850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně?

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#1 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně?

Příspěvek od dali »

Tak se mi podařilo zabít K24 :( V zátahu jsem uslyšel pískání jako od zubní vrtačky, tak jsem chvíli přemejšlel, jestli se mi už zase nepovolil vejfuk.... Ještě jsem to párkrát prošláp, znělo to jak forsáž u stíhačky, tak mi bylo jasný, že je konec.... sundal jsem nohu z plynu a opatrně dojel domů. Ještě když jsem auto odstavoval, bylo slyšet že se turbo točí, takže kola se nejspíš nerozlítly.
Příčinu proč odešlo budu řešit až ho vymontujeme, nápad bych měl, rok se flákalo na 0.9 baru a nebylo vyzkoušený co udělá až se doladí zbytek a pustí se naplno (cca 1.4baru), takže mohlo bejt klidně chycený.
Teď mi jde o to, jestli kvůli tomu mám měnit olej a filtr.
V autě jsem čerstvě přešel na z Mobilu 10W40 na Mobil 1 5W50, na tu náplň mám najeto 1000km, a podle všeho turbo odešlo na ložiskách. Je nutný/vhodný měnit olej?
Jeden poznatek: při prvních třech tankováních, tj cca do 800km olej takřka nebyl vidět na měrce, jak byl průzračný. Teď po dalších 200km a kolapsu turba má olej na měrce medovou až lehce kouřovou barvu. Klidně to taky může být tím, že se motor po přechodu na Mobil 1 vypláchnul.
Bojím se hlavně o čerpadlo, který je ještě před filtrem.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#2 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud dáváš druhé turbo, tak vždy měnit olej. Jednak kvůli nečistotám v oleji z turba a jednak kvůli záruce vyměněného turba.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 699
Registrován: 17 roků
Bydliště: Šaľa

#3 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od lakio »

jarek.krizan píše:Pokud dáváš druhé turbo, tak vždy měnit olej. Jednak kvůli nečistotám v oleji z turba a jednak kvůli záruce vyměněného turba.
Přílohy
montaz turba instrukcie dolezite!!.jpg
montaz turba instrukcie dolezite!!.jpg (90.43 KiB) Zobrazeno 1847 x
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#4 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od doktor »

laco, to lejstro nosíš pořád v kapse? :D
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 699
Registrován: 17 roků
Bydliště: Šaľa

#5 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od lakio »

doktor píše:laco, to lejstro nosíš pořád v kapse? :D
to vis ze jo, mam aj ine navody :D
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#6 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od dali »

Díky za komentáře. Takže výměna :( . Trochu začínám litovat že jsem si tu potvoru německou do auta pustil. To že je celkem náchylná a starý dobrý Mitsubishi je proti ní nezničitelnej tank jsem se dozvěděl až nedávno. Tak jsem si hned pořídil náhradní.. a už na ní došlo :evil: . Co se jí nedá upřít je že díky moderní konstrukci se na tak velký turbo sbírá v ještě nižších otáčkách než předchozí o poznání menší 16T, ale to je stejně celkem k ničemu, protože v malých otáčkách jí musí řídící jednotka krotit, jinak by to začalo žrát veškerý další články v řetězci: spojka, převodovka, poloosy, gumy...
Opět se potvrdilo, že novější zdaleka neznamená lepší :wink:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#7 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od berzerker »

mam tu aj pekne pdf-ko - je to k mitsu turbu - navod na repas, ale je tam aj popis montaze a demontaze

link
http://www.workupload.com/file/y9dCpLx
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#8 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od wickey »

dali - ja bych nejen vymenil olej ale taky udelal poradnej proplach...
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#9 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od gusto »

Já bych to taky proplách, hlavně s ohledem na změnu barvy toho oleje.
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#10 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od dali »

Heej, vy mě nebavíte :( Když vezmu 2 extrémy, tak jeden člověk kterej servisuje Volva trápený na okuhu a už asi pár pádů turba řešil, mi napsal že by měnil jen filtr, druhej extrém je ten výplach (pokud někdo ještě nepřisadí). Já se zatím přikláním ke středu: Novej olej + filtr. Každopádně díky za reakce.
Ta změna barvy může taky bejt tím, že motor kdysi dávno nějakej čas musel jezdit na castrol (bylo to vidět i na víčku oleje, potvrdil mi to předchozí majitel), pak fuchs, u mě jedna náplň Mobil Super2000 10W40, vypuštěno po 6000km (každopádně olej na měrce vždycky nějakou barvu měl), a teď čerstvě přechod na Mobil 1 5W50, což se podle mě taky zákonitě rovná částečnýmu výplachu. Případně nemám problém ten Mobil 1 vyměnit znovu po řekněme 5-6000km. S tou změnou barvy jsem tak nějak počítal, jenom ne takhle náhle.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 80
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Vůz: 850 T5 kombi 96' red
Bydliště: Praha

#11 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od jony »

Proplach bych dělal jen když budou vidět částečky rotoru v oleji nebo někde kolem turba. Podle mě to jen "lehce" štrejchlo o housing a k totální destrukci nedošlo. To jest případ na obrázku vpravo jako to bylo v mém případě, v případě levé varianty by měla jít dolu i vana a nejspíše i mezichladič...
Přílohy
SNC00694.jpg
SNC00694.jpg (87.91 KiB) Zobrazeno 1664 x
_________________
je a bude: Volvo 850 "pure" T5 estate '96 red

GDPR_user

#12 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od GDPR_user »

Vyměň olej+filtr náplň Mobil 1 5w50 po 2000km zkontroluj jak moc je zasraný filtr,případně jej vyměň.Olej vyměň podle stavu po 5000km další výměnu po 10000 pak co 15000km v pohodě.
Zkontroluj vzduchové hadice k turbu i od turba,případně propláchni benzínem IC(jen pokud by byly částečky z turba v hadicích)
Dobře zkontroluj přívodní trubku oleje k turbodmychadlu,v případě usazenin ji vymontuj a vyčisti.V žádném případě při montáži nepoužívej těsnící tmely na výfuky.Doporučuji i nový vzduchový filtr.

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1837
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#13 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od Roger »

Turbo může odejít z několika příčin:

Nečistotami v oleji
Poškození cizím předmětem
Nedokonalé mazání turbodmychadla
Přerušení dodávky oleje
Přehřátí

Měl bys asi zjistit čím to bylo, abys nebyl pak překvapený, že i po výměně oleje, vyčištění + filtry, odejde i další nové turbo.
Pokud můžeš investovat, tak hodně kvalitní dělají třeba Turbonetics s keramickým obložením řada GT-K.
http://turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/category&path=35_42&page=1
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#14 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od dali »

2 martinopel: díky, zhruba tak nějak jsem si představoval že bych to udělal, dobrej tip s tím vzduchovým filtrem.
Roger píše:Turbo může odejít z několika příčin:

Nečistotami v oleji
Poškození cizím předmětem
Nedokonalé mazání turbodmychadla
Přerušení dodávky oleje
Přehřátí

Měl bys asi zjistit čím to bylo, abys nebyl pak překvapený, že i po výměně oleje, vyčištění + filtry, odejde i další nové turbo.
Pokud můžeš investovat, tak hodně kvalitní dělají třeba Turbonetics s keramickým obložením řada GT-K.
http://turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/category&path=35_42&page=1
U mě velmi pravděpodobně jiná příčina: příliš vysoký plnící tlak... K24 7400 prostě nesnese o moc větší tlak než ve kterým má kompresor maximální účinnost..
Kdybych to někdy chtěl hnát do extrému, tak dál než GT2871R jsem nikdy neuvažoval a byl bych hodně nerad, kdyby na něj došlo, protože by to znamenalo opět všechno překopat.

GDPR_user

#15 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od GDPR_user »

dali píše: U mě velmi pravděpodobně jiná příčina: příliš vysoký plnící tlak... K24 7400 prostě nesnese o moc větší tlak než ve kterým má kompresor maximální účinnost..
Kdybych to někdy chtěl hnát do extrému, tak dál než GT2871R jsem nikdy neuvažoval a byl bych hodně nerad, kdyby na něj došlo, protože by to znamenalo opět všechno překopat.
Nemyslím,že vysoký tlak zničil turbo

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#16 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od dali »

martinopel píše:Nemyslím,že vysoký tlak zničil turbo
Bohužel, zkušenosti jsou takový, že K24 snese maximální tlak dlouhodobě 1.4-1.45 baru. Dlouhodobě přes 1.5 baru nebo krátkodobě přes 1.6 baru, případně provoz bez CBV nebo BOV = jasná smrt. Neustojí to ložiska. Bláhově jsem si myslel, že když mám kovaný ojnice a AFR budík, tak si s tím můžu hrát jak se mi zlíbí. Mezi 1.4b pracovním tlakem mapy a 1.6b jasnou smrtí je celkem tenká hranice. Nejsem zdaleka jedinej, komu K24 takhle lehla, když od ní začal chtít nějaký výkony. To že turba z aut okolo roku výroby 2006-2007 většinu svýho života jezdily na Castrol tomu asi taky extra nepřidá. Nefňukám ani si nestěžuju, je to první mechanická závada která souvisí s úpravama za dobu co si s 850 hraju.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#17 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od berzerker »

oplati sa pri vymene turba takato nahradna hadica na olej alebo staci skontrolovat original olejove vedenie ?

http://www.ebay.com/itm/Turbo-Oil-Feed-line-M12x1-5mm-VOLVO-SAAB-TD04L-TD04HL-/271069393886?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item3f1cfeb3de
Obrázek
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1837
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#18 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od Roger »

Tak potom hledej turba s lepsima loziskama, treba jak jsem psal turbonetics, tam maji hodne velikosti a druhu na vyber a opravdu highend loziska...ale bude to drazsi + dovoz
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#19 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od dali »

2 Roger: bohatě stačí starý nesmrtelný Mitsubishi. Možná kdyby někdo dokázal udělat K24/TD04 hybrida s kolama a kompresorovou částí z KKK a CHRA Mitsubishi, tak by to bylo ideální středně velký turbo. Turbonetics hezký, ale všechny ty fíčury co má třeba to GT-K bych viděl že využiješ tak na 1000koňový bestii, na Volvo je to zbytečný, hlavně čím exotičtější harampádí si do auta narveš, tím víc zle je, když se náhodou něco vysype (je mi jasný že z tak drahých highendových komponent to něco vydrží, jenže pak se stane, že třeba něco nasaješ, nebo ti něco vylítne z motoru a podobně). Ideální je stavět z věcí kterých jsou montovaný v běžný produkci a jsou jich plný vrakoviště. Což je třeba případ tý K24, kterých je díky vychytanýmu 2.5 bloku k mání celkem přebytek a za rozumnej peníz. Toho co se stalo mě se standartním hardwarem jentak nedocílíš, spíš se ti povede ohnout ojnici nebo propálit píst.

Jinak turbo už je venku a diagnóza: (pro mě překvapivě) axiální vůle snad půl centimetru :%) Přitom ta radiální je jen o něco větší než u zdravýho turba. Žádnej olej ani piliny a špony v sání.

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1837
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#20 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od Roger »

Tady je nejaky upravce a dost mu to jede, rekl bych...prave s tou K24 v Honde Civic SiR
https://www.youtube.com/watch?v=b9KYddYhJtY&feature=related
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#21 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od dali »

Roger píše:Tady je nejaky upravce a dost mu to jede, rekl bych...prave s tou K24 v Honde Civic SiR
https://www.youtube.com/watch?v=b9KYddYhJtY&feature=related
V tomhle případě K24 znamená kódový označení motoru v tom Civicu.

Jinak auto mám zpátky v hromadě. Vrtulky celý, nikde ani náznak bordelu ani většího množství oleje v sání. Náhradní turbo vypadá, že tlačí jak má.

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1837
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#22 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od Roger »

Jak zradne... :roll: sorry, takze s K24 turbem to mozna ani takhle nepojede...ikdyz turbo neni vsechno.
Takze uz roztacis a trapis nahradnika? :good:
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#23 850R kolaps turba, měnit olej 1000km po předchozí výměně

Příspěvek od dali »

Roger píše:Jak zradne... :roll: sorry, takze s K24 turbem to mozna ani takhle nepojede...ikdyz turbo neni vsechno.
Takze uz roztacis a trapis nahradnika? :good:
Budeš se divit, ale to auto z linku je atmosféra :crazy: Holt japonci....Lehký auto, VTEC.
S náhradním turbem se snažím zacházet opatrně. Udělal jsem všechno o čem vím že se dá udělat pro to aby se to neopakovalo... Vyhodil jsem BOV a jedu na klasickej recirkulační CBV, nechal jsem natlakovat baňku aktuátoru WG a zkontrolovat otvírací tlak (nastavovat nebylo třeba, WG otvíral jak má)....
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“