Pri vymene priruby prevodovky som nahodou natrafil na cidlo minimalnej vysky hladiny oleja https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=52&t=9518 prva fotka.
Takze si dovolim popis cinnosti:
Vyrobca: Jaeger, Francuzsko
Umiestnenenie: Vrchne veko olejovej vane,pod palivovym filtrom/ stredovy tunel (elektronika)
Princip cinnosti: Vyhodnotenie zmeny el. odporu.
Odpor za studena: cca 8 Ohm
teoria:
Ak pri zahrievani suciastky (napr. odporoveho drotu) stupa jej elektricky odpor, hovorime o suciastke s PTC - pozitivnym teplotnym koeficientom.
Ak na zahrievanie pouzijeme konstantne napatie (napriklad bateriu), so vzrastajucou teplotou stupa el. odpor a klesa odberany prud podla vzroca I=U/R
kde I je odoberany prud, U je napatie a R je el odpor suciastky.
Ak na zahrievanie pouzijeme konstantny prud, so vzrastajucou teplotou stupa el odpor a stupa velkost napatia na suciastke U=R.I. Toto napatie mozeme lahko merat a vyhodnocovat.
Vhodnou volbou materialu odporoveho drotu mozeme ovpyvnovat zmenu odporu od teploty
Typickym prikladom suciastky s PTC je ziarovka.
Popis cinnosti:
Po privedeni napajania (otocenie klucika do polohy II) je cidlo po dobu 1,5 - 2 sekundy napajane zo zdroja konstantneho prudu, pricom svieti kontrolka na pristrojovej doske. Po tejto dobe elektronika vyhodnoti napatie na cidle.
Ak je hladina oleja dostatocna, cidlo je uplne ponorene a zeraviaci prikon nestaci na relevantne zvysenie odporu -kontrolka zhasne.
Ak je hladina oleja nedostatocna, cidlo je nie je chladene olejom a zeraviaci prikon vyvola relevantne zvysenie odporu - kontrolka stale svieti az do doby nabehu cidla mazania.
V mojom pripade bolo treba iba prepojit cidlo s konektorom v motorovom priestore. Oproti motoru B28 je cidlo vyvedene na samostatny 3 pinovy konektor (zapojene su len 2 piny). Konektor sa nachadza v blizkosti zeraviaceho rele, pri 2x6 pinovom konektore. Kable su sedej farby.
V elektronike je pouzity jednoucelovy integrovany obvod a nejake smetie okolo. Tento obvod sa uz nevyraba a priama nahrada asi tiez nie, ale nie je problem vymysliet vyhodnovaciu elektroniku uplne nanovo.
Horsie to uz bude so samotnym cidlom, pretoze asi ani jeho vyrobca uz davno neexistuje. Nevidel som ho ani ako nahradny diel
Edit: Vyrobca stale existuje
Cidlo vysky hladiny oleja pre D24/T
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#1 Cidlo vysky hladiny oleja pre D24/T
- Přílohy
-
- 91379639_small.JPG (41.08 KiB) Zobrazeno 1171 x
-
- 91379638_small.JPG (68.42 KiB) Zobrazeno 1168 x
-
- IMG_5913_1_small.JPG (11.11 KiB) Zobrazeno 1174 x
-
- IMG_5920_small.JPG (19.65 KiB) Zobrazeno 1173 x
-
- IMG_5911_small.JPG (21.79 KiB) Zobrazeno 1177 x
Naposledy upravil(a) Sergej dne 20 črc 2009 07:28, celkem upraveno 2 x.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
#2 Cidlo vysky hladiny oleja pre D24/T
Sergeji,protože tohle čidlo mám taky a zatím v pořádku,přesto jsem se zajímal o ev.náhradu. Je fakt,že se stejná náhrada nesežene (možná na vrakáči)ale dá se sehnat čidlo hladiny oleje z jiných aut dle závitu a délky pracující na principu magnetu s jazýčkovým kontaktem.To znamená,že je schopné spínat přímo kontrolku.(podobné je třeba na Pajeru).
_________________
S80,1999,B5204T4
Bylo-Š110L,Tatra 57B,Mercedes 170,Š-Octavia, Opel Rekord 2.0E s OD,Š-Favorit,760 GLE,1982,B28,960,1996,B6304
S80,1999,B5204T4
Bylo-Š110L,Tatra 57B,Mercedes 170,Š-Octavia, Opel Rekord 2.0E s OD,Š-Favorit,760 GLE,1982,B28,960,1996,B6304
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#3 Cidlo vysky hladiny oleja pre D24/T
Nasiel som aj obrazok s umiestnenim cidla na D24x
- Přílohy
-
- OLS_D24x.gif (9.39 KiB) Zobrazeno 1017 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#4 Cidlo vysky hladiny oleja pre D24/T
Takto je cidlo umiestnene vo vani
- Přílohy
-
- CidloVana.jpg (93.03 KiB) Zobrazeno 858 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 6 Odpovědi
- 240 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 7 Odpovědi
- 2087 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 5 Odpovědi
- 345 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od seven_vsfs
-
- 9 Odpovědi
- 506 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Šéfík
-
- 1 Odpovědi
- 415 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko