Pár dotazů na 740

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Sovaja
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 25
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Odolena Voda

#1 Pár dotazů na 740

Příspěvek od Sovaja »

Ahoj, napíšu to do jednoho topicu, ať to tady nezaplácám...jedná se o pár drobností, s kterejma si nejsem jistej....

1) zadní světla - vyměnil jsem obě zadní světla za prasklá...vylil jsem z nich vodu :) , odstranil jsem fůru různejch drátků a asi kilo izolačky..vše jsem poupravil a vyčistil a osadil nová světla...teď otázka....v dolní řadě by to mělo být asi takto....světla svítí dvě dolní pole (vnitřní červené je mlhovka), brzda - rozsvěcí se jedno z polí světla(to vnější), kde je dvouvláknovka....a do boku ještě směřuje jedna žárovička....ta byla u mě úplně zrezlá (bůh ví zda vůbec svítila)...u nového světla není přibalená (je to 1,5W) a ta byla dvěma drátama přiheftlá k vnitřnímu políčku světla....je to tak OK? Nebo jak je to zapojené origo...nechce se mě nějak věřit, že už z výroby by to bylo tažené venkem nějakým drátem.

2) svítí vám vzadu obě mlhovky a nebo je zapojená pouze jedna (mě svítí pouze levá)

3) začínám si nějak všímat, že kolem 70-80km/h se začíná auto klepat....a zase pak kolem 110 to přestane....napadlo mě nechat vyvážit kola (bůh ví, kdy se to naposledy dělalo), ale teď kdy propuklo zimní přezouvací šílenství se mě moc nechce...vibruje celé auto, ale volant je relativně v klidu....ještě mě napadlo, že to začíná, těsně než se ozve turbo, zda to nemůže být ty vibrace od toho zvýšeného výkonu nebo turba, ale to by to pak ve 110 neutichlo....
Blbě vyvážená kola se mě u dřívějších aut vždycky projevily až při vyšší rychlosti...tak kolem 100-110km/h...tady je to o dost dříve.
_________________
Volvo 744, D24TIC, M46, 85kW, 1988, klima, el. okna, el. šíbr, polokůže, tažné

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Pár dotazů na 740

Příspěvek od Sergej »

1) zadní světla - vyměnil jsem obě zadní světla za prasklá...vylil jsem z nich vodu :) , odstranil jsem fůru různejch drátků a asi kilo izolačky..vše jsem poupravil a vyčistil a osadil nová světla...teď otázka....v dolní řadě by to mělo být asi takto....světla svítí dvě dolní pole (vnitřní červené je mlhovka), brzda - rozsvěcí se jedno z polí světla(to vnější), kde je dvouvláknovka....a do boku ještě směřuje jedna žárovička....ta byla u mě úplně zrezlá (bůh ví zda vůbec svítila)...u nového světla není přibalená (je to 1,5W) a ta byla dvěma drátama přiheftlá k vnitřnímu políčku světla....je to tak OK? Nebo jak je to zapojené origo...nechce se mě nějak věřit, že už z výroby by to bylo tažené venkem nějakým drátem.
Tato ziarovka sa normalne nepouziva, je urcena pre USA/CND

2) svítí vám vzadu obě mlhovky a nebo je zapojená pouze jedna (mě svítí pouze levá)
Obe

3) začínám si nějak všímat, že kolem 70-80km/h se začíná auto klepat....a zase pak kolem 110 to přestane....napadlo mě nechat vyvážit kola (bůh ví, kdy se to naposledy dělalo), ale teď kdy propuklo zimní přezouvací šílenství se mě moc nechce...vibruje celé auto, ale volant je relativně v klidu....ještě mě napadlo, že to začíná, těsně než se ozve turbo, zda to nemůže být ty vibrace od toho zvýšeného výkonu nebo turba, ale to by to pak ve 110 neutichlo....
Blbě vyvážená kola se mě u dřívějších aut vždycky projevily až při vyšší rychlosti...tak kolem 100-110km/h...tady je to o dost dříve.
Treba pozret geometriu, moze to robit aj uchytenie kardanu, treba skontrolovat ci sa vyfukova rura nedotyka prevodovky.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#3 Pár dotazů na 740

Příspěvek od tomasss »

ad 1) drobnou zarovku osazenou nemam a ani v origo dokumentaci v ty dire nic neni.

ad 2) Mlhovky maji svitit obe.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#4 Pár dotazů na 740

Příspěvek od Sarkasmic »

Ty maly zarovicky sou opravdu only pro usa trh. Ale v Eur. si to tam lidi dobastlavali....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Sovaja
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 25
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Odolena Voda

#5 Pár dotazů na 740

Příspěvek od Sovaja »

OK, díky.....mlhovky jsem už rozchodil obě - vadná patice.....ty přídavné žárovky na to vypadají, že jsou samo domo, každá je jiná a vypadají hodně staře....takže na ně peču....a ta geometrie společně s vyvážením asi bude dobré řešení, alespoň pro začátek...


díky moc všem
_________________
Volvo 744, D24TIC, M46, 85kW, 1988, klima, el. okna, el. šíbr, polokůže, tažné

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#6 Pár dotazů na 740

Příspěvek od Sarkasmic »

ad vibrace-kardan taky umí věci....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#7 Pár dotazů na 740

Příspěvek od kV8ba »

Ty žárovky tam mám taky. Nějakej dobrák předemnou to tam dobastlil. Ale musim říct, že se mi to líbí....když už tam ta díra na žárovku je, tak proč jí nevyužít. To jak je to zapojený je jiná věc :D
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#8 Pár dotazů na 740

Příspěvek od tomasss »

kV8ba píše:Ty žárovky tam mám taky. Nějakej dobrák předemnou to tam dobastlil. Ale musim říct, že se mi to líbí....když už tam ta díra na žárovku je, tak proč jí nevyužít. To jak je to zapojený je jiná věc :D
Nahod jak to vypada 8)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#9 Pár dotazů na 740

Příspěvek od kV8ba »

tomasss píše:Nahod jak to vypada 8)
Tak jsem zjistil, že to vlastně za tmy vyfocený vůbec nemám :D , tak aspoň jedno foto za světla, bohužel to tolik nevynikne.
Přílohy
DSCN6586.JPG
DSCN6586.JPG (57.61 KiB) Zobrazeno 1817 x
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Sovaja
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 25
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Odolena Voda

#10 Pár dotazů na 740

Příspěvek od Sovaja »

Jinak je to jednoduchý, žárovka a z ní dráty připojené (připájené na patici) ob jedno světlo na klasická světla (je to ta jednoduchá žárovka), když seženu nějaké patice, které tam taky půjdou vložit, tak to tam loupnu zpět....tyhle jsou tak orezlé, že tu žárovku už ven nedostanu....přemýšlel jsem nad klasickou celoskleněnou 1,2W a nebo 3W...+klasická patice z palubky....spíš to bude chtít otestovat, aby to nesvítilo míň a nebo víc než ty ostatní světla...

kV8ba jaké tam máš žárovky a patice ty?

Ale je fakt, že na té fotce to vypadá hezky, když svítí komplet ta řada.... :)
_________________
Volvo 744, D24TIC, M46, 85kW, 1988, klima, el. okna, el. šíbr, polokůže, tažné

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#11 Pár dotazů na 740

Příspěvek od kV8ba »

Sovaja píše: kV8ba jaké tam máš žárovky a patice ty?
Žárovky tyhle - 12V 5W W2,1x9,5d
A patice jsou gumové, pasují přesně do té dirky ve světle.
Přílohy
zarovka.JPG
zarovka.JPG (57.85 KiB) Zobrazeno 1784 x
12v-5w-w2,1x9,5d.jpg
12v-5w-w2,1x9,5d.jpg (3.06 KiB) Zobrazeno 1784 x
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#12 Pár dotazů na 740

Příspěvek od jarek.krizan »

Vzhledem k tomu, že mám sedmici původem dovezenou z Kanady, tak mám v zadních lampách v krajních pozicích originál kabeláž a zapojenou tak, že jsou tam žárovky W10W a svítí společně s brzdovými světly. Takže vzadu celkem 4x parkovací - obrysová světla, 5x brzdová světla, 2x mlhová světla, 2x zpátečková světla, 2x osvětlení SPZ, líbila by se mi ještě ta propojená zadní část s dalšími obrysovkami a odrazkami.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 269
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: XC70 ex740-760-780
Bydliště: Česká Lípa

#13 Pár dotazů na 740

Příspěvek od zoid »

zaparazituju trošinku na tomto topiku, neboť se mi zdá zbytečný podobný znovu zakládat...
Poraďte - jak se jmenuje či jak se říká takové té rouře co přisává teplý vzduch od výfuku do sání, případně kde ji sehnat - motor B230F. Je celá popraskaná, výměny hodná...
Dále mám dotaz na plynaře - dá se nějako uspíšit po raním startování přepnutí z benzínu na plyn? Přepíná to automaticky, ale až tak po 10 i více km, což se mi zdá moc. V každém případě je motor již dostatečně zahřátý a plyn ne a ne přepnout. Kde je vlastně nějaký čidlo co toto řídí? Hadice s horkou vodou ke směšovači s mi zdají poněkud dlouhé, má smysl je nějak zaizolovat, případně čím?
_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#14 Pár dotazů na 740

Příspěvek od tomasss »

zoid píše:zaparazituju trošinku na tomto topiku, neboť se mi zdá zbytečný podobný znovu zakládat...
Poraďte - jak se jmenuje či jak se říká takové té rouře co přisává teplý vzduch od výfuku do sání, případně kde ji sehnat - motor B230F. Je celá popraskaná, výměny hodná...
Dále mám dotaz na plynaře - dá se nějako uspíšit po raním startování přepnutí z benzínu na plyn? Přepíná to automaticky, ale až tak po 10 i více km, což se mi zdá moc. V každém případě je motor již dostatečně zahřátý a plyn ne a ne přepnout. Kde je vlastně nějaký čidlo co toto řídí? Hadice s horkou vodou ke směšovači s mi zdají poněkud dlouhé, má smysl je nějak zaizolovat, případně čím?
Nevim jak se ji rika, ale ve >skandixu< se da obednat pod cisly 1019018 a 1014911.
Plyn se da upravit bez problemu, cidlo byva na reduktoru, staci odpovidajicim zpusobem upravit jeho hodnotu.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#15 Pár dotazů na 740

Příspěvek od neuman zdenek »

kV8ba píše:
tomasss píše:Nahod jak to vypada 8)
Tak jsem zjistil, že to vlastně za tmy vyfocený vůbec nemám :D , tak aspoň jedno foto za světla, bohužel to tolik nevynikne.
si budem ukazovat zadky? :D :D
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

Mišutka
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 72
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slepotice
Vůz: Plymouth Woyager
Bydliště: Slepotice okr. Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#16 Pár dotazů na 740

Příspěvek od Mišutka »

ahojky
k bodu 3. taky bych tipoval kardan
_________________
Volvo 760 TD GLE /1987
Suzuki Vagon R+/ 2000
Plymouth Grand Voyager / 1984
VW Multivan T4 / 1992
Nissan Patrol / 2001
Kia Sorento 2008
a ještě Honda CBX 1000 / 1980

Sovaja
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 25
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Odolena Voda

#17 Pár dotazů na 740

Příspěvek od Sovaja »

Měl bych ještě dotaz...tentokrát na větrák v autě. Dle spínače by měl mít tyto polohy.
0, 1, 2, 3 a 4

Už v poloze 0 ho slyším vrčet...to asi není správně, že? (resp ihned po otočení klíčku vrní)
Je slyšet, celkem dost hučí (možná nějaké ložisko...možná je jen v něm něco spadlého..)...má otázka zní...dá se k němu nějak pohodlně dostat? Slyším ho za kastlíkem u spolujezdce, tak vyndat spodní polovinu a tam někde?

