Přehřívání motoru

Volvo do modelové řady 100

Moderátor: wickey

This topic is 6 years a 2 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7904
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

2.3 T5 píše: No právě je divný, že rafička spadne až za poslední políčko...dnes vyfotím...ale ikdyž dle ukazatele by to mělo totálně vařit, tak když otevřu víčko chladiče, tak voda nebublá, ale na chladič se nedá sáhnout jak je horkej..Olej ve vodě nemám...
Akorád mně překvapoje jak rychle se to ohřeje, když je motor uplně studený, tak po nastartování na volnoběh je teplota cca na 90 stupních tak za 2min... po ujetí cca 500m je rafička cca 4milimetry za půlkou.. když zastavim tak rafička spadne na konec políčka cca za 1min...když se rozjedu tak rafička spadne cca na 4milimetry za půlku a takhle se to pořád opakuje...
asi bych začal s tim čidlem teploměru a následně teploměr.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

2.3 T5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 114
Registrován: 05 úno 2013 16:36
Vůz: volvo 221 r.v.64

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Honza píše:
2.3 T5 píše: No právě je divný, že rafička spadne až za poslední políčko...dnes vyfotím...ale ikdyž dle ukazatele by to mělo totálně vařit, tak když otevřu víčko chladiče, tak voda nebublá, ale na chladič se nedá sáhnout jak je horkej..Olej ve vodě nemám...
Akorád mně překvapoje jak rychle se to ohřeje, když je motor uplně studený, tak po nastartování na volnoběh je teplota cca na 90 stupních tak za 2min... po ujetí cca 500m je rafička cca 4milimetry za půlkou.. když zastavim tak rafička spadne na konec políčka cca za 1min...když se rozjedu tak rafička spadne cca na 4milimetry za půlku a takhle se to pořád opakuje...
asi bych začal s tim čidlem teploměru a následně teploměr.
Asi jo, dneska jsem chtěl to teplotní čidlo vymontovat, ale je tak utáhnutý, že stím nehnu....ale dnes jsem přišel na to že mi trochu teče olej mezi hlavou a blokem, takže budu muset sundat hlavu a dát nový těsnění...
Jen se zeptám, musím nechat srovnat hlavu?? Nebo se to u těchto starších motorů nedělá???
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2508
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od LukášM »

Pokud máš B20A, tak je vrtule pevná. B20B má vrtuli s visko spojkou.

termostat označený 170 otevírá 75-78 a plně otevřen je 89
termostat označený 82 otevírá 81-83 a plně otevřen je 90.

V tvém případě bych provedl kontrolu termo čidla a ukazatele teploty. Motor se za dvě minuty na 90 nedostane ani náhodou a stejně tak nemůže za minutu vychladnout. Pokud netlakuje, tak bych nepředbíhal.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

2.3 T5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 114
Registrován: 05 úno 2013 16:36
Vůz: volvo 221 r.v.64

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

LukášM píše:Pokud máš B20A, tak je vrtule pevná. B20B má vrtuli s visko spojkou.

termostat označený 170 otevírá 75-78 a plně otevřen je 89
termostat označený 82 otevírá 81-83 a plně otevřen je 90.

V tvém případě bych provedl kontrolu termo čidla a ukazatele teploty. Motor se za dvě minuty na 90 nedostane ani náhodou a stejně tak nemůže za minutu vychladnout. Pokud netlakuje, tak bych nepředbíhal.
Ahoj, asi máš pravdu, ta raficka ukazuje dost zmatene...dokáže se hejbat o milimetry za vteřinu...A s tím teplotním čidlem to bude zase voprus....Vypustit vodu,sundat viko a ještě jsem koukal, že to teplotni čidlo je drahy jak debil... Jo anetlakuje mi to...
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1686
Registrován: 15 led 2009 15:12
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od peter cz »

Když se ti ta rafička bude takhle cukat, zkus odpojit čidlo a zapojit místo něj odpor, když bude budík ukazovat co má, máš jasno... pokud jsem dobře hledal, čidlo by mělo mít pri 60°C 310ohm a při 100°C 85ohm
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi
Volvo diagnostika k dispozici.

