245 Maxim:The Sporty Wagon aneb dostaveme sa do formy

Kategorie věnovaná našim krásným dvojkám!
  • Autor
  • Zpráva
Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#51 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Sarkasmic »

Pokud chceš,aby to mělo záběr zespoda,potřebuješ aspon dva válce navíc,blok do V a objem od 4 litrů nahoru...
Bohužel vačka se záběrem zespoda u atmobenzína má bohužel pramálo společného.... Rozdíl je v jakejch otáčkách je max. kroutící moment... U benzína se při lazení na výkon posunuje směrem nahoru... Bohužel...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#52 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Sergej »

Fritzko píše: mackerleho som pravdupovediac zbezne prehebol.
Malo obrazkov ? :) :)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#53 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od GDPR_user »

Fritzko píše:
tomasss píše:Tyhle tvoje slepy vystrely do tmy mne fakt bavej...z nich usuzuju ze zadnou ze zde doporucovanejch knih (napriklad Mackerle je fakt dobrej) jsi zatim neprelouskal. Takze ti prozradim, ze na rozdil od turbiny to u atmosfery fakt neni o tom pohrat si s jednim sroubkem aby to jelo. Tech sroubecku je mnoho a navzajem se ovlivnujou, a bez zakladniho povedomi nema moc smysl se ptat na jeden z nich, protoze ziskana odpoved ti bude bez tveho uvazeni vlivu na ostatni sroubecky stejne nanic.
mackerleho som pravdupovediac zbezne prehebol. a co ma zaujalo som si precital cele, momentalne citam knihu o k jet a to citam komplet cele.. nazvi to ako chces aj slepe vystrely . ja tomu hovorim zbieranie informacii.. :wink:
Doporučuji začít spíše tím Mackerlem,kde zjistíš,jak co u motoru ovlivňuje,na ladění K-jet bude času dost.

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#54 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od LukášM »

Otázkou zůstává proč zvyšovat výkon a jestli ty finance za to vážně stojí. Raději bych se zaměřil na to, aby bylo auto ve 100% stavu a fungovalo co nejlépe.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 233
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#55 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Fritzko »

Sergej píše:
Fritzko píše: mackerleho som pravdupovediac zbezne prehebol.
Malo obrazkov ? :) :)
Nezazivne.. :D ono by to chcelo bez citania lusknut prstami a hned mat 300hp.. Ono by to chcelo mat budget iba na motor cca 3000eur a hop tam V8!! Vlastne ono by by to chcelo mat aj mesacny plat 1500eur.. Chcelo by to..
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 233
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#56 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Fritzko »

Sarkasmic píše:Pokud chceš,aby to mělo záběr zespoda,potřebuješ aspon dva válce navíc,blok do V a objem od 4 litrů nahoru...
Bohužel vačka se záběrem zespoda u atmobenzína má bohužel pramálo společného.... Rozdíl je v jakejch otáčkách je max. kroutící moment... U benzína se při lazení na výkon posunuje směrem nahoru... Bohužel...
Zacinam tomu verit.. Preto mi aj sved odporucal ostru vacku o ktorej tvrdil ze s nou mozem tahat az do 7000rpm..
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

Ondra.
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4742
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#57 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Ondra. »

LukášM píše:Otázkou zůstává proč zvyšovat výkon a jestli ty finance za to vážně stojí. Raději bych se zaměřil na to, aby bylo auto ve 100% stavu a fungovalo co nejlépe.
souhlas. A že u dvojek je pořád co vylepšovat...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3674
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#58 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od yoby »

Jooo, výkon, výkon .... ale že to bude po silnici štrádovat jak nalitej puberťák a brzdit jak naloženej tanker.... :)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 233
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#59 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Fritzko »

viete mi prosim poradit kde by som vedel kupit/nechat vyrobit dlhsie stefty na 240-tku? take na ktore by mi pasovali origo matice
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#60 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Sarkasmic »

Kazdej zrucnej zámečník co má soustruh a závitový očko.... :shock:
A když bude ještě zručnější,zvládne i rádlování.... :fool:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 233
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#61 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Fritzko »

Sarkasmic píše:Kazdej zrucnej zámečník co má soustruh a závitový očko.... :shock:
A když bude ještě zručnější,zvládne i rádlování.... :fool:
zamocnik vravis?! a kde zohnat material a zakalit?
btw neviem co je to radlovanie.. :oops:
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#62 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Sergej »

Fritzko píše:
Sarkasmic píše:Kazdej zrucnej zámečník co má soustruh a závitový očko.... :shock:
A když bude ještě zručnější,zvládne i rádlování.... :fool:
zamocnik vravis?! a kde zohnat material a zakalit?
btw neviem co je to radlovanie.. :oops:
Odkedy su sroby na kolesa kalene ?
Kup hruby pevnostny srob, idealne 10,9 alebo 12,9 a mas material...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 21
Příspěvky: 1903
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#63 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od LukášM »

Zrenovuj si hezky nějaká Virga nebo GT kola. Zbytek financí použij na nové pružiny, tlumiče, silentbloky, brzdy, ložiska atd. Pověnuj se motoru, vyměň veškeré opotřebené díly. Nechej si vyčistit hlavu motoru, zabrousit ventilová sedla a budeš mít úplně jiné auto, které pojede úplně jinak :wink: Až budeš mít tohle hotové, tak pak bych vymýšlel nějaké úpravy a kromě zvyšování výkonu je ještě jedna cesta a to je snižování hmotnosti.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1617
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#64 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Sarkasmic »

