Jak vypadá Volvo 242c

Kategorie věnovaná našim krásným dvojkám!

Moderátor: wickey

This topic is 5 years a 3 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
voltony
Offline
Příspěvky: 101
Registrován: 30 pro 2008 23:09
Bydliště: pralesy u Brna
Vůz: Eska s trojkoleckem

Jak vypadá Volvo 242c

Příspěvek od voltony »

Vzhledem k častým dotazům, tedy od jednoho člověka , uvádím jak vypadá Volvo 242c

Na tuto otázku lze, odpovědět jednoduše, ale protože svět je složitý a jednoduché odpovědi plodí jen další otázky a nedorozumění, je bohužel nutno vziti to od počátku.

Tak tedy jak vzniklo Volvo

Hned první tvůrci samohybných strojů, řešili problém, jejich pojmenování. Drtivá většina těchto průkopníků zvolila vcelku logicky označení těchto strojů svým jménem. Neměli se totiž za co stydět. Tak podle sebe pojmenovali své stroje např. Jindřich Fordů, Luděk a Marcel Renaultovi a Onřej (nebo Andrej?) Citroenů. Pokud se tvůrců na vzniku těchto strojů podílelo více, bez rozpaků tam dali jména obě, např legendární Panhard- Levassor, Gordon- Serpollet, De Dion- Bouton a koneckonců i naši Laurin a Klement.
Někteří vydrželi, jejich jména se stala tradiční a jsou používána dodnes.
Výrobci začínavší výrobu později, a tedy již podstupující ostrý konkurenční boj, začali pak tuto praxi opouštet a volili libozvučnější a líbivější názvy. Tak např. Albín Liebisch nazval svůj výtvor raději Bohmerland.
A to byl i případ Volva. Tvůrci tohoto automobilu patrě moudře uvážili, že než by se případný zákazník před sousedem pochlubil, že si koupil
Larsona- Gabrielssona, tak by si raději koupil něco jiného. Díky úzké vazbě na ložiskárnu SKF tak využili jejich už registrovanou značku Volvo, což pravda zní lépe. Volvo pak značí latinsky otáčet, valit což měla být původně značka specialních ložisek SKF, ale toto se pak už nepoužívalo.
Tak nyní již tedy víme proč Volvo

A jak vzniklo 242c

Takže zase od začátku. Ti první typové označení neznali. Ale vývoj ubíhal kilometrovými kroky. Ti opravdu dobří stvořili třeba deset tříkolek, pak uplatnili poznatky vědeckotechnické revoluce, přimontovali třeba další kolo a bum bylo tady něco uplně jiného a jmenovalo se to stejně! Takže k tomu něco přidali, aby se to odlišilo. Zpočátku to bylo jednoduché.nejčastěji se používal výkon (např Tatra 11, Zetor 25) nebo obsah ( Bentley 3litre, Škoda 105). Někteří, třeba Benz pak začali dávat jména.
V roce1967 už byla situace úplně jiná. Drtivá většina možných typových označení již byla patentově chráněna a vymyslet něco nového nebylo právě snadné. Volvo chtělo uvést nový typ s perspektivou dalšího vývoje. Protože měli na paměti průšvih okolo Amazona,přemýšleli, přemýšleli až na to přišli. Byl vymyšlen naprosto jednoduchý systém typového označení, který jednoznačně identifikuje dané vozidlo a pochopí ho úplně každý.

Tak tedy pro naprosté laiky, neználky a jmenovitě martinaopela

Označení je číselné třímístné, případně s písmeným dodatkem kde první číslo vyjadřuje konstrukční řadu:

100- řada první
200- řada druhá

Druhé číslo označuje počet válců:

140- 4 ( čtyři) válce
260- 6 ( šest) válců
atd

Třetí číslo pak počet dveří:

142- 2 ( dvoje) dveře
244- 4 ( čtyři) dveře
atd.

Písmenné dodatky pak značí zvláštní variantu:

S- dva karburátory
E- vstřikování
c- karoserie kupé vyráběná v karosárně Bertone. ( Dělali jen jeden typ, kromě drobných změn na maskách vypadaly všechny ÚPLNĚ STEJNĚ).
GL- uroveň výbavy
atd.


Tak a teď hádanka, JAK ASI VYPADÁ VOLVO 242c?

