viskospojka ventilatoru - B280F

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#1 viskospojka ventilatoru - B280F

Příspěvek od tomasss »

Jak ma spojka ventilatoru, ktery je primo pred motorem (ne sahara) fungovat? Mne se vetrak roztoci hned jak nastartuju, a bezi stale. Navic, pokud teplota vody prekroci 97°C, sepne se sahara. Funguje to tedy jak ma, nebo ne, pripadne kde muze byt chyba?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 viskospojka ventilatoru - B280F

Příspěvek od Sergej »

To je OK, funguje ti to spravne. Viskospojka iba zabezpecuje urcity sklz otacok vrtule oproti otackam motora. V principe viskospojku tvori hydrodynamicky menic (hydromotor), navyse doplneny o termostaticku spojku (ta spirala v strede telesa spojky), ktora pri aktivovani zablokuje (uzamkne) hydromenic a vetrak sa rozbehne na plne otacky motora.
Pri stojacom motore sa musi spojka dat pretacat rukou s urcitym odporom - nesmie ist uplne navolno.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#3 viskospojka ventilatoru - B280F

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:To je OK, funguje ti to spravne. Viskospojka iba zabezpecuje urcity sklz otacok vrtule oproti otackam motora. V principe viskospojku tvori hydrodynamicky menic (hydromotor), navyse doplneny o termostaticku spojku (ta spirala v strede telesa spojky), ktora pri aktivovani zablokuje (uzamkne) hydromenic a vetrak sa rozbehne na plne otacky motora.
Pri stojacom motore sa musi spojka dat pretacat rukou s urcitym odporom - nesmie ist uplne navolno.
To znamena ze pokud budu mit studenej motor a nastartuju, mel bych vetrak udrzet rukou? Kdyz motor nebezi, otacet se s tim da, ale je mozne ze hned jak nastartuju tak se viskospojka zamkne a bezi porad naplno?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

GDPR_user

#4 viskospojka ventilatoru - B280F

Příspěvek od GDPR_user »

tomasss píše:
Sergej píše:To je OK, funguje ti to spravne. Viskospojka iba zabezpecuje urcity sklz otacok vrtule oproti otackam motora. V principe viskospojku tvori hydrodynamicky menic (hydromotor), navyse doplneny o termostaticku spojku (ta spirala v strede telesa spojky), ktora pri aktivovani zablokuje (uzamkne) hydromenic a vetrak sa rozbehne na plne otacky motora.
Pri stojacom motore sa musi spojka dat pretacat rukou s urcitym odporom - nesmie ist uplne navolno.
To znamena ze pokud budu mit studenej motor a nastartuju, mel bych vetrak udrzet rukou? Kdyz motor nebezi, otacet se s tim da, ale je mozne ze hned jak nastartuju tak se viskospojka zamkne a bezi porad naplno?
Přesně tak.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 viskospojka ventilatoru - B280F

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:
Sergej píše:To je OK, funguje ti to spravne. Viskospojka iba zabezpecuje urcity sklz otacok vrtule oproti otackam motora. V principe viskospojku tvori hydrodynamicky menic (hydromotor), navyse doplneny o termostaticku spojku (ta spirala v strede telesa spojky), ktora pri aktivovani zablokuje (uzamkne) hydromenic a vetrak sa rozbehne na plne otacky motora.
Pri stojacom motore sa musi spojka dat pretacat rukou s urcitym odporom - nesmie ist uplne navolno.
To znamena ze pokud budu mit studenej motor a nastartuju, mel bych vetrak udrzet rukou? Kdyz motor nebezi, otacet se s tim da, ale je mozne ze hned jak nastartuju tak se viskospojka zamkne a bezi porad naplno?
ak ti z nej nevytiekol olej, tak podla mojho nazoru roztocenu vrtulu pri beziacom motore urcite nezastavis a pokial sa o to budes snazit nejakym predmetom, tak ju znicis (odskusane).
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#6 viskospojka ventilatoru - B280F

Příspěvek od GDPR_user »

Sergej píše:
tomasss píše:
To znamena ze pokud budu mit studenej motor a nastartuju, mel bych vetrak udrzet rukou? Kdyz motor nebezi, otacet se s tim da, ale je mozne ze hned jak nastartuju tak se viskospojka zamkne a bezi porad naplno?
ak ti z nej nevytiekol olej, tak podla mojho nazoru roztocenu vrtulu pri beziacom motore urcite nezastavis a pokial sa o to budes snazit nejakym predmetom, tak ju znicis (odskusane).
Při běžícím studeném motoru jde rukou vrtule zastavit.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#7 viskospojka ventilatoru - B280F

Příspěvek od tomasss »

Zitra rano to vyzkousim, jestli mi to neco usekne tak martinopel bude darce :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

GDPR_user

#8 viskospojka ventilatoru - B280F

Příspěvek od GDPR_user »

tomasss píše:Zitra rano to vyzkousim, jestli mi to neco usekne tak martinopel bude darce :)
Doporučuji vzít si rukavici a bočním tlakem na vrtuli ji zastavit.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#9 viskospojka ventilatoru - B280F

Příspěvek od tomasss »

martinopel píše:
tomasss píše:Zitra rano to vyzkousim, jestli mi to neco usekne tak martinopel bude darce :)
Doporučuji vzít si rukavici a bočním tlakem na vrtuli ji zastavit.
Btw fakt to jde, kdyz je motor studeny tak jde vrtule chytit uplne v klidu i pri bezicim motoru.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“