Problém s ECC
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 14
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Michalovce
- Vůz: 760GLE D24TIC 1988 M46
#1 Problém s ECC
Zdravim všetkých volvistov,
mám problém s ventilátorom:
Hľadal som to na fóre ale nič také som nenašiel.
-klimu som daval na kontrolu a povedali mi, ze nie je naplnena ale ze si drzi tlak tak som ju dal naplnit
1.Ak je Zima a motor je studený, ventilator my zapne.
Topenie bude bežať.A keď už je motor zohriaty a vypnem ho, tak mi ventilátor nezapne.
Zapne až keď sa všetko schladí.
2.V lete sa ventilátor vobec nezapne a nereaguje na nič.
Vynimka je keď sú chladné rána a auto je otočene proti vetru
ale kompresor nezapne
Chcem sa opýtať:
1.Čo je pokazené a ako to opraviť?
2.Ako funguje snímač tlaku v klime? Kedy vypína prúd?
3.A ak by bol snímač vadný, mohol by spôsobiť takéto problémy?
Za odpovede vopred ďakujem.
mám problém s ventilátorom:
Hľadal som to na fóre ale nič také som nenašiel.
-klimu som daval na kontrolu a povedali mi, ze nie je naplnena ale ze si drzi tlak tak som ju dal naplnit
1.Ak je Zima a motor je studený, ventilator my zapne.
Topenie bude bežať.A keď už je motor zohriaty a vypnem ho, tak mi ventilátor nezapne.
Zapne až keď sa všetko schladí.
2.V lete sa ventilátor vobec nezapne a nereaguje na nič.
Vynimka je keď sú chladné rána a auto je otočene proti vetru
ale kompresor nezapne
Chcem sa opýtať:
1.Čo je pokazené a ako to opraviť?
2.Ako funguje snímač tlaku v klime? Kedy vypína prúd?
3.A ak by bol snímač vadný, mohol by spôsobiť takéto problémy?
Za odpovede vopred ďakujem.
- Přílohy
-
- ABCD0007.JPG (81.8 KiB) Zobrazeno 1600 x
_________________
S60 MY07 D5 136kw M66
760II MY88 D24TIC M46
S60 MY07 D5 136kw M66
760II MY88 D24TIC M46
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#2 Problém s ECC
Novsie typy klim (na 9xx) maju celkom 3 snimace (mimo snimaca na zasobniku). Su umiestnene za maskou chladica na vysokotlakom vedeni z kondenzatora. Maju na starosti spinanie vetraku klimy - pomaly, rychlo a treti je vypinac pretlaku.volvomer píše:Zdravim všetkých volvistov,
mám problém s ventilátorom:
Hľadal som to na fóre ale nič také som nenašiel.
-klimu som daval na kontrolu a povedali mi, ze nie je naplnena ale ze si drzi tlak tak som ju dal naplnit
1.Ak je Zima a motor je studený, ventilator my zapne.
Aky ventilator ? Ventilator kurenia, alebo vetrak za chladicom/kondenzatorom klimy ?
Topenie bude bežať.A keď už je motor zohriaty a vypnem ho, tak mi ventilátor nezapne.
Zapne až keď sa všetko schladí.
2.V lete sa ventilátor vobec nezapne a nereaguje na nič.
Vynimka je keď sú chladné rána a auto je otočene proti vetru
ale kompresor nezapne
Chcem sa opýtať:
1.Čo je pokazené a ako to opraviť?
2.Ako funguje snímač tlaku v klime? Kedy vypína prúd?
Hlavny snimac snima, ci je sostatocny tlak media v zasobniku (vysusaci). Ak je tlak dostatocny, teda klima je naplnena, spinac je zopnuty a ked sa RJ rozhodne zapnut klimu tak pusti impulz z RJ dalej do spojky kompresora. Niekde, vo vyskotlakom okruhu je aj spinac pretlaku, ktory vypne kompresor v pripade ze tlak v okruhu je prilis vysoky, Problemom mozu byt hlavne spinave a zaoxidovane spoje.
3.A ak by bol snímač vadný, mohol by spôsobiť takéto problémy?
Za odpovede vopred ďakujem.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 14
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Michalovce
- Vůz: 760GLE D24TIC 1988 M46
#3 Problém s ECC
Ventilator kurenia.Sergej píše:volvomer píše:...
1.Ak je Zima a motor je studený, ventilator my zapne.
Aky ventilator ? Ventilator kurenia, alebo vetrak za chladicom/kondenzatorom klimy ? ...
A vetrak nefunguje vobec pretoze nemam rele ten ma zatial netrapi,pretoze neni origo
_________________
S60 MY07 D5 136kw M66
760II MY88 D24TIC M46
S60 MY07 D5 136kw M66
760II MY88 D24TIC M46
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#4 Problém s ECC
Ked das fukanie na 5, rozbehne sa ? Asi bude v prdeli ventilator, mozno jeho riadiaca jednotka. Ak das ventilator na 5, rele privedie stavu priamo na ventilator, inak ide cez riadeny odpor, ktory reguluje jeho otacky. Odpor je samozrejme realizovany elektronicky.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#6 Problém s ECC
Kedze pises, ze sa sam rozbehne len proti vetru, tak to typujem na uhliky ventilatora. Toto iste som mal aj ja, ventulatoru som musel najprv pomahat buchanim, potom roztocenim rukou a potom jeho vymenou. Vyskusaj ho dat na 5, zapni vnutornu cirkulaciu vzduchu (lave tlacitko) a spodom od noh spolujazdca nahmataj lopatky ventilatora a trochu do neho brnkni. Ak sa okamzite roztoci, je to jasne.volvomer píše:ani na 5 nejde
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 14
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Michalovce
- Vůz: 760GLE D24TIC 1988 M46
#7 Problém s ECC
ale mne sa v zime rozbehne normalne aj svietila vlockaSergej píše:Kedze pises, ze sa sam rozbehne len proti vetru, tak to typujem na uhliky ventilatora. Toto iste som mal aj ja, ventulatoru som musel najprv pomahat buchanim, potom roztocenim rukou a potom jeho vymenou. Vyskusaj ho dat na 5, zapni vnutornu cirkulaciu vzduchu (lave tlacitko) a spodom od noh spolujazdca nahmataj lopatky ventilatora a trochu do neho brnkni. Ak sa okamzite roztoci, je to jasne.volvomer píše:ani na 5 nejde
skusal som ventilator napajat normalne na prud tak isiel a neviem preco to tak je ale diki vycistim ventilator a pozrem na elektriku a potom sa ozvem.
_________________
S60 MY07 D5 136kw M66
760II MY88 D24TIC M46
S60 MY07 D5 136kw M66
760II MY88 D24TIC M46
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#8 Problém s ECC
Nemusi byt, ja mam na devitce jen jeden u susice.. Ale na sedmicce jsou dvaSergej píše: Novsie typy klim (na 9xx) maju celkom 3 snimace (mimo snimaca na zasobniku). Su umiestnene za maskou chladica na vysokotlakom vedeni z kondenzatora. Maju na starosti spinanie vetraku klimy - pomaly, rychlo a treti je vypinac pretlaku.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#9 Problém s ECC
Pretlakovy je tam vzdy, byva vsak na roznych miestach. Niekedy na trubkach pod pravym svetlom, niekedy na trubkach pod susicom. Zalezi od motora a typu kompresora.Drtic píše:Nemusi byt, ja mam na devitce jen jeden u susice.. Ale na sedmicce jsou dvaSergej píše: Novsie typy klim (na 9xx) maju celkom 3 snimace (mimo snimaca na zasobniku). Su umiestnene za maskou chladica na vysokotlakom vedeni z kondenzatora. Maju na starosti spinanie vetraku klimy - pomaly, rychlo a treti je vypinac pretlaku.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#10 Problém s ECC
To stale nevylucuje ventilator, ale moze to byt aj elektronika co ho riadi a konektory/kable. Kedze v zime ide a v teple nejde. Treba to rozobrat a sledovat napatia ked to prestane ist.volvomer píše: ale mne sa v zime rozbehne normalne aj svietila vlocka
skusal som ventilator napajat normalne na prud tak isiel a neviem preco to tak je ale diki vycistim ventilator a pozrem na elektriku a potom sa ozvem.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 14
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Michalovce
- Vůz: 760GLE D24TIC 1988 M46
#11 Problém s ECC
No cize najprv som skontroloval poistky- všetky funguju.
potom so kontroloval kable na RJ ziaden nieje poruseny ani niesu zaoxsidovane koncovky.
Podľa schémy na benzinak "Group 87 Climate units-ECC"(nezda sa mi zeby bol rozdiel)som skontroloval kablovanie:
1.kábel na vetrak kondenzátora klimy (Y-R) ide z RJ a konči v 53 kablovom konnektore pri spolujazdcovi (co sedi ale malo by to ist aj ďalej).Chcel sa opytat, ze ci ide z RJ do rele vetraku kostra?
2.kable z vetraku kondenzátora klimy (vetrak nieje origo) idu do obyčaj. rele ktore je len tak pohodene na baterke (neviem akí ľudia ho mali predo mnou ale ... ) a ďalej nejde nic.
3.Z kompresora idu dve kable modrej farby jeden ide ďaleko na kostru a druhý do snimača tlaku na nadrzke klimy. Ale nema mat kompresor kostru uz na upevnení?Preco by tam bola este jedna?Prosim poradte mi co z tym kablovanim a ako to vo vnutri kompresora je zapojené?
Ale ten snimač pretlaku som nenašiel.
Druhe veci boly podľa schémy.
Kontrola RJ:
1.Má kostru, prúd aj kľúčový prúd
2.Z RJ nesiel impulz na ventilator, ani na kompresor a vobec nikde takze bude asi aj zla RJ ako ste tu pisali.
3.Ked som ju otvoril videl som stopy po vode a aj ked nefungovala bola horuca, takze asi dakde skratuje (nic z nej)
Takze dakujem za rady ale nic tej RJ asi nepomoze . Musim kupit druhu ale tote ceny
Ale mam este par otazok:
1.Ako fungujú teplotne senzory klimy resp. kedy spinaju a čo?
2.Nemate niekto na predaj Riadiacu jednotku klimy cislo 3522158?
3.A môžu byť kompresory s integrovaným pretlakovým snímačom?
Ďakujem
potom so kontroloval kable na RJ ziaden nieje poruseny ani niesu zaoxsidovane koncovky.
Podľa schémy na benzinak "Group 87 Climate units-ECC"(nezda sa mi zeby bol rozdiel)som skontroloval kablovanie:
1.kábel na vetrak kondenzátora klimy (Y-R) ide z RJ a konči v 53 kablovom konnektore pri spolujazdcovi (co sedi ale malo by to ist aj ďalej).Chcel sa opytat, ze ci ide z RJ do rele vetraku kostra?
2.kable z vetraku kondenzátora klimy (vetrak nieje origo) idu do obyčaj. rele ktore je len tak pohodene na baterke (neviem akí ľudia ho mali predo mnou ale ... ) a ďalej nejde nic.
3.Z kompresora idu dve kable modrej farby jeden ide ďaleko na kostru a druhý do snimača tlaku na nadrzke klimy. Ale nema mat kompresor kostru uz na upevnení?Preco by tam bola este jedna?Prosim poradte mi co z tym kablovanim a ako to vo vnutri kompresora je zapojené?
Ale ten snimač pretlaku som nenašiel.
Druhe veci boly podľa schémy.
Kontrola RJ:
1.Má kostru, prúd aj kľúčový prúd
2.Z RJ nesiel impulz na ventilator, ani na kompresor a vobec nikde takze bude asi aj zla RJ ako ste tu pisali.
3.Ked som ju otvoril videl som stopy po vode a aj ked nefungovala bola horuca, takze asi dakde skratuje (nic z nej)
Takze dakujem za rady ale nic tej RJ asi nepomoze . Musim kupit druhu ale tote ceny
Ale mam este par otazok:
1.Ako fungujú teplotne senzory klimy resp. kedy spinaju a čo?
