Rád bych se s vámi podělil o svoji zkušenost se sháněním dílů. Pokud máte S40 II / V50 beznín 1.8 92kw 125hp, může se vám to hodit.
Z převodovky se mi začalo na volnoběh (v nízkých otáčkách) ozývat poklepávání a při rozjezdech kovové cvakání. V servisu mi řekli, že to může být dvouhmotový setrvačník. Nechal jsem si teda v autorizovaném servisu zjistit potřebné díly. Krom toho, že se setrvačník mění i se spojkou, mě upozornili, že původní spojka na něj nepasuje, že tam dávají nový typ.
setrvačník 31259323 24.136 CZK
spojka 31259326 10.793 CZK
ložisko 31272725 3.249 CZK
hydraulické vedení 30787872 3.370 CZK
Cena setrvačníku pro mě byla velice vzrušující záležitost a tak jsem začal hledat, kde koupit levněji. E-shopy položku 31259323 vůbec neznají. Hledání googlem taky bída. Když jsem narazil na nějaké azbukou psané weby, tak jsem zjistil, že cena v přepočtu je stále nad 20k. Začalo tedy detektivní pátrání. S40 II má Ford podvozek a stejně tak motor i převodovku (nevím jak jiné verze, ale je 1.8 ano). Na webu jsem hledal obecně "setrvák pro S40/V50" a našel jsem fotky použitých dílů. V katalozích jsem začal hledat setrvačník na Ford Focus s motorem o stejném výkonu 92kw 125 hp. Za chvíli jsem narazil na shodu.
díl: neznámý typ z S40II/V50 my2008
díl: Sachs 6366 000 001 / Ford 1253982
U spojky bylo hledání snažší. Krom toho, že se mi povedlo ji sehnat originál za cca 2.500 CZK z eBaye, se dá díl podle čísla najít i v e-shopech, kde je vidět, že se dá použít i na Ford. Takže to mě motivovalo dál v ověřování kompatibility Fordího dílu. Vzal jsem spojku a šel jsem se do Fordu podívat na setrvák. Nepasovalo to. Spojka má totiž rozměr 240 mm a setrvák 230 mm. V tom je ten rozdíl, jak jsem později zjistil.
Uplynula nějaká doba a stav setrváku se docela horšil. Nechal jsem rozdělat auto a když jsem vyndal setrvák, zjisil jsem, že to je skutečně ten Fordí.
Měl jsem tedy možnost koupit setrvačník Sachs 6366 000 001 a sehnat si původní spojku. Nechtělo se mi ale platit za jinou spojku, když jsem jednu už sehnal a to originál za velmi příznivý peníz. Našel jsem si tedy v e-shopu tu spojku, co jsem koupil a podíval se na jaká pasuje auta a pak jsem hledal setrváky pro tato auta s průměrem 240mm. Našel jsem dva typy a to Sachs 6366 000 006 a 6366 000 007.
Pak mě napadlo zkusit googlit obrázky pro číslo originálního setrvačníku (toho nového typu) a našel jsem nějaké bouračkové díly.
A měl jsem jasno. Zjistil jsem si pro jistotu Fordí označení, zašel si zkusit spojku - seděla. Objednal jsem tedy Sachs 6366 000 007 a už je v autě!!!
Co z toho plyne? Sachs 6366 000 007 je Volvo 31259323, což je ale informace, kterou na netu prostě nikde nenajdete!
Setrváky mají fyzický stejný průměr, ale šířka třecí plochy a lamely je větší, tak by měl snad víc vydržet.
Mimochodem spojkové ložisko jsem sehnal rovněž od Sachs za 2 tisíce a položka hydraulické vedení za 3,5 je vlastně hadice s kapalinou, kterou nebylo třeba vůbec měnit.
Celková cena originálních dílů: 38.178 CZK (bez hyd. vedení)
Cena alternativních dílů: 13.920 CZK
Ušetřil jsem 24.258 CZK a za to mi to s***í se s tím stálo!
Vlastně jsem původně ani nevěřil, že by to mohlo vyjít a pomalu jsme se smiřoval s dírou v kapse.
Dvouhmotový setrvačník Volvo S40 II 1.8 92kw 125hp (2004.5)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 56
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: BMW E93 325i
#1 Dvouhmotový setrvačník Volvo S40 II 1.8 92kw 125hp (2004.5)
_________________
BMW E93 325i
Volvo S40 II
BMW E93 325i
Volvo S40 II
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 9886
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#2 Dvouhmotový setrvačník Volvo S40 II 1.8 92kw 125hp (2004
dobrá práce a velice užitečná informace. já jsem se stejnými díly na moje auto ušetřil nákupem v UK cca polovinu, než kdybych kupoval v českých eshopech, neřkuli autorizák
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
#3 Dvouhmotový setrvačník Volvo S40 II 1.8 92kw 125hp (2004
To je taková specialitka autorizáků, dělat z čechů blbce a bohužel se jim to pořád vyplácí. Taky jsem koupil setrvačník za 8tis kdežto v ČR pod 23 nejde.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 9886
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#4 Dvouhmotový setrvačník Volvo S40 II 1.8 92kw 125hp (2004
jou81 píše:To je taková specialitka autorizáků, dělat z čechů blbce a bohužel se jim to pořád vyplácí. Taky jsem koupil setrvačník za 8tis kdežto v ČR pod 23 nejde.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 56
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: BMW E93 325i
#5 Dvouhmotový setrvačník Volvo S40 II 1.8 92kw 125hp (2004
No pozor. Tady nejde o dělání blbců z čechů autorizáky. Tohle je věc politiky Volva v globálu. Zkus si vygooglit ten partnumber a uvidíš co ti to ukáže. Kdyby o tom někde byla zmíňka, určo bych se toho dopátral.jou81 píše:To je taková specialitka autorizáků, dělat z čechů blbce a bohužel se jim to pořád vyplácí. Taky jsem koupil setrvačník za 8tis kdežto v ČR pod 23 nejde.
_________________
BMW E93 325i
Volvo S40 II
BMW E93 325i
Volvo S40 II
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 56
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: BMW E93 325i
#6 Dvouhmotový setrvačník Volvo S40 II 1.8 92kw 125hp (2004
Nechápu, co je vede k tomu tajit to u benzínových motorů. Schválně si najděte tady http://ecat.elit.cz díly na S40 II. U dieselů najdete setrváky za realtivně normální peníze (hlavně tam je ale ten partnumber výrobce, takže to seženete i jinde za levnějc). Přitom jsou to taky Fordy, protože když se kouknete na "Použito v" tak je tam všude Volvo a Ford. Fakt nechápu.
_________________
BMW E93 325i
Volvo S40 II
BMW E93 325i
Volvo S40 II
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 153 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David avdily.cz
-
- 4 Odpovědi
- 1387 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Cloli
-
- 0 Odpovědi
- 142 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David avdily.cz
-
- 0 Odpovědi
- 214 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David avdily.cz
-
- 7 Odpovědi
- 972 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej