B234F vs. B230FT

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#1 B234F vs. B230FT

Příspěvek od Sarkasmic »

Který z těchto dvou motorů je lepší? Resp. jak jedou v porovnání mezi sebou? Co výkon vs. spotřeba?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#2 B234F vs. B230FT

Příspěvek od jarek.krizan »

Z těchto dvou metorů je nejvýkonější B234FT.
Ale vážně, záleží k čemu to potřebuješ, každý motor je jinak pužný a jede jinak.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#3 B234F vs. B230FT

Příspěvek od Sarkasmic »

nepotřebuju to k ničemu,jen mě zajímá rozdíl mezi atmosférou a turbínou. Spíš mi jde o něčí subjektivní srovnání,jak to jede. Prostě někdo,kdo jezdil s oběma.... :roll:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 B234F vs. B230FT

Příspěvek od Sergej »

jarek.krizan píše:Z těchto dvou metorů je nejvýkonější B234FT.
Ale vážně, záleží k čemu to potřebuješ, každý motor je jinak pužný a jede jinak.
Takyto motor sa ale seriovo nerobil, zatial som videl len prestavby. Alebo sa mylim ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#5 B234F vs. B230FT

Příspěvek od jarek.krizan »

Mýlíš. vyráběl se ale jen poměrně velmi málo kusů. Ve Volvomuzeu v Göteborgu ho mají v chromovém provedení.
Mimo to je ještě B204FT, taky jede velmi slušně.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 210
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

#6 B234F vs. B230FT

Příspěvek od LukyKolin »

jarek.krizan píše:Z těchto dvou metorů je nejvýkonější B234FT.
Ale vážně, záleží k čemu to potřebuješ, každý motor je jinak pužný a jede jinak.

chutnají Vám více jablka nebo hrušky ? Z těchto dvou mám nejraději švestky :)
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#7 B234F vs. B230FT

Příspěvek od karelvolvo »

Ale v tekutém stavu!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

GDPR_user

#8 B234F vs. B230FT

Příspěvek od GDPR_user »

Sarkasmic píše:Který z těchto dvou motorů je lepší? Resp. jak jedou v porovnání mezi sebou? Co výkon vs. spotřeba?
Jednoznačně B230FT

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#9 B234F vs. B230FT

Příspěvek od HonzaA »

Nebo ještě lépe ty švestky, respektive B204FT 8)
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 B234F vs. B230FT

Příspěvek od Sergej »

No B204FT mam doma, ale co som videl a cital o B234FT tak vzdy to boli len skladacky.
To ze je motor v muzeu nehovori nic o seriovej vyrobe - takisto je v Koprivnickom muzeu preplnovany motor z T613.
Netvrdim ze par kuskov nemohlo vzniknut, bolo by to celkom logicke, ale cakal by som masovejsie nasadenie. Je vsak mozne ze by to bola velka konkurencia modernejsej 5 valcovej rady.
Inak k otazke: seriovy B230FT ma nejakych 127kW a B234F asi 114kW
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#11 B234F vs. B230FT

Příspěvek od Sarkasmic »

ano,B230FT je papírově silnější,ale co jsem zatím měl čest s motorama,tak atmosféra mi vždycky přišla tahavější oproti turbu... Které zas má masivnější nárůst výkonu při roztočení turba... Ale ani jeden z těchto motorů sem pod zadelí zatím neměl,tak se ptá na pocity lidí,co je pod zadelí měli....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

GDPR_user

#12 B234F vs. B230FT

Příspěvek od GDPR_user »

Sarkasmic píše:ano,B230FT je papírově silnější,ale co jsem zatím měl čest s motorama,tak atmosféra mi vždycky přišla tahavější oproti turbu... Které zas má masivnější nárůst výkonu při roztočení turba... Ale ani jeden z těchto motorů sem pod zadelí zatím neměl,tak se ptá na pocity lidí,co je pod zadelí měli....
Měl jsem oboje,faktem je,že B230FT mám se zvýšeným plnícím tlakem,ale pokud turbo funguje jak má,tak i v nížších otáčkách jede lépe B230FT

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#13 B234F vs. B230FT

Příspěvek od Sarkasmic »

Martine,když jsi měl oboje,zkus popsat jaky to je tyto motory pod zadelí.. V porovnání třeba s B230F-což je zatím nejsilnější motor,co jsem řídil v krabici...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#14 B234F vs. B230FT

Příspěvek od jarek.krizan »

