B234F vs. B230FT
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1617
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#1 B234F vs. B230FT
Který z těchto dvou motorů je lepší? Resp. jak jedou v porovnání mezi sebou? Co výkon vs. spotřeba?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#2 B234F vs. B230FT
Z těchto dvou metorů je nejvýkonější B234FT.
Ale vážně, záleží k čemu to potřebuješ, každý motor je jinak pužný a jede jinak.
Ale vážně, záleží k čemu to potřebuješ, každý motor je jinak pužný a jede jinak.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1617
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#3 B234F vs. B230FT
nepotřebuju to k ničemu,jen mě zajímá rozdíl mezi atmosférou a turbínou. Spíš mi jde o něčí subjektivní srovnání,jak to jede. Prostě někdo,kdo jezdil s oběma....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#4 B234F vs. B230FT
Takyto motor sa ale seriovo nerobil, zatial som videl len prestavby. Alebo sa mylim ?jarek.krizan píše:Z těchto dvou metorů je nejvýkonější B234FT.
Ale vážně, záleží k čemu to potřebuješ, každý motor je jinak pužný a jede jinak.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#5 B234F vs. B230FT
Mýlíš. vyráběl se ale jen poměrně velmi málo kusů. Ve Volvomuzeu v Göteborgu ho mají v chromovém provedení.
Mimo to je ještě B204FT, taky jede velmi slušně.
Mimo to je ještě B204FT, taky jede velmi slušně.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 210
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice
#6 B234F vs. B230FT
jarek.krizan píše:Z těchto dvou metorů je nejvýkonější B234FT.
Ale vážně, záleží k čemu to potřebuješ, každý motor je jinak pužný a jede jinak.
chutnají Vám více jablka nebo hrušky ? Z těchto dvou mám nejraději švestky
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#7 B234F vs. B230FT
Ale v tekutém stavu!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
#8 B234F vs. B230FT
Jednoznačně B230FTSarkasmic píše:Který z těchto dvou motorů je lepší? Resp. jak jedou v porovnání mezi sebou? Co výkon vs. spotřeba?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 741
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
#9 B234F vs. B230FT
Nebo ještě lépe ty švestky, respektive B204FT
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#10 B234F vs. B230FT
No B204FT mam doma, ale co som videl a cital o B234FT tak vzdy to boli len skladacky.
To ze je motor v muzeu nehovori nic o seriovej vyrobe - takisto je v Koprivnickom muzeu preplnovany motor z T613.
Netvrdim ze par kuskov nemohlo vzniknut, bolo by to celkom logicke, ale cakal by som masovejsie nasadenie. Je vsak mozne ze by to bola velka konkurencia modernejsej 5 valcovej rady.
Inak k otazke: seriovy B230FT ma nejakych 127kW a B234F asi 114kW
To ze je motor v muzeu nehovori nic o seriovej vyrobe - takisto je v Koprivnickom muzeu preplnovany motor z T613.
Netvrdim ze par kuskov nemohlo vzniknut, bolo by to celkom logicke, ale cakal by som masovejsie nasadenie. Je vsak mozne ze by to bola velka konkurencia modernejsej 5 valcovej rady.
Inak k otazke: seriovy B230FT ma nejakych 127kW a B234F asi 114kW
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1617
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#11 B234F vs. B230FT
ano,B230FT je papírově silnější,ale co jsem zatím měl čest s motorama,tak atmosféra mi vždycky přišla tahavější oproti turbu... Které zas má masivnější nárůst výkonu při roztočení turba... Ale ani jeden z těchto motorů sem pod zadelí zatím neměl,tak se ptá na pocity lidí,co je pod zadelí měli....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
#12 B234F vs. B230FT
Měl jsem oboje,faktem je,že B230FT mám se zvýšeným plnícím tlakem,ale pokud turbo funguje jak má,tak i v nížších otáčkách jede lépe B230FTSarkasmic píše:ano,B230FT je papírově silnější,ale co jsem zatím měl čest s motorama,tak atmosféra mi vždycky přišla tahavější oproti turbu... Které zas má masivnější nárůst výkonu při roztočení turba... Ale ani jeden z těchto motorů sem pod zadelí zatím neměl,tak se ptá na pocity lidí,co je pod zadelí měli....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1617
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#13 B234F vs. B230FT
Martine,když jsi měl oboje,zkus popsat jaky to je tyto motory pod zadelí.. V porovnání třeba s B230F-což je zatím nejsilnější motor,co jsem řídil v krabici...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#14 B234F vs. B230FT
Sergeji, až najdu fotky z muzea, co jsem fotil na analog, tak ti řeknu kolik se jich vyrobilo. Ono to totiž bylo v tom museu napsané. Mám pocit něco přes 1000 kusů, ale nechci kecat, snad to najdu. Mimochodem tyto motory jsou i v greenbuchu a tam by to asi automobilka nedávala, pokud by to byl jen bastl.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#15 B234F vs. B230FT
Jinak k věci. B234F jede jen pokud se drží od 1800 ot nahoru. Dost ožívá nad 2500 ot. Motor má celkově klidný chod, bez vibrací a pěkný zvuk. Je kostrukčně složitější a náchylnější na problémy. Musí se častěji dělat rozvody a pokud skočí, tak se motor potká a oprava se pak pod 35 000 kč těžko dostane.
