Škubání v nízkých otáčkách

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 128
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice

#1 Škubání v nízkých otáčkách

Příspěvek od jarouš »

Zdravim, už jsem zkoušel kde co, na fóru jsem taky hledal a furt nic moc, tak to zkusím popsat, kdybyste měli nějaký nápad:
Cca před dvěma měsíci začalo auto občas škubat při rozjezdu - zařadím jedničku, pouštím spojku, škub-škub, jedu, přeřazuju na dvojku a to samé, pak začaly škobrtat otáčky i při volnoběhu. Na vyšší otáčky a další stupně to nedělá. Říkám si, svíčky mají nejlepší za sebou, tak jsem je vyměnil (opět origo Volvo). Asi měsíc úplně v pohodě a je to zpátky. Takže jsem vyměnil obě cívky (měl jsem pár použitých, ale v pořádku) - beze změny. Vyčistil jsem škrtící klapku i s volvoběžným ventilem, zkontroloval káblíky ke svíčkám a konektory ke všem čidlům, na které jsem shora dosáhl. I na diagnostiku jsem zajel (CIVA České Budějovice) - bez závad, ani v autě žádná kontrolka nesvítí. Vzduchový filtr měněný na jaře, palivový cca před čtyřmi lety. Tatík, starý praktik, měl jasno s tím, že je to benzínem - nejspíš není, benzín tankuju pořád stabilně u jedný pumpy, až teď jsem poprvé zkusil Benzinu a beze změny. Navíc každou třetí nádrž dávám VIF. Mechanik taky na nic nepřišel. Jo a podstatná věc - dělá to jen za tepla - po cca 2-3km.
Tak nějak se mi ty projevy pozdávají na svíčky. Auto už má nejlepší za sebou, nechci už do něj moc investovat, tak mě napadlo zkusit koupit za cca 400,- sadu svíček v Brisku a pak jim ty origo případně omlátit o hlavu....
Přesto bych Vás poprosil, kdybyste měli nějaký nápad, co ještě zkouknout případně tip na mechanika z ČB a okolí, budu rád. Na dovolenou do Alp jsem minulý týden vzal rodinku pro jistotu půjčeným autem :(
Díky

Jarouš
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#2 Škubání v nízkých otáčkách

Příspěvek od kwiko »

za tepla, ti preraza niekde VN ku svieckam, kup nove kable, pripadne moduly a bude OK nadlho...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 128
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice

#3 Škubání v nízkých otáčkách

Příspěvek od jarouš »

Ahoj,
díky za názor. Káblíky jsem sice prohlížel a zdály se v pořádku, ale zní to logicky - s teplotou stoupá odpor a je větší prostor pro jiskru mimo izolaci, na nových svíčkách se to pak na chvíli zlepšilo.
Uvidíme, jestli někoho ještě něco napadne a ozvu se.
Jarouš
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12082
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Škubání v nízkých otáčkách

Příspěvek od Urvanej »

Těch pár stovek stojí i nový káble od tesly, tak zkus jít jak řiká kwiko, tim nic nepokazíš.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

matej.sagat
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 242
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06

#5 Škubání v nízkých otáčkách

Příspěvek od matej.sagat »

Já se potýkám poslední týden s podobným problémem..
bohužel, není přímo úměrný teplotě.
- start v pohodě, první minuta, dvě také
- následně pocukávání na dvojku, trojku v otáčkách do cca 2500 (podobnej projev jsem zaznamenal, když jsem experimentálně měnil svíčky za nějaké Brisk s jiskřištěm po celém obvodu-kravina)
- po stání cca 5min na volnoběh, kdy se motor zahřál docela dost, projevy zmizely

Zaměřit se na stejné kabely? ... jet rovnou za Jeanem?

matej.sagat
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 242
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06

#6 Škubání v nízkých otáčkách

Příspěvek od matej.sagat »

.. jedinou přímou souvislost jsem odpozoroval:
škubání se projevuje pouze při sešlápnutí pedálu na podlahu, a pouze do cca 3000ot.. Při pozvolném a plynulém přidávání je to v pohodě..
Ve středu k Jeanovi, ale i tak mi to nedá nepřemýšlet

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 128
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice

#7 Škubání v nízkých otáčkách

Příspěvek od jarouš »

Zdravim, tak u mě je, zdá se, vyešeno - po výměně zapalovacích kabliků je víc než měsíc a cca 2.000 km klid. Tak doufejme, že to vydrží. Díky za pomoc.
_________________
V40, 1998, 1.8/85kW - bylo
V40, 2004, B4184S2 - bylo
Teď mám Rapida....
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“