Zdravim,
mam takový unikátní problémů. Mam ve své S40 CEM jednotku z face verze a páčku na dálkové z neface verze. Samotný problém nastává v tom, že páčka pro face pracuje na dálkové lehce jinak a kvůli tomu pokud chci pustit dálkové, musím páčku máčknout 2x a to samé platí i pro vypnutí dálkových, což neni úplně pohodlné a asi tím trpí zbytečně i žárovky.
Jde o to, že ve face verzi páčka pošle do CEM jen krátký impuls (tak dlouhý jak páčku uživatel drží, takže zhruba v milisekundách, ale může být i libovolně delší) zatímco páčka z před-face verze nepošle impulz, ale sama obsahuje nějaké relátko, které po zapnutí dálkových sepne a rozepne až při jejich vypnutí.
Pokud to tedy zapojím na aktuální páčku, CEM jednotka dostane impuls, jenomže páčka stále drží proud a při dalším stisku ho teprve rozepne, což pro CEM není impulsem a proto to musím mačkat 2x.
Podle mě by bylo vhod nějaké zařízení, které by fungovalo jako relátko s tím rozdílem, že by při změně stavu obvodu (to by byl obvod s páčkou) poslal do druhého obvodu jen krátký impuls, takže by seplo a hned se rozeplo.
Netuší někdo, jestli něco podobného existuje? Případně nemáte nějaký jiný nápad, jak problém vyřešit?
Nejvhodnější by bylo samozřejmě páčku vyměnit, ale v tu chvíli nevim co na to řekne tempomat, jestli je tam shodný konektor...
Sháním něco jako relé
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 605
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
#1 Sháním něco jako relé
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2595
- Registrován: 17 roků
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#2 Sháním něco jako relé
Vyrobime, nie je problem. Aky mas rozpocet a kolko kusov chces ?SuGi píše:Zdravim,
mam takový unikátní problémů. Mam ve své S40 CEM jednotku z face verze a páčku na dálkové z neface verze. Samotný problém nastává v tom, že páčka pro face pracuje na dálkové lehce jinak a kvůli tomu pokud chci pustit dálkové, musím páčku máčknout 2x a to samé platí i pro vypnutí dálkových, což neni úplně pohodlné a asi tím trpí zbytečně i žárovky.
Jde o to, že ve face verzi páčka pošle do CEM jen krátký impuls (tak dlouhý jak páčku uživatel drží, takže zhruba v milisekundách, ale může být i libovolně delší) zatímco páčka z před-face verze nepošle impulz, ale sama obsahuje nějaké relátko, které po zapnutí dálkových sepne a rozepne až při jejich vypnutí.
Pokud to tedy zapojím na aktuální páčku, CEM jednotka dostane impuls, jenomže páčka stále drží proud a při dalším stisku ho teprve rozepne, což pro CEM není impulsem a proto to musím mačkat 2x.
Podle mě by bylo vhod nějaké zařízení, které by fungovalo jako relátko s tím rozdílem, že by při změně stavu obvodu (to by byl obvod s páčkou) poslal do druhého obvodu jen krátký impuls, takže by seplo a hned se rozeplo.
Netuší někdo, jestli něco podobného existuje? Případně nemáte nějaký jiný nápad, jak problém vyřešit?
Nejvhodnější by bylo samozřejmě páčku vyměnit, ale v tu chvíli nevim co na to řekne tempomat, jestli je tam shodný konektor...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 605
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
#3 Sháním něco jako relé
Nejraději bych vynaložil max. jak za relé nějakých 40,- Proto se první ptám na nápady, pokud to nijak nepůjde jinak než vyrobit jako atyp, tak se ještě začnu shánět po té páčce z facu a zkusím co na to řekne tempomat.
Každopádně díky, když nic nevyřeším a nikoho nic nenapadne, určitě se ozvu!
Každopádně díky, když nic nevyřeším a nikoho nic nenapadne, určitě se ozvu!
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#4 Sháním něco jako relé
riesis hovadiny, vykuchaj packu a mas opravene.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1735
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#5 Sháním něco jako relé
A jak je řešená funkce tzv. světelné houkačky? Pokud obvykle (tzn. páčku přitáhnout k volantu a dokud držíš, tak svítí dálkový), tak bych tu CEMku ovládal právě tímto impulsem.
Starý dvoustovky to tak mají standardně - bez zapnutých tlumených světel páčkou ovládám světelnou houkačku a se světly to funguje tak, že stlačím-dálkový, stlačím-tlumený atd....)
Starý dvoustovky to tak mají standardně - bez zapnutých tlumených světel páčkou ovládám světelnou houkačku a se světly to funguje tak, že stlačím-dálkový, stlačím-tlumený atd....)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 605
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
#6 Sháním něco jako relé
Díky za radu Stando, takhle podobně jsem to přepojil o víkendu, ale ta světelná houkačka mi trochu chybí, jsem na to zvyklý
Navíc když si do toho pak sedne přítelkyně, tak je celá zmatená, proč ty dálkový zůstávají viset, když chtěla jen probliknout, takže bych to chtěl vyřešit k tomu aby to fungovalo originálně.
Navíc když si do toho pak sedne přítelkyně, tak je celá zmatená, proč ty dálkový zůstávají viset, když chtěla jen probliknout, takže bych to chtěl vyřešit k tomu aby to fungovalo originálně.
někde jsem tu četl že rozebrat páčku je v pohodě, ale složit ji je nadlidský výkon, tak z toho mam trochu strach. Mam doma páčku bez tempomatu, tak to zkusím o víkendu omrknout. Díkykwiko píše:riesis hovadiny, vykuchaj packu a mas opravene.
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#7 Sháním něco jako relé
v dobach drevenych som prehadzoval tie plastiky na vypinanie smeroviek. to troska potrapilo ale nic co by mi ostalo v pamati ako heroicky vykon...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 3 Odpovědi
- 582 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Hary
-
- 2 Odpovědi
- 237 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ok2ucx
-
- 11 Odpovědi
- 1038 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Charlie#
-
- 7 Odpovědi
- 890 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 27 Odpovědi
- 2480 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od J.Elner