T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 36
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#1 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od V40torpedo »

mám T4ku 147kw a olej žere tak litr na 2-3 tis km. Motor má najeto 150tis, turbo je cca 10tis po repasi. Ani není nikde poblitej od oleje zboku, možná jde trochu namodralý dým z výfuku pod plnym kotlem. Nějaký tipy co mám opravit? Dík
_________________
V40 T4 147kw chip na 161kw

THOmasoj
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 839
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#2 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od THOmasoj »

do intercooleru jsi koukal? že je turbo po repasu nutně nemusí znamenat, že je v pořádku. Těch 150000 bude asi tachometrovejch :-)
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

GDPR_user

#3 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od GDPR_user »

V40torpedo píše:mám T4ku 147kw a olej žere tak litr na 2-3 tis km. Motor má najeto 150tis, turbo je cca 10tis po repasi. Ani není nikde poblitej od oleje zboku, možná jde trochu namodralý dým z výfuku pod plnym kotlem. Nějaký tipy co mám opravit? Dík
Pokud jsi prase a dáš turbíně čočku za studena a za horka ji nedochladíš,jde zničit během 1000km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 36
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#4 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od V40torpedo »

Prase nejsem vim jak se s turbem zachází :roll: 150 tis je realnejch odpovídá tomu i to že byly ted na 152 delany rozvody poprvé. Myslim že ty by víc nevydrželi, i stav vozu tomu odpovídá. Dá se nějak lacino a rychle zjistit zda je turbo v prdeli nebo ne?
_________________
V40 T4 147kw chip na 161kw

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#5 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od Lachtan »

Změř si komprese - může ti to žrát olej přes kroužky.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

GDPR_user

#6 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od GDPR_user »

Lachtan píše:Změř si komprese - může ti to žrát olej přes kroužky.
A to pozná,když změří kompresi??

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#7 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od Lachtan »

Minimálně je to prvotní indikace, že není vše jak má být 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

GDPR_user

#8 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od GDPR_user »

Lachtan píše:Minimálně je to prvotní indikace, že není vše jak má být 8)
Jak poznáš na měření komprese zapečené stírací kroužky??

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#9 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od st_Andy »

V40torpedo píše:Prase nejsem vim jak se s turbem zachází :roll: 150 tis je realnejch odpovídá tomu i to že byly ted na 152 delany rozvody poprvé. Myslim že ty by víc nevydrželi, i stav vozu tomu odpovídá. Dá se nějak lacino a rychle zjistit zda je turbo v prdeli nebo ne?
pozri si ci nemas daco potecene (v okoli veka, turba, merky) a ci ti to zpod auta dakde nekape, az tak zvazovat chirurgiu.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 26
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Slovensko

#10 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od pepere »

Mozem jednu otazocku? Pocul som uz cosi o spravom jazdeni s turbom, ako napriklad, pri studenom motore netahat otacky vyssie, ako 3000 alebo po jazde na dialnici nevypinat ihned motor, ale najskor ho nechad volne ochladit a potom vypnut. Chcem sa teda opytat, ci je to vsetko pravda, resp., ako spravne jazdit s turbom, aby to clovek neodpalil po 1000km, dakujem :)
_________________
Volvo S40 T4, 1.9 benzín, 16V, 147kW, r.v.´98, manuál.

konstantinos.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 306
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Rejvíz
Vůz: XC70 D5 AWD my11
Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

#11 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od konstantinos.cz »

Nazdar! Ano, je to pravda.. Nakonec nejde jen o turbo, ale o celou chladící a mazací soustavu motoru.. nastartuješ, nech motor pár vteřin bublat - než si zapneš pásy, naladíš rádio, zkontroluješ budíky atd., aby to "správně mazalo", chvíli vydrž než se rozjedeš.. Obecně platí, že není dobré vytáčet studený motor a dvakrát víc o turbu.. olej nemaže za studena tak dobře.. takže šlapej na plyn jen lehce.. já ho točím zhruba tak do 2,5 tis. ot/min. Ale benzínové volvo-turba se rychle zahřívají, takže spoko. S tím souvisí i specifikace oleje co používáš. Měl by mít vysokou viskozitu i při nízkých teplotách.

No a co se týče chlazení turba, tak obecně po rychlé jízdě - kam patří "závody" do vrchu, na okruhu, nebo na dálnici :twisted: :roll: - je dobré motor a turbo "ochladit" volnější jízdou - třeba poslední 1 až 2 km jízdy, když to třeba na dálnici nejde, tak ho nech dochladit motorem na volnoběh.. čím déle, tím lépe.. já ho nechávám jednu až dvě minuty stát - i když neběží ventilátor.
Samozřejmě - když jedeš plynulou jízdou devadesát po okresce, tak ho chladit nechat fakt není třeba :ROFL:

dodržovat to striktně nemusíš - ale s každým porušením si trochu zkrátíš životnost. Nechci tě nijak děsit, ale jak jsem říkal - nejde jen o turbo.. být šetrný k motoru se vyplatí.. a dávej mu vše co potřebuje.. filtry, oleje a svíčky co tam patří..
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5099
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:

#12 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od Lachtan »

V40torpedo píše:Prase nejsem vim jak se s turbem zachází :roll: 150 tis je realnejch odpovídá tomu i to že byly ted na 152 delany rozvody poprvé. Myslim že ty by víc nevydrželi, i stav vozu tomu odpovídá. Dá se nějak lacino a rychle zjistit zda je turbo v prdeli nebo ne?
Zjistíš - napíchneš na boostmeter a zjistíš, zda ti tlačí ci nikoliv, případně kolik.

mimochodem, kdo ti dělal ten repas, co všechno se dělalo/měnilo a pro zajímavost - kolik to stálo?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 36
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#13 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od V40torpedo »

Lachtan píše:
V40torpedo píše:Prase nejsem vim jak se s turbem zachází :roll: 150 tis je realnejch odpovídá tomu i to že byly ted na 152 delany rozvody poprvé. Myslim že ty by víc nevydrželi, i stav vozu tomu odpovídá. Dá se nějak lacino a rychle zjistit zda je turbo v prdeli nebo ne?
Zjistíš - napíchneš na boostmeter a zjistíš, zda ti tlačí ci nikoliv, případně kolik.

mimochodem, kdo ti dělal ten repas, co všechno se dělalo/měnilo a pro zajímavost - kolik to stálo?
Hele já ten repas nedělal, někde v Brně to bylo za 7 tis a mělnilo se všechno co jde
_________________
V40 T4 147kw chip na 161kw

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 440
Registrován: 17 roků
Bydliště: Bruntál
Vůz: t-mustang
Bydliště: Bruntál
Kontaktovat uživatele:

#14 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od Thorsten »

Ahoj,

Mně to taky žere olej, ale to do určité míry dělají všechna turba.
_________________
Všechna má minulá auta....postupně za sebou - V40 TD, V40 T4, 244, 245, 142, 744
aktualně ... Volvo 760 V6 - 1987 ... Volvo V 70 Tdi - 1998
Volvo Classic Club ČR -SR
https://www.facebook.com/Volvo-classic-club-%C4%8CR-SR-595543350589546/

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 147
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70II T5

#15 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od dukemb »

mam T4ku a od výměny do výměny nedolévám. Koukni jestli neni zpuchřelá vysokátlaká hadice, někdy může olej mizet tudy.
_________________
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 26
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Slovensko

#16 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od pepere »

Diky za info :) A kde tu hadicu mozem hladat? Ako to vyzera?
_________________
Volvo S40 T4, 1.9 benzín, 16V, 147kW, r.v.´98, manuál.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 147
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70II T5

#17 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od dukemb »

tlusta hadice vede za motorem od turba nahoru, je to ale celkem kratkej kousek cca 30 cm, normalne by mela byt jen lechce od oleje, když turbo netesni muze tudy i unikat olej ve vetsim mnozstvi. jeste bych kouknul do nadrzky s chladici kapalinou jestli tam nejsou stopy oleje...
_________________
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 26
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Slovensko

#18 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od pepere »

Diky :) Chladiacu kvapalinu som uz pozeral, ale tam nastastie nie je ziadna stopa od oleja. Este pozriem tu hadicu :) A nemoze to byt samotnym turbom? Je mozne, ze to zerie olej a pritom auto taha a turbo nevydava ani ziadne ine zvuky?

PS: Pri poslednej jazde na dialnici, pri rychlosti cca 160 až 180km/hod otacky vo vyske cca 4500 som si po jazde vsimol, ze mam mastny zadny naraznik. Vyzeralo to ako rozprasene kvapky oleja. Odkial to mohlo unikat?
_________________
Volvo S40 T4, 1.9 benzín, 16V, 147kW, r.v.´98, manuál.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#19 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od kwiko »

to je otazka, co ti od klavesnice malokto zodpovie :beer:

Kuk pod auto a budes mat jasno, Nedosledna montaz turba, asi tece prepad do vane. alebo sa ti posarilo suchnut niekde vanu tak, ze praskla.

p.truck
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 29
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Křenovice

#20 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI

Příspěvek od p.truck »

Viking píše:Ahoj,

Mně to taky žere olej, ale to do určité míry dělají všechna turba.
franto jendo "urcite miry" ale on napsal,ze po 2tis km doliva 1L oleje, ato teda neberu :lol:
_________________
Volvo 945, D24TIC, manual 5q,96 white polar locker webasto
sen: hnuujdaj i10 uz dost bylo krabic!!!
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“