2,3 T5 rozvody - variator nastaveni.

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Vůz: T5

#1 2,3 T5 rozvody - variator nastaveni.

Příspěvek od misokgb »

Nazdar hosi,

takze v kratkosti: kupili sme S60 T5 s fuknutym tesnenim za dobry peniaz, vsetko islo celkom hladko, bal som tych podtlakov a snimacov, na koniec nebolo toho tak vela. Hlava sa zrovnala, turbo po repase, nove gufera ventilov, komplet nove rozvody, proste vsetko co sa zvrchu da spravit. Motor ide pekne, pripravky na rozvody sme nemali, samozrejme 1. valec HU, vacky maju znacky voci deklu rozvodov. Poskladali sme najprv s volnym variatorom na vyfukovej vacke, auto islo, ale cukalo trhalo, diagnostika pisala okrem ineho aj casovanie, tak sme rozobrali rozvody a nahodili ich s "napnutym" variatorom - je to takto spravne? Myslim, ze to chodi cca 2 zuby ten variator, na inych vozoch, napr. alfa je variator v jednej polohe a vacky zaistim pripravkami. Ma tento variator na volve nejaku "medzi" polohu, alebo je to takto napnute dobre? Diagnostika ziadna chyba, akurat stale snimac klepania, od kedy som natankoval novy benzin mam zas diagnostiku, ze prvy valec injektor, auto cuka, trha, po odpojeni 1. injektora ziadna zmena chodu motora, takze ide na 4 valce obcasne na 5. Ine veci ako snimac tlaku turba, samotny tlak turba, lambda, vaha vsetko otestovane diagnostikou a vsetko spravne hodnoty.

Zajtra kupim este sviecky nove, skusim prehodit inejktory medzi sebou ci mi preskoci chyba na iny valec.

Hlavne som sa chcel spytat/uistit na tie rozvody, ci ma byt ten variator takto napnuty, pretoze diagnostika mi nepise ziadnu chybu casovania, aj motor ked mi chvilu isiel na 5 tak sa zdalo, ze ide ako ma. Aby som neodstranoval chybu, ktora tam nie je - ze napr. tie rozvody su zle.

Vdaka chalani.

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#2 2,3 T5 rozvody - variator nastaveni.

Příspěvek od berzerker »

ahoj, kupil si tu zlatu s60 co sa predaval pri Trnave ? Je tu jedno YT video , mozno pomoze.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Vůz: T5

#3 2,3 T5 rozvody - variator nastaveni.

Příspěvek od misokgb »

Nazdar, ano to je ona, dik za video, pozeral som este vcera, lenze ten typek vo videu ma variator na sacej vacke, ja ho mam na vyfukovej a on to tam nijak nenapinal. Ale mam za to, ze ked je to teraz napnute, tak je to asi dobre, lebo diagnostika nepise ziadnu chybu casovania, jedine co ma napadlo, pozriet na dvojkanalovom osciloskope priebeh pri kazdej otacke - ci sa nataca vacka ako ma, a v celom pasme otacok je casovanie take ako ma byt, lebo aj teraz ked mi niekedy ide na 5 valcov, tak sa mi zda, ze po 5000rpm mu dochadza dych. Inak tolko, dnes som bol znova na diagnostike, vymenil som sviecky, pridal aditivium do benzinu na cistenie systemu, diagnostika stale ukazovala nefunkcny prvy vstrekovac, prehodil som ho na druhy valec a ukazovalo ho stale ako vadny, tak dufam, ze je uz len chyba tam, lebo inu chybu na diagnostike vobec nemam. Zhanal som vstrekovac, no marne, je tam zeleny 0280155830 bosch, zohnal som tusim cerveny rovnake cisla akurat na konci nema 0 ale 1, tak idem pokukat ako sa tie vstreky medzi sebou lisia.

Iste zlepsenie po vymene za tento vstrek, ktory tam vlastne ani nepatri je badatelny - na neutrali bez zataze ide auto krasne stale na 5 valcov, neblboce, neprotestuje, za studena ma plynuly tah kym sa nezohreje cele auto (snimac teploty vody dobry, podla diagnostik ukazoval teplotu spravne). Takze dufam, ze to bude uz len v tom vstrekovaci. Uvidim co povie este dnes vecer diagnostika - nevymazal som este chyby od kedy som tam dal ten vstrekovac. Vie niekto ohladom tych rozvodov? Lebo teraz to mam v krajnej polohe a bez toho osciloskopu, kde porovnam impulz kluky voci vacke to nezistim ked diagnostika nic nehlasi...

Inak auto krasne zvnutra, neviem ci si ho bol pozerat, 360.000km poctivych, boli sme pozerat aj ine s60/80 a ked porovnam interier s touto tak kazda jedna musela mat daleko cez 500.000km.


Vdaka za rady :)

EDiT: vstrekovac som meral ohmetrom a ma rovnake hodnoty, ako dobry vstrekovac, tak neviem ci je v nom bordel, alebo ked sa zohreje, zasekne sa ihla.. Cistenie sa neodporuca a ani nemam kde, jedine v ultrazvuku a to nemam teraz v moznosti...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Vůz: T5

#4 2,3 T5 rozvody - variator nastaveni.

Příspěvek od misokgb »

Tak, ten vstrekovac nebude dobry, ma slabe hodnoty, spravny vstrekovac ma:
pri 3baroch/350cc/min
pri 3,8 baru 386cc/min

a ten vstrek, ktory som osadil je z hladkeho benzinu a ma:

3bar/315cc
3,8bar/334cc prietok

takze to je o dost menej, ty. Musim zohnat niekoho s takym vstrekom, aspon vyskusat, aby som vedel, ci je tam ozaj chyba. V kelly ho mam za 90e, z anglicka ho mam za 60eur, no luto je mi dat prachy za jeden novy, ked pouzity kupim za 20-30e, len nemam ten spravny na ruke :(

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: V70II T5 184KW

#5 2,3 T5 rozvody - variator nastaveni.

Příspěvek od Nick21212 »

Ako si dopadol nastavil si?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Vůz: T5

#6 2,3 T5 rozvody - variator nastaveni.

Příspěvek od misokgb »

Rozvody som nechal tak - ze je variator napnuty, vstrekovac dnes prisiel novy, 95e, auto ide mozno trochu lepsie, ale pridusi ho sem-tam, vypadava jeden valec, sviecky som vymenil aj za stare, aj tieto nove, ale stale to robi. Tipuje inducku, diagnostika vypise - ale nie vzdy, chyba zapalovania, chyba zazehu min. jeden valec. Tak neviem, brazdim po nete ako nastavit tie rozvody, ale ked na to idem rozumom, moze byt v polohe ako je teraz - napnuty ten variator, alebo volny, ale teraz diagnostika nepise chybu casovania, i ked jednu taku chybu som tam zas mal. Na prd je, ze mam variator na vyfuku, vsetci co som videl maju na sani. Najlepsie by bolo, keby je niekto v okoli s T5kou a mozem prehodit veci ako vaha vzduchu/zapalovacie cievky a vylucit chybu v tychto veciach. No v okoli T5 nic moc, nasiel som par S80, z ktorych to pasuje, ale neochotni majitelia. Uz mam z toho dost hlavu :(
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“