typy a oznacenia motorov

Kategorie věnovaná našim krásným dvojkám!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#26 typy a oznacenia motorov

Příspěvek od Fery »

Ondra. píše:jo a ondra je pitomec
Blbost. Nikdo neví všechno ...

moravec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 184
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 8

#27 typy a oznacenia motorov

Příspěvek od moravec »

jo dá se sehnat turbínová dvojka, ale pak to stojí nepoměrně mnoho peněz a času pídit se po něčem takovým, tady je jedna za pusu -
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=mkwpwynlqe2h
_________________
valícíse kamení

moravec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 184
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 8

#28 typy a oznacenia motorov

Příspěvek od moravec »

_________________
valícíse kamení

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#29 typy a oznacenia motorov

Příspěvek od Fritzko »

wow.. 1.500 eur za turbo alebo 5.500? hm.. ak by som mal... tak by som bral.tak vyzera to tak,ze sa ja mozem rozlucit s turbom v mojej kare.. a len tak nahodou nejal by sa nejak zvysit vykon tak rozumnejsie? aby nebol nejaky extremny zasah do motora..
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#30 typy a oznacenia motorov

Příspěvek od Ondra. »

Fery píše: Blbost. Nikdo neví všechno ...
narážel jsem na to že jsem měl pravdu :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

moravec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 184
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 8

#31 typy a oznacenia motorov

Příspěvek od moravec »

Ondra. píše:
Fery píše: Blbost. Nikdo neví všechno ...
narážel jsem na to že jsem měl pravdu :D
kdo by to do ondly řekl, já myslel, že je to zasvěcenej deheťák a on dělá i do benzínů :lol:
_________________
valícíse kamení

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#32 typy a oznacenia motorov

Příspěvek od Sergej »

Fritzko píše:
wow.. 1.500 eur za turbo alebo 5.500? hm.. ak by som mal... tak by som bral.tak vyzera to tak,ze sa ja mozem rozlucit s turbom v mojej kare.. a len tak nahodou nejal by sa nejak zvysit vykon tak rozumnejsie? aby nebol nejaky extremny zasah do motora..
Napchaj tam motor B230FT alebo B200FT a mas pokoj. Rozdiel na STK aj tak nik nepozna, cislo bloku sedi a mne cislo motoru este nik nepozeral (ani pri dovozovej STK)
Ked uz by si nenasiel turbomotor tak tam daj B230FB, ktory ma 93kW.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1619
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#33 typy a oznacenia motorov

Příspěvek od Sarkasmic »

to sou mi rady.... Japato že to nikdo nepozná? Likvidátoři pojištoven se v tom dost vyžívaj. Navíc ona zámena motoru není nic levnýho ani snadnýho. Ještě za jinej atmosfér vyměníš snadno,ale za turbo už ani ne... Je zapotřebí jinak drátů,odpory před vstřiky atd.....
A rady vyměn motor nikdo to nepozná bych moc neposlouchal,to že u něko to nekotrolovali neznamená že další projde.... :no:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#34 typy a oznacenia motorov

Příspěvek od Sergej »

to sou mi rady.... Japato že to nikdo nepozná? Likvidátoři pojištoven se v tom dost vyžívaj. Navíc ona zámena motoru není nic levnýho ani snadnýho. Nic take netvrdim ;-) Ještě za jinej atmosfér vyměníš snadno,ale za turbo už ani ne... Je zapotřebí jinak drátů,odpory před vstřiky atd..... Ale nic neralizovatelne, ak je k dispozicii relativne kompletny darca, najjednoduchsia je preto ta B230FB
A rady vyměn motor nikdo to nepozná bych moc neposlouchal,to že u něko to nekotrolovali neznamená že další projde.... :no:
Ano zalezi to od miestnych pomerov a moznosti. Ale videl som dost (papierovo) prebastlenych aut napr typu benzin - diesel co roky jazdili. Toto je samozrejme extrem vyzadujuci specialne postupy na STK
Iste je najlepsie mat vsetko papierovo v poriadku, ale obavam sa ze povolenie od dovozcu na zastavbu vykonnejsieho motoru nedostane. Co som mal skusenost s likvidatorom poistovne tak kapotu otvorit nechcel, stacilo mu VIN na karoserii. A to sa pochvalil ze mal par rokov sedmu. Ale netvrdim ze nejaky iny ta neposle na kontrolu originality. Cela takato prestavba zo sebou nesie riziko technicke aj pravne a treba zvazit ci sa to oplati.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#35 typy a oznacenia motorov

Příspěvek od Fritzko »

tak cklapci tu mate krasny prehlad:
SOHC
Main article: Volvo B21 engine

* 1976–1984 B17 — 1.8 litres - 1,784 cubic centimetres (108.9 cu in) SOHC 8 valve
o 1979–1981 — B17A — 8.3:1 compression — 90 horsepower (67 kW; 91 PS)
* 1976–1984 B19 — 2.0 litres - 1,986 cubic centimetres (121.2 cu in) SOHC 8 valve Volvo 340/360, Volvo 240, Volvo 740
o 1974–1978 — B19A — 8.8:1 compression — 97 horsepower (72 kW; 98 PS)
o 1974–1981 — B19E — 8.8:1 compression — 117 horsepower (87 kW; 119 PS)
o 1979–1984 — B19A — 8.5:1 compression — 90 horsepower (67 kW; 91 PS)/97 horsepower (72 kW; 98 PS)
o 1982–1984 — B19E — 9.2:1 compression — 117 horsepower (87 kW; 119 PS)
o 1982–1984 — B19ET — ??:1 compression — 136–145 PS (100–107 kW)
* 1976–1985 B21 — 2.1 litres - 2,127 cubic centimetres (129.8 cu in) SOHC 8 valve Volvo 240
o 1976 B21F — 8.5:1 compression — 102 horsepower (76 kW; 103 PS) — U.S. models
o 1977–1978 B21F — 8.5:1 compression — 104 horsepower (78 kW; 105 PS) — U.S. models
o 1977–1978 B21F — 8.5:1 compression — 101 horsepower (75 kW; 102 PS) — California
o 1979 B21F — 9.3:1 compression — 107 horsepower (80 kW; 108 PS) — North America
o 1979 B21F — 8.5:1 compression — 101 horsepower (75 kW; 102 PS) — California
o 1979–1980 B21E — 9.3:1 compression — 123 horsepower (92 kW; 125 PS) — European
o 1980 B21A — 9.3:1 compression — 100 horsepower (75 kW; 101 PS) — Canada
o 1980 B21F — 9.3:1 compression — 107 horsepower (80 kW; 108 PS) — U.S. & Canada models
o 1981 B21F — 9.3:1 compression — 107 horsepower (80 kW; 108 PS) — California
o 1981 B21F — 9.3:1 compression — 99 horsepower (74 kW; 100 PS) — U.S. models
o 1981 B21FT — 7.5:1 compression — 126 horsepower (94 kW; 128 PS) — U.S. Turbo
o 1981 B21A — 9.3:1 compression — 100 horsepower (75 kW; 101 PS) — Canada
o 1981 B21F — 9.3:1 compression — 107 horsepower (80 kW; 108 PS) — U.S. models
o 1982 B21F — 9.3:1 compression — 99 horsepower (74 kW; 100 PS) — U.S. models
o 1982 B21F — 9.3:1 compression — 105 horsepower (78 kW; 106 PS) — California
o 1982–1983 B21FT — 7.5:1 compression — 127 horsepower (95 kW; 129 PS) — U.S. models
o 1984 B21FT — 7.5:1 compression — 131 horsepower (98 kW; 133 PS) — U.S. models
o 1984 B21FT-IBS — 7.5:1 compression — 162 horsepower (121 kW; 164 PS) — U.S. models
* 1979–1984 B23 — 2.3 litres - 2,316 cubic centimetres (141.3 cu in) SOHC 8 valve Volvo 240, Volvo 740
o 1979–1980 B23E — 10.3:1 compression 140 horsepower (104 kW; 142 PS) — European
o 1981–1982 B23E — 10.0:1 compression — 136 horsepower (101 kW; 138 PS) — Canada
o 1983 B23F — 10.3:1 compression — 107 horsepower (80 kW; 108 PS) — U.S. models
o 1984 B23E — 10.3:1 compression — 115 horsepower (86 kW; 117 PS) — Canada
o 1983–1984 B23F — 9.5:1 compression — 111 horsepower (83 kW; 113 PS) — U.S. models
o 1984 B23F — 10.3:1 compression — 114 horsepower (85 kW; 116 PS) — U.S. models
* 1985–1992 B200 — 2.0 litres - 1,986 cubic centimetres (121.2 cu in) SOHC 8 valve Volvo 340/360 and 200/700/900 series for certain markets
* 1985–1995 B230 — 2.3 litres - 2,316 cubic centimetres (141.3 cu in) SOHC 8 valve Volvo 240/740/Volvo 940
o 1985–1986 B230F — 9.8:1 compression — 114 horsepower (85 kW; 116 PS) — U.S. models
o 1985–1987 B230E — 9.8:1 compression — 131 horsepower (98 kW; 133 PS)
o 1988–1993 B230F — 9.8:1 compression — 114 horsepower (85 kW; 116 PS) — U.S. models
o 1985-1990 B230ET — 10.3:1 compression — 182 horsepower (136 kW; 185 PS) — European models
o 1989–1998 B230FT — 8.7:1 compression — 165 horsepower (123 kW; 167 PS) — U.S./European models
o 1994–1998 B230FK — 8.7:1 compression — 135 horsepower (101 kW; 137 PS) — European models
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 957
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Trnavský kraj, SR

#36 typy a oznacenia motorov

Příspěvek od Fritzko »

Fritzko píše:pecka.. thx,ale co znamenaju tie pismena ako e,f,a atd?
A - single constant-pressure type carburetor (such as the Pierburg 175 CDUS), typically with manual choke
B - high compression, with twin carburetor's, either twin zenith-strombergs or twin SU's.
E - high compression, no catalyst, mechanically fuel injected k-jetronic
BxxET - K-jetronic turbo
B2xxET - Motronic controlled electronic fuel injetion, turbo.
F - low compression (9.8:1 on B230F, 9.5:1 on B280F, 10.0:1 on B234F and 10.7:1 on B6304F), USA/Europe version (F for Federal) with catalytic converter. Europe/APAC version, fuel injected (usually LH Jetronic or Bendix Regina)
K - single jet type carburetor (such as the Solex-Cisac carbs), typically with automatic choke
G - LH2.4 Jetronic but without cat. converter, CO adjustment on the AMM (similar to LH2.2 Jetronic). Some models without O2 sensor, others with O2 sensor which requires regular replacement at intervals due to lead fouling. For markets which unleaded fuel was rare in the early 90's, e.g. Eastern Europe
FB - low compression version of B230F (9.3:1) with the "531" cylinder head and VX3 camshaft, power output 11 kW (15 PS; 15 hp) and 2 N·m (1.5 lb·ft) more than B230F. LH2.4 Jetronic fuel injection, for European markets.
FD - essentially a B230F fitted with Exhaust Gas Recirculation (EGR) and Pulse air system for cleaner emissions
T - turbocharged, after E or F suffix (example: B21ET, B230FT)
FK - low pressure turbo, 1995 onward, not supplied in North America. Identical to the B230FT engine of that time but lowered boost level (4 PSI)
FT - LH-jetronic 2.2/2.4 Turbo
FTX - Higher power output B230FT (approx 190 hp)
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200“