Cyklovač stěračů

  • Autor
  • Zpráva
Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Cyklovač stěračů

Příspěvek od Conan »

V jiné diskuzu jste naznačily, že S/V40 má cyklovač stěračů závislý na rychlosti jízdy, tak proč ho nemám já :?: :D
Jste si tím opravdu jistí?

Já to pozoroval a při 60km/hod nebo 140km/hod je čas cyklů stále stejný.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Roger
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2557
Registrován: 15 roků
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD08 goldAT/V70R AWD98 silverM
Bydliště: Brno/Kyjov

Příspěvek od Roger »

Ja bych taky rekl ze je to stejne...mozna novejsi modely to maji, nebo je to jina vybava...
_________________
Je:V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2 260kkm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kkm,AWDrepas
Bylo:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6151
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Jediný, kdo to tvrdil, byl Cafa a otázka je, jak to vlastně bylo (chyba nebo volvoexperiment)- jeho bývalá S40 je K.I.A. :evil:

To, že se zesiluje nebo zeslabuje hlasitost rádia v závislosti na rychlosti jízdy jsem už zažil - ale cyklovač stěračů závislý na rychlosti jízdy - o tom teda nevím :roll: ale možná se pletu :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

kempes
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Petřvald
Vůz: V40 T3 2015

Příspěvek od kempes »

Mno, staré Moskviče (408?), měly rychlost kmitání stěračů odvislou od otáček motoru. Páč náhon byl mechanicky skutečně od motoru - :lol:

Teď jsem si vzpoměl ještě na jednu vychytávku. Svého času jsem vlastnil VW 1600TL (typ 3 - kupé, vzduchem chlazený boxer za zadní nápravou ala brouk), kde byl ostřikovač řešen jako nádobka s vodou tlakovaná hadičkou s rezervního kola. Tlačítkem se otvíral mechanický ventil. Geniální - žádná elektrika, nemohlo se nic spálit ani zareznout.
_________________
Je: V40 T3 2015
V opatrování: C30 1,6 2010 (B4164S3)
Bylo: V40 1,8 1999 (B4184S), V70 D5 AWD 2009 (D5244T4)

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3861
Registrován: 15 roků
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Příspěvek od Deshi »

kempes píše: Tlačítkem se otvíral mechanický ventil. Geniální - žádná elektrika, nemohlo se nic spálit ani zareznout.
Jenom se musela vozit sebou pumpička, když jsi náhodou píchnul :-)
_________________
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

Dream car: C70

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

mám manuál od Cafy asi 1998 a Deshiho 2001 a v obou stojí:
Intervalové stírání
Stěrače provádějí jedno setření každých 5 vteřin, interval se však mění v závislosti na rychlosti vozidla.


osobně jsem to neměřil, takže nemůžu potvrdit ani vyvrátit :shock:
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

njn interval se mění... Když jedu po dálnici 130 tak musím stírat furt a když zrovna stojím v koloně tak nemusím stírat vůbec, při popojíždění to intervaluje asi tak těch 5 vteřin - takže to vlastně FUNGUJE :lol: :lol:
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Re: Cyklovač stěračů

Příspěvek od Jarda S40 »

Conan píše:V jiné diskuzu jste naznačily, že S/V40 má cyklovač stěračů závislý na rychlosti jízdy, tak proč ho nemám já :?: :D
Jste si tím opravdu jistí?

Já to pozoroval a při 60km/hod nebo 140km/hod je čas cyklů stále stejný.
Já to měřil tuším předevčírem a při jízdě kolem 40 km/h je interval 5s a při cca 100km/h je již cca 3s.

Cafa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 341
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: 2006 S40 1.6D
Bydliště: Lovosice / Litoměřice

Příspěvek od Cafa »

Hledme toho kosa lisku. 8) Ja si detailu vsimam.. A hlasitost radia na rychlosti funguje rekl bych urcite u vsech modelu sc-xxx - jen se to musi v menu zapnout.
_________________
Je:
* 2006 S40 D4164T
Bylo:
* 2001 V70 XC B5244T3 Geartronic Obrázek
* 1999 V70 XC 2,4T
* 2000 S40 2.0T

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3861
Registrován: 15 roků
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Příspěvek od Deshi »

Cafa píše:A hlasitost radia na rychlosti funguje rekl bych urcite u vsech modelu sc-xxx - jen se to musi v menu zapnout.

Počítám, že to by mělo být v návodu, že??? :wink:
_________________
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

Dream car: C70

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Já mam mezeru mezi stíráním 5s když stojim i při 130km/hod :cry:
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

kajdamajda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Chudolazy
Vůz: V40 1997 1.9TD V70 1997 2,4 10V

Příspěvek od kajdamajda »

Conan píše:Já mam mezeru mezi stíráním 5s když stojim i při 130km/hod :cry:
Nic si z toho nedělej, já mám to samý :cry:
_________________
Je: V40, 1997, 1,9TD, manuál,
V70, 1997, 2,4benzin, manuál
Bylo: všechno možné
604926104

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Deshi píše:
Cafa píše:A hlasitost radia na rychlosti funguje rekl bych urcite u vsech modelu sc-xxx - jen se to musi v menu zapnout.

Počítám, že to by mělo být v návodu, že??? :wink:
počítáš správně, v Tvým návodu to je :wink: funkce ASC ON/OFF :idea:
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6151
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Harry píše:mám manuál od Cafy asi 1998 a Deshiho 2001 a v obou stojí: Intervalové stírání
Stěrače provádějí jedno setření každých 5 vteřin, interval se však mění v závislosti na rychlosti vozidla.
V mém manuálu je uvedený interval cyklovače 6s bez jakkékoliv zmínky o závislosti na rychlosti :evil:

Z toho (a ostatních příspěvků) vyvozuji, že tímto vynálezem byly obšťastněny pouze modely 2000 a výše 8)
Taktéž si dovoluji zpochybnit datování Cafovýho manuálu :twisted:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Lachtan píše:Taktéž si dovoluji zpochybnit datování Cafovýho manuálu :twisted:
taky jsem napsal asi 1998, protože to nevím. oba manuály mám v el. podobě a na Deshiho titulní straně je 2001, kdežto na Cafově není rok žádný.
-a protože mám 2001, tak to taky změřím až pojedu a zrovna na to nezapomenu :wink:
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih

Příspěvek od Harry »

Harry píše:
Lachtan píše:Taktéž si dovoluji zpochybnit datování Cafovýho manuálu :twisted:
taky jsem napsal asi 1998, protože to nevím. oba manuály mám v el. podobě a na Deshiho titulní straně je 2001, kdežto na Cafově není rok žádný.
-a protože mám 2001, tak to taky změřím až pojedu a zrovna na to nezapomenu :wink:
a protože má Cafa v podpisu 2000, tak pokud manuál pochází od tohohle bývalého auta, je záhada zřejmě rozřešena :lol:
_________________
XC60 r.v. 2014 D5 158kW (s BSR 181kW) AWD Summum+ Obrázek
V60 r.v. 2015 D4 120kW Obrázek
bylo: do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80kW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120kW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75kW

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Pánové, berete to ze špatné strany. Zkuste si to vysvětlit podle obecné teorie relativity (tuším p. Einstein). Prostě pokud sedíte v jedoucím autě, zdá se vám interval stírání měřeno hodinami umístěnými v témže autě stále stejný. Ale pokud budete jezdit dejme tomu kolem kostelní věže, na které budou hodiny s vteřinovkou, uvidíte, že čím rychleji pojedete, tím kratší interval budou hodiny odměřovat mezi jednotlivými kmity. Jo a změna nastane až při dost velkých rychlostech, ale myslím, že to není pro Turbovolvo problém :lol:

vcar
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1773
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Č.Krumlov

Příspěvek od vcar »

Přiznám, že mě se líbil cyklovač u feldy. Tady mi trošku něco podobného chybí.
_________________
S80 D5 120kW 2003 manual silver
V40 1.8i 92kW B4184SM 6/99 blackmetal

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

vcar píše:Přiznám, že mě se líbil cyklovač u feldy. Tady mi trošku něco podobného chybí.
Joo, Felda je vůbec super. Bohužel dost hnije. jinak si ji nechám jako veterána. Ale už raději mlčím, nebo se tu začneme dohadovat, jak je poruchová a podobně.

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6151
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Teda pane vachmajst, vy jste ale hlava :shock:

Už se vidím, jak policajtovy u kostela na náměstí vysvětluji:
Já tady jezdím kolem dokola tak rychle proto, že by jsem si potřeboval ověřit teorii pana Jardy_S40 a pana Einsteina, že čím rychleji pojedu, tak tím kratší bude interval cyklovače. A té staré paní je mi také moc líto, holt položila svůj mladický život na oltář vědy... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Řekl bych, že kromě dvanácti bodů dostanu ještě svěrací kazajku :D :D :D :D :D :D :D :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3861
Registrován: 15 roků
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Příspěvek od Deshi »

Lachtan píše:Teda pane vachmajst, vy jste ale hlava :shock:

Už se vidím, jak policajtovy u kostela na náměstí vysvětluji:
Já tady jezdím kolem dokola tak rychle proto, že by jsem si potřeboval ověřit teorii pana Jardy_S40 a pana Einsteina, že čím rychleji pojedu, tak tím kratší bude interval cyklovače. A té staré paní je mi také moc líto, holt položila svůj mladický život na oltář vědy... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Řekl bych, že kromě dvanácti bodů dostanu ještě svěrací kazajku :D :D :D :D :D :D :D :D
A hlavně bych rád viděl kostelní věž se vteřinovkou :lol: :lol: :lol:
_________________
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

Dream car: C70

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No ten kostel byl jenom pro ukázku. Taky můžete postavit manželku se stopkama vedle cesty a nechat měření na ní. To je opravdu zcela vedlejší, podstatný je ten jev, který umožňuje zkrácení intervalu kmitu stěraču, ovšem pouze relativně vůči měřiči času umístěnému mimo váš vůz. Zatímco řidiči se bude zdát, že je ten interval neměnný. Holt zase nechápete velkou myšlenku a tak se chytáte podřadných detajlů :evil:

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

neplati to, jen kdyz se blizis rychlosti svetla? nebo vam to jede tak rychle? 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

wickey píše:neplati to, jen kdyz se blizis rychlosti svetla? nebo vam to jede tak rychle? 8)
No dyť na to jsem upozorňoval výše, ale jak píšu, turbovolvo to zvládne!
P.S. Další rejpal :lol:

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 6151
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

wickey píše:neplati to, jen kdyz se blizis rychlosti svetla? nebo vam to jede tak rychle? 8)
wickey - hop ! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“