Sergeji, až najdu fotky z muzea, co jsem fotil na analog, tak ti řeknu kolik se jich vyrobilo. Ono to totiž bylo v tom museu napsané. Mám pocit něco přes 1000 kusů, ale nechci kecat, snad to najdu. Mimochodem tyto motory jsou i v greenbuchu a tam by to asi automobilka nedávala, pokud by to byl jen bastl.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#15 B234F vs. B230FT

Příspěvek od jarek.krizan »

Jinak k věci. B234F jede jen pokud se drží od 1800 ot nahoru. Dost ožívá nad 2500 ot. Motor má celkově klidný chod, bez vibrací a pěkný zvuk. Je kostrukčně složitější a náchylnější na problémy. Musí se častěji dělat rozvody a pokud skočí, tak se motor potká a oprava se pak pod 35 000 kč těžko dostane.
Motor B230FT starý osvědčený redblok s jednoduchou konstrukcí, který by se i případě prasknutí rozvoďáku neměl potkat. Údržba stojí pakatel, mimo turba a svodů. Má tvrdší chod jak 4 ventil, ale jak zabere turbína, tak lépe táhne. Ovšem taky potřebuje minimálně 1500ot, jinak je líný ( oproti B230F/FB )
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 210
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ enkláva Strakonice

#16 B234F vs. B230FT

Příspěvek od LukyKolin »

jarek.krizan píše:
Motor B230FT starý osvědčený redblok s jednoduchou konstrukcí, který by se i případě prasknutí rozvoďáku neměl potkat.
Jarku, tedy B230x se při prasknutí rozvodu nepotká ???
_________________
Je: Outlander PHEV
bylo: SAAB 9-5 Aero ,dvojka, sedmy a vosumpade...

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#17 B234F vs. B230FT

Příspěvek od jarek.krizan »

Já viděl popravdě potkaný myslím jen B230FB a to stejně mám podezření, že tam byla nějak extrémně snížená hlava a nějaká divná konstalace hvězd, protože by to nemělo být možné.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

GDPR_user

#18 B234F vs. B230FT

Příspěvek od GDPR_user »

LukyKolin píše:
jarek.krizan píše:
Motor B230FT starý osvědčený redblok s jednoduchou konstrukcí, který by se i případě prasknutí rozvoďáku neměl potkat.
Jarku, tedy B230x se při prasknutí rozvodu nepotká ???
Nepotká.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#19 B234F vs. B230FT

Příspěvek od Fery »

martinopel píše:Nepotká.
Nesouhlasím.
Postav si mašinu přesně do HÚ, sundej rozvoďák a zkus protočit vačku ...

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#20 B234F vs. B230FT

Příspěvek od jarek.krizan »

Pokud nejsou na motoru nějaké úpravy a zásahy, tak B230F dáš místy na max nahoru a vačkou můžeš vesele točit. Ale vychází to nachlup. Takže snížená hlava může způsobit že o sebe zavadí a václavky jsou na světě.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

GDPR_user

#21 B234F vs. B230FT

Příspěvek od GDPR_user »

Fery píše:
martinopel píše:Nepotká.
Nesouhlasím.
Postav si mašinu přesně do HÚ, sundej rozvoďák a zkus protočit vačku ...
Dělal jsem to několikrát.

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1837
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#22 B234F vs. B230FT

Příspěvek od Roger »

Mam v 745 GLT 16V presne ten B234F a jede pomerne slusne, kdyz teda spravne maze :wink: ...resp. jede slusne na to, ze to je bez turba ... i tak po vytoceni to je prece jen pohodove i na dnesni pomery. Rozvody jsou na nem ale slozitejsi...
Napr. ale na dalnici ti to zbytecne nepozere jako turbina...a da se s tim jet i 200km/h pohodlne (to uz ale pozere dosti, ze jo) - pokud je teda zbytek auta OK. :wink:
Miluju na nem okamzitou reakci na plyn, citelnost a plynuly narust vykonu.
Naposledy upravil(a) Roger dne 26 črc 2010 13:54, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#23 B234F vs. B230FT

Příspěvek od Sarkasmic »

co si mám představit pod tím "když správně maže"?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#24 B234F vs. B230FT

Příspěvek od Fery »

jarek.krizan píše:Pokud nejsou na motoru nějaké úpravy a zásahy, tak B230F dáš místy na max nahoru a vačkou můžeš vesele točit. Ale vychází to nachlup. Takže snížená hlava může způsobit že o sebe zavadí a václavky jsou na světě.
Tak jsem to pravděpodobně zkoušel na motoru, kterej měl už asi orovnávanou makovici ...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“