Těsnění mezi vodní pumpou a hlavou
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěchovice
- Vůz: V940 945811 B230FK 2.3 I.C. '96
- Bydliště: Štěchovice
#1 Těsnění mezi vodní pumpou a hlavou
Zdravím,
940 II 2.3 IC 96
Je možný, že by klíňák od vodní pumpy stáhl nebo sklepal tuto dolu tak, že by začala nahoře pod hlavou téct? Auto mělo udělaný rozvody před několika málo tisíci (cca 5,5 tis. km), ale nevím, zda měnili i těsnění u pumpy/pumpu atp., už jsem to tak koupil a najel s tím cca 2,5 tis.
Díra, kterou prochází šroub skrz pumpu do bloku má na výšku vůli – odtud ta úvaha, že to mohlo blbě nasazeným, přešponovaným nebo křivě nasazeným řemen nebo pumpou pomalu, postupně po oné výměně rozvodů sesedat až to přestalo těsnit úplně…
Ten klíňák, na to, že by měl být skoro nový má mírně jetej kraj, v jednom místě až na textil, ostatní řemeny jsou jak právě nasazený, ale tenhle oproti ostatním tak "pěkně" nevypadá…
Nebo to bude špatný samotný těsnění (což samozřejmě může být pravděpodbný) – dá se toto sehnat samostatně?
Co půjde při případný výměně těsnění dolů? Jenom řemen nebo i celá hlava?
940 II 2.3 IC 96
Je možný, že by klíňák od vodní pumpy stáhl nebo sklepal tuto dolu tak, že by začala nahoře pod hlavou téct? Auto mělo udělaný rozvody před několika málo tisíci (cca 5,5 tis. km), ale nevím, zda měnili i těsnění u pumpy/pumpu atp., už jsem to tak koupil a najel s tím cca 2,5 tis.
Díra, kterou prochází šroub skrz pumpu do bloku má na výšku vůli – odtud ta úvaha, že to mohlo blbě nasazeným, přešponovaným nebo křivě nasazeným řemen nebo pumpou pomalu, postupně po oné výměně rozvodů sesedat až to přestalo těsnit úplně…
Ten klíňák, na to, že by měl být skoro nový má mírně jetej kraj, v jednom místě až na textil, ostatní řemeny jsou jak právě nasazený, ale tenhle oproti ostatním tak "pěkně" nevypadá…
Nebo to bude špatný samotný těsnění (což samozřejmě může být pravděpodbný) – dá se toto sehnat samostatně?
Co půjde při případný výměně těsnění dolů? Jenom řemen nebo i celá hlava?
_________________
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 Těsnění mezi vodní pumpou a hlavou
Pumpa neni na hlavě, ale bloku. Nemá vůli, neni štelovací, maximálně vůči dírám na šrouby. Čučim tu na novou pumpu graf a má 2 ze 4 děr oválný.
Těsnění je jen tenký papírek. Otázka je, kudy to přesně chcá.
Otázka je, zda byla s rozvodama nová, nebo už přehoupla 200tkm a teď to teče kolem hřidele.
Těsnění je jen tenký papírek. Otázka je, kudy to přesně chcá.
Otázka je, zda byla s rozvodama nová, nebo už přehoupla 200tkm a teď to teče kolem hřidele.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2127
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#3 Těsnění mezi vodní pumpou a hlavou
Spíš si myslím že bude téct nahoře jak je to gumový těsnění do hlavy, při instalaci chce přitlačit nahoru...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 449
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
- Kontaktovat uživatele:
#4 Těsnění mezi vodní pumpou a hlavou
Už si úplně nevybavuju jak to tam přesně je, i když jsem to před rokem dělal, ale je třeba na jednom šteftu natlačit pumpu proti hlavě a pak dotáhnout všechny šrouby. Tudíž pokud to někdo dotáhnul málo, tak to asi téct může...
Ale jelikož není vodní pumpa na rozvodech, tak jsou borcí co jí mění až když začne téct...
Mezi pumpou a blokem je "papírové" těsnění. Vývod mezi hlavou a pumpou je těsněn O-kroužkem.
Těsnění lze koupit samostatně, nejlépe asi přímo ve volvu:
ploché 1378491
o-kroužek 1336255
Kupoval jsem ho tam loni, když mi s pumpou přišlo úplně jiný...
Při výměně stačí sundat řemen a vypustit vodu.
EDIT: Koukam, že než sem to stačil sesmolit, tak už se tu krabicáří vyjádřili za mě
Ale jelikož není vodní pumpa na rozvodech, tak jsou borcí co jí mění až když začne téct...
Mezi pumpou a blokem je "papírové" těsnění. Vývod mezi hlavou a pumpou je těsněn O-kroužkem.
Těsnění lze koupit samostatně, nejlépe asi přímo ve volvu:
ploché 1378491
o-kroužek 1336255
Kupoval jsem ho tam loni, když mi s pumpou přišlo úplně jiný...
Při výměně stačí sundat řemen a vypustit vodu.
EDIT: Koukam, že než sem to stačil sesmolit, tak už se tu krabicáří vyjádřili za mě
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#5 Těsnění mezi vodní pumpou a hlavou
VRZČ jsou ti praví odpornící
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěchovice
- Vůz: V940 945811 B230FK 2.3 I.C. '96
- Bydliště: Štěchovice
#6 Těsnění mezi vodní pumpou a hlavou
Jak píše Peter - ano, přesně, o-kroužek nahoře, tzn., jak na to koukam, tak pod hlavou… Ne z boku bloku, kde je plochy papírový těsnění…
Čili – a to jsem se chtěl doptat:
Je možný se pokusit jen vypustit, sundat řemen, nadzvihnout pumpu na doraz a dotáhnout, nasadit řemen a napustit.
Zajímavý je, že jsem to zkoušel utěsnit – jen na zkoušku – omáznout motorovým silikonem, kolem dokola, kam to šlo. Jen abych s tím mohl někam dojet… Nejdřív jsem myslel, že to bude ruplý, ale i takto omáznutý, si to najde cestu jinudy, kam se už se silikonem dostat nedalo – proto mi připadlo, že to asi nebude ruplý, ale nedoražený po celým obvodu.
A i když jsem auto ani nestartoval, směs má tendenci téct i bez tlaku – myslím tím, že auto už týden nejelo, voda v expanzní nádržce už není, když zmáčknu hadici k pumpě nebo k chladiči, ani se netlačí do nádržky, ale přesto to má pak tendenci samovolně tenoulinkým čůrkem vytékat. Asi je tam ještě pořád hladina, ikdyž se to nezdá, nebo to tam tím zapumpováním vždycky nějakou kapku nažene a ta pak prosákne. Nejspíš…
Ale jasný, že to těsnění může bejt kaput…
Díky za rady.
Čili – a to jsem se chtěl doptat:
Je možný se pokusit jen vypustit, sundat řemen, nadzvihnout pumpu na doraz a dotáhnout, nasadit řemen a napustit.
Zajímavý je, že jsem to zkoušel utěsnit – jen na zkoušku – omáznout motorovým silikonem, kolem dokola, kam to šlo. Jen abych s tím mohl někam dojet… Nejdřív jsem myslel, že to bude ruplý, ale i takto omáznutý, si to najde cestu jinudy, kam se už se silikonem dostat nedalo – proto mi připadlo, že to asi nebude ruplý, ale nedoražený po celým obvodu.
A i když jsem auto ani nestartoval, směs má tendenci téct i bez tlaku – myslím tím, že auto už týden nejelo, voda v expanzní nádržce už není, když zmáčknu hadici k pumpě nebo k chladiči, ani se netlačí do nádržky, ale přesto to má pak tendenci samovolně tenoulinkým čůrkem vytékat. Asi je tam ještě pořád hladina, ikdyž se to nezdá, nebo to tam tím zapumpováním vždycky nějakou kapku nažene a ta pak prosákne. Nejspíš…
Ale jasný, že to těsnění může bejt kaput…
Díky za rady.
_________________
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#7 Těsnění mezi vodní pumpou a hlavou
Jen pro klid duše dodávám, že je to na ssací straně, takže pokud bys potřeboval někam jet, tak s otevřenym víčkem by to týct nemělo
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěchovice
- Vůz: V940 945811 B230FK 2.3 I.C. '96
- Bydliště: Štěchovice
#8 Těsnění mezi vodní pumpou a hlavou
Dík za radu, nechám pootevřeno.Urvanej píše:Jen pro klid duše dodávám, že je to na ssací straně, takže pokud bys potřeboval někam jet, tak s otevřenym víčkem by to týct nemělo
Při úplný hladině to po zastavení vypustilo během 5 minut dobrý 2 deci…
_________________
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 449
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
- Kontaktovat uživatele:
#9 Těsnění mezi vodní pumpou a hlavou
Pokusit se samozřejmě můžeš, ale bojim se, že se ti utrhne (nebo i roztrhne) právě to papírový těsnění na bloku a začne ti to téct tam... Obzvláště pokud je už nějaký starší....thesign píše:Jak píše Peter - ano, přesně, o-kroužek nahoře, tzn., jak na to koukam, tak pod hlavou… Ne z boku bloku, kde je plochy papírový těsnění…
Čili – a to jsem se chtěl doptat:
Je možný se pokusit jen vypustit, sundat řemen, nadzvihnout pumpu na doraz a dotáhnout, nasadit řemen a napustit.
Lepší bude koupit oboje těsnění a vyměnit je obě...
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 13
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěchovice
- Vůz: V940 945811 B230FK 2.3 I.C. '96
- Bydliště: Štěchovice
#10 Těsnění mezi vodní pumpou a hlavou
kV8ba píše:Pokusit se samozřejmě můžeš, ale bojim se, že se ti utrhne (nebo i roztrhne) právě to papírový těsnění na bloku a začne ti to téct tam... Obzvláště pokud je už nějaký starší....thesign píše:Jak píše Peter - ano, přesně, o-kroužek nahoře, tzn., jak na to koukam, tak pod hlavou… Ne z boku bloku, kde je plochy papírový těsnění…
Čili – a to jsem se chtěl doptat:
Je možný se pokusit jen vypustit, sundat řemen, nadzvihnout pumpu na doraz a dotáhnout, nasadit řemen a napustit.
Lepší bude koupit oboje těsnění a vyměnit je obě...
Asi jo. Nechystám se na to sám, povezu to někam, jen jsem si chtěl udělat trochu přehled, podívat se na ceny, nenechat si věšet bulíky na nos… Myslím, že to původní pumpa nebude, nevypadá to. Motor byl sice vypulírovanej, ale spousta věcí tam byla evidentně měněnejch průběžně, je to udržovaný a nikoli svépomocí… 300.000 km
_________________
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 50 Odpovědi
- 8992 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Sarkasmic
-
- 29 Odpovědi
- 1594 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od michal_0077
-
- 56 Odpovědi
- 4713 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelvolvo
-
- 4 Odpovědi
- 274 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Kalda
-
- 11 Odpovědi
- 1146 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Romulusw