Brzdit to nemusí,hezký to bejt taky nemusí,potřeba je aby to jelo vpřed...
Je potřeba si uvědomit stav obou majitelových vozů... Bohužel mnoho lidí si tím musí projít,utopit peníze do výkonu,do audia,do tuningu... Pak teprve řeší zda to vlastně je vhodný na ježdění... :)
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 233
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#65 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Fritzko »

LukášM píše:Zrenovuj si hezky nějaká Virga nebo GT kola. Zbytek financí použij na nové pružiny, tlumiče, silentbloky, brzdy, ložiska atd. Pověnuj se motoru, vyměň veškeré opotřebené díly. Nechej si vyčistit hlavu motoru, zabrousit ventilová sedla a budeš mít úplně jiné auto, které pojede úplně jinak :wink: Až budeš mít tohle hotové, tak pak bych vymýšlel nějaké úpravy a kromě zvyšování výkonu je ještě jedna cesta a to je snižování hmotnosti.
VIRGA ANI GT-CKA nechcem.. ked tak gemini by som bral! vsetko co si napisal tak mam v plane.. pekne rozpisane na papiery,akurat uvidim co sa poradi,lebo vsetky ceny neviem zistit..
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 233
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#66 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Fritzko »

Sarkasmic píše:Brzdit to nemusí,hezký to bejt taky nemusí,potřeba je aby to jelo vpřed...
Je potřeba si uvědomit stav obou majitelových vozů... Bohužel mnoho lidí si tím musí projít,utopit peníze do výkonu,do audia,do tuningu... Pak teprve řeší zda to vlastně je vhodný na ježdění... :)
zas pises veci dopredu, bez toho aby som ja vobec spravil nejaky krok vpred..
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#67 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Urvanej »

Hele mam to stejně, seznam toho, co chci udělat. Tak si napíšu nějakou hypotézu nebo krok a pak jí ověřuju, hledám, sonduju. Ale chce to si klást konkrétní dotazy a úkoly. Mnohokrát sem třeba skončil až na tom, že se danej díl nedal za akceptovatelnou cenu sehnat. Cestou máš mnoho rozhodovacích odboček a jakmile se jednou vydáš, tak se jí prostě držet a nehledat co by kdyby. Taky rozpočet je klíčovej, odhadni si to nějak, vynásob dvěma a máš hrubej odhad toho, co budeš potřebovat. Ideální je, si postup rozdělit do etap, fází a nezávislejch větví. To pak můžeš postupovat v některejch věcech paralelně a když se v jedný sekneš, tak druhou pokračuješ...
No zkrátka finance jsou až na prvnim místě a podle toho se to celý odvíjí.
Věř tomu, že nikdo neřešil uplně stejnej problém jako ty, ale 50 lidí dělalo něco podobnýho, takže je třeba číst a hledat. Československej rybníček je hodně malej a ač jsou tu lidi, co toho ví moc, tak se z nich těžko tahají informace, když se člověk ani neumí konkrétně zeptat.
Nečekej, že ti někdo na obecnej dotaz naservíruje přesnej postup, kterej ty bys stejně rozporoval v každym jeho kroku.
A jak tu kluci píšou STAGE 0 je základ u všeho.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#68 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Sergej »

Fritzko píše:
Sarkasmic píše:Brzdit to nemusí,hezký to bejt taky nemusí,potřeba je aby to jelo vpřed...
Je potřeba si uvědomit stav obou majitelových vozů... Bohužel mnoho lidí si tím musí projít,utopit peníze do výkonu,do audia,do tuningu... Pak teprve řeší zda to vlastně je vhodný na ježdění... :)
zas pises veci dopredu, bez toho aby som ja vobec spravil nejaky krok vpred..
Iba logicky predpoklada (a nepride mi to nerealne) tvoje smerovanie na zaklade tvojich uvah/otazok :D .
Aky teda planujes postup ty ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 233
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#69 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Fritzko »

logicke predpoklady.. :%)
postup je rozdeleny na 3 stupne..
1. oprava/fixacia hrdze
2. brzdy, podvozok
3. motor, prevodovka(elektrika)
a toto forum zahlcujem otazkami ohladne motoru/tuningu/elektriky len preto, lebo na to nemam dostatocne vedomosti.. ostatne zalezitosti ako brzdy, podvozok to nieje ziadna extra veda to zvladam aj sam..
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#70 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Sergej »

Super, a co z tvojho planu si uz zacal realizovat ?
Rozpocet na jednotlive etapy uz mas schvaleny ?
Mas uz aspon preciteneho Haynesa a ziskanui predstavu co obnasa zborka a rozborka motora ? - Pripravky, specialne naradie (co okrem goly treba dokupit), co treba dat urobit externe, co zvladnes sam...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 233
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#71 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Fritzko »

Rozpocet cca mam.. Inac zatial nic.. :D
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#72 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Sergej »

Fritzko píše:Rozpocet cca mam.. Inac zatial nic.. :D
Hmmmm :shock: Hlavne ze uz nakupujes zlate vstreky a ostre vacky...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 233
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#73 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Fritzko »

Nie ja nenakupujem(zatial) ..touto cestou sa snazim s ludmi radit.
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2127
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#74 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od peter cz »

_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 233
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#75 turbo / karburator/atmosfera

Příspěvek od Fritzko »

peter cz píše:Tohle už si studoval? https://turbobricks.com/showthread.php?t=290198
ano viem o tomto vlakne, zatial som ho presiel len velmi rychlo .. nerobil som si poznamky
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200“