Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Sezimovo Ústí
Vůz: Volvo 940 Polar

#1 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Lukáš Hrubý »

Zdravím všechny spřízněné duše, přišel jsem si pro radu. Jsem hrdým majitelem Volva 940 Polar Combi, 2.0 atmo redblock, LPG. Za studena, hlavně teď v zimě, zlobí volnoběh. Auto naskočí hned, volnoběh se drží třeba na 600-800 ot., uplně nechcípne, ale hodně se trápí. Pak stačí třeba vycouvat z parkovacího místa a jakmile člověk pustí plyn, tak auto zdechne. A nechce naskočit. Problém trvá, dojud se auto neohřeje. Takže i třeba po několikaminutové jízdě, když zastavím na semaforu, auto zdechne. Stačí vyšlápnout spojku za jízdy a zdechne, volnoběh nedrží vůbec. Jakmile se zahřeje, běží krásně na benzín i na plyn. Zkoušel jsem to celý prostříkat, přisávání vzduchu se mi nikde neprojevilo. Zkoušel jsem vyměnit váhu vzduchu, nic. Vyměnil jsem volnoběžnej ventil, nic. Rozebral jsem škrtící klapku, vyčistil, nic. Teplotní čidla jsem měnil, nic. Já už nevim, pomozte mi prosím :(

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2125
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#2 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od peter cz »

Zkus odpojit plyn a resetnout benzínovou jednotku (na chvíli vytáhnout pojistku č. 1). Pak trochu pojezdi na benzín, jestli se to zlepší.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#3 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Ondra. »

Hlavne ze jsem to tvymu brachovi psal ze plyn s lhackama dela bordel a furt si mlel svou :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Sezimovo Ústí
Vůz: Volvo 940 Polar

#4 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Lukáš Hrubý »

Tak ještě jednou pro mně, prosím :D Věc se má podle vás tak, že plynová jednotka "obelže" benzínovou, ta si na to jakoby zvykne a když to má běžet na benzín, tak si obelhaná benzínová jednotka neví rady?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#5 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od raolsa »

Jop, přesně tak to je.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Sezimovo Ústí
Vůz: Volvo 940 Polar

#6 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Lukáš Hrubý »

Kluci, tak jsem to dneska zkusil. Ráno jsem vytáhl pojistku LPG a celej systém jsem tim evidentně vyřadil z oběhu. Ráno mi to pořád zdechávalo, ujel jsem 80km na benzín. Nechal jsem celej den auto vystydnout s vytaženou pojistkou č.1 a vůbec nic se nezměnilo. Neukvapuju se? Jak dlouho musim takhle fungovat, než se to vrátí do normálu? :D

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#7 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od raolsa »

No tu pojistku č.1 (nebo která je od jednotky motoru) jsi měl na chvíli vytáhnout ráno před jízdou. Takže to zkus ještě zítra, jezdit bez plynu, a pak se uvidí.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Sezimovo Ústí
Vůz: Volvo 940 Polar

#8 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Lukáš Hrubý »

Já jsem právě zkusil ráno jet pouze bez plynu, ujel jsem těch 80km a vytáhl pojistku. Pak jsem jí po celym dnu vrátil a cestou domu se to chovalo za studena uplně stejně. Pojistka by měla bejt od jednotky a zároveň palivovýho čerpadla. Když je vytažená, motor točí ale nechytne

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#9 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Krystof P. »

Pokud se to nezlepší, tak zkus odpojit hlavní přívod plynu do vstřikovačů až dojedeš domu a ráno to zkus znova. Mně tyhle vytahování pojistky taky nikdy žádnej problém nevyřešily.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#10 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od volvoperformance »

Zajímavé, že všichni vědi, že je problém v LPG , aniž by bylo zřejmé o jaký systém jde. Je tam vstřikování, nebo klasické přisávání se směšovačem? Jaký máš rok výroby? Máš verzi s ventilem studeného startu, nebo bez? Zkus nahodit foto motoru.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Urvanej »

