nečekané zjištění turbo se chladí...
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 464
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
- Vůz: Volvo V70, S80
#1 nečekané zjištění turbo se chladí...
Dejme tomu že ze sebe udělám vola, už bylo šero, mlha a smog. Nicméně, sundal jsem plechový kryt nad turbem, okoukávám ho a vidím co nechci, turbo na s40 1.9T4 je chlazené vodou?
Zkráceně nám na T4 vodou chlazené turbo?
Dík za nápady, zítra jedu do servisu ať vím
Zkráceně nám na T4 vodou chlazené turbo?
Dík za nápady, zítra jedu do servisu ať vím
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#2 nečekané zjištění turbo se chladí...
Buď rád že tomu tak je mám na 460-ce TD-čku chlazené vodou a nevím o něm, vlastně vím sem tam ho pěkně propískám, roztočím
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 464
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
- Vůz: Volvo V70, S80
#3 nečekané zjištění turbo se chladí...
čus,
z odpovědí chápu, že jsem se s tou vodou trefil?
z odpovědí chápu, že jsem se s tou vodou trefil?
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 906
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
#4 nečekané zjištění turbo se chladí...
ano turbo mas chlazene vodou.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 464
- Registrován: 14 roků 1 měsíc
- Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
- Vůz: Volvo V70, S80
#5 nečekané zjištění turbo se chladí...
No jistě, posměšky jsem očekával....
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 177
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Přerov
- Vůz: nic
- Bydliště: Morava
#6 nečekané zjištění turbo se chladí...
Když se nelíbí chlazení turba vodou, čím by se líbilo?
Myslím že zbývá už jen olej a vzduch. Ta turba co jsou chlazena olejem odcházejí jedna radost a vzduchem se asi neuchladí, o žádném takovém jsem neslyšel(když nepočítám letadla)...
Myslím že zbývá už jen olej a vzduch. Ta turba co jsou chlazena olejem odcházejí jedna radost a vzduchem se asi neuchladí, o žádném takovém jsem neslyšel(když nepočítám letadla)...
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3224
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#7 nečekané zjištění turbo se chladí...
chladí se jak vodu tak olejem, ne-li?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 177
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Přerov
- Vůz: nic
- Bydliště: Morava
#8 nečekané zjištění turbo se chladí...
Jsem neautař, nikdy jsem to neviděl na živo. Bylo mi vysvětlováno že chlazeno je buď olejem, nebo vodou. Že by bylo turbo se dvěma chladícími okruhy pro olej i vodu najednou je asi možné, jen jsem o tom neslyšel. Nechám se poučit.
Raději ještě doklepnu zbytek teoretických znalostí jak mi uvízly:
- Olejem chlazené turbo je prý jednodužší a levnější vyrobit a dát na motor. Nevýhodou má být nižší životnost díky faktu že chladící médium=motorový olej není přítomen stále, ale jen za chodu motoru a jeho parametry coby chladícího média jsou pro tak citlivé zařízení jakým je turbo moc proměnlivé. Při startu jede vlastně na sucho (hlavně v zimě) a než se olej zahřeje=zlepší se mu viskozita a začne správně mazat. To znamená zvýšené opotřebení. Dále mají turba trpět nedostatečným dochlazováním po jízdě. Tento problém by měl údajně být horší u olejových, protože když motor nejede, tak nechladíme a nemažeme, olej steče zpět do vany a zbytečky se v do ruda rozpáleném turbu přepalují. Samozřejmě tím víc, čím je olej starší, opotřebovanější a naředěn naftou tím hůře.
- Vodou chlazená turba by měla být prakticky pořád plna chladiva=vody a tak by nemělo téměř docházet k tomu že poběží nechlazeno. Jak se maže netuším. Nebo jestli to oboje obstarává voda... Toto chladivo je výrazně stabilnější (nemění se tak hodně viskozita) a myslím že jsem četl i o lepších teplovodivých vlastnostech vody. Dále také se v něm snad nemá moc co připékat, nemá tak proměnlivé parametry a kvalitu jako motorový olej v různých provozních režimech a stáří. Také to dochlazování po jízdě by neměl být tak velký problém, když je chladící okruh navržen tak, že bude chladivo cirkulovat i bez vnější hnací síly vodní pumpy(samotížně), nebo když vodní pumpa samočinně poběží než teplota turba poklesne, jak se děje třeba u ventilátrů chladičů. S nějakým přispěním samotížné cirkulace v chladících okruzích se asi běžně počítá i nyní, jinak by to nucené dochlazování chladičů ventilátory výrobci nepoužívali(nemělo by smysl a jen by vybíjelo baterii). Ta totiž funguje jen při rozdílu teplot v chladícím okruhu, kdy teplejší kapalina "chce z horka pryč" a tím natahuje na své místo chladnější kapalinu. Už jsem zapoměl jak se tento fyzikální jev nazývá.
A z toho plyne můj údiv nad nelibostí Davidiana z toho že se turbo chladí vodou. Jestli jsou tyto mé znalosti správně, tak by se člověk s turbem chlazeným vodou spíše měl radovat, že má v autě spolehlivější komponent než spousta ostatních.
Raději ještě doklepnu zbytek teoretických znalostí jak mi uvízly:
- Olejem chlazené turbo je prý jednodužší a levnější vyrobit a dát na motor. Nevýhodou má být nižší životnost díky faktu že chladící médium=motorový olej není přítomen stále, ale jen za chodu motoru a jeho parametry coby chladícího média jsou pro tak citlivé zařízení jakým je turbo moc proměnlivé. Při startu jede vlastně na sucho (hlavně v zimě) a než se olej zahřeje=zlepší se mu viskozita a začne správně mazat. To znamená zvýšené opotřebení. Dále mají turba trpět nedostatečným dochlazováním po jízdě. Tento problém by měl údajně být horší u olejových, protože když motor nejede, tak nechladíme a nemažeme, olej steče zpět do vany a zbytečky se v do ruda rozpáleném turbu přepalují. Samozřejmě tím víc, čím je olej starší, opotřebovanější a naředěn naftou tím hůře.
- Vodou chlazená turba by měla být prakticky pořád plna chladiva=vody a tak by nemělo téměř docházet k tomu že poběží nechlazeno. Jak se maže netuším. Nebo jestli to oboje obstarává voda... Toto chladivo je výrazně stabilnější (nemění se tak hodně viskozita) a myslím že jsem četl i o lepších teplovodivých vlastnostech vody. Dále také se v něm snad nemá moc co připékat, nemá tak proměnlivé parametry a kvalitu jako motorový olej v různých provozních režimech a stáří. Také to dochlazování po jízdě by neměl být tak velký problém, když je chladící okruh navržen tak, že bude chladivo cirkulovat i bez vnější hnací síly vodní pumpy(samotížně), nebo když vodní pumpa samočinně poběží než teplota turba poklesne, jak se děje třeba u ventilátrů chladičů. S nějakým přispěním samotížné cirkulace v chladících okruzích se asi běžně počítá i nyní, jinak by to nucené dochlazování chladičů ventilátory výrobci nepoužívali(nemělo by smysl a jen by vybíjelo baterii). Ta totiž funguje jen při rozdílu teplot v chladícím okruhu, kdy teplejší kapalina "chce z horka pryč" a tím natahuje na své místo chladnější kapalinu. Už jsem zapoměl jak se tento fyzikální jev nazývá.
A z toho plyne můj údiv nad nelibostí Davidiana z toho že se turbo chladí vodou. Jestli jsou tyto mé znalosti správně, tak by se člověk s turbem chlazeným vodou spíše měl radovat, že má v autě spolehlivější komponent než spousta ostatních.
_________________
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
Je:
nic, právě hledám
Bylo:
V50,2.4i,125kW,B5244S4, Summum, bledě modrá (umrlec), prodán na součástky
V50,1.8i,92kW,B4184S11, Momentum, 12/2006, silver blue, LPG (Lovato EF OBD) - 9.8.2014 RIP
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 255
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: Felda pick up 1,6 55 kW
- Bydliště: Liberecko
#9 nečekané zjištění turbo se chladí...
Když by někdo potřeboval firma dp-auto dělá repas na turba a za slušnou cenu.
_________________
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW
Volvo V 5O D r.v 06 minulost
S80 T6 r.v 01 minulost
850 TDi r.v. 96 minulost
Felda Pick up 1,6 55 kW
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek