V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#1 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od M4jky »

Nazdar Volváci, potreboval by som poradiť ako opraviť studený spoj na plus kontakte batérie. Prejavuje sa to neochotným štartovaním a zohriatím celej svorky. Nedávno som to dočasne vyriešil tak, že som si zobral také malinkaté klieštiky a zmačkol som to. Teraz sa to ale vrátilo. Skúsim poprosiť v servise či na to nemajú nejaký jemný nástroj. Nenapadá Vás nejaké riešenie tohto triviálneho problému? Mňa zatiaľ napadlo len celú svorku vymeniť za novú z GES alebo GM. Skúsim sa tam staviť a uvidím či majú niečo použiteľné.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#2 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od kwiko »

zozen si druhy kabel z rozborky a mas to poriesene na 100% za zlomok namahy...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#3 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od M4jky »

Tiež možnosť ale známy mal nedávno ten istý problém na V70 takže neviem na ako dlho by som to zas vyriešil, chcelo by to niečo trvalé. Ale inak dobrý nápad...
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1619
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#4 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od Sarkasmic »

A proč tam nedáš novej kontakt celej?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#5 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od M4jky »

Práve to som písal v mojom prvom poste, že by asi bolo najrozumnejšie. Problém je, že neviem či zoženiem niečo podobné. Do toho origo. kontaktu vchádza vodič dosť ďaleko od pólu baterky a nie je na ňom žiadna rezerva ani tých 5 cm čo by som potreboval.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od Sergej »

Zozen si klieste na velke lisovacie oka a spoj (ak je lisovany, nie zalievany) proste prelisuj. Pokial je oko mosadzne, da sa to aj prepajkovat - riesil to tak Spaceball na svojej V40ke.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12075
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od Urvanej »

Kontak na baterku lze vyčistit, je na to takovej vehement. Na kontakt je dirka s kartáčkama uvnitř a na tu objímku je cosi tvaru štětky na *****.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#8 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od tomasss »

To mu pomuze na prechodak mezi baterkou a svorkou, ale ne na prechodak uvnitr svorky (mezi svorkou a kabelem).
Resil jsem to samy a radsi jsem osadil precizni mosaznou svorku se sroubovacim zajistenim kabelu. U toho alespon kdyz to odejde, da se to rozebrat a opravit, u lisovanyho spoje clovek neudela na ceste nic.
Svorky co se nabizeji u pump nebrat, ja kvalitni svorku dle mych predstav sehnal v anglii, urcena pro namorni pouziti...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1619
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#9 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od Sarkasmic »

Kontakty na baterky třeba kupovat tam,kde mají díly na traktory/nákladaky. Ty určený pro automotiv jsou spíš takový imitace...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12075
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od Urvanej »

jojo, koupil sem si jedny spešl pro nabíječku a to sem se bál tim pustit i tech 10A :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#11 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od M4jky »

Hmm, díki za rady. Budem to radšej riešiť novou svorkou, snáď niekde nájdem niečo rozumné.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#12 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od kwiko »

Sergej píše:Zozen si klieste na velke lisovacie oka a spoj (ak je lisovany, nie zalievany) proste prelisuj. Pokial je oko mosadzne, da sa to aj prepajkovat - riesil to tak Spaceball na svojej V40ke.
Dobre ze to spominas. Riesil, poriesil, ale aj tak som mu nakoniec menil kabel za iny pouzity podla rady co som dal nazaciatku.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od Sergej »

kwiko píše:
Sergej píše:Zozen si klieste na velke lisovacie oka a spoj (ak je lisovany, nie zalievany) proste prelisuj. Pokial je oko mosadzne, da sa to aj prepajkovat - riesil to tak Spaceball na svojej V40ke.
Dobre ze to spominas. Riesil, poriesil, ale aj tak som mu nakoniec menil kabel za iny pouzity podla rady co som dal nazaciatku.
JJ, viem, ale na to, ze to robil trafopajkou to drzalo slusne. Keby to spravil klampiarskou pajkovackou bolo by to naveky.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#14 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od M4jky »

Tak zohnal som druhý kábel. Problém je, že na druhej strane je na ňom ucvaknutá nejaká odbočka. Viete mi niekto povedať kam to vedie? Chcem si nachystať veci predtým než sa do toho pustím. Teoreticky by som na ten druhý mohol hodiť oko a prišróboval ho spolu s tým k autobatérií. Ešte sa chystám zmerať prechoďák na tomto kábli pri záťaži aby som vedel či je vôbec na niečo dobrý.

Obrázek
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#15 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od M4jky »

Trúfate si niekto tipnúť aký prúd môže pri štartovaní káblom tiecť? Pýtam sa len preto aby som vedel koľko mám cez ten káblisko pustiť pri teste.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od Sergej »

M4jky píše:Trúfate si niekto tipnúť aký prúd môže pri štartovaní káblom tiecť? Pýtam sa len preto aby som vedel koľko mám cez ten káblisko pustiť pri teste.
Zisti si prikon startera, ale D24x ma starter tusim 2 alebo 2,4kW. Napatie baterky sa rata tusim 8,5-10V, + prikon zhaviciek 15-25A jedna v zavislosti na ich teplote.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#17 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od M4jky »

Dík za radu. Štartér je na D5252T buď 2 alebo 2,2 kW takže, keď počítam extrém tak je to niečo jemne nad 400A. Tak mu teda naložím a uvidíme čo povie. Ten čo tam mám teraz má len pri dobíjaní skoro nabitej baterky úbytok na svorke skoro 0,3V tak nechcem vedieť čo to robí pri štarte. Zaujímavé je, že mínusák je ok.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#18 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od M4jky »

Tak kábel vymenený po včerajšom pôrode. Holt narobený človek si v piatok poobede nemá vymýšlať hovadiny. Každopádne vytiahol som celý káblový zväzok s plusovým káblom, vymenil, nahodil naspäť a tralá brnk a bolo naštartované. Môžem povedať, že tento motor je sakra háklivý na rýchlosť točenia štartéra. Som rád, že som sa do toho pustil a radšej ten kábel vymenil.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 V70 I TDI studeňák na lisovanom spoji + kontaktu baterky

Příspěvek od Sergej »

:good:
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“