P.S. ( Sarkasmic má zakázáno odpovídat)
_________________
Cca 20x Volvo

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 1165
Registrován: 08 dub 2008 20:05
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

Re: Jak vypadá Volvo 242c

Příspěvek od old.fashioned »

:ROFL:
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Re: Jak vypadá Volvo 242c

Příspěvek od Ondra. »

ta rakouska co mel honza z budejovic? jak to nejakej mongol prevarov
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

GDPR_user

Re: Jak vypadá Volvo 242c

Příspěvek od GDPR_user »

opravdu model 242C neznám.
modely 262C z karosárny Bertone jsou mi známy.
Mám model 242DL a diesel to opravdu nikdy nebyl.
Takže znovu prosím o objasnění.

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2284
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Jak vypadá Volvo 242c

Příspěvek od Sarkasmic »

neřeš v jakým označení se to vyrábělo... Ale jaký označení to má...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

GDPR_user

Re: Jak vypadá Volvo 242c

Příspěvek od GDPR_user »

Sarkasmic píše:neřeš v jakým označení se to vyrábělo... Ale jaký označení to má...
Tak to jo,tchán měl Volvo 360R :D

Sarkasmic
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2284
Registrován: 10 říj 2006 15:29
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

Re: Jak vypadá Volvo 242c

Příspěvek od Sarkasmic »

to zase ne.... Nebo von snad mel 360 ku vykonejší než standartní aby mohla mít označení R?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
Už máme i vidu... :-)

TEL.: 731 241 432

Fritzko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1018
Registrován: 19 čer 2011 15:37
Bydliště: Trnavský kraj, SR

Re: Jak vypadá Volvo 242c

Příspěvek od Fritzko »

242c = 262c, ale uz to je I4 a nie V6.. 8)
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

pekelnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1847
Registrován: 07 led 2006 19:30
Bydliště: Ždánice
Vůz: Volvo 262C a 264 a 265 a S80
Bydliště: Ždánice

Re: Jak vypadá Volvo 242c

Příspěvek od pekelnik »

Hoši, to jsou ale bláboly. jestli tit bude číst někdo, kdo opravdu tady hledá pravdivou informaci bude zase o blud na světě více.

Většina ví, o jaký stroj se jedná, tak bych to nechal na 262C (však ty už nějakej šestihrnek seženeš). Držím ti palce.

Bastly se v továrně neznačili nijak (ani ten co má na jedné straně 2 dveře a na druhé jen jedny)

Navíc třeba 760 turbo byl čtyčválec a kolikrát 240 D6 zase šestiválcový diesel... Takže s těmito tvrzeními vooopatrně. Vše má své odchylky
jinak :friends:
_________________
262C - 1979, B27E, 264GLE - 1980, B27E / S80 - 1999, 2.4 benzin / 265 - 1979, B27E,
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10369
Registrován: 25 lis 2010 17:10
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Jak vypadá Volvo 242c

Příspěvek od Urvanej »

Mam 745 a 244 obojí saugdiesel sechs zylinder, totéž v TIC má každej druhej v 940, v T pak v 740. Pak existujou taky 960 s B204xT a další variace, jak píše pekelník.
Tady se jedná spíš o to, jak si to majitel chce pojmenovat, tak nemá smysl z toho dělat kaubojku.
BTW to tam nikdo jinej nevidí to 245T??? :shock: :Bravo:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Re: Jak vypadá Volvo 242c

Příspěvek od Ondra. »

tak tu jsme videli na vlastni oci takze nas to ani neprekvapuje. jainak s tou 242c jsem vyhral nejakou cenu?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10369
Registrován: 25 lis 2010 17:10
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Jak vypadá Volvo 242c

Příspěvek od Urvanej »

ooo booože, Ondra., ty si prostě nejlepší na světě :%)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5095
Registrován: 26 zář 2004 15:10
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/940/V70II

Re: Jak vypadá Volvo 242c

Příspěvek od Ondra. »

Urvanej píše:ooo booože, Ondra., ty si prostě nejlepší na světě :%)
nejlepší ne, ale do top ten se luxusně vejdu :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales //// V70 MY2001 D5252T - Erdogan
Okřídlená slepice stříbrná fkumbálu, 1999, 66 kw, spotřeba 4,789523456248971 l/100 km :D
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 3x 940 B230, B230FK, D24TIC, V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, 945GL ´92
This topic is 5 years a 3 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „200“