Tuning cyklovaca predneho stieraca S/V40 do 1999

  • Autor
  • Zpráva
kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#1 Tuning cyklovaca predneho stieraca S/V40 do 1999

Příspěvek od kwiko »

Pokracovanie diskusie https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=28&t=27322.

TEZA: Cyklovac S/V40 ma iba 5s interval, hoci uz Skoda Favorit mala programovatelny interval stierania.
Po tejto uprave sa interval da nastavit na rozmedzie 0.5sec - 60sec

relevante schemy:
stierace.jpg
stierace.jpg (41.19 KiB) Zobrazeno 1574 x
cyk2.jpg
cyk2.jpg (45.63 KiB) Zobrazeno 1577 x
obhliatka skucnosti
hore odkrytovane rele 2062
dole modul s packy S40 model1998
cykl3.jpg
cykl3.jpg (50 KiB) Zobrazeno 1577 x
cykl4.jpg
cykl4.jpg (45.43 KiB) Zobrazeno 1577 x
cykl5.jpg
cykl5.jpg (52.82 KiB) Zobrazeno 1577 x
demontaz :jaj:
cykl6.jpg
cykl6.jpg (44.64 KiB) Zobrazeno 1577 x
nakoniec este porovnanie s V40 model 1999 (vpravo). Modul je rovnaky, ale pribudla funkcia rychleho zotretia potlacenim packy k sebe
cykl7.jpg
cykl7.jpg (45.42 KiB) Zobrazeno 1577 x
zopar :beer: a mame jasno...
konektory su oznacene podla Haynesa, pismenka podla dosky povodneho cyklovaca.
cykl9.jpg
cykl9.jpg (63.03 KiB) Zobrazeno 1577 x
Prebieha kompletizacia, a testovanie zapojeni.

Popis funkcie je presne uvedeny na stranke vyrobcu http://www.aev.cz/pdf/2062.pdf

ps:
Tato uprava je neschvalena a tak moze byt dovodom az k odbratiu technickeho preukazu.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 39
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Slovakia

#2 Tuning cyklovaca predneho stieraca S/V40 do 1999

Příspěvek od spaceball »

Hm, tak tohto som sa bál, že to bude takto nap..u vyriešené.
Otázka je ako narvať do obalu páčky pamäťový cyklovač. Na tom plošnom spoji pamäťového cyklovača sú len medenné spoje a súčiastky iba z jednej strany alebo z oboch strán?

Ideálne by bolo skopírovať schému zapojenia z plošného spoja pamäťového cyklovača, navrhnúť nový plošný spoj rovnakého tvaru ako je pôvodný cyklovač, a aby sa to dalo naletovať na pôvodné piny na páčku, preletovať súčiastky z pamäťového cyklovača na novo navrhnutý plošný spoj, relé z pamäťového cyklovača vyhodiť a použiť to pôvodné relé do plošného spoja.
Nevýhodou by bola cena takto nanovo vytvoreného cyklovača (návrh plošného spoja, výroba, preletovanie súčiastok) hrubý odhad 10e + pamäťový cyklovač. Ak by bol väčší záujem tak viem zabezpečiť výrobu.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#3 Tuning cyklovaca predneho stieraca S/V40 do 1999

Příspěvek od kwiko »

Nakoniec som to pozapajal takto, len to blblo...

[img]http://img189.imageshack.us/img189/1237/cyklx.jpg[/img]
Nasledovala kontrola zapojenia dobehu motorceka
[img]http://img838.imageshack.us/img838/2527/dsc00001ri.jpg[/img]
[img]http://img51.imageshack.us/img51/3538/dsc00002ra.jpg[/img]
[img]http://img52.imageshack.us/img52/1218/dsc00003rcd.jpg[/img]
ale na hladanie chyby nejako nemam mozgovu kapacitu

packa vzdy spoji dva vrchne kontakty a dva spodne (navzajom niesu prepojene)
Spojenia su naznacene a vypisane na tom vchnom nacrtku na tabuli...

wasch- ostrekovac=pritiahnutie packy k sebe
w-w je poloha v ktorej sa aktivoval ostrek a zotretie celneho skla=zdvihnutie packy hore z pozicii 0 (neostane ale tam). Maju ju len od MY99.
0 - stierac v nulovej polohe
1 - cyklovac
2 - 1. rychlost
3 - 2. rychlost

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#4 Tuning cyklovaca predneho stieraca S/V40 do 1999

Příspěvek od kwiko »

Som spravil niekolko zmien, pouzil som packu do roku 1998. Su vhodnejsie ako z modelu 1999, kedze este nemaju samostatnu polohu na zotretie skla s ostrekom, ktora jaksi straca zmysel (cyklovac z feldy to aktivuje automaticky pri spusteni ostrekovaca) a zda sa ze to funguje.
Zial niesu to upravy z tzv. za pat minut hotovo. Pretoze som sa nevyhol upravam medenych drah v packe...
Konkretne som rozdelil drahu smerujucu na pin c.10 (prva rychlost stierania) a vclenil don vyvod L. Na zosatatok pliesku som naletoval kontakt oznaceny K ktory som nasledne spojil s vyvodom oznacenym C :Search:

[img]http://img100.imageshack.us/img100/8430/cyklovac.gif[/img]
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“