D5 vibrácie voľnobeh

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 28
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: XC70 2.4D 120 kW (2005)
Kontaktovat uživatele:

#276 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Vesnickej Vydlak »

Tak jsem koupil ten spodní origo a teda.... Si říkám, jestli není něco blbě, když, auto vůbec nevibruje, všechny plasty jsou ticho a je slyšet trošku jen ten motor :o ... Když byly podtlakový vypojený, tak jsem si říkal jak je to auto tiché a v klidu... Po výměně traktor.... A teď, no..., teď jsem z toho fakt trošku zmaten... :o :D Je to takové bláto, oproti lemforderu, jsem zvědav jak dlouho vydrží, než se utrhne...

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#277 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Tod2 »

Foto originálu není?
Jinak ono utržení té menší gumy zase nemůže tolik vadit...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 28
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: XC70 2.4D 120 kW (2005)
Kontaktovat uživatele:

#278 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Vesnickej Vydlak »

Nenapadlo mě ho vyfotit/natočit, ale na jedné straně to drží podobě, ale ta menší je prostě daleko měkčí, není tam tolik té gumy a dá se s ní v pohodě hejbat i do stran. Ani ta provrtaná lemforder, to nezklidnila tolik, protože je tvrdší...

Sup
Offline
Příspěvků ve vlákně: 38
Příspěvky: 589
Registrován: 5 roků
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

#279 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Sup »

Jo já to říkal, po výměně spodního záchytu za origo se auto úplně proměnilo. :-)

Nitty
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 191
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#280 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Nitty »

Za kolik si bral ten originál? Taky to zvažuju ty vibrace mě už štvou
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 28
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: XC70 2.4D 120 kW (2005)
Kontaktovat uživatele:

#281 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Vesnickej Vydlak »

Nitty píše: 23 bře 2021 15:56 Za kolik si bral ten originál? Taky to zvažuju ty vibrace mě už štvou
Pokud víš, že je to ním, tak neváhej, je to fakt dost velkej rozdíl... 1.846Kč s DPH

Sup píše: 22 bře 2021 22:02 Jo já to říkal, po výměně spodního záchytu za origo se auto úplně proměnilo. :-)
:Yahoo!: :good: :Bravo:

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#282 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Tod2 »

zvláštní je, že můj koupený Lemforder vypadal jako originál, jen měl vybroušený nápis Volvo a byl samozřejmě za neoriginální cenu :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 28
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: XC70 2.4D 120 kW (2005)
Kontaktovat uživatele:

#283 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Vesnickej Vydlak »

Ten můj byl tuhej, ikdyž jsem jej provrtal. Tenhle origo je daleko měkčí a dá se s ním i hýbat do stran, což nevím jestli je úplně dobře... Jsou dost rozdílné, ale vibrace zmizely úplně... Stál teda 732,- na granexu...

A ten co jsem teda z auta vyndal, tak byl utrženej... :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 57
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: S80 D5 120kW AT 2005

#284 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od kuntík »

Tak vyřešeno, sameťák, koupil sem spodní záchyt, originál v Cardionu. Brutální rozdíl v tuhosti těch gum. Corteco, ta menší guma úplně tvrdý, téměř bez možnosti s tím pohnout, originál krásně dvěma prsty lehce 2 cm na každou stranu. Ten větší je taky u origo měkčí, ale už to není takovej rozdíl.

Nitty
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 191
Registrován: 4 roky
Bydliště: Pardubice
Vůz: Volvo S80

#285 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Nitty »

Pošleš mi prosím odkaz jaký to přesně je? Mám tam teď také Corteco a ty vibrací mě dost iritují už a pokud si auto nechám tak dám taky origo.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 57
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: S80 D5 120kW AT 2005

#286 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od kuntík »

Já byl osobně na skladu v Cardionu. Vyraženo je na něm Volvo France. 1.846 Kč

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 13043
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#287 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od raolsa »

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 685
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#288 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od powl »

tak sem tam dneska bouchnul original zachyt reakce a je po vibracich 8)

ten aftermarket co sem tam mel je uplne tvrdej...
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 34
Příspěvky: 685
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#289 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od powl »

pokud by nekdo vahal tady je motivacni video

_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 43
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#290 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Tod2 »

jen ke spodním podtlakovým silentblokům:
Lemfordery vydržely 5 let a 100 000km, takže mne čeká výměna
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 39
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#291 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Pongo »

Ola,

znovu rozprúdim tuhle to téma :)
Časom som sa dopracoval k repasu vstrekov. Čo sa týka testu prepadov tak boli podĺa VIDY Ok. Každopádne po vyjadrení jedného pána, čo to repasuje, že ešte nevidel CR vstrek, ktorý by bol po 250tkm OK (ja som mal v tej dobe 320tkm), som ich nechal repásnuť za relatívne slušný peníz. Nemusí byť vyslovene KO ale OK nikdy nebol po toľkých km. Motor sa vidiľne, pocitovo a zvukovo ukludnil, každopádne v interiéri zlepšenie minimálne. Takže som začal zase riešiť uloženie.

Nasledujúce kroky neberte ako snahu o ušetrenie ale skorej pokus, či je chyba fakt v kvalite gumy druhovýrobných silembokov. :kuchta: Beztak som mal vpláne kupovať originály, tkaže nebolo čo skaziť :D
Už nejakú dobu som pohrával s myšlienkou ich skúsiť odliať z materiálu, ktorý sa nám nejakú dobu povaloval doma po predošlých pokusoch. Jedná sa o špešl dvojzložkové priemyslové silikóny na odlievanie odlievacích forem napr. na beton. Ten matroš má obrovskú cyklickú, tepelnú, chemickú atď ododolnosť. Dodáva sa to v rôznych tvrdostiach takže sa stým dá rozne laborovať :)

1. Pokus - Spodný záchyt reakce na prevodovke. U mňa druhovýroba Corteco, prevŕtaná dle predošlých rád ale stále docela tvrdá. Upravil som ho tak, že som úplne odstránil pôvodnú gumu na oboch uloženiach a vylial ich výše spomenutým silikónom o tvrdosti SHA22. Výsledok je aspom na pohľad rovnako "tvrdý" ako pokus na videu originálu, pár príspevkov vyššie. Po namontovaní do auta citeľné zlepšenie, svetlá sa ukludnili (predtým bolo videť vibrace na predných svetlách). Každopádne vibrace v kabine stále docela citeľné.

2. Pokus - Vrchné záchyty. Všimol som si, že vrchná vzpera nad motorom docela vibruje a od nej sa prenášajú vibrace do kabiny. Takže som rovnakým silikonom ale s vyššou tvrdosťou SHa33 vplnil dutiny uložení medzi vzperou a karosériou. A tým mekkším o tvrdosti SHa22 uloženie medzi motorom a vzperou.

Výsledkom je konečne voľnobeh vhodný triedy vozidla :D
Zaujímavým zistením bolo, že tie vibrace môžu prichádzať aj aj od tej vzpery kôli unaveným uloženiam (btw tie sú bez karbiny nevymeniteľné). Myslím, že veľký vlyv na utlenie vibracií nebude mať ani tak použitá trvdosť materiálu (takže vícemene pružnosť) ako samotný tlmiaci faktor materiálu. Ten sa samozrejme nikde neuvádza a tažko sa merá :D Každopádne by sa materiál pri "hodení" o zem nemal správať ako hopík a odraziť sa do nevím kam, ale mal by ostať pri zemi, čož ten moj robí...

Momentálne to mám v aute nejakých 10tkm, dám vedeť v akom sú stave po dlhšej dobe.
Snáď to niekomu pomôže ku kľudnej jazde. :beer:
Přílohy
F09EC2B0-7FFE-4FD3-85C7-19246A7AD242.jpeg
000BCB2A-EEDC-4A77-B911-E526E531C87E.jpeg
AD67C7DE-D2F0-4020-B214-D39F5B2856DB.jpeg
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1
Registrován: 1 rok
Bydliště: Pesvice
Vůz: XC90 I 147kW 4x4 automat

#292 D5 vibrácie voľnobeh

Příspěvek od Svestak »

Tak i já jsem řešil neskutečné vibrace po výměně silentbloků. Poučen ze zdejší diskuze jsem nejprve změkčil vyvrtáním otvorů do silasu na spodním úchytu, což se mi odvděčilo razantním zmenšením vibrací. Následně jsem přes automobilovédíly24 objednal pouze tu kratší část s jedním silentblokem a ejhle, vše OK. Sice nemá odlehčovací otvory, ale je krásně měkký. Stál 388.-Kč a číslo je VLAB-016BRS EAN: 4056111126944 PPC: 13221231689933078 a je pro XC90, V70, V70XC, S 70 a S80.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co opravit???“