Ktoru 200vku by ste zobrali na Blizky vychod?

Kategorie věnovaná našim krásným dvojkám!
  • Autor
  • Zpráva
ot0
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 72
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: XC60 D5 '09 Geartronic AWD
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#1 Ktoru 200vku by ste zobrali na Blizky vychod?

Příspěvek od ot0 »

Ahojte,

uz som to riesil na fore 850/V70/..., ale skusim este tuto, kedze sa zacinam priklanat ku kupe 240-ky. Asi som sa do toho auta zalubil, lebo je to fakt iracionalna volba :) Takze:
ot0 píše: Chcel by som sa vybrat niekedy na jar na Blizky vychod (a mozno aj trochu dalej), tentokrat by som ale chcel ist vlastnym autom a nie autobusmi. Mam S80, ale to zrejme nie je velmi dobry napad :) nehovoriac o tom, ze by sa skor zislo nejake kombi.

Cesty su tam viac-menej take zle ako u nas, cize ziaden specialny offroad netreba. Myslim, ze jedinou rozumnou podmienkou je klimatizacia.

...

Prioritou je co najviac spolahlivy motor. Interier ani exterier nemusi byt v super stave. Predpokladam, ze skrabancov si v arabskych mestach uzije chudatko dost.

...

Ceny pohonnych hmot na Blizkom vychode su fajn, takze spotrebu naozaj netreba riesit. Tak isto vykon nie je to najpodstatnejsie. Dolezita je maximalna spolahlivost i v pripade mierne zanedbanej udrzby (ale to hadam nebude hrozit).
Povodne som rozmyslal nad 850-kou, pripadne 740-kou, ale velmi sa mi zapacili 240-ky. No ako tak pozeram inzeraty na nete, klimatizaciu budem musiet ozeliet - niektore sa sice daju najst aj s nou, ale su zbytocne drahe, a zrejme aj v zbytocne dobrom stave :) No a na jar tam aj tak nie je extremne horuco.

Moje otazky:

- ktoru motorizaciu by ste si vybrali?
- ake nahradne diely by ste so sebou urcite zobrali?

Napriklad v Syrii som videl pomerne dost 240-tiek, takze hadam ich tam budu vediet v pripadne problemov opravit. Urcite si ale vezmem dve rezervy, olej, filter. Odhadovany najazd je cca 20.000km. Cenovy strop pre 740/850/... bol okolo 2500-3000 eur, co je ale na 240-ku zrejme viac, ako je rozumne (pre dany ucel).

Dakujem vsetkym 200-vkarom :)
_________________
XC60 D5, D5244T10, 9/2009, MY 2010, Summum, Geartronic, AWD, Profituning.sk (151kW -> odmeranych 169kW, 472Nm)
S80 2.5 TDI, D5252T, 10/1999, 103kW, manual

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Ktoru 200vku by ste zobrali na Blizky vychod?

Příspěvek od pekelnik »

rozhodně bych se přikláněl pro nějakou starší 240 kombi s karburátorem. motor B21A (B19A,23A).Karbec ti pojede vždy a když ne, opraví ho každý. Pro jistotu bych však ještě náhradní, nebo alespoň membránu. Na takovéto "Expedice" je ideání socka výbava. Okna na kliku, lankové topení....
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Nižbor

#3 Ktoru 200vku by ste zobrali na Blizky vychod?

Příspěvek od jojo »

V každým případě rezervní spojkový lanko, nějaký ty řemeny.
A motor raději B23A, kdyby rupnul rozvoďák, haby se to nepotkalo a nainstalovat palivovej filtr, taky vzduchovej filtr do zásoby.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Odpovědět

Zpět na „200“