Nikdo netvrdí, že je problém v LPG, ale všichni tvrdí, že dokud nevíš kde je problém, tak nemůžeš najít řešení. Jedna možnost je vyřadit vliv plynu tím, že zresetuješ řj auta a budeš jezdit na benzín. Tím se zúží možné příčiny záhadného chování.
Záleží co máš za plyn a jak moc sahá a lže řídící jednotce.
Pro začátek co psali kluci, nechat vše při starém, jen:
1) vytáhnout pojistku č.1 na 5 minut, nebo odpojit baterku,
2) a potom nepřepínat na plyn a jet jen na benzín.
No a pak nám tu řekni, co se změnilo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#12 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od standa »

- jaké snímače teploty byly použity - ty s dvojitým termistorem, nebo nevíš? Našel bys obj.č.?
- co víme o náhradní váze vzduchu?
- kontroloval se "falešnej vzduch" (hadice od váhy vzduchu, těsnění pod parohama etc.)?
- běží motor po zahřátí v regulační smyčce (napětí lambdy kolísá jednou za vteřinu mezi 0,2-0,8V)?

- nechceš přijet do Brna? :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Sezimovo Ústí
Vůz: Volvo 940 Polar

#13 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Lukáš Hrubý »

Zítra do toho zas sednu, od včera mám vytaženou pojistku 1 a pojistku plynu. :D

Zkusím zjistit ty snímače, měnil mi je kamarád mechanik (ano, jsem si jistej, že jsou měněny, byl jsem u toho :D )

O váze vzduchu víme jen to, že byla nová. Podle VINka objednaná.

Přisávání falešného vzduchu jsem zkoušel prostříkáním všech spojů čističem brzd. Nic se neprojevilo.

A s tim napětím vážně nevím. Eketrice nerozumim co b se za nehet vešlo :(

Fotku motorového prostoru nahodím zítra, dnes už by nebylo nic vidět. Nafotim to všechno křížem krážem!

Rok výroby 1995

Asi budu muset do toho Brna :D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Sezimovo Ústí
Vůz: Volvo 940 Polar

#14 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Lukáš Hrubý »

Poraďte mi, prosím, jak sem přidám ty fotky :D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Sezimovo Ústí
Vůz: Volvo 940 Polar

#15 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Lukáš Hrubý »

Jo a neudělalo to vůbec nic, pořád je to za studena šíleně slabý a na volnoběh zdechne. Když do toho sednu, nastartuju, tak drží cca 800 otáček a ty pomalu klesaj, auto se dusí, až v horizontu cca 2 minut zdechne uplně. Na plyn reaguje normálně. Jakmile jednou zdechne, má potíže naskočit. Dokud se neohřeje, dělá takový brikule.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Urvanej »

Studený má problém, tzn. je to chudý...
Takže si to někudy cucá vzduch, nebo je v hajzlu regulátor benzinu a je malej tlak na liště, nebo nevim. Máš na liště koncovku, co vypadá jako ventilek na gumě. Změř tam za chodu motoru tlak.
Svítí kontrolka motoru? Máš vyblikávačku?
Podobný chování sem měl s mrtvou váhou. To, že si dal novou nic neznamená, pochybuju, žes kupoval bosche za 12 nebo kolik stojí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Sezimovo Ústí
Vůz: Volvo 940 Polar

#17 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Lukáš Hrubý »

Nová stojí 6,5 tisíce a měla by bejt Boschácká, ale tim to neni, to jsem prostě zkusil. Kontrolka motoru (lambda) nesvítí, vyblikávač mi řiká chybu tachometru, to s tim nesouvisí. Umíte někdo změřit ten tlak? :D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Urvanej »

Tlak na liště jde změřit měřákem na pneumatiky, to zvládneš. :-)
S tou váhou se cukám, protože už sem vadnou novou viděl a taky pán tvrdil, že tim to neni... nejlepší jsou starší funkční origo.
Kterej kanál si vyblikával?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9
Registrován: 3 roky 4 měsíce
Bydliště: Sezimovo Ústí
Vůz: Volvo 940 Polar

#19 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Lukáš Hrubý »

Změřil jsem ten tlak, je tam 2,7 baru a i když na netu píšou 3 (kupodivu bez tolerance), tak mi chytřejší hlavy řekly, že to je v pohodě :) Příští tejden asi proběhne kontrola tlaku na válcích, jestli to po čase provozu na plyn neutrpělo nějaký změny.

