Zeby Alternator??

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 37
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Vůz: S40 2.0D(2005)
Bydliště: Corby, England

#1 Zeby Alternator??

Příspěvek od Phil6 »

Pred 1.5rokom som vymenil bateriu, aj alternator. Odvtedy som musel 2Xdobijat baterku, dnes som zmeral bateriu-12.5V, takze ta je ok. Po nastatovani som mal 12.8V a po zapnuty dlhych svetiel, vyhrievania prednych sedaciek, rozmrazovia zadneho okna a spatnych bolo 12.7Volta. Ake by malo byt napatie?
K tomu alternatoru: V predajni mi ponukli 120A, 150A a 160Amerove.V ziadnej predajni mi nevedeli povedat aky mam dat, ale chlapik ma presvedcil ze 120A bude postacovat. Alernator uz nezreklamujem, ale asi by som ho mal vymenit, ze? Moze nizsie napatie sposobovat aj nejake ine problemy? Ci mam to nechat tak a cas od casu si dobit baterku doma?
_________________
Volvo S40 2.0D 2005, remapped-167 koni/440Nm
Alfa Romeo 145 1.4TS 2000
Alfa Romeo 156 1.9M-Jet(140) 2004, remapped-186koni/433Nm
------------------------------------------------------
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Hyundai Sonata 2.0i 1992
Opel Corsa 1.0 1998
Reanult Clio 1.2 1995

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#2 Zeby Alternator??

Příspěvek od THOmasoj »

Alternator muze bejt v pohode. Spis bych zkusil promerit odber v klidu. Muze se totiz stat, ze ti baterku vycucava alarm, spatne zapojeny radio nebo jinej spotrebic
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#3 Zeby Alternator??

Příspěvek od kwiko »

Studene spoje, alebo k.o alternator. ten musi dodat do palubnej siete okolo 13,4-14,5V inak sa akumulator nema z coho poriadne nasosat.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 37
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Vůz: S40 2.0D(2005)
Bydliště: Corby, England

#4 Zeby Alternator??

Příspěvek od Phil6 »

diki chlapi, je to fakt divne ze ten alternator dava take nizke napatie. Je sice pravda, ze mal tam ist 150Amperovy a nie 120A ako som dal, ale aj tak by mal ten slabsi utiahnut bezny provoz, nie?
_________________
Volvo S40 2.0D 2005, remapped-167 koni/440Nm
Alfa Romeo 145 1.4TS 2000
Alfa Romeo 156 1.9M-Jet(140) 2004, remapped-186koni/433Nm
------------------------------------------------------
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Hyundai Sonata 2.0i 1992
Opel Corsa 1.0 1998
Reanult Clio 1.2 1995

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#5 Zeby Alternator??

Příspěvek od Teflon_490 »

Do prvnich MY se davaly standardne 120A a docela pry odchazely, pak se menily za 150A. 150A od vyroby se davaly do aut s vyssi vybavou (vyhrivany sedacky, RTI, audio...) spolu s vetsi baterkou. Mas to v manualu.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 37
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Vůz: S40 2.0D(2005)
Bydliště: Corby, England

#6 Zeby Alternator??

Příspěvek od Phil6 »

Teflon_490 píše:Do prvnich MY se davaly standardne 120A a docela pry odchazely, pak se menily za 150A. 150A od vyroby se davaly do aut s vyssi vybavou (vyhrivany sedacky, RTI, audio...) spolu s vetsi baterkou. Mas to v manualu.
V manualu nie je zmienene nic, dokonca ani ku baterke nie su ziadne tech. info.- pri vymene baterie je treba navstivit autorizovaneho dealera. Ked som menil bateriu bola tam bateria so stitkom Volvo 12V 720cca a to bolo vsetko, ani som nevedel kolko AH baterka to je. No a ze tie 120A odchadzali asi na tom nieco bude, ten moj zacal dymit po ceste do mesta, zaparkoval som, vystupil som si a nechapavo som sa s ostatnymi prizeral. Z pod kapoty sa dymilo ako z parneho stroja, zadymil som pol parkoviska(biely husty dym).
Mam ho vymeit za 150A, alebo to nechat tak??? Moze nizsie napatie(asi o 1V) sposobovat ine problemy, poruchy?Len chcem vediet vas nazor, ci menit alebo nemenit. Dakujem za vas cas a ochotu. Filip.
_________________
Volvo S40 2.0D 2005, remapped-167 koni/440Nm
Alfa Romeo 145 1.4TS 2000
Alfa Romeo 156 1.9M-Jet(140) 2004, remapped-186koni/433Nm
------------------------------------------------------
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Hyundai Sonata 2.0i 1992
Opel Corsa 1.0 1998
Reanult Clio 1.2 1995

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 Zeby Alternator??

Příspěvek od Urvanej »

Nízký napětí od altíku málo nabije baterku, která potom není "skladována" v optimální kondici a tudíž dřív odchází.
Určitě proměř ten altík pořádně, třeba máš "jen" nemocnou kabeláž mezi alternátorem a baterkou. Měř napětí přímo na altíku za chodu motoru a při vypnutých spotřebičích. Pokud tam má být origo 150A alternátor, tak na ten musí bejt kabely jako kráva.
Dobře se měří kabeláž tak, že nahodíš auto a při zátěži altíku (světla, sesle, okno...) měříš napětí mezi plusem na altíku a plusem na baterce, a totéž pro mínus. Člověk by se až divil, co tam leze za hodnoty, když teoreticky tam má bejt 0. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#8 Zeby Alternator??

Příspěvek od Teflon_490 »

Phil6 píše:V manualu nie je zmienene nic, dokonca ani ku baterke nie su ziadne tech. info.- pri vymene baterie je treba navstivit autorizovaneho dealera.
Ale to vis ze v manualu to je, jen se blbe divas. Tady http://www.volvocars.com/uk/sales-services/services/owners-information/pages/default.aspx si najdi svuj, pro S40 MY05 je to na strane 218.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 37
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Vůz: S40 2.0D(2005)
Bydliště: Corby, England

#9 Zeby Alternator??

Příspěvek od Phil6 »

Teflon_490 píše:
Phil6 píše:V manualu nie je zmienene nic, dokonca ani ku baterke nie su ziadne tech. info.- pri vymene baterie je treba navstivit autorizovaneho dealera.
Ale to vis ze v manualu to je, jen se blbe divas. Tady http://www.volvocars.com/uk/sales-services/services/owners-information/pages/default.aspx si najdi svuj, pro S40 MY05 je to na strane 218.
Nejako som to prehliadol v knizke, ospravedlnujem sa znacke Volvo... :D
_________________
Volvo S40 2.0D 2005, remapped-167 koni/440Nm
Alfa Romeo 145 1.4TS 2000
Alfa Romeo 156 1.9M-Jet(140) 2004, remapped-186koni/433Nm
------------------------------------------------------
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Hyundai Sonata 2.0i 1992
Opel Corsa 1.0 1998
Reanult Clio 1.2 1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 37
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Vůz: S40 2.0D(2005)
Bydliště: Corby, England

#10 Zeby Alternator??

Příspěvek od Phil6 »

Urvanej píše:Nízký napětí od altíku málo nabije baterku, která potom není "skladována" v optimální kondici a tudíž dřív odchází.
Určitě proměř ten altík pořádně, třeba máš "jen" nemocnou kabeláž mezi alternátorem a baterkou. Měř napětí přímo na altíku za chodu motoru a při vypnutých spotřebičích. Pokud tam má být origo 150A alternátor, tak na ten musí bejt kabely jako kráva.
Dobře se měří kabeláž tak, že nahodíš auto a při zátěži altíku (světla, sesle, okno...) měříš napětí mezi plusem na altíku a plusem na baterce, a totéž pro mínus. Člověk by se až divil, co tam leze za hodnoty, když teoreticky tam má bejt 0. :-)
Dnes, alebo v priebehu par dni to premeram a uvidime...
_________________
Volvo S40 2.0D 2005, remapped-167 koni/440Nm
Alfa Romeo 145 1.4TS 2000
Alfa Romeo 156 1.9M-Jet(140) 2004, remapped-186koni/433Nm
------------------------------------------------------
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Hyundai Sonata 2.0i 1992
Opel Corsa 1.0 1998
Reanult Clio 1.2 1995

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#11 Zeby Alternator??

Příspěvek od Jean »

Když změníš výkon alternátoru, tak je potřeba to změnit v konfiguraci auta. Tím bych asi začal. Buď soft nebo správný alternátor.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 37
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Vůz: S40 2.0D(2005)
Bydliště: Corby, England

#12 Zeby Alternator??

Příspěvek od Phil6 »

Jean píše:Když změníš výkon alternátoru, tak je potřeba to změnit v konfiguraci auta. Tím bych asi začal. Buď soft nebo správný alternátor.
No ten alternator dava 12.5-12.8V(vacsinou 12.6V) ako kedy. Neviem ci som do neho nenaklapal naftu ked som menil palivovy filter(je presne nad nim).
Presne to som sa docital na anglickom volvo fore, ze ak tam bol 120A a dam tam 150A(vo Volve 120A nekupis) budem musiet dat aj nahrat novy softver. Cennik Volva(Northampton): alternator 150A- 350 libier, nahratie softveru 180libier. Asi si dam repasovat stary(1.5roka) altik...
A to nie je vsetko, dnes som sa vratil so Skotska a sviety mi kontrolka ABS a vypisuje:"Anti Skid temp.off". Asi ma porazi z toho auta...Ale to nevadi, je tu velka noc za chvilu, nebudem si kazit sviatky. :D
_________________
Volvo S40 2.0D 2005, remapped-167 koni/440Nm
Alfa Romeo 145 1.4TS 2000
Alfa Romeo 156 1.9M-Jet(140) 2004, remapped-186koni/433Nm
------------------------------------------------------
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Hyundai Sonata 2.0i 1992
Opel Corsa 1.0 1998
Reanult Clio 1.2 1995

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 37
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Vůz: S40 2.0D(2005)
Bydliště: Corby, England

#13 Zeby Alternator??

Příspěvek od Phil6 »

Alternator dnes vymeneni. Dava 13.3V-meral som na baterke, po zapnuti vsetkych spotrebicov dava 13.23V. Este vymenin ABS senzor a budem silne uvazovat o predaji... Dakujem vsetkym za cas.Filip.
_________________
Volvo S40 2.0D 2005, remapped-167 koni/440Nm
Alfa Romeo 145 1.4TS 2000
Alfa Romeo 156 1.9M-Jet(140) 2004, remapped-186koni/433Nm
------------------------------------------------------
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Hyundai Sonata 2.0i 1992
Opel Corsa 1.0 1998
Reanult Clio 1.2 1995

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#14 Zeby Alternator??

Příspěvek od Urvanej »

Ověřil bych voltmetr :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 37
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Vůz: S40 2.0D(2005)
Bydliště: Corby, England

#15 Zeby Alternator??

Příspěvek od Phil6 »

Urvanej píše:Ověřil bych voltmetr :-)
Bol som to dnes premerat u kamosa mechanika, na volnobehu dava 13.3V, az od cca2300ot(podla otackomeru) tece 13.8V. Na volnobehu dava trosku menej by som povedal, ale nemam chut ho menit za 150A- je drahsi(a ani sa mi to znovu nechce robit) a trepat sa 28km do volva na na nahratie noveho soft. Este vymenim ABS senzor, dolejem DPF mocovinu a auto dostane posledne ultimatum, inak pojde kade lahsie...
_________________
Volvo S40 2.0D 2005, remapped-167 koni/440Nm
Alfa Romeo 145 1.4TS 2000
Alfa Romeo 156 1.9M-Jet(140) 2004, remapped-186koni/433Nm
------------------------------------------------------
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Hyundai Sonata 2.0i 1992
Opel Corsa 1.0 1998
Reanult Clio 1.2 1995

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 Zeby Alternator??

Příspěvek od Urvanej »

Jako mě nejde do hlavy, jakej má vliv SW na dobíjení altíku. Prostě má dávat 14,4 a hotovo. Nemáš někde připrclej kabel?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“