Vazne, a mam pocit, ze se mi o tom zminuje i knizecka... ALe to nevim jiste.. Nicmene cim rychleji jedu, tim casteji to setre, kdyz stojim, je interval nudne dlouhy... Pokud to najdu v knizce, mohu to jako dukaz ofotit.black hawk píše:tak to jsi ze 40 asi jedinej na světě,protože tuhle funkci maj volva až od roku 2003 a ještě vozidlo musí být vybaveno deštovým senzoremCafa píše:Mne sterace cykluji v zavislosit na rychlosti jizdy..
Volvo vychytávky
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 337
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Vůz: 2006 S40 1.6D
- Bydliště: Lovosice / Litoměřice
-
Offline
- Příspěvky: 2907
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
No pravdu má Cafa, že je to v uživatelské příručce na str. 1.14 takto popsáno "stěrače provádějí jedno setření každých 5vteřin, interval se však mění v závislosti na rychlosti vozidla". Tolik manuál. Setkali jsme se tu však již s tím, že manuál kecal (lidově řečeno) a skutečnost byla jinak. a opravdu jsem si v praxi nevšiml, zda je to tek nebo ne. Takže zhodnocení nechám na někom jiném. Mě se líbí ale zadní stěrače u V40, které se spouští automaticky po zařazení zpátečky, pokud jsou zapnuty přední. Dobrá vychytávka
Taky se mi líbí vyhřívání vnějších zrcátek, je to super v dešti. Za chvíli jsou suchá, o námraze ani nemluvě
DSA bude asi dobré u silnějších motorů, já ho často vypínám.


-
Offline
- Příspěvky: 695
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
- Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6
To musím vyzkoušetJarda S40 píše: Mě se líbí ale zadní stěrače u V40, které se spouští automaticky po zařazení zpátečky, pokud jsou zapnuty přední. Dobrá vychytávka![]()

_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 6251
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
Já to zase obrátím na druhou stranu - jediná věc která mi u Vóólvika strašně vadí
, je zapínání dálkových světel směrem k sobě. Nevím jak vy ostatní, ale já mám na tento patent příšernou averzi 


_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 8045
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Neměl ty si předtím šáde?Lachtan píše:Já to zase obrátím na druhou stranu - jediná věc která mi u Vóólvika strašně vadí, je zapínání dálkových světel směrem k sobě. Nevím jak vy ostatní, ale já mám na tento patent příšernou averzi
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96, použita na orgány
-
Offline
- Příspěvky: 2907
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 6251
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: PRG
NikdyHonza píše:Neměl ty si předtím šáde?Lachtan píše:Já to zase obrátím na druhou stranu - jediná věc která mi u Vóólvika strašně vadí, je zapínání dálkových světel směrem k sobě. Nevím jak vy ostatní, ale já mám na tento patent příšernou averzi


_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Sluka LK-2M ___________ (Rotax 447) (39hp/6600rpm, 44Nm/6000rpm)_______ (r.v. 1995)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 8045
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
-
Offline
- Příspěvky: 5585
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
tak tak - 99,5 % k sebe - skodovky od seba - aj fabia to tak ma...Honza píše:Tenhle systém :je zapínání dálkových světel směrem k sobě. má 99% aut jenom co vím tak šáde 105/120 to měla odsebe
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
Jdu o opzice...
Všechny osobní vozy Škoda, VW a Audi mají v současné době zapínání/vypínání dálkových světel od sebe. Má to také nová VW Caddy a nový Transporter. Tento systém mi přijde lepší, než u Volva. S Volvem se mi již několikrát stalo, že jsem chtěl protijedoucí vůz upozornit na policejní hlídku v jeho směru a místo toho abych na něj pouze bliknul, tak jsem dálková světla rozsvítil. Zatím prostě nemám potřebný cit v prstech, proto mi přijde lepší "systém VW koncern", tam se vám to stát nemůže. Nebijte mě prosím, ale několik z vás dobře ví o mé slabosti i pro koncernové vozy. A musím se teď trochu chlubit, znám je velmi dobře.
Kdysi jsem je totiž prodával a dodnes mám velmi úzké kontakty...

Všechny osobní vozy Škoda, VW a Audi mají v současné době zapínání/vypínání dálkových světel od sebe. Má to také nová VW Caddy a nový Transporter. Tento systém mi přijde lepší, než u Volva. S Volvem se mi již několikrát stalo, že jsem chtěl protijedoucí vůz upozornit na policejní hlídku v jeho směru a místo toho abych na něj pouze bliknul, tak jsem dálková světla rozsvítil. Zatím prostě nemám potřebný cit v prstech, proto mi přijde lepší "systém VW koncern", tam se vám to stát nemůže. Nebijte mě prosím, ale několik z vás dobře ví o mé slabosti i pro koncernové vozy. A musím se teď trochu chlubit, znám je velmi dobře.
Kdysi jsem je totiž prodával a dodnes mám velmi úzké kontakty...






-
Offline
- Příspěvky: 5585
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
tak jo, tak cely VW koncern - tak to nebude 99,5, ale 95 :p - mne to prislo divne uz v autoskole na fobii - som pri vyhadzovani blinkra vzdy nechtiac spustil dialkove od seba 

_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V
-
Offline
- Příspěvky: 2907
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 86
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Dobříš
-
Offline
- Příspěvky: 266
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Východní Čechy
- Vůz: XC90,S80
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 8045
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Č.Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
-
Offline
- Příspěvky: 2907
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
-
Offline
- Příspěvky: 337
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Vůz: 2006 S40 1.6D
- Bydliště: Lovosice / Litoměřice
-
Offline
- Příspěvky: 337
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Vůz: 2006 S40 1.6D
- Bydliště: Lovosice / Litoměřice
Vypnuti alarmu jsem zkousel ale nikdy se mi to nepovedlo, vzdycky jsem jel podle navodu, sikovne se tam zamknul a po urcite dobe to spustilo alarm... Asi to poznalo, ze nejsem pes. Kdyz chci vypnutej alarm, musim to zamknout klickem.Jarda S40 píše:Také jsem se právě v manuálu dočetl, že jde alarm dočasně vypnout a poté zamknout dveře. Vhodné pro ponechání psů nebo dětí ve voze. Třeba u benzinky než dojdete zaplatit.![]()
P.S. mě ta dálková světla k sobě nevadí, je mi to přirozené. Vadí mi od sebe
Dalkova svetla mi tez nevadi, ackoliv v Corolle je to presne naopak, nadavam jen prvnich par kilometru po presednuti.. Pak si na to zvyknu..
-
Offline
- Příspěvky: 337
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Vůz: 2006 S40 1.6D
- Bydliště: Lovosice / Litoměřice
Drzacky napoju - jsou dva mezi ridicem a spolujezdcem, presne pod loketni operou - tusim ze priplatkovou, zel bohu dost nestastne, pri sklopene opere se tam standardni kelimek z McDrivu 0,4L nevejde, pri sklopene bez problemu jen jeden, druhy opet problematicky.. Navic je to moc vzadu a chce to vic pozornosti, kdyz si z tama kelimek beru. Tot vychytavka v mem voze, ktera mi vadi.. Navic operka omezuji v manipulaci s rucni brzdou, kdyz je zima a mraz a citim, ze by se rucka mohla hodit, radeji to sklopim nahoru... Neskutecne se ovsem leknu, kdyz o ni loktem zavadim a ona spadne dolu.. Zajimave konstrukcni reseni.
A pak me stve, ze pod loketni operou vzadu neni dira do kufru, vhodna treba na prepravu lyzi a pod. Tu bych uzivil, preci jen davat dvoje lyze zbytecne na strechu.. To mam za to, ze jsem dal prednost pulvolvu.
A pak me stve, ze pod loketni operou vzadu neni dira do kufru, vhodna treba na prepravu lyzi a pod. Tu bych uzivil, preci jen davat dvoje lyze zbytecne na strechu.. To mam za to, ze jsem dal prednost pulvolvu.

-
Offline
- Příspěvky: 429
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Hradištko u Nymburka
OT - mno nevím nevím,ale třeba Toyota je móc dobrá značka to mi prostě nevymluvíš,kromě mírného nedostatku v nepozinkované karoserii u starších modelů je většina aut od této značky naprosto úžastných a co se týče motorů a hlavně dieslů tak to se pánové může jít ten "náš" LT čkovej zahrabat 100 metrů pod zemHonza píše:Ale to zas nejsou autaloskut píše: A taky ještě japonci a korejci :badgrin:

_________________
BMW E39 523i, 2000, manual
bylo Volvo 740GL, B230F,1987, 4q+OD, Belgie, Social Edition
bylo Volvo 740GLE, B230E,1985, 4q+OD, Švédsko, el.okna, centrál
BMW E39 523i, 2000, manual
bylo Volvo 740GL, B230F,1987, 4q+OD, Belgie, Social Edition
bylo Volvo 740GLE, B230E,1985, 4q+OD, Švédsko, el.okna, centrál
Nemusí, nemá se za co stydět. Vsadím se totiž, že možná nikdo z vás neví, že koncern VW ty "LT-čkové" diesely původně zkonstruoval jako !!! lodní motory !!! a s úspěchem je do dnes "lifruje" všem lepším výrobcům malých a středních lodí.Miki píše:OT - mno nevím nevím,ale třeba Toyota je móc dobrá značka to mi prostě nevymluvíš,kromě mírného nedostatku v nepozinkované karoserii u starších modelů je většina aut od této značky naprosto úžastných a co se týče motorů a hlavně dieslů tak to se pánové může jít ten "náš" LT čkovej zahrabat 100 metrů pod zemHonza píše:Ale to zas nejsou auta
Například motor, který je ve VW Touareg nebo byl (nyní již není) ve VW Phaeton, ten V10 5L TDI - desetiválcový turbodiesel, který má výkon 313k a krouťák 950 N.m, tak to je oficiálně nejsilnější sériově vyráběný dieselový motor, dodávaný do osobních vozů a ... tady pozor, je to pánové lodní motor ! Na Dakarskou soutěž ho loni motoráři z VW vyladili na úctyhodných 600k a krouťák vysoko nad 1000 N.m !!!
Touarega tento motor (ten seriový výkon) rozpohybuje z 0 - 100km za POUHÝCH 7,8s a to vůz výží 2,6 tuny !
Spotřeba? No, když to honíte... a že jinak se to nedá, protože prostě proto, tak si ten otesánek vezme i 16L na 100, ale věřte, že není moc aut, které by pak s váma mohli závodit. Elektronický omezovač ve 250km/h, ale normálně jsme zákazníkům nabízeli "odstřižení" a někteří to ještě nechali "nakrmit" lepším koncernovým softwarem, což se rovná +30k a +30% krouťák navíc.
Diesel z Japonce takové široké možnosti použití jistě nemá, takže buďme pyšní, že jsou tyto motory také ve Volvu. Nejsou to sice žádní "šeptalové", ale jsou to děsní nezmaři a to je důležité. Měl jsem zákazníka a ten měl s VW motorem 2,5TDi / 109k natočeno přes 900.000km bez GO !!! , když to dával protiúčtem. Vzali si to pak vietnamci a co vím, jezdí s tím dodnes...
-
Offline
- Příspěvky: 690
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
Asi měl...OctávkuHonza píše:Neměl ty si předtím šáde?Lachtan píše:Já to zase obrátím na druhou stranu - jediná věc která mi u Vóólvika strašně vadí, je zapínání dálkových světel směrem k sobě. Nevím jak vy ostatní, ale já mám na tento patent příšernou averzi

_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09
Volvo C70 2,4i 125 kW MY08
Volvo XC70 D5 136 kW MY09
-
Offline
- Příspěvky: 4044
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
No, nevím, jestli se to sem hodí, ale jako vychztávka se mi zdají boční oranžová obrysová světýlka, nejsem si jist, jestli to nemělo být jen jako dobarvení a zvýraznění vzhledu Volva, ale je to super a docela mě mrzí, že od toho u nových S 40 a V 50 upustili :smt089
_________________
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Ty poziční světla se mi taky moc líbí, hlavně když projíždím v noci nějakým městem a vidím odraz poziček ve výlohách.Deshi píše:No, nevím, jestli se to sem hodí, ale jako vychztávka se mi zdají boční oranžová obrysová světýlka, nejsem si jist, jestli to nemělo být jen jako dobarvení a zvýraznění vzhledu Volva, ale je to super a docela mě mrzí, že od toho u nových S 40 a V 50 upustili :smt089
Za hranicemi vídám jednu V40 a ta má ty pozičky s čirým sklem a uvnitř oranžová žárovičky, ale tady ani jinde jsem to ještě neviděl. Je to snad "tuning" nebo modelová odchylka jiné země?
Také jsem viděl inzerát na V40, ročník 98 a ta měla čirou optiku. Detailní foto a bylo to nádherně dopasované, žádná chybička. To už ale tuning byl, ne?
To víte, pořád porovnávám...
-
Offline
- Příspěvky: 4044
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Dolní Roveň
- Vůz: V40 1.9D 75kW
Marko píše:Ty poziční světla se mi taky moc líbí, hlavně když projíždím v noci nějakým městem a vidím odraz poziček ve výlohách.Deshi píše:No, nevím, jestli se to sem hodí, ale jako vychztávka se mi zdají boční oranžová obrysová světýlka, nejsem si jist, jestli to nemělo být jen jako dobarvení a zvýraznění vzhledu Volva, ale je to super a docela mě mrzí, že od toho u nových S 40 a V 50 upustili :smt089
Za hranicemi vídám jednu V40 a ta má ty pozičky s čirým sklem a uvnitř oranžová žárovičky, ale tady ani jinde jsem to ještě neviděl. Je to snad "tuning" nebo modelová odchylka jiné země?
Také jsem viděl inzerát na V40, ročník 98 a ta měla čirou optiku. Detailní foto a bylo to nádherně dopasované, žádná chybička. To už ale tuning byl, ne?
To víte, pořád porovnávám...
No, nevím, jestli je to tuning, ale asi ne, už jsem to na jednom autě taky viděl,bylo dotažené z Německa, celé černé a pozičky taky bílé, taky se mi to moooc líbílo



_________________
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo S80 1/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 8/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
bylo:
Volvo V40 7/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport