B4204S2 - cvakání?

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 128
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice

#1 B4204S2 - cvakání?

Příspěvek od jarouš »

Zdravím a prosím kolegy o názor - byl jsem se dnes podívat u autorizovaného dealera na V40 z roku 2002 (modelový 2003). 1 majitel, jasná servisní historie, nájezd minimální. Prohlídka (i na zvedáku) bez závad, projížďka fajn, i když od dvoulitru s VVT bych možná oproti své 1.8 atmosféře očekával větší rozdíl, podvozek super. Diagnostika bez závad, kontrolky svítí jak mají.
Co mě trochu zarazilo, je mírně horší start za tepla - trochu déle točí (4-5 vteřin) oproti startu za studena, který byl "na brnk". ALE - i když motor není uvnitř téměř slyšet, venku po otevření kapoty je slyšet zřetelné cvakání. Protože neznám zvukový projev motoru s VVT tak jsem na vážkách, napadá mě jedině to ozubené kolečko na časování ventilů. Podle dealera je auto v pořádku. Pro úplnost ještě dodávám, že dosud nebyly dělány rozvody - kilometrový interval je v pořádku, ale před dvěma lety uplynul interval časový.
Vím, že takhle na dálku je těžké to hodnotit, ale pokud by Vás něco napadlo, předem díky. Respektive jaký může být "katastrofický" scénář?
Díky
Jarouš
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 30
Registrován: 10 roků
Bydliště: Haluzice
Vůz: V40,B4184S2,1.8 16V,90kW,kombi,r.v.2001
Bydliště: Morava,Vysočina

#2 B4204S2 - cvakání?

Příspěvek od volvovwagen »

Kdyby to byl nafťák tak ti řeknu horší starty za tepla-čerpadlo,cvakání-hydroštely.Já mám 1.8 VVT,ale že by byl motor hlučnější se mi nezdá.Možná někdo poradí víc.Kolik to má najeto a za kolik peněz.

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#3 B4204S2 - cvakání?

Příspěvek od din »

Hádám že bude načatá řemenice VVT. Já s tím celkem delší dobu jezdil (rozvody jsem dělal dříve) a furt jsem to odkládal až do teď. Zajel jsem do T6R, nechal vyměnit a je to super. Chytá na brnknutí (předtím jsem měl občas delší starty při zahřátém motoru cca 3s.), je živější, hluk z motoru nejde žádný(předtím cvakání) a měla by klesnout i spotřeba.

_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 128
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice

#4 B4204S2 - cvakání?

Příspěvek od jarouš »

Díky za odpovědi. To volvowagen - najeto 64 tis, cena kolem 90. To din: ten zvuk to je přesně ono! Na kolik, prosím, vyšla oprava ?
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#5 B4204S2 - cvakání?

Příspěvek od din »

Nechával jsem tam dělat naráz další věci takže cca 9-9,5tis za vvt řemenici s prácí, guferem a víčkem vačky. U tebe by připadaly v úvahu kompletní rozvody, takže by to bylo o dalších 10-15tis Kč navíc. Jinak je zvláštní že to vvt blbne už při takovém nájezdu......Co jsem si o tom dříve zjiśťoval nějaké informace tak pod 200tis by mělo fungovat spolehlivě.
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 128
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice

#6 B4204S2 - cvakání?

Příspěvek od jarouš »

Na komplet rozvody mám rozpočet cca 12 tis, ta řemenice je za 5-6 plus práce. Samozřejmě jsem se mohl mýlit, ale ten zvuk z odkazu je přesný. Takže klasické dilema zda vyměnit staré auto se známými vadami za mírně novější s neznámými nejspíš dopadne ve prospěch toho starého. Jo a tu hlučnou řemenici zmiňoval vloni v listopadu i pán z Prahy, který prodával tuhle motorizaci s cca 160 tkm, jestli si dobře pamatuju.
Ještě jednou díky
Jarouš
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“