jarek.krizan píše:I u atmosférického benzínu jde zvýšit výkon. Je to ale piplavá práce, ale pokud si to uděláš sám, není to tak drahé. V první řadě musí být motor ve výborné kondici, tzn. chlazení, mazání, všechno musí těsnit. A pak se může do toho člověk vrhnout. Vyčistit olejovou soustavu a vyleštit kanály jak jen to půjde ( člověk by nevěřil, ale i olej je dobrá brzda, pokud mu něco brání v průtoku ). To samé platí i pro chladící soustavu. Sundat hlavy a zarovnat , zabrousit ventily a samozřejmě motor a součásti zbavit naneseného karbonu. Zkontrolovat minimálně opotřebení vaček a případně dát nové, nebo použít ty pro lepší výkon ( jiné časování a ostrost + zdvih ) vyrábělo se jich dost variant, tak to chce hlavně správně vybrat. Nové rozvody, nové článkové řetězy myjí menší odpor a vyšší přesnost časování. Vyleštit a to důkladně sací a výfukové kanály. Dá se i použít sportovní sání, co se pro tyto motory vyrábělo, nebo si vyrobit vlastní z nerezu. Nové pístní kroužky, případně i písty. Vyúhlovat ojnice. Pokud je třeba nové ojniční a klikové šálky. Vyčistit celou chladící soustavu a případně použít silikonové hadice - to není pro parádu. použít samostatné výfukové svody a nechat upravit a naladit výfuk. Vybrakovat kat a nebo použít jen trubky není ideální. Další odbornější zásahy jsou už spíš laboratorní práce a hraní s naladěním vstřikovací dávky, zapalování apod.
travex píše:nejdal jsem dosel s motorem, ktery oznacuji jako 781.T3 a jeho brutalnejsi verzi 781.T4 - oboje skodovacke motory 1300 ccm, prvni cca 65 kW, druhy 74 kW (pro souteze) nebo az 90 kW (pro kopce).... a co se na nich dela? (v zavorce jsou rozdily pro T4). Vyvazena a lestena klika, lestene ojnice na zakazku, nucene chlazeni dna pistu olejem, (kovane pisty), hlinikova hlava, lestene a zvetsene kanaly v hlave, vetsi ventily, ostra vacka, horcikove kozliky, hlinikove tycky rozvodu, progresivni a silnejsi ventilove pruziny, lestene a licovane sani, slicovane svody (svody namiru z trubek), rozdelovac s upravenou charakteristikou, karburator pierburg (del orto), otevrene sani, odlehcena remenice, lepsi olejova pumpa (mazani se suchou skrini).... na to ze se jedna o skodovacke motory vyjde (v cenach materialu) slabsi provedeni, ktere je pouzitelne pro denni jezdeni na nejakych 40 tisic korun a ostrejsi provedeni vychazi na skoro 70 tisic (s timhle motorem jezdej kamaradi CMP)