D24 a D24TIc ROZDÍL????

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 52
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Poděbrady
Vůz: Volvo760 2.4 D24Tic

#1 D24 a D24TIc ROZDÍL????

Příspěvek od Volvo760 »

Taková zvídavá otázka, když z D24TIC sundám turbo, co musím ještě změnit aby to funovalo jako klasická D24??? Vstřiky?? Čerpadlo, nejaká čidla???? Je stejná komprese?? Děkuji :-) Určitě ste to už někdo zkoušel, ikdyž opačně z D24 na TIC ....
_________________
Volvo 760 2.4 D24Tic - Rakvička (nebo také Nudle :-D )

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#2 D24 a D24TIc ROZDÍL????

Příspěvek od kV8ba »

Vstřiky pro atmosféru jsou nastavené na nižší otvírací tlak, ale to by v podstatě nemuselo vadit, jen to bude víc kouřit. Čerpadlo má ještě tlakovou regulaci (dle plnícího tlaku), což by provozu bez turba taky vadit nemuselo, nějak si to přebere.
Pak samozřejmě svody + 1. díl výfuku, sání a jinej airbox...
Čidla měnit netřeba, v podstatě tam žádné nejsou :D

Určitě je to daleko jednodušší konverze než obráceně, ale nejde mi do hlavy proč by to někdo dělal...? :crazy:
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 52
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Poděbrady
Vůz: Volvo760 2.4 D24Tic

#3 D24 a D24TIc ROZDÍL????

Příspěvek od Volvo760 »

kV8ba píše:Vstřiky pro atmosféru jsou nastavené na nižší otvírací tlak, ale to by v podstatě nemuselo vadit, jen to bude víc kouřit. Čerpadlo má ještě tlakovou regulaci (dle plnícího tlaku), což by provozu bez turba taky vadit nemuselo, nějak si to přebere.
Pak samozřejmě svody + 1. díl výfuku, sání a jinej airbox...
Čidla měnit netřeba, v podstatě tam žádné nejsou :D

Určitě je to daleko jednodušší konverze než obráceně, ale nejde mi do hlavy proč by to někdo dělal...? :crazy:
Aaale, tady jeden kolega taky si pořídil 760 TIC, jako spotřebáka, má ko turbo, bere mu to olej přez něj a chce to dát do kupy s nejmenšími náklady.... tak mě napadla tahle varianta. Nicméně nejdříve samozřejmě zkusím sehnat nějaké lepší turbo za kloudný peníz....
Tak vstřiky přenastavit to by neměl být zase takový problém, svody to je jasný by museli být jiný a to sání plus airbox- vždyť by si to mohlo sát defakto přez intercooler,akorát udělat koleno mezi stávajícím airboxem a coolerem... :)
_________________
Volvo 760 2.4 D24Tic - Rakvička (nebo také Nudle :-D )

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#4 D24 a D24TIc ROZDÍL????

Příspěvek od karelvolvo »

Myslím že mezi těmito motory bude rozdílný kompresní poměr a ten by mohl být dán hlavou respektive komůrkou v ní. Ale nikdy jsem s těmito koncerny neměl nic do činění, ale na Peugeotech nebo Renaultech to tak bylo tehdy
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 52
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Poděbrady
Vůz: Volvo760 2.4 D24Tic

#5 D24 a D24TIc ROZDÍL????

Příspěvek od Volvo760 »

karelvolvo píše:Myslím že mezi těmito motory bude rozdílný kompresní poměr a ten by mohl být dán hlavou respektive komůrkou v ní. Ale nikdy jsem s těmito koncerny neměl nic do činění, ale na Peugeotech nebo Renaultech to tak bylo tehdy
Tuhle zkušenost mám taky,ale co jsem tu četl připadá mi že jsou ty motory opravdu shodné... Přece jen je ten motor koncepčně starý 30 let...
_________________
Volvo 760 2.4 D24Tic - Rakvička (nebo také Nudle :-D )

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#6 D24 a D24TIc ROZDÍL????

Příspěvek od karelvolvo »

Samozřejmě že mám na mysli staré motory. jen třeba vím že motor od Rencka diesel bez turba měl kompresi 1:22 a turbo mělo 1:17 ale jestli se to lišilo třeba jen komůrkou to nevím
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 D24 a D24TIc ROZDÍL????

Příspěvek od Sergej »

Rozdiel v hlavach je, ale nic co by hladkemu malo vadit. Rozdielne su vyfukove ventily. Kompresia je rovnaka.
Inak lepsie nez placat rozne domnienky je precitat bibliu krabicara: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=38&t=22856 , strana 60.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#8 D24 a D24TIc ROZDÍL????

Příspěvek od Ondra. »

ty vole prisla doba kdy kazdej d24xxx je pruser :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12076
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 D24 a D24TIc ROZDÍL????

Příspěvek od Urvanej »

Myslíš mráz? :-D
Jinak vše bylo napsáno výše.
A ač to tak nevypadá, tak nejlevněji vyjde zrepasovat turbo, protože vejfuk 1. díl se bude sakra blbě shánět, pokud neni po ruce šikovnej svářeč. Kdyžtak díly na konverzi mam, ale asi ne všechny.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 52
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Poděbrady
Vůz: Volvo760 2.4 D24Tic

#10 D24 a D24TIc ROZDÍL????

Příspěvek od Volvo760 »

Urvanej píše:Myslíš mráz? :-D
Jinak vše bylo napsáno výše.
A ač to tak nevypadá, tak nejlevněji vyjde zrepasovat turbo, protože vejfuk 1. díl se bude sakra blbě shánět, pokud neni po ruce šikovnej svářeč. Kdyžtak díly na konverzi mam, ale asi ne všechny.


Ten první díl je problém, to už jsem řešil u svého a nakonec jsem ho kousek po kousku vyzpravil,vyvařil tak snad vydrží ?!? :wink: No, kolego, jestli nějaký díly máš a byl bys ochoten prodat, nezlobil bych se,písni prosím a něco vymyslíme (dojedu) :)
_________________
Volvo 760 2.4 D24Tic - Rakvička (nebo také Nudle :-D )
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“