K těm vahám vzduchu: se starou i novou se to chová uplně stejně a je to tak moc specifická náhoda, že pravděpodobnost nemožnosti takovýho jevu ani nedokážu spočítat a to jsem vyhrál matematickou olympiádu :D

Nějaký další nápady?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12079
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Urvanej »

Tak postupně:
1) kterej kanál si vyblikával, jen 4?
2) fotky se vkládaji ve full editoru dole záložka přílohy
3) 2,7 je dost divný a hlavně vysoký číslo, protože s podtlakem bys tam měl spíš kolem 2 barů, spíš míň. Nech to cvrlikat na volnoběh, změř to s připojenym a pak s odpojenym podtlakem na regulátoru, rozdíl by měl bejt dost velkej, cca 0,5 baru+ (tu hadičku ucpi, jinak ti volnoběh poběží někam pryč). Ten regulátor je totiž variabilní dle podtlaku v sání, atmo motory maj 2,5, turbo 3bar PROTI ATMO TLAKU, což se s běžícím motorem mění.
4) už mi zbejvá "jen"
a) snímač klapky (pokud chytneš za plyn a povolíš, mělo by v něm cvaknout), lze snadno proměřit, je uplně blbej, dva spínače v min a max poloze, nic víc
b) teplotní čidlo, což ti nepřeju, protože se k němu leze pekelně blbě, je pod sánim 3. válce, to bych nechal nakonec.
5) takhle to dopadá, když chce člověk šetřit na špatným místě :-(
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 8
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Sezimovo Ústí
Vůz: Volvo 940 Polar

#21 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Lukáš Hrubý2 »

Zdravím po krátké odmlce. Zapomněl jsem přihlašovací údaje a heslo se mi nedařilo obnovit, tak jsem si založil další účet :D

S Volvem jsem byl na emisích a vyšla mi enormní hodnota nespálené směsi. Zkoušel jsem vyměnit svíčky, mám novej snímač polohy klikové hřídele a seštelovaný předstih stroboskopem. Tlaky jsou v normě.

Stále přetrvává problém že čim studenější auto je, tim hůř volnoběh drží. Resp. nedrží vůbec. Za studena chytne, chvilku se vrtí a pak zdechne. Jakmile se ho snažim nahodit znovu, jen točí ale ani neslibuje. Až tak po půl minutě chytne (i když točim nebo netočim). Jakmilese zahřeje, vše je v pohodě. Emise nevyšly na benzín ani na plyn. Plyn jsem odpojoval na tvrdo i pojistkou, resetoval jsem benzinovou jednotku a nic se nezměnilo.

Díky za nový postřehy :D

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#22 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Ondra. »

předstih na LH-Jet 2,4? Něco mi uniká?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 8
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Sezimovo Ústí
Vůz: Volvo 940 Polar

#23 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Lukáš Hrubý2 »

Nechápu otázku

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#24 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od standa »

Předstih se u LH2.4 dá štelovat dosti obtížně, zejména otáčením rozdělovače se docílí změny předstihu limitně se blížící nule (když už jsi ten olympionik-mathematik :) )

Brno je zlatá loď :Bravo:

Ondra: Mapa předstihu se dá u ezk116 posouvat plusmínus 6st. s krokem 3st. ukostřováním některých pinů jednotky
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 8
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Sezimovo Ústí
Vůz: Volvo 940 Polar

#25 Volvo 940 Polar - Studený volnoběh

Příspěvek od Lukáš Hrubý2 »

Takže myslíš, že bys to dokázal vyřešit? :D Nám už nápady dovolujou jen seřídit ventilový vůle. Tlaky jsou ale všude kolem osmi a na netu píšou, že maj bejt 9, což neni takovej rozdíl, ne? Spíš ta nespálená směs na emisích. Udává se, že normální hodnota uhlovodíků z výfuku je 100, starší auta pak mívaj prej kolem dvou set, zatímco tohle má 1000 a víc. Tam je prostě něco špatně. Nechce se mi rozebírat motor :D

Do Brna přijet by nebyl problém, ale asi až někdy v únoru třeba. Nahodim do auta postel, pokud se neotevře někde nějaký spaní :D
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“