olej v chladící kapalině

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Švéďák99
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 60
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Roztoky u Prahy
Vůz: Volvo V70 II, 2.5. TDi, 103 kW
Bydliště: Roztoky u Prahy

#1 olej v chladící kapalině

Příspěvek od Švéďák99 »

Sotva se mi podařilo dát dokupy zprasený světla, řeším další věc. Dneska při kontrole provoz. kapalin jsem zjistila, že v nádrži na chladící kapalinu je mraky oleje. V prosinci, kdy jsem auto kupovala, mi v servisu bylo řečeno, že první vstřik není úplně těsný ( to vidím i já, když se sundá dekl a to jsem amatér- nicméně to nechčije nijak extra) a tehdy v chladiči bylo na hladině stopa oleje. Dneska je to černá, mastná voda. Voda zřejmě tlakuje, já jsem víčko neotevřela a chlap měl co dělat. Auto se nepřehřívá, při nájezdu 200 v kuse po dálnicích ostřejším tempem se teplota drží max. v polovině teploměru, víc to neleze a dědkovi občas šlapu na krk. V garáži, pod přední nápravou, blíž k pravému kolu zůstává stopa oleje na zemi, ale fakt flíček. (prý přetlak?). Motor šlape, nic nebouchá, startuje na první, výkon není snížený, najeto 330000. Kontrola oleje je pokaždé, když vyjíždím, stav oleje mi přijde stejný.
Bylo mi řečeno, že se na to mám klidně vys..., že dokud to nehřeje, jezdí v klidu, neřešit, je to staré auto.
Za mě, určitě půjde na ten vstřik, kontrola těsnění pod hlavou (výměna?).
Ráda bych zjistila, jestli má někdo zkušenost, řešil někdo něco podobného, jestli je to akutní průser na odstavení auta a nebo není, nebo to fakt neřešit (viz rada výše). Díky
_________________
Volvo V40, 1.9 Di, 70kW, r.v.1999 - "Švéďák" , † 21.2.2016, skončil po nehodě na dálnici ve šrotu...