2.Nemate niekto na predaj Riadiacu jednotku klimy cislo 3522158?
3.A môžu byť kompresory s integrovaným pretlakovým snímačom?
Ďakujem
_________________
S60 MY07 D5 136kw M66
760II MY88 D24TIC M46
S60 MY07 D5 136kw M66
760II MY88 D24TIC M46
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#12 Problém s ECC
RJ na automaticku klimu na V760 mame. Teda ak mas na mysli ovladaci panel.volvomer píše:No cize najprv som skontroloval poistky- všetky funguju.
potom so kontroloval kable na RJ ziaden nieje poruseny ani niesu zaoxsidovane koncovky.
Podľa schémy na benzinak "Group 87 Climate units-ECC"(nezda sa mi zeby bol rozdiel)som skontroloval kablovanie:
1.kábel na vetrak kondenzátora klimy (Y-R) ide z RJ a konči v 53 kablovom konnektore pri spolujazdcovi (co sedi ale malo by to ist aj ďalej).Chcel sa opytat, ze ci ide z RJ do rele vetraku kostra?
2.kable z vetraku kondenzátora klimy (vetrak nieje origo) idu do obyčaj. rele ktore je len tak pohodene na baterke (neviem akí ľudia ho mali predo mnou ale ... ) a ďalej nejde nic.
3.Z kompresora idu dve kable modrej farby jeden ide ďaleko na kostru a druhý do snimača tlaku na nadrzke klimy. Ale nema mat kompresor kostru uz na upevnení?Preco by tam bola este jedna?
Lebo kompresor je upevneny na gumovych silentblokoch...Prosim poradte mi co z tym kablovanim a ako to vo vnutri kompresora je zapojené?
Vo vnutri kompresora nie je ziadna elektrika, elektrika ide iba do spojky kompresora a su to cuduj sa svete, dva kable
Ale ten snimač pretlaku som nenašiel.
Druhe veci boly podľa schémy.
Kontrola RJ:
1.Má kostru, prúd aj kľúčový prúd
2.Z RJ nesiel impulz na ventilator, ani na kompresor a vobec nikde takze bude asi aj zla RJ ako ste tu pisali.
3.Ked som ju otvoril videl som stopy po vode a aj ked nefungovala bola horuca, takze asi dakde skratuje (nic z nej)
Takze dakujem za rady ale nic tej RJ asi nepomoze . Musim kupit druhu ale tote ceny
Ale mam este par otazok:
1.Ako fungujú teplotne senzory klimy resp. kedy spinaju a čo?
2.Nemate niekto na predaj Riadiacu jednotku klimy cislo 3522158?
3.A môžu byť kompresory s integrovaným pretlakovým snímačom?
Ďakujem
Este by som ti poradil nemiesat desat problemov dohromady, nie je potom jasne ktore symptomy patria k comu. Ked sa bavime o ventilatore, nezacinaj s kompresorom klimy a pod. Najprv vyries jedno a potm druhe, lebo sa v tom uz nik nevyzna.ADalsia vec je ze nie je jasne ktora z tvojich sediem ma problemy.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#13 Problém s ECC
posielam schemy
- Přílohy
-
- FAN1.jpg (50.55 KiB) Zobrazeno 1493 x
-
- FAN2.jpg (69.62 KiB) Zobrazeno 1493 x
-
- ECC1.jpg (78.55 KiB) Zobrazeno 1493 x
-
- ECC2.jpg (89.88 KiB) Zobrazeno 1493 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 14
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Michalovce
- Vůz: 760GLE D24TIC 1988 M46
#14 Problém s ECC
OK, ta prva, novsia sedma ma problemy. Pokial ide o moju RJ tak este ju dam znamemu, nech sa na nu pozrie(vylucovacia metoda) a potom sa uvidi.
_________________
S60 MY07 D5 136kw M66
760II MY88 D24TIC M46
S60 MY07 D5 136kw M66
760II MY88 D24TIC M46
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek