nastavení klimatizace
- Autor
- Zpráva
#1 nastavení klimatizace
Nový člen a hrdý nový majitel Volvíčka zdraví všechny členy.Mám dotaz,jak nastavit klimu na co největší účinek.Zapnout cirkulaci nebo ne? je lepší ji pustit na sklo nebo na kebuli?Je to moje první auto s klimou,V40,1999,manuální klima.Díky
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12076
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 nastavení klimatizace
Nejrychlejší vychlazení interiéru je
při stání vnitřní cirkulace, na sklo
při jízdě na xicht a vnitřní cirkulace
Jinak ta manuální klíma ve V40 je hrozná, kompresor jede furt na plnej výkon a aby člověk nezmrzl musí to furt vypínat, pokud do toho nechce míchat teplej vzduch z topení, což považuju za termodynamickej zločin.
Lze to trochu pak uřídit množstvym proudícího vzduchu, kdy postupně zpomaluješ vrtuli, ale pak na dálnici je i 1 moc a při 0 vypne klima.
Opravdu jsem byl na začátku rád, že tam je a že funguje, ale časem jsem ji používal jen sporadicky.
při stání vnitřní cirkulace, na sklo
při jízdě na xicht a vnitřní cirkulace
Jinak ta manuální klíma ve V40 je hrozná, kompresor jede furt na plnej výkon a aby člověk nezmrzl musí to furt vypínat, pokud do toho nechce míchat teplej vzduch z topení, což považuju za termodynamickej zločin.
Lze to trochu pak uřídit množstvym proudícího vzduchu, kdy postupně zpomaluješ vrtuli, ale pak na dálnici je i 1 moc a při 0 vypne klima.
Opravdu jsem byl na začátku rád, že tam je a že funguje, ale časem jsem ji používal jen sporadicky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#3 nastavení klimatizace
Díky za odpověd.Nojo,manuální to pravé.Ale lepší než nic
#4 nastavení klimatizace
Zdravím,nechci zakládat nové téma,tak to dávám sem.Známej mi říkal,že klima se má každé dva roky propláchnout a znovu naplnit,já vím,že předchozí majitel to nedělal několik let.Prej ji nemám vůbec pouštět i když chladí(ne nějak úchvatně)protože se zničí kompresor.Je to pravda? V tomhle hicu nevím jestli si ji mám zapnout
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12076
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#5 nastavení klimatizace
Dělá se to kvůli kontrole množství chladiva, který chca nechca prostě časem zmizí. Pokud máš výkon mrzký, tak šup s tim někam, kde ti ji číhnou, ale v těchto hicech bude všude narváno...
Pokud to dělají pořádně, tak odsajou co tam je, proženou přes filtr a naplní zpět + dodaji co tam chybí. Ideálně ještě si nech dodat UV kontrastní látku, aby mohli při úniku najít odkud to fičí.
Cena kontroly je odvislá od servisu, ale zhruba 500 + 1Kč za gram chladiva co ti chybí.
Co se pravidelnosti této kontroly týče, mam vlastní názor, kterej nikomu nevnucuju, ale pokud to chladí normálně, tak neřešim, ale jakmile výkon poklesne, tak buď okamžitě dojet pořešit, nebo shodit řemen z kompresoru (někde to není možné), případně klimu vůbec nezapínat, nebo odpojit kontakt na elmag spojce.
Pokud to dělají pořádně, tak odsajou co tam je, proženou přes filtr a naplní zpět + dodaji co tam chybí. Ideálně ještě si nech dodat UV kontrastní látku, aby mohli při úniku najít odkud to fičí.
Cena kontroly je odvislá od servisu, ale zhruba 500 + 1Kč za gram chladiva co ti chybí.
Co se pravidelnosti této kontroly týče, mam vlastní názor, kterej nikomu nevnucuju, ale pokud to chladí normálně, tak neřešim, ale jakmile výkon poklesne, tak buď okamžitě dojet pořešit, nebo shodit řemen z kompresoru (někde to není možné), případně klimu vůbec nezapínat, nebo odpojit kontakt na elmag spojce.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#6 nastavení klimatizace
Díky za radu.Hned vlítnu někam do servisu.I když je mi jasný,že jak mi to začne chladit tak se ochladí...sem klikař
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek