V40 1997 Kompresní tlaky

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

#1 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od AxE_26 »

Zdravím,

Nevěděl by někdo prosím Vás jaké mají být kompresní tlaky při zahřátém motoru u V40 2.0 140Hp B4204S ?
Popřípadě i u 850 2.5 170Hp B5254FS

Děkuji za radu.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

#2 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od AxE_26 »

Nikdo neví ?

U B4204S na všech válcích nafoukáno při zahřátém motoru 10.5 bar (udávaná komprese 10.5 : 1)
U B5254FS na všech válcích nafoukáno při zahřátém motoru 10.3 bar ( udávaná komprese 10.3 : 1)

Tak mělo by to byt ok ne ? Sám nevím, protože někdo říká že ideál je v rozmezí 11 až 13 barů. :pardon:

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#3 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Atmosfera motor 12 až 15 baru
Turbo motor 11 až 13 baru.
Možná jsem se o bar spletl už si to nepamatuji ,ale přesně je to ve VIDĚ a je to tu už několikrát psané jen pohledat.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

#4 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od AxE_26 »

Tak z toho plynne že můžu udělat GO na obou motorech :%) :cry: :D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od Urvanej »

Kuloví, důležitý je, že je to stejný na všech válcích. Víc neřeš.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#6 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Taky nemám ani u jednoho auta takové co mají být ,žádná výrazná spotřeba oleje není , tak to neřeším.
Jak píše Tomáš měli by být vyrovnané .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od Urvanej »

No ono taky každej měřák to měří jinak, nezdá se to, ale prostor co vyplní svíčka, která tam při měření komprese neni, druh vačky, atd. atd. Taky komprese v barech a kompresní poměr jsou odlišný věci, něco jako jabka a hrušky a lidi co maji kompresní poměr 11:1 a kompresi 9.5bar už se jdou někam věšet, i když jsou to hodnoty novýho motoru...
Prostě to neřeš a buď rád, jakej máš supr motor.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

#8 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od AxE_26 »

Dobrá chlapi, nechám to tak :)

Ať nemusím zakládat další zbytečný topic, tak se zeptám rovnou tady, týká se to 850 2.0 T5 B5204T

Řekněte mi co je podle Vás správné nebo jak by jste to řešili vy, když nebudeme řešit finance.

Motor má špatné tlaky, spotřeba oleje je 1L na 500-800km.
Blok je udajně od VW který má nikasilový povrch, žeprý se loupe. Takže zde je řešení, vyvložkovat blok vložkama pro STD písty. Písty nechat staré nebo nové ? Myslím jsi že když by byli ok tak by to ničemu nevadilo nechat je staré a koupit nové kroužky za 6k Mahle, vytažení a vložení nové vložky 5x 1400kč plus 5x nové vložky 1170kč kus.

Nebo druhé řešení je, vytáhnout písty, mrsknout jen nové kroužky, udělat palici a dát to znova dohromady.
Což dost lidi navrhovalo toto řešení, ale podle mojeho názoru jsi myslím že motor může mít kompresní tlaky ještě horší a hlavní je to že nejspíše jsi pístní kroužky nesednou, protože nejsou samozabrušovací, nebo goetze které jsou měkké a sedne správně do starého válce který není po výbrusu neboli po vyvložkování.

Takže jak by jste to tedy pořešili ? :unknown: :D

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od Urvanej »

Pokud se loupe nikasil, tak kroužky nemají smysl.
Nevybavuju so volví motor s nikasilem(což nic neznamená), max tak dvoutaktní motorkový 50, 125ccm stíhačky.
Nikasil se brousit nedá, pod nim je bláto, nanýst ho je raketa.
Sháněl bych jinej motor.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

#10 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od AxE_26 »

Zajímavé :-D
Nikoho poblíž jsem tady nesehnal kdo by vyvložkoval blok, tak jsem psal až borcovi do Plzně ten řekl že:
"Pokud je motor alias blok doopravdy VW 5ti vál tak má v sobě nikasil".
"Tyto bloky vložkuji, ale musí se udělat celý blok. Nehonují se, protože jsou oválné a je z nich vypadaný nikasil - proto se vložkují.
Výbrusové písty se nedodávají, jsou pouze STD na které se blok vložkuje"

Takže jak to tedy doopravdy je :D

Pokud by to nikasilový blok nebyl, tak by to mělo cenu jen vyměnit pístní kruhy a udělat hlavu a toť vše ? :unknown:

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od Urvanej »

Aha, takže TDi. Tak to musí někdo chytrej.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#12 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od Jean »

B5204T je motor Volvo a žádný blbý Volkswagen. To znamená, že se rozhodně žádný nikasil nekoná. Pokud má motor špatné tlaky, tak jediné smysluplné řešení je GO - výbrus. Ale je to Volvo, takže se připrav, že to nebude levné.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

GDPR_user

#13 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od GDPR_user »

Hlavně se tlaky měří na studeném ne na teplém motoru nejlépe s plně otevřenou klapkou.Nicméně 10,5 bych nijak neřešil a jezdil.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#14 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od Urvanej »

Já myslel, že mluvíš o jiném motoru než B5204T. Pokud mluvíš o něm, tak bych toho "mechanika" velmi rychle opustil. Poplést si naftu s benzínem už chce opravdu velmi hluboké "znalosti".
Na druhou stranu kdoví jak jste se spolu bavili, jestli tam nebyl nějaký šum.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

#15 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od AxE_26 »

Paráda, ještě víc potěsující zpráva že motor není od teplého VW.

Bavím se teďka o motoru B5204T.

U V40 je to jasný, tam s výbrusem není problém, protože materiál nato je a pístní kruhy s písty taky.

Žádný šum nebyl, protože to bylo na nějakých 7 mejlů, měl vše rozepsané co po něm chci a co motor je zač, Samozřejmě že měl napsané že se jedná o benál.

Vcelku mě to zarazilo když řekl že je tam motor od VW, protože sám jsi myslím že benzínové motory jsou pouze dělané Volvem.

Když jsem se byl domluvit v Hulíně na opravu palice tak borec mě začal brečet že je to motor VW a že může být problém s dodáním ventilů, protože takový motor tam už měli nebo spíše hlavu a čekali na ventily 2 měsíce :D :D říkám tak ventily jsi dodám sám a nevím o tom že hlava by byla z VW. :D (Jasně mu bylo řečeno že se jedná o benál). Takže jak to tedy doopravdy je :D

V 850 jsou přece ropácké motory od Audi ne ? A benzíny ty jsou Volvo. U S/V40 ropa je z Rencka a benzín by měl být též Volvo.

Takže, jak říkáte jedině výbrus, tak to jsem klidný že jde udělat.
Písty a kroužky dodává většinou brusírna je to tak ?
Protože já sám jsem výbrusové písty nenašel a ani větší kroužky.
A když už jsme u toho výbrusu, neznáte někoho tady poblíž kdo to dělá ? Kroměříž,Hulín,Brno, Olomouc, Prostějov ať ten motor nemusím pomalu vézt až do Prahy :D
Když už jsem byl u shánění kdo mi udělá výbrus, tak z Prahy mi psali že jsi berou 400kč za výbrus jedeno válce, cena pístu i s kroužkama 3500-5500kč.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od Urvanej »

Sežeň si sw vadis nebo VIDA, prolejzej si to a díly vyhledávej podle čísel.
Ale furt nechápu, jesi lovíš teda V40 nebo 850. Jednou řekneš B5... a v druhý větě V40.
Každopádně bych zkusil někde slovit jinej motor, protože investicí 40tis do GO motoru zhodnotíš auto o 1-2 tisíce a výsledná cena auta nepřeleze ani tu investici. To by už musela bejt pořádná 850, aby se do ní vyplatila GO.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

#17 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od AxE_26 »

Řeším pouze 850. Cenu za G.O neřeším. 850 jsi chci ponechat a chci jí kompletně spravit, jak od motoru tak přes podvozek, interier a pak jí kompletně stříknout do červené metle. (850 pujde do depozitu a bude stát klidně 2 roky v garáži) Protože na tom autě není nic dobrého, K.O spojka, vyvalené těsnění pod hlavou, zadní strana kompletně pochcaná od oleje, spotřeba oleje jak už jsem říkal 1L na 500km plus motor logicky chlastá i vodu, péra jsou totálně unavená, horní uložení k.o, nefachá TRACS atd, Co je na tom autě dobré tak je pouze nové Turbo (žádný repas).

Vadis jsem hledal už dříve, a našel jsem že běhá pouze pod XP, nebo běhá někomu na Win 7 až 8.1 ?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od Urvanej »

Kup si jiný auto :-) čim větší a delší projekt, tim menší je pravděpodobnost, že to někdy doděláš. Vim o čem mluvim a vim, že házim hrách na stěnu. :-)
Kdybych se s každym, kdo takovej projekt začne vsadil o desítku, tak sem milionář ;-)
Ale držim palce a doufám, že to někdy uvidim dotažený, o tom žádná. :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 308
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: Volvo 850 2.0 T B5204T

#19 V40 1997 Kompresní tlaky

Příspěvek od AxE_26 »

Nekoupím :D protože 850 jsi cením, takže jí kompletně spravím i kdybych jsi měl vzít úvěr 150 000kč :D Takže buď v klidu, dodělaný to uvidíš :D :D
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“