T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 36
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
#1 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
mám T4ku 147kw a olej žere tak litr na 2-3 tis km. Motor má najeto 150tis, turbo je cca 10tis po repasi. Ani není nikde poblitej od oleje zboku, možná jde trochu namodralý dým z výfuku pod plnym kotlem. Nějaký tipy co mám opravit? Dík
_________________
V40 T4 147kw chip na 161kw
V40 T4 147kw chip na 161kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 839
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#2 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
do intercooleru jsi koukal? že je turbo po repasu nutně nemusí znamenat, že je v pořádku. Těch 150000 bude asi tachometrovejch
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
#3 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
Pokud jsi prase a dáš turbíně čočku za studena a za horka ji nedochladíš,jde zničit během 1000kmV40torpedo píše:mám T4ku 147kw a olej žere tak litr na 2-3 tis km. Motor má najeto 150tis, turbo je cca 10tis po repasi. Ani není nikde poblitej od oleje zboku, možná jde trochu namodralý dým z výfuku pod plnym kotlem. Nějaký tipy co mám opravit? Dík
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 36
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
#4 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
Prase nejsem vim jak se s turbem zachází 150 tis je realnejch odpovídá tomu i to že byly ted na 152 delany rozvody poprvé. Myslim že ty by víc nevydrželi, i stav vozu tomu odpovídá. Dá se nějak lacino a rychle zjistit zda je turbo v prdeli nebo ne?
_________________
V40 T4 147kw chip na 161kw
V40 T4 147kw chip na 161kw
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#5 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
Změř si komprese - může ti to žrát olej přes kroužky.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
#6 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
A to pozná,když změří kompresi??Lachtan píše:Změř si komprese - může ti to žrát olej přes kroužky.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#7 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
Minimálně je to prvotní indikace, že není vše jak má být
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
#8 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
Jak poznáš na měření komprese zapečené stírací kroužky??Lachtan píše:Minimálně je to prvotní indikace, že není vše jak má být
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#9 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
pozri si ci nemas daco potecene (v okoli veka, turba, merky) a ci ti to zpod auta dakde nekape, az tak zvazovat chirurgiu.V40torpedo píše:Prase nejsem vim jak se s turbem zachází 150 tis je realnejch odpovídá tomu i to že byly ted na 152 delany rozvody poprvé. Myslim že ty by víc nevydrželi, i stav vozu tomu odpovídá. Dá se nějak lacino a rychle zjistit zda je turbo v prdeli nebo ne?
#10 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
Mozem jednu otazocku? Pocul som uz cosi o spravom jazdeni s turbom, ako napriklad, pri studenom motore netahat otacky vyssie, ako 3000 alebo po jazde na dialnici nevypinat ihned motor, ale najskor ho nechad volne ochladit a potom vypnut. Chcem sa teda opytat, ci je to vsetko pravda, resp., ako spravne jazdit s turbom, aby to clovek neodpalil po 1000km, dakujem
_________________
Volvo S40 T4, 1.9 benzín, 16V, 147kW, r.v.´98, manuál.
Volvo S40 T4, 1.9 benzín, 16V, 147kW, r.v.´98, manuál.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 306
- Registrován: 13 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rejvíz
- Vůz: XC70 D5 AWD my11
- Bydliště: Rejvíz, Jeseníky
- Kontaktovat uživatele:
#11 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
Nazdar! Ano, je to pravda.. Nakonec nejde jen o turbo, ale o celou chladící a mazací soustavu motoru.. nastartuješ, nech motor pár vteřin bublat - než si zapneš pásy, naladíš rádio, zkontroluješ budíky atd., aby to "správně mazalo", chvíli vydrž než se rozjedeš.. Obecně platí, že není dobré vytáčet studený motor a dvakrát víc o turbu.. olej nemaže za studena tak dobře.. takže šlapej na plyn jen lehce.. já ho točím zhruba tak do 2,5 tis. ot/min. Ale benzínové volvo-turba se rychle zahřívají, takže spoko. S tím souvisí i specifikace oleje co používáš. Měl by mít vysokou viskozitu i při nízkých teplotách.
No a co se týče chlazení turba, tak obecně po rychlé jízdě - kam patří "závody" do vrchu, na okruhu, nebo na dálnici - je dobré motor a turbo "ochladit" volnější jízdou - třeba poslední 1 až 2 km jízdy, když to třeba na dálnici nejde, tak ho nech dochladit motorem na volnoběh.. čím déle, tím lépe.. já ho nechávám jednu až dvě minuty stát - i když neběží ventilátor.
Samozřejmě - když jedeš plynulou jízdou devadesát po okresce, tak ho chladit nechat fakt není třeba
dodržovat to striktně nemusíš - ale s každým porušením si trochu zkrátíš životnost. Nechci tě nijak děsit, ale jak jsem říkal - nejde jen o turbo.. být šetrný k motoru se vyplatí.. a dávej mu vše co potřebuje.. filtry, oleje a svíčky co tam patří..
No a co se týče chlazení turba, tak obecně po rychlé jízdě - kam patří "závody" do vrchu, na okruhu, nebo na dálnici - je dobré motor a turbo "ochladit" volnější jízdou - třeba poslední 1 až 2 km jízdy, když to třeba na dálnici nejde, tak ho nech dochladit motorem na volnoběh.. čím déle, tím lépe.. já ho nechávám jednu až dvě minuty stát - i když neběží ventilátor.
Samozřejmě - když jedeš plynulou jízdou devadesát po okresce, tak ho chladit nechat fakt není třeba
dodržovat to striktně nemusíš - ale s každým porušením si trochu zkrátíš životnost. Nechci tě nijak děsit, ale jak jsem říkal - nejde jen o turbo.. být šetrný k motoru se vyplatí.. a dávej mu vše co potřebuje.. filtry, oleje a svíčky co tam patří..
_________________
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
je: XC70 D5 ST2 2011, XC70 2.5t AWD 07, C70 iT5 01, S60 2.5T AWD 05
bylo: XC70 D5 09, S80 D5 AWD, S60 2.5T, C70 2.0T, S80 2.5T AWD, S80 2.9i, S40 2.0T, Peugeot 405 Mi8 108kw
Rejvíz
http://www.konstantinos.cz/
https://www.facebook.com/kostik11/
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#12 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
Zjistíš - napíchneš na boostmeter a zjistíš, zda ti tlačí ci nikoliv, případně kolik.V40torpedo píše:Prase nejsem vim jak se s turbem zachází 150 tis je realnejch odpovídá tomu i to že byly ted na 152 delany rozvody poprvé. Myslim že ty by víc nevydrželi, i stav vozu tomu odpovídá. Dá se nějak lacino a rychle zjistit zda je turbo v prdeli nebo ne?
mimochodem, kdo ti dělal ten repas, co všechno se dělalo/měnilo a pro zajímavost - kolik to stálo?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 36
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
#13 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
Hele já ten repas nedělal, někde v Brně to bylo za 7 tis a mělnilo se všechno co jdeLachtan píše:Zjistíš - napíchneš na boostmeter a zjistíš, zda ti tlačí ci nikoliv, případně kolik.V40torpedo píše:Prase nejsem vim jak se s turbem zachází 150 tis je realnejch odpovídá tomu i to že byly ted na 152 delany rozvody poprvé. Myslim že ty by víc nevydrželi, i stav vozu tomu odpovídá. Dá se nějak lacino a rychle zjistit zda je turbo v prdeli nebo ne?
mimochodem, kdo ti dělal ten repas, co všechno se dělalo/měnilo a pro zajímavost - kolik to stálo?
_________________
V40 T4 147kw chip na 161kw
V40 T4 147kw chip na 161kw
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 440
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: t-mustang
- Bydliště: Bruntál
- Kontaktovat uživatele:
#14 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
Ahoj,
Mně to taky žere olej, ale to do určité míry dělají všechna turba.
Mně to taky žere olej, ale to do určité míry dělají všechna turba.
_________________
Všechna má minulá auta....postupně za sebou - V40 TD, V40 T4, 244, 245, 142, 744
aktualně ... Volvo 760 V6 - 1987 ... Volvo V 70 Tdi - 1998
Volvo Classic Club ČR -SR
https://www.facebook.com/Volvo-classic-club-%C4%8CR-SR-595543350589546/
Všechna má minulá auta....postupně za sebou - V40 TD, V40 T4, 244, 245, 142, 744
aktualně ... Volvo 760 V6 - 1987 ... Volvo V 70 Tdi - 1998
Volvo Classic Club ČR -SR
https://www.facebook.com/Volvo-classic-club-%C4%8CR-SR-595543350589546/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 147
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70II T5
#15 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
mam T4ku a od výměny do výměny nedolévám. Koukni jestli neni zpuchřelá vysokátlaká hadice, někdy může olej mizet tudy.
_________________
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5
#16 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
Diky za info A kde tu hadicu mozem hladat? Ako to vyzera?
_________________
Volvo S40 T4, 1.9 benzín, 16V, 147kW, r.v.´98, manuál.
Volvo S40 T4, 1.9 benzín, 16V, 147kW, r.v.´98, manuál.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 147
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70II T5
#17 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
tlusta hadice vede za motorem od turba nahoru, je to ale celkem kratkej kousek cca 30 cm, normalne by mela byt jen lechce od oleje, když turbo netesni muze tudy i unikat olej ve vetsim mnozstvi. jeste bych kouknul do nadrzky s chladici kapalinou jestli tam nejsou stopy oleje...
_________________
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5
#18 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
Diky Chladiacu kvapalinu som uz pozeral, ale tam nastastie nie je ziadna stopa od oleja. Este pozriem tu hadicu A nemoze to byt samotnym turbom? Je mozne, ze to zerie olej a pritom auto taha a turbo nevydava ani ziadne ine zvuky?
PS: Pri poslednej jazde na dialnici, pri rychlosti cca 160 až 180km/hod otacky vo vyske cca 4500 som si po jazde vsimol, ze mam mastny zadny naraznik. Vyzeralo to ako rozprasene kvapky oleja. Odkial to mohlo unikat?
PS: Pri poslednej jazde na dialnici, pri rychlosti cca 160 až 180km/hod otacky vo vyske cca 4500 som si po jazde vsimol, ze mam mastny zadny naraznik. Vyzeralo to ako rozprasene kvapky oleja. Odkial to mohlo unikat?
_________________
Volvo S40 T4, 1.9 benzín, 16V, 147kW, r.v.´98, manuál.
Volvo S40 T4, 1.9 benzín, 16V, 147kW, r.v.´98, manuál.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#19 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
to je otazka, co ti od klavesnice malokto zodpovie
Kuk pod auto a budes mat jasno, Nedosledna montaz turba, asi tece prepad do vane. alebo sa ti posarilo suchnut niekde vanu tak, ze praskla.
Kuk pod auto a budes mat jasno, Nedosledna montaz turba, asi tece prepad do vane. alebo sa ti posarilo suchnut niekde vanu tak, ze praskla.
#20 T4 ŽERE OLEJ,TURBO PO REPASI
franto jendo "urcite miry" ale on napsal,ze po 2tis km doliva 1L oleje, ato teda neberuViking píše:Ahoj,
Mně to taky žere olej, ale to do určité míry dělají všechna turba.
_________________
Volvo 945, D24TIC, manual 5q,96 white polar locker webasto
sen: hnuujdaj i10 uz dost bylo krabic!!!
Volvo 945, D24TIC, manual 5q,96 white polar locker webasto
sen: hnuujdaj i10 uz dost bylo krabic!!!
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 803 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lkopcansky
-
- 15 Odpovědi
- 2293 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od papaya
-
- 47 Odpovědi
- 2371 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 9 Odpovědi
- 890 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od escobar
-
- 32 Odpovědi
- 2061 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dumi.cz