Poslední návštěva: 29 led 2020 16:48 Právě je 29 led 2020 16:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dovoz diesel, přihlášení
PříspěvekNapsal: 20 lis 2015 08:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2003
Příspěvky: 1610
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / S80 V8 / XC90
olivin píše:

:oops: Ja teda nevim, ale osobne bych treba hlavu 631 z B230K na nic jineho nedaval - tedy pokud bych zrovna nechtel predelavat benzin na diesel :oops:


na B230 K je origo hlava č.530. Hlava označená 531 bývala pouze na B230FB. Záměna celé hlavy neni problém, a samotné vačky taktéž bez problému.
Doporučuji následně kontrolu vůle ventilů.

_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / S80 AWD V8 / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dovoz diesel, přihlášení
PříspěvekNapsal: 20 lis 2015 12:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 468
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
LUBOŠ píše:
olivin píše:

:oops: Ja teda nevim, ale osobne bych treba hlavu 631 z B230K na nic jineho nedaval - tedy pokud bych zrovna nechtel predelavat benzin na diesel :oops:


na B230 K je origo hlava č.530. Hlava označená 531 bývala pouze na B230FB. Záměna celé hlavy neni problém, a samotné vačky taktéž bez problému.
Doporučuji následně kontrolu vůle ventilů.


V pripade montaze hlavy z B230K na jiny motor preju hodne stesti! Jeji originalni oznaceni je 631, nikoliv 531, ale prit se nehodlam - kdo chce kam......

_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Velorex 16/350 1971, Land Rover Series III 88 2.25 petrol...........


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dovoz diesel, přihlášení
PříspěvekNapsal: 20 lis 2015 12:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10231
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
Já to původně nechtěl ani komentovat, protože když mam písty zároveň s rovinou bloku, tak nebudu dávat hlavu, která nemá spalovací komoru. To by nebylo o štěstí ale o blbosti. :pardon: A nebo jak píšeš, diesel :-) A tim pádem nejsme OT. :good:
[img]http://home.minlos.no/~audun.skripeland/631/Topp2.jpg[/img]
[img]http://home.minlos.no/~audun.skripeland/631/Toppnummer.jpg[/img]

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dovoz diesel, přihlášení
PříspěvekNapsal: 23 lis 2015 17:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2003
Příspěvky: 1610
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / S80 V8 / XC90
Urvanej píše:
[img]http://home.minlos.no/~audun.skripeland/631/Topp2.jpg[/img]
[img]http://home.minlos.no/~audun.skripeland/631/Toppnummer.jpg[/img]


člověk se pořád učí a nebo zapomíná. Máte pravdu, pánové.

_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / S80 AWD V8 / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dovoz diesel, přihlášení
PříspěvekNapsal: 10 pro 2015 02:40 
Offline

Registrován: říjen 2003
Příspěvky: 318
Bydliště: Nedvědice
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
:good:
Diky! Nakonec je z toho fundovana technicka debata a vystupem jsou nove poznatky!

Takze jestli spravně rozumím Hlavy
-530 a 531 jsou záměnné a mají spalovací prostor
-631 je plochá a zážeh se děje v prostoru válce


631 je karburatorová? 530 531 stříkačky?

Jinak pánové, Volvo jsem již koupil, ale začal jsem z druhé strany svýho plánu ... :D Auto sháním dál..
Tak tady je :
Příloha:
volvo.jpg

Příloha:
volvo2.jpg


semříkal :příští Volvo bude bagr:) i když není čistokrevnej, s motorem Mišibuší , radost mám :D
crtec :Yahoo!:

pro přesnost je to
Volvo EC 15 B XR, 1565 kg , Mitsubishi L3E2 952ccm, kompres. pomer 1:23, 11.3 kW
a je to nejpomalejší volvo v klubu - max rychlost 2km/h :lol:


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dovoz diesel, přihlášení
PříspěvekNapsal: 10 pro 2015 17:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2004
Příspěvky: 2078
Bydliště: Brno
Zdarec :)

Pěknej kousek. Pokud chceš stihnout nějakej letní sraz, tak abys pomalu vyrazil... :D

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dovoz diesel, přihlášení
PříspěvekNapsal: 10 pro 2015 21:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2014
Příspěvky: 468
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E
http://www.turbobricks.com/specs/sohc_heads.php píše:
The Volvo sohc engine has three distinctively types of oem head-designs :

The little one, most common
The big one
And the one without combustion chambers, very rare

The little one:

Oem on: B17-B19-B21-B23 B200-B230
Valves: 44-35 mm, valve seat inserts 46-38 mm.
Combustion chamber dia: 92˝mm, somewhat smaller/narrower compared to the big ones
Height: 12mm
Volume: 51.7cc i.e. 4.3cc/mm
Intake channel: Straight, conical, round, slightly less inner radius
Exhaust channel: A slight hint of a plateau after guide in channel
Casting number, best: 1000530
Other: 100160, 1000398
Potential: Correctly modifyed: Good top-hp with a very good middle-rpm. On little engine hard to beat, indeed.

The big one:

Oem on: early B23E with H/K-cams, B23ET some B230E and ET
Valves: 44-35 mm, valve seat inserts 46-38 mm
Combustion chamber dia: 94mm, a slightly wider layout especially around exhaust, 531 has a little more centered spark plug location.
Height: 12mm
Volume: 53.7cc i.e. 4.5cc/mm
Intake channel: "Swanneck"-shaped, venturi A LOT larger than the small ones, flat and larger inner radius,
Exhaust channel: No hint of a plateau after guide in channel
Castingnumber, best: 1000531
Other: 100405
Potential: Correctly modifyed: Very high top-hp with a good middle-rpm, especially on big volume engines.

The Heron/B230K:

No combustion chamber
Valves: 44-31˝ mm
Intake channel: Swirl induction shaped.
Cast.nr: 1000631
Potential: Due to less experience; no comment

N.B.: All measurements are nominally!

Coolant passages around combustion chambers, valve sizes and CR

The big coolant passages (BCP) give a problem with proper gasket stiffness (even with a uncut head) with combustion pressures significantly above oem pressures...
When subjected to KNOCK/DETONATION or just too high pressure, the area between the coolant channels and combustion chambers flexes/collapses/deteriorates with a resting deformation as a result. When this has happened it is to late to weld an resurface... Only way to use/save a BCP is to restrengthen them via a thorough welding BEFORE pressure-exposure!

The small (desirable) coolant passages (SCP) do NOT flex even when the head is shimmed/cut a lot...!

BCP: All 160 and early 398 and 405:s
SCP: All 530 and 531, some late 398 and 405:s

Valve sizes: Oem inserts allow 46-38 mm valves to be used, although on high heat engines I suggest that larger inserts to be fitted.

Largest valve combination: 50˝-40 mm or a combination thereof (as in 90.5mm included dia).

CR: The oem CR is varied via different S/Q, flat/bowled/domed piston, different combustion chambers (big & small) and different engine sizes.

N.B.: The casting number is placed above and between exhaustports 2 and 3. Manufactured date at side of cyl 4 exhaust port.

_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Velorex 16/350 1971, Land Rover Series III 88 2.25 petrol...........


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dovoz diesel, přihlášení
PříspěvekNapsal: 11 pro 2015 03:17 
Offline

Registrován: říjen 2003
Příspěvky: 318
Bydliště: Nedvědice
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Diky, paraaada !

_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dovoz diesel, přihlášení
PříspěvekNapsal: 08 bře 2017 08:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 863
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E
LUBOŠ píše:
na B230 K je origo hlava č.530. Hlava označená 531 bývala pouze na B230FB.

Hlava 531 je prý ještě na B23ET v roce 1985 a na všech B230ET (nevím, s jakou vačkou je nakombinovaná). Turbíny dále ještě údajně mají mít jiný materiál pro ventily, takže logicky použít hlavu z B230FB s původními ventily do turbíny nemusí být úplně nejšťastnější nápad.
http://people.physics.anu.edu.au/~amh11 ... 31_530.htm

_________________
244 GLE 1981 automat
S80 2.4 facelift MY2004 na cestě ze Švédska


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dovoz diesel, přihlášení
PříspěvekNapsal: 08 bře 2017 10:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 10231
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8
Je třeba použít 531 hlavu s původními ventily do turbíny a nikoliv použít 531 hlavu s původními ventily, do turbíny. :-D
Ale jinak je to jedno. Dlouhodobým testováním na vozech po zahraničních fórech si nikdo na nedostatek dusíku nestěžoval. Je to příjemný ty ventily lépe chladit, ale když nejsou a novej ještě nedavno stál snad 120EUR jeden, tak i obyč či nerez funkci zastanou.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dovoz diesel, přihlášení
PříspěvekNapsal: 08 bře 2017 11:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 863
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E
Díky, dobrý vědět! Já si zatím jen tak předběžně teoretizuju :wink:

_________________
244 GLE 1981 automat
S80 2.4 facelift MY2004 na cestě ze Švédska


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Volvoklub ČR









POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.039s | 19 Queries | GZIP : Off ]