Akumulátor - rady před koupí

  • Autor
  • Zpráva
vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

Spojil som sa s výhradným importérom batérii EXIDE a popísal som im môj problém. Zadal som údaje so starej baterky, údaje zo servisnej knižky a tak isto aj podmienky v akých najčastejšie jazdím. Spomenul som aj to že uvedená baterka mi odišla po 18 mesiacoch. Ich odpoveď znela asi takto. Keďže baterka je podľa veku ešte v záruke ale nemám záručný list, poskytnú mi zľavu na novú baterku /% zľavy ešte neviem/. Odporučili mi podľa typu auta a prevádzkových režimov-pomerov takúto baterku:
EXIDE Excel EX19 - 12V, 74 Ah, 680A Cena s DPH bez zľavy 3334 Sk vrátane poplatku do RF /recyklačný fond/
takže oproti starej baterke je kapacitne vyššia. Zajtra by som mal ísť pre ňu.
Cena je podľa vašich názorov optimálna? Ja nemám prehľad o týchto cenách.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

nevím, ale cena mi připadá nějak velká. I když jsem takto velkou baterku nekupoval. Zkus prolézt internet a porovnat ceny.

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Je to drahý, a to hodně!
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7952
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Marek Vild píše:Je to drahý, a to hodně!
Oproti Vartě levnější a oproti Banerce dražší. Takže ??????
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

Aj mne sa zdá cena celkom vysoká, ale neviem či zaplatím za kvalitu alebo za značku. Pokial by šlo o kvalitu,tak by som nemal výhrady. Počkám ešte akú mi poskytnú zľavu, keď dojdeme na cenu okolo 2500 - 2700 Sk tak ju beriem...
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7952
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

vlado píše: za kvalitu alebo za značku. Pokial by šlo o kvalitu,tak by som nemal výhrady.
Značku? Co to je za značku slyším to prvně. 8)
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Marek Vild
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 390
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Marek Vild »

Honza píše:
Marek Vild píše:Je to drahý, a to hodně!
Oproti Vartě levnější a oproti Banerce dražší. Takže ??????
Nevím, ale na Banner jsem neslyšel nic dobrého. Nicméně je to v úrovni "jedna paní povídala", takže nemůžu soudit.
Vartu už bych nebral, po zkušenostech co mám. Ale ta cena je fakt vysoká.
Já bych šel do Akumy, mám s ní ty nejlepší zkušenosti, a i v případě reklamací....
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Akumu jsem našel třeba tady http://www.autobaterie.com/ a je o dost levnější (nevím aktuální kurz SK - KČ). Asi bych do ní šel, třeba ta lepší řada?? Varta je opravdu o dost dražší.

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

ja sa len divim preco ty potrebujes do 2,0 74 Ah a ja som kupil do 2,3 55 Ah Banner za 2000,-... ale ked je to podla servisky tak holt budiz...
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7952
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Honza »

Jarda S40 píše:Akumu jsem našel třeba tady http://www.autobaterie.com/ a je o dost levnější (nevím aktuální kurz SK - KČ). Asi bych do ní šel, třeba ta lepší řada?? Varta je opravdu o dost dražší.
Ta akuma je o pětikilo dražší než co mu nabízí a stejně drahá s Vartou. Bannerka by bylo o pětikilo levnější. (ceny +-) Kurz je 0,75.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Je uplně jedno, jakou autobaterii tam dáš, zajímá tě jen jestli je to nafta nebo benzín :D
Takže nejjednodužší výběr je ten, změř si maximální rozměry, jaká autobaterie se ti tam fyzicky vejde a tu kup.

Alternátor ti dobije jakoukoliv autobaterii, na kapacitě nezáleží.

Z udávaných čísel na autobaterii tě opravdu může zajímat tak startopvací proud, ale pokud tam nedáš nějakou pidi autobaterii, tak tě tenhle údaj taky nemusí dvakrát zajímat.
Ještě dodám, že je více norem (tuším dvě), podle kterých se na auobateriích udávají parametry, doporučuju najít si srovnávací tabulku, snad na webu AKUMy to maj. Rozdíl je třeba právě v tom starovacím proudu např. podle jedné normy je 540A a podle druhé 700A a ve skutečnosti je to jedno a to samé.

Pokud auto delší dobu stojí, je dobré koupit baterii s co největší kapacitou.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Hodně záleží od kusu já mám Vartu silver dynamic už 8 let přežila i úplné vybití a stále jak nová . Akumulátor snese většinou jen 5 úplných vybití do mrtva a pak se odporoučí i ten nejlepší. A hodně záleží jak pravidelně se dobíjí - provozem, moje zkušenost u aut co málo jezdí a nebo jen krátké jízdy a neoživuje se na nabíječce tak mají tak poloviční životnost
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

Bateriu som po týždni dal nabíjať, už sa zdala nie úplne OK. Po odpojení som počul niečo cvaknúť. Čo to môže byť? Cvakne to aj pri pripojení baterky. Je pri motore nejaký ventil,alebo cievka, ktorá je pod prúdom aj keď je vypnuté zapalovanie klúčom? Mám pocit, že pri vypnutí všetkých spotrebičov je stále niekde odber prúdu. Aj pri odpojení plus pólu batérie kontakt malinko zaiskrí. Odber je asi 0,5V. Meral som takto. Merák na mínus pól batérie zapojenej na kostru a na plusový kábel odpojený od batérie druhý kábel meráku. Vtedy sa mi ukázal ten údaj 0,5V. Je možné že mi to uberá kapacitu baterky? Alebo mám zlý postup merania? Nie som na to odborník,len sa učím...
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 4289
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Příspěvek od jarek.krizan »

Měl bys měřit ampéry - proud a ne volty - napětí , jinak to že kontakty lehce zajiskří je normální. Pokud je proud okolo 300 miliampér je to normální. Jen paměť rádia bere průměrně asi 125 miliampér
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S
Až vyhraju, bude S 90 Royal III

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5597
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

vlado píše:Bateriu som po týždni dal nabíjať, už sa zdala nie úplne OK. Po odpojení som počul niečo cvaknúť. Čo to môže byť?
niekde nejake relatko - to je ok
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2052
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

jarek.krizan píše:Pokud je proud okolo 300 miliampér je to normální. Jen paměť rádia bere průměrně asi 125 miliampér
Dovolím si nesouhlasit - při 300 mA je to asi 7 Ah denně, čili za týden 50 Ah. Takže nenastartuješ a to NENÍ normální. Taky spotřeba vypnutého rádia je daleko menší.

Uber jeden řád a bude to ok.

Vlado, rozumný postup při řešení Tvého problému:

1. Nejde nastartovat rok a půl starou baterkou v létě? To by mohlo být i jinde než v baterii - zkusím ji dobít a změřit klidový odběr vozu.

2. Pokud je klidový odběr do 30 mA a baterie je po dobití v pořádku (mám na mysli kontrolu speciálním voltmetrem s malým vnitřním odporem), tak je to ve hvězdách. Jezdi dál.

3. Pokud je klidový odběr do 30 mA a baterie nejde dobít, tak kup novou.

4. Pokud je klidový odběr nad 30 mA (a to cvakání tomu nasvědčuje), tak se musí najít příčina zvýšeného odběru. Baterie by mohla být v pořádku.

Nic ve zlým, ale pokud si pleteš volty a ampéry, tak to raději svěř odborníkovi.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

Stando, dik za tvoju radu, ale ja nie som autoelektrikár ani elektrikár ale volty a ampere poznám. Len neviem, kde zmerať odber z baterky,priamo na jej svorkách? Známy elektrikár je ešte na dovolenke tak sa trápim bez neho.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2052
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

nepoznáš, pokud bych byl učitel fyziky, Ty žák a já Tě zkoušel v sedmé třídě z elektrotechniky, máš jasnou kuli (pětku, F, ...) :D


navíc v blave není jen jeden elektrikář....
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2052
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

to jsem si jen ukliknul...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

Nový postup merania:
Bateria pripojená iba + kontaktom, -kontakt odpojený. Merák - jeden kábel na kostrový odpojený kábel, druhý na - pól baterky. Merák nastavený na hodnote max 10A. Na displey je hodnota max 3,75A a min 0,7A. Pri pripojení cvakne niekde akoby cievka,relé alebo elektromag.ventil??? Vtedy merák ukazuje hodnotu 3,75A. Po okamžitom opakovaní merania je len 0,7A. Cvakanie je podobné ako keď zapína a vypína klíma, aj to počujem z tej strany ako je kompresor.
Môžem merať aj tak, že nechám pripojený merák, a postupne budem vyťahovať poistky, potom možno prídem k tomu spotrebiču.
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2052
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

teď je to úplně jiný vlado než předtím

máš za jedna
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

standa píše:teď je to úplně jiný vlado než předtím

máš za jedna
Dík profesore. :lol: A čo tie hodnoty, je to normálne?
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2052
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

není

po ustálení by měl měřák ukazovat 0,03A (čili asi dvacetkrát míň než ukazuje teď), pozor na žárovku osvětlující motorový prostor, kufr aj.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2878
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Zapojený to už máš dobře, tak teď opravdu zkoušej měřit a vytahovat jednu pojistku za druhou, až klesne odběr. Ideální by bylo, kdyby ti někdo hlídal měřák a ty jsi jenom vyndaval a vracel pojistky. Jak říkal Standa, pozor na to vnitřní osvětlení a podobné odběry při otevřeném voze.

vlado
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 115
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vlado »

Všetko mám vypnuté, aj dodatočne domontovaná vysielačka,taxameter a pod. , tak idem skúšať poistky. Zatial díky páni...
_________________
Volvo S40, r.v.05/99,benzín 2.0i 16V 100kW /B4204S/automat,typ: /AW 4052 LE/ čierna metalíza
390tis. km

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“