Volvo 245 DL 1977

Kategorie věnovaná našim krásným dvojkám!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 15
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: Volvo 940 POLAR 2.3 ti 97'
Bydliště: Mírová pod Kozákovem

#1 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od Kolombo »

Zdravím všechny,
Tak jsem se stal také majitelem volva 240.
Chci se zeptat jestli náhodou někdo nemá na prodej kryt filtru/sání viz. Jedna z foto.
Také bych měl dotaz pro zkušenější, jak nejinteligentněji sundat chromové lišty/doplňky?
Za veškeré informace, rady a odkazy atd. budu vděčný. :D
V případě zájmu o nějaké informace neváhejte napsat.
Motor B21E 92kW
Ahoj všem. :)
Přílohy
IMG_20201023_134726.jpg
IMG_20201023_131324.jpg
IMG_20201028_160025.jpg
IMG_20201128_122828.jpg
IMG_20201113_103415.jpg
_________________
Volvo 940 POLAR B230FK '97, Organisator
Volvo 245 DL B21E '77, Vanilka

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od pekelnik »

Ahoj. Gratuluji k pořízení vozu. Pokud je ten plast na filtr stejný jako modely 1978 - dál, tak bych snad měl, ale bojím se, že zde to bude jiné. Ještě zkusím prověřit. Chromované doplňky se sundávají nějakým plastovým udělátkem. Zkus nějakou starou kartu, nebo profíci na to mají nějaký nožík...
Kdybys potřeboval pokecat...tak tel. 777869871
Ať se dílo daří.
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2890
Registrován: 11 roků
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#3 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od penek »

:good: :good: :good: :Bravo: :Bravo: :Bravo:
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#4 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od smolda »

Koukej to v té garáži přes zimu pořádně odrbat, ať mám na jaře na těch našich okreskách na co koukat :-) ty oktavky se už fakt nedají :-D

kolemjdouci
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 615
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 89 745 B230 škatule
Bydliště: Pha skoro

#5 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od kolemjdouci »

Krása. Je dobře, že se jí bude někdo věnovat. Byla v inzerci ostudně dlouho :)
Na ty lišty se mi osvědčila plastová špachtle, mezi příchytkama podstrčit pod lištu, dojet k příchytce a s citem páčit. Pro větší jistotu jít 2 špachtlema z obou stran a nemělo by se nic stát.
Na díly doporučím volvosanatorium Petrov.
Ať se daří a brzy to jezdí!
_________________
škatule hejbej se

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 15
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: Volvo 940 POLAR 2.3 ti 97'
Bydliště: Mírová pod Kozákovem

#6 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od Kolombo »

pekelnik píše: 03 pro 2020 00:18 Ahoj. Gratuluji k pořízení vozu. Pokud je ten plast na filtr stejný jako modely 1978 - dál, tak bych snad měl, ale bojím se, že zde to bude jiné. Ještě zkusím prověřit. Chromované doplňky se sundávají nějakým plastovým udělátkem. Zkus nějakou starou kartu, nebo profíci na to mají nějaký nožík...
Kdybys potřeboval pokecat...tak tel. 777869871
Ať se dílo daří.
Díky moc, až si nebudu vědět rady, určitě zavolám. :D
Ahoj.
_________________
Volvo 940 POLAR B230FK '97, Organisator
Volvo 245 DL B21E '77, Vanilka

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 15
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: Volvo 940 POLAR 2.3 ti 97'
Bydliště: Mírová pod Kozákovem

#7 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od Kolombo »

Díky všem za info a podporu, příští rok snad bude plně v provozu.. 😁
_________________
Volvo 940 POLAR B230FK '97, Organisator
Volvo 245 DL B21E '77, Vanilka

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2890
Registrován: 11 roků
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#8 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od penek »

kolemjdouci píše: 03 pro 2020 08:45 Na díly doporučím volvosanatorium Petrov.
A já volvosanatorium Vrané n.V.
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1741
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#9 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od standa »

Imrija se mě dušoval, že to není tak zlý, jak to na první pohled vypadá.

No..., doufejme :D

Samozřejmě gratuluji a současně poprosím o fotku ventilového víka - dle zúženého prostoru pro přední RZ bych tipoval zámoří a tedy možná KE-jet s lambdou a katem.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 15
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: Volvo 940 POLAR 2.3 ti 97'
Bydliště: Mírová pod Kozákovem

#10 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od Kolombo »

Ano, podle dokumentů Amerika.
Postupně přidám více fotografií, jak z dokumentů, tak z auta a "restaurování".
Jak postupuji, tak to nejděsivější bylo vidět už při prvním pohledu na auto, ostatní je celkem v pořádku. :)
_________________
Volvo 940 POLAR B230FK '97, Organisator
Volvo 245 DL B21E '77, Vanilka

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Nižbor

#11 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od jojo »

Perspektivně moc pěkný auto. No, pokud nejseš hyperaktivní kofeinová veverka, tak "do roka" je hodně vlkej závazek. Ale fandím!
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 15
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: Volvo 940 POLAR 2.3 ti 97'
Bydliště: Mírová pod Kozákovem

#12 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od Kolombo »

Tak oprava, je to BRIT?? :D
Poslední zápis do servisní knihy je 108tkm...
Ještě tu mám kupu účtenek z různých zemí, v několika jazycích...
Přílohy
IMG_20201203_220738.jpg
IMG_20201203_202222.jpg
IMG_20201203_215111.jpg
IMG_20201203_215707.jpg
IMG_20201203_215643.jpg
IMG_20201203_215609.jpg
_________________
Volvo 940 POLAR B230FK '97, Organisator
Volvo 245 DL B21E '77, Vanilka

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 15
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: Volvo 940 POLAR 2.3 ti 97'
Bydliště: Mírová pod Kozákovem

#13 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od Kolombo »

Přidám ještě nějakou dokumentaci rozkladu/čištění. 😀
Přílohy
IMG_20201118_200936.jpg
IMG_20201116_204102.jpg
IMG_20201111_191225.jpg
IMG_20201107_123410.jpg
IMG_20201107_115849.jpg
IMG_20201105_200413.jpg
IMG_20201102_182610.jpg
_________________
Volvo 940 POLAR B230FK '97, Organisator
Volvo 245 DL B21E '77, Vanilka

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od pekelnik »

klucí, na co je ta věc zešikma co je za ventilovým víkem. Vypadá to jako že to je napojené na podtlak. Mám to ve Vlajkonošovi a myslel jsem si, že to má co dočinění s klimou, ale tady ji nevidím, tak se tedy jedná o regulátor podtlaku?

Auto by to mohlo být američan. V 77 se dávaly i USA normální kruhové světlomety do DL modelu, je v tom B21E, ale na druhou stranu, je v tom zas manuál M45. Tak těžko říct.... Vzhledem k levému řízení a malému prostoru pro přední SPZ mě napadá ještě Švýcarsko. Ta gumová redukce do předního nárazníku se tehdy dělala. Buď komplet nárazník v gumě a v prostřední části značka, jako je mapř. na obalu uživatelského manuálu, nebo tato redukce na malou SPZ pro Itálii, Švýcarsko apod... a pak se od toho asi upustilo a zůstal velký prostor pro SPZ a v zadním nárazníku komplet guma furt.

Jinak pěkně ti jde práce od ruky, vypadá to slibně
Naposledy upravil(a) pekelnik dne 04 pro 2020 00:34, celkem upraveno 1 x.
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

pekelnik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1488
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 264 a S80
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od pekelnik »

ten kastlik filtru k sání bych tu měl mít, kouknu se ti
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od Urvanej »

Tvl z tech fotek vypadala jako totálně prohnilá mrcha a ono to je skutečně pěkný auto. Tak ať ti práce pěkně jde od ruky jako doposud :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2890
Registrován: 11 roků
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#17 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od penek »

Kolombo můžu ti poslat flašku? Jen tak. Páč další takovej debil mezi náma dvojkařema se cení zlatem. Vod teďka už si totiž budeš jen drbat hlavu. Ale na to právě máme to mazání. :twisted:
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 15
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: Volvo 940 POLAR 2.3 ti 97'
Bydliště: Mírová pod Kozákovem

#18 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od Kolombo »

Flašek je zatím dost. :beer: Hlavu si budu drbat až vlastnoručně budu něco vyvařovat, o čemž jako produktový designér vím opravdu málo... Dokud si nebudu trhat vlasy tak asi dobrý :D uvidíme jak to půjde od ruky přes zimu..
_________________
Volvo 940 POLAR B230FK '97, Organisator
Volvo 245 DL B21E '77, Vanilka

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7509
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#19 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od Petr Marek »

Kombíky z prvních let výroby se mi líbí nejvíc, takže je trochu paradox, že mám poslední modelový rok! Přeji ať Ti jde renovace od ruky a ať Tvoje prvotní nadšení trvá! :good:
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 25
Registrován: 11 roků
Bydliště: Praha
Vůz: xc60 T6, 262c 1979 (1980)
Bydliště: Praha

#20 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od Carlosin79 »

Jsem rád, že jsi ho koupil, aspoň mi odpadl projekt;-)...Po renovaci Bertonky, která nakonec trvala skoro rok a půl, ti přeji hodně štěstí s realizací snu;-) dnes už vím, že na začátku je potřeba udělat zásadní rozhodnutí a to je otázka kolik chceš dát do renovace(tuto zásadní položku jsem hodně podcenil) finančních prostředků. Pokud na to máš řádově nižší desítky tisíc, tak to bude všechno ležet na tvé šikovnosti tvém volném čase. Jinak nejlepší je se obrátit na Peklnika, ten má hodně užitečných rad(zrovna dneska jsem uklízel a našel papír na který jsem si psal od něj rady, které jsem využil) ;-)

Begi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 190
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 T5 2007

#21 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od Begi »

gratulujem k autu a 2x tak silno gratulujem k odvahe.
Ked som hladal dvojku pre seba, pozeral som aj po tejto, ale obaval som sa ze klampiar si pride na slusne peniaze. A myslim ze som sa nemylil. Tak prajem vela chuti a trpezlivosti.
_________________
V70 T5 MY2007 (B5244T5, 191kW, M6, Summum) Obrázek
V40 Cross Country T4 AWD MY2015 (B5204T8, 132kW, A6, Momentum) Obrázek
244GL 1978 "Goldy" (B19A, 66kW, M4)

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#22 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od honzs »

Rád budu sledovat vlákno, taky jsem tenhle kousek vídával v inzerci, tak mě těší, že se jí někdo ujal. :good:
pekelnik píše: 04 pro 2020 00:25 ...Vzhledem k levému řízení a malému prostoru pro přední SPZ mě napadá ještě Švýcarsko. Ta gumová redukce do předního nárazníku se tehdy dělala. Buď komplet nárazník v gumě a v prostřední části značka, jako je mapř. na obalu uživatelského manuálu, nebo tato redukce na malou SPZ pro Itálii, Švýcarsko apod...
S tím Švýcarskem, neměla vzadu nalepenou MPZ "CH"? V dvojkách se vůbec nevyznám, ale osobně mi to víc sedí na to Švýcarsko.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 15
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: Volvo 940 POLAR 2.3 ti 97'
Bydliště: Mírová pod Kozákovem

#23 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od Kolombo »

Děkuji za rady, tak lišty jsou dole, sundáno pomocí plastových špachtlí, odrezovače a malého šroubováku omotaného lepenkou :D všechny zůstaly pěkně rovné..
Přílohy
IMG_20201205_202308.jpg
IMG_20201205_202416.jpg
_________________
Volvo 940 POLAR B230FK '97, Organisator
Volvo 245 DL B21E '77, Vanilka

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 15
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: Volvo 940 POLAR 2.3 ti 97'
Bydliště: Mírová pod Kozákovem

#24 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od Kolombo »

Nálepka Švýcarsko byla a auto je odtamtud dotažené, ale podle papírů tam měla snad jen jeden servis, nejvíce servisních prohlídek podle papírů měla v Řecku... :D
Ano je to hodně práce a bude to něco stát... Ale chci se na tom něco naučit a věnovat tomu nějaký čas, tak to za to snad bude stát 😀 zadek auta si nebudu dělat sám, to by bylo příliš velké sousto a šlo by to moc dobře vidět kdybych to zprasil. . 🙂
_________________
Volvo 940 POLAR B230FK '97, Organisator
Volvo 245 DL B21E '77, Vanilka

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1741
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#25 Volvo 245 DL 1977

Příspěvek od standa »

Kolombo, to barvičkování je při vší úctě ke Tvé houževnatosti k ničemu - tedy kromě dobrému pocitu :) . Koroze vždycky vzniká ve spojích plechů a to hlavně těch, které jsou vně a zespod auta.

Pokud si mohu dovolit rady, tak:
- opatři si plastové vložky předních podběhů (tedy pokud je nemáš na voze dodatečně namontované). Pokud je neseženeš někde blíž, tak Ti jedny věnuju. Pokud auto jezdilo bez nich, tak by stálo za úvahu sundat blatníky a zkontrolovat "A" sloupky a podběhy...
- demontuj navijáky předních pásů, všechny plastové ucpávky prahů a vyfoukej/vysaj bordel, který se do nich dostal mřížkou pod čelním sklem
- vyvaření lemů zadních blatníků a zadních kapes zadej někomu, kdo to nezmastí stylem "připlácnout novej kus plechu, nabodovat několika sváry a doladit kýblem tmelu"
- po namáhavém odstranění asfaltových pásů bude auto hlučnější a začne nehezky dunět - máš to nějak ošéfovaný?
- anténa je nainstalována na místě, kde bylo nutno provrtat dutinu a mohlo by tudy zatékat do kabiny - zkontrolovat
- když už sis tak hezky připravil operační pole, tak bych zvážil preventivní výměnu kabinového větráku :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200“