2.3 T5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 114
Registrován: 05 úno 2013 16:36
Vůz: volvo 221 r.v.64

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

peter cz píše:Když se ti ta rafička bude takhle cukat, zkus odpojit čidlo a zapojit místo něj odpor, když bude budík ukazovat co má, máš jasno... pokud jsem dobře hledal, čidlo by mělo mít pri 60°C 310ohm a při 100°C 85ohm
A propo co jsou to ty ohmy? :D já se v elektrice vůbec nevyznám, myslíš jako přestřihnout drát a napájet odpor??
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2508
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od LukášM »

peter cz píše:Když se ti ta rafička bude takhle cukat, zkus odpojit čidlo a zapojit místo něj odpor, když bude budík ukazovat co má, máš jasno... pokud jsem dobře hledal, čidlo by mělo mít pri 60°C 310ohm a při 100°C 85ohm
Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetal 8)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

2.3 T5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 114
Registrován: 05 úno 2013 16:36
Vůz: volvo 221 r.v.64

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetal 8)[/quote]


Bime co???
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7904
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

LukášM píše:
peter cz píše:Když se ti ta rafička bude takhle cukat, zkus odpojit čidlo a zapojit místo něj odpor, když bude budík ukazovat co má, máš jasno... pokud jsem dobře hledal, čidlo by mělo mít pri 60°C 310ohm a při 100°C 85ohm
Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetal 8)
Bimetal snad ne, možná eterák.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7904
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

2.3 T5 píše:Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetal 8)

Bime co???[/quote]bi metal, dva kovy
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

2.3 T5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 114
Registrován: 05 úno 2013 16:36
Vůz: volvo 221 r.v.64

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Honza píše:
2.3 T5 píše:Tohle všechno jde udělat, když tam nemáš bimetal 8)

Bime co???
bi metal, dva kovy[/quote]

a stejně vim ho... dva kovy, a???
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2758
Registrován: 31 bře 2008 10:36
Bydliště: Leuven - Belgie
Vůz: V40 D2 88kW MY2017

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od tomasss »

2.3 T5 píše:Bime co???
2.3 T5 píše:A propo co jsou to ty ohmy?
Fascinuje mne jak malo technicky erudovanej clovek dava dohromady motor ve veteranovi :D
Cidlo nemusis vymontovavat ani strihat zadny draty, jen proste sundej konektor a zasun do nej odpor jak ti tu radili. Pokud se raficka klepat nebude, je chyba v senzoru, pokud se klepat bude, je chyba v kabelazi nebo budiku.
Taky by pomohlo zmerit odpor teplotniho cidla za studena a za tepla, tak rychly "ohrati" vypada na to ze zavislost vnitrniho odporu cidla na teplote asi hapruje.
_________________
Je: V40 D2 6q 88kW MY2017, 740TURBO B204GT M46 147kW
Bylo: 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 740TURBO B204GT M46 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

2.3 T5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 114
Registrován: 05 úno 2013 16:36
Vůz: volvo 221 r.v.64

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

tomasss píše:
2.3 T5 píše:Bime co???
2.3 T5 píše:A propo co jsou to ty ohmy?
Fascinuje mne jak malo technicky erudovanej clovek dava dohromady motor ve veteranovi :D
Cidlo nemusis vymontovavat ani strihat zadny draty, jen proste sundej konektor a zasun do nej odpor jak ti tu radili. Pokud se raficka klepat nebude, je chyba v senzoru, pokud se klepat bude, je chyba v kabelazi nebo budiku.
Taky by pomohlo zmerit odpor teplotniho cidla za studena a za tepla, tak rychly "ohrati" vypada na to ze zavislost vnitrniho odporu cidla na teplote asi hapruje.
Na motoru i na celém autě si udělám vše sám, ale elektrice prostě nerozumym...nemůžu umět vše...Každopádně děkuji za postřehy...A vyzkouším....
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7904
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

2.3 T5 píše:a stejně vim ho... dva kovy, a???
Základní fyzika cca 7.třída slisované dva kovy o nestejné roztažnosti. http://cs.wikipedia.org/wiki/Bimetal
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

2.3 T5
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 114
Registrován: 05 úno 2013 16:36
Vůz: volvo 221 r.v.64

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od 2.3 T5 »

Honza píše:
2.3 T5 píše:a stejně vim ho... dva kovy, a???
Základní fyzika cca 7.třída slisované dva kovy o nestejné roztažnosti. http://cs.wikipedia.org/wiki/Bimetal
dík...ale jak to funguje u tyčkového teplotního čidla?
_________________
volvo P221 r.v.1964
V70II 2,4D MY05

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7904
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od Honza »

2.3 T5 píše:
dík...ale jak to funguje u tyčkového teplotního čidla?
Nefunguje, už jsem to psal nahoře, a ani tam být nemůže.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98
This topic is 6 years a 2 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Veterán - opravy“