A ještě jedna otázka, dnes jsem se pokusil vyndat panel klimatizace....po povolení čtyř šroubů šel panel kousek dobře, ale pak už jsem s ním vůbec nehnul....dá se nějak pohodlně vyndat? A hlavně, jsou tam táhla a nebo jak je to zezadu řešené? Neměl jsem moc času a hlavně jak je brzy tma, tak jsem viděl kulový....

díky moc
_________________
Volvo 744, D24TIC, M46, 85kW, 1988, klima, el. okna, el. šíbr, polokůže, tažné

Tom85
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 303
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Není

#18 Pár dotazů na 740

Příspěvek od Tom85 »

tomasss píše:
zoid píše:zaparazituju trošinku na tomto topiku, neboť se mi zdá zbytečný podobný znovu zakládat...
Poraďte - jak se jmenuje či jak se říká takové té rouře co přisává teplý vzduch od výfuku do sání, případně kde ji sehnat - motor B230F. Je celá popraskaná, výměny hodná...
Dále mám dotaz na plynaře - dá se nějako uspíšit po raním startování přepnutí z benzínu na plyn? Přepíná to automaticky, ale až tak po 10 i více km, což se mi zdá moc. V každém případě je motor již dostatečně zahřátý a plyn ne a ne přepnout. Kde je vlastně nějaký čidlo co toto řídí? Hadice s horkou vodou ke směšovači s mi zdají poněkud dlouhé, má smysl je nějak zaizolovat, případně čím?
Nevim jak se ji rika, ale ve >skandixu< se da obednat pod cisly 1019018 a 1014911.
Plyn se da upravit bez problemu, cidlo byva na reduktoru, staci odpovidajicim zpusobem upravit jeho hodnotu.
Ad. ta hadice - něják jsem si jí vloni při nějákým šašení roztrhnul. Tak jsem jí sundal a jak se letos již ochladilo, její absence je fakt znát. Doba ohřevu motoru se téměř zdvojnásobila - což při mém pojíždění po městě je rozdíl dost markantní. Tzn. musím zakoupit novou :(

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1194
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#19 Pár dotazů na 740

Příspěvek od VanThomas »

Sovaja píše:...má otázka zní...dá se k němu nějak pohodlně dostat? Slyším ho za kastlíkem u spolujezdce, tak vyndat spodní polovinu a tam někde?
Stačí sundat kryt nad nohama spolujezdce a seš u něj.
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

ERVÍN BARTŮNĚK
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 324
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: PLZEŇ

#20 Pár dotazů na 740

Příspěvek od ERVÍN BARTŮNĚK »

Ahoj :), vibrace u mé 740 dělá střední uložení kardanu. Před výměnou vibrace na 3jku při cca 40 - 60 km/h, po výměně na 4ku při cca 60-70 km/h (hlavně kolem 2000 ot./min).
_________________
VOLVO 850GLT 1995, 2.0 20V, M56, 408 444 km (společně 110 141 km od 8.8.2013:)
VOLVO 740GL 1986, 2.4 D, M46, 275 297 km (společně 31 226 km od 4.11.2016:) alias VOLVO 740GL 1985, 2.4 D, M46, 503 914 km (společně 158 034 km :)

Sovaja
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 25
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Odolena Voda

#21 Pár dotazů na 740

Příspěvek od Sovaja »

Tak po dlouhé době zase jeden dotaz....asi se mi odporoučí do věčných lovišť jeden přední reprák.....netušíte, jaké průměry resp. jaké repráky jsou v sedmici? Přiznám se, že jsem se ještě nedostal k tomu sundat ten dekl.....a podívat se. Jsou to standardní repráky, nebo nějaká specialitky, případně má to nějakou redukci od kabelů a nebo je tam klasika?

díky
_________________
Volvo 744, D24TIC, M46, 85kW, 1988, klima, el. okna, el. šíbr, polokůže, tažné

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#22 Pár dotazů na 740

Příspěvek od tomasss »

dekl je pouze nasunutej - bud kolmo nebo do strany. Ohledne rozmeru, viz https://turbobricks.com/showthread.php?t=40141 , kabely konci klasickym uzkym a sirokym fastonem.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“