
Křišťálové koule ven.
Je možné, že když nefunguje klapka chladiče EGR u XC90 2006 136kW tak se při vypalování neohřeje DPF tak, aby se vstřikovaná nafta zapálila a ve formě oblaků bílého dýmu se valila z výfuku?
Nefunguje váleček, který tu klapku ovládá - nedrží podtlak, ale nevím jestli je klapka otevřená nebo zavřená.
DPF se ohřálo na max 390°C a pak to místo stoupání začalo klesat až se to ustálilo na nějakých 260°C a přitom to hulilo jak stádo jamajčanů.
Ještě dodám, že auto nehlásí žádnou chybu, kromě plného DPF, která ale vyskočila až dnes když jsem na to šlápnul.
Sání je těsné, vířivé klapky nové a funkční, regulace turba funguje.
Je možné, že když nefunguje klapka chladiče EGR u XC90 2006 136kW tak se při vypalování neohřeje DPF tak, aby se vstřikovaná nafta zapálila a ve formě oblaků bílého dýmu se valila z výfuku?
Nefunguje váleček, který tu klapku ovládá - nedrží podtlak, ale nevím jestli je klapka otevřená nebo zavřená.
DPF se ohřálo na max 390°C a pak to místo stoupání začalo klesat až se to ustálilo na nějakých 260°C a přitom to hulilo jak stádo jamajčanů.
Ještě dodám, že auto nehlásí žádnou chybu, kromě plného DPF, která ale vyskočila až dnes když jsem na to šlápnul.
Sání je těsné, vířivé klapky nové a funkční, regulace turba funguje.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#247 DPF
Jen úvaha, neb zkušeností nemaje. Když se to nezapálí, tak to nemá dost kysliku, tzn. EGR otevřeno, tzn. špatně. Můžeš zkusit pokusně EGR zablokovat třeba nějakym plíškem?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 683
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
#248 DPF
,,oblaků bílého dýmu se valila z výfuku,,
Únik chladící kapaliny do spalovací komory-bílí kouř
1. Prasklá nebo pokroucená hlava válce
2. Selhalo těsnění pod hlavou válce
3. Došlo k prasknutí bloku motoru
.. Porušené těsnění hlavy
.. Prasklý motorový blok nebo hlava válce
.. Poškozený systém vstřikování paliva
.. Chybné palivové nebo vstřikovací čerpadlo
.. Vstřikování paliva ve špatných intervalech
Přenosová kapalina nebo hořící chladící kapalina. Začne-li motor nasávat kapalinu přes podtlakovou hadici, začne se z výfuku valit bílý kouř, což pravděpodobně způsobují praskliny v hlavě válce nebo špatné těsnění hlavy.Dieselový motor: Únik chladící kapaliny do spalovací komory
Únik chladící kapaliny do spalovací komory-bílí kouř
1. Prasklá nebo pokroucená hlava válce
2. Selhalo těsnění pod hlavou válce
3. Došlo k prasknutí bloku motoru
.. Porušené těsnění hlavy
.. Prasklý motorový blok nebo hlava válce
.. Poškozený systém vstřikování paliva
.. Chybné palivové nebo vstřikovací čerpadlo
.. Vstřikování paliva ve špatných intervalech
Přenosová kapalina nebo hořící chladící kapalina. Začne-li motor nasávat kapalinu přes podtlakovou hadici, začne se z výfuku valit bílý kouř, což pravděpodobně způsobují praskliny v hlavě válce nebo špatné těsnění hlavy.Dieselový motor: Únik chladící kapaliny do spalovací komory
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#249 DPF
Takový množství už musí "nějak chutnat" a poznáš, zda je to chladící kapalina nebo něco jinýho
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 17
- Příspěvky: 13064
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#250 DPF
Voda se neztrácí, ty oblaka dýmu jdou fakt jenom když se spustí regenerace, jinak jede auto normálně. Výfuk byl po téhle akci mastný a i dým byl cítit naftou.
Abych EGR zaslepil tak by musel komplet ven. Ale asi to tak stejně dopadne.
Abych EGR zaslepil tak by musel komplet ven. Ale asi to tak stejně dopadne.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 24 Odpovědi
- 1761 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od motorpower
-
- 18 Odpovědi
- 665 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od VOLVOzajíc
-
- 8 Odpovědi
- 909 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rasto858
-
- 777 Odpovědi
- 80911 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od python.p
-
- 15 Odpovědi
- 3653 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Amaterska_udiaren