Motor B230FT starý osvědčený redblok s jednoduchou konstrukcí, který by se i případě prasknutí rozvoďáku neměl potkat. Údržba stojí pakatel, mimo turba a svodů. Má tvrdší chod jak 4 ventil, ale jak zabere turbína, tak lépe táhne. Ovšem taky potřebuje minimálně 1500ot, jinak je líný ( oproti B230F/FB )
Motor B230FT starý osvědčený redblok s jednoduchou konstrukcí, který by se i případě prasknutí rozvoďáku neměl potkat. Údržba stojí pakatel, mimo turba a svodů. Má tvrdší chod jak 4 ventil, ale jak zabere turbína, tak lépe táhne. Ovšem taky potřebuje minimálně 1500ot, jinak je líný ( oproti B230F/FB )
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 210
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice
#16 B234F vs. B230FT
Jarku, tedy B230x se při prasknutí rozvodu nepotká ???jarek.krizan píše:
Motor B230FT starý osvědčený redblok s jednoduchou konstrukcí, který by se i případě prasknutí rozvoďáku neměl potkat.
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#17 B234F vs. B230FT
Já viděl popravdě potkaný myslím jen B230FB a to stejně mám podezření, že tam byla nějak extrémně snížená hlava a nějaká divná konstalace hvězd, protože by to nemělo být možné.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
#18 B234F vs. B230FT
Nepotká.LukyKolin píše:Jarku, tedy B230x se při prasknutí rozvodu nepotká ???jarek.krizan píše:
Motor B230FT starý osvědčený redblok s jednoduchou konstrukcí, který by se i případě prasknutí rozvoďáku neměl potkat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 275
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: Volva
- Bydliště: Havlíčkův Brod
#19 B234F vs. B230FT
Nesouhlasím.martinopel píše:Nepotká.
Postav si mašinu přesně do HÚ, sundej rozvoďák a zkus protočit vačku ...
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#20 B234F vs. B230FT
Pokud nejsou na motoru nějaké úpravy a zásahy, tak B230F dáš místy na max nahoru a vačkou můžeš vesele točit. Ale vychází to nachlup. Takže snížená hlava může způsobit že o sebe zavadí a václavky jsou na světě.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
#21 B234F vs. B230FT
Dělal jsem to několikrát.Fery píše:Nesouhlasím.martinopel píše:Nepotká.
Postav si mašinu přesně do HÚ, sundej rozvoďák a zkus protočit vačku ...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1837
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
#22 B234F vs. B230FT
Mam v 745 GLT 16V presne ten B234F a jede pomerne slusne, kdyz teda spravne maze ...resp. jede slusne na to, ze to je bez turba ... i tak po vytoceni to je prece jen pohodove i na dnesni pomery. Rozvody jsou na nem ale slozitejsi...
Napr. ale na dalnici ti to zbytecne nepozere jako turbina...a da se s tim jet i 200km/h pohodlne (to uz ale pozere dosti, ze jo) - pokud je teda zbytek auta OK.
Miluju na nem okamzitou reakci na plyn, citelnost a plynuly narust vykonu.
Napr. ale na dalnici ti to zbytecne nepozere jako turbina...a da se s tim jet i 200km/h pohodlne (to uz ale pozere dosti, ze jo) - pokud je teda zbytek auta OK.
Miluju na nem okamzitou reakci na plyn, citelnost a plynuly narust vykonu.
Naposledy upravil(a) Roger dne 26 črc 2010 13:54, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1617
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#23 B234F vs. B230FT
co si mám představit pod tím "když správně maže"?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 275
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: Volva
- Bydliště: Havlíčkův Brod
#24 B234F vs. B230FT
Tak jsem to pravděpodobně zkoušel na motoru, kterej měl už asi orovnávanou makovici ...jarek.krizan píše:Pokud nejsou na motoru nějaké úpravy a zásahy, tak B230F dáš místy na max nahoru a vačkou můžeš vesele točit. Ale vychází to nachlup. Takže snížená hlava může způsobit že o sebe zavadí a václavky jsou na světě.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 22 Odpovědi
- 3621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krystof P.
-
- 4 Odpovědi
- 716 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 1 Odpovědi
- 107 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr Marek
-
- 2 Odpovědi
- 1014 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gusto
-
- 44 Odpovědi
- 4843 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od din