V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Dzambor
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Trenčín, SK
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
Bydliště: Trenčin Slovensko

V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od Dzambor »

Čaute borci. Riešim rozdielny brzdný účinok na zadných brzdách. Musím mať úplne povolený štelovací šŕob na ručnej aby mi nebrzdila ľavá strana. Pravá strana je potom moc vzdialená od kotúča cinká tam platnička a účinnosť brzdy je tak na poslednom centimetri. Chystám sa teda na zadné brzdy. A zásadná otázka. Spraviť repas bŕzd? Ak áno aká sada? Akú značku? Na čo si dať pri rozoberaní pozor? Ak nie repas tak akú značku zadných bŕzd? Vyhol by som sa tým moc lacným. Dakujem za rady od skúsenejších.


_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1411
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od Vapik »

Dej si pozor jak to rozeberes ať víš jak to složit zpět, ale v zásadě na tom nic není, pokud budeš rozebírat třmeny vem rovnou hadice jsou levné a ty co tam máš už budou stejně na výměnu. Sada je celkem sumak (aspoň já se nesetkal s žádnou vyloženě špatnou). Co se týká desek a kotoučů je to sto lidí sto názorů, já jsem teď montoval několik kompletních sad od bremba a vše bylo a zatím je ok.

Dzambor
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Trenčín, SK
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
Bydliště: Trenčin Slovensko

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od Dzambor »

Ono rozobrať asi nie je problém ak sa správne dá do poradia všetky veci. Skôr ma zaujíma, čo sa tam môže zadrhnúť, tak aby to nechcelo chodiť resp. že sa tam spraví rozdielny účinok. Pozeral som aj lanovody ale tie chodia ako nové, čo som nechápal, na to že majú 13 rokov. Čo sa týka kotúčov to dám origo. S neorigo mám veľmi negatívne skúsenosti (krútia sa) a aj kilometrový nájazd nie je bohvie čo oproti tomu origošu. K tej sade našiel som toto: https://volvozone.sk/produkt/opravna-sa ... v50?tid=62 akurát, neviem čo bude pod tým piestikom. Treba k tomu aj kliešte na segerky? Tie nemám, musím ich potom kúpiť :D

Náhodou niekto fotky že by robil pri rozoberaní? Alebo niekde ma odkázať na nejaké iné fórum? :kuchta:
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1411
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od Vapik »

Sada dobrá, jen ještě vem plovoucí čepy, odvzdušňováky a antivibračni pružinky. Já bych to viděl na přidřený pístek nebo mechanismus páky ruční brzdy ve třmenu. Jinak fotky nemám, kleště dle mého nejsou potřeba, ale v dílně se ti budou hodit. No a jestli na v50 s tímhle motorem zkroutíš zadní kotouče máš u mě pivo.

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 439
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4 T5 ARD, V70II 2.4i BSR
Bydliště: Milevsko

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od kishmick »

Čau! Jestli budeš vyndavat zatuhlý pístek(asi nejvíce nepříjemná operace), je tam pod ním v třmenu vložený gumový O-kroužek. Ten se nejlépe vyndá nějakým špičatým háčkem. Já jsem si ho udělal z tvrdého drátu- na konci špička+trochu zahnout. Na youtube máš určitě nějaké videa. Celkově dost snadné: ty budeš dělat asi jen 1 pístek, ale já jich musel na nových třmenech vyndavat 16 !!!
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW Kishmick - S60 2.4 T5 ARD Tuning
Nyní: Volvo V70II 2.4i r. 2001 135 kW Kishmick - V70 II 2.4i BSR

Dzambor
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Trenčín, SK
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
Bydliště: Trenčin Slovensko

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od Dzambor »

Vapik píše: 20 črc 2021 18:24 Sada dobrá, jen ještě vem plovoucí čepy, odvzdušňováky a antivibračni pružinky. Já bych to viděl na přidřený pístek nebo mechanismus páky ruční brzdy ve třmenu. Jinak fotky nemám, kleště dle mého nejsou potřeba, ale v dílně se ti budou hodit. No a jestli na v50 s tímhle motorem zkroutíš zadní kotouče máš u mě pivo.
Zadný ľavý kotúč je zohnutý. Keď auto zodvihnem a povolím ručnú a potočím kolesom tak na časti zapiera o platničku, takže asi sa kotúč prehrial a tak skrútil. Sú to ATE. Otázka je či origo ATE alebo som natrafil na nejaké fejky. Pretože pretné ATE som najazdil cca 5tkm a pri brzdení som myslel že mi uletí volant (a to som ich zabiehal postupne). Tak tie išli hneď za origo. Vzadu ostali ATE, ale chcem ich vymeniť spolu po repase strmeňov.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

Dzambor
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Trenčín, SK
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
Bydliště: Trenčin Slovensko

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od Dzambor »

kishmick píše: 20 črc 2021 18:27 Čau! Jestli budeš vyndavat zatuhlý pístek(asi nejvíce nepříjemná operace), je tam pod ním v třmenu vložený gumový O-kroužek. Ten se nejlépe vyndá nějakým špičatým háčkem. Já jsem si ho udělal z tvrdého drátu- na konci špička+trochu zahnout. Na youtube máš určitě nějaké videa. Celkově dost snadné: ty budeš dělat asi jen 1 pístek, ale já jich musel na nových třmenech vyndavat 16 !!!
Chcem spraviť už obe strany. Nech je súmernosť bŕzd rovnaká. Aby sa zase nestalo, že rozoberem jednu stranu a o pol roka zasa druhú. Mám takú pinzetu so zahnutou špičkou, príp. nejaký šrobovák v dielni sa nájde :D Ako princípu rozobratia chápem aj postupu (z bicykla - princíp dosť podobný) vyberiem piest (vyšrobovaním) dám dole komplet všetky tesnenia, skontrolujem pohyb mechanizmu na ručnú brzdu. Čo je pod tým? Počítam, že nejaká šrobovnica ktorá bude istená segerkou alebo maticou. Na nete nejaké návody sú ale úplne ideálne by som si našiel návod na tie ATE brzdy. Predsa nie každý výrobca to má rovnako.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1344
Registrován: 5 roků
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Omega 2.6 V6, Mazda 6 2.5i

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od jirka87 »

Narovinu rikam, ze jsem.repasovaval kde co, kamarad rovnez automechanik taky a vydrz nebyla kdovi jaka, celkovy vysledek nic extra a toho casu na tom..

Drazky na prachovky zpravidla hnusne, vyrezle, "valec" pistku taky apod..

Kdyz se to ma repasovat poradne a dat tam vsechno novy, tak trmeny TRW, Ferodo, nebo pak treba mnou zkouseny a uplne v pohode Polak Lauber stoji o tak malo vice, ze zadni trmeny uz nikomu nerepasuju, pokud tedy maji klasickou rucni brzdu (tedy tahlem a na kotouc prostrednictvim desek-ne jako vetsi.Volva a stare limuziny na pakny) a proste davam nove trmeny.

Predni, kde je to nepomerne jednodussi, pripadne zadni, kde je rucka na pakny jeste obcas repasuju, ale...

Novej je novej a je jedno,ze je neorigo.

Kazdopadne preju stesti cloveku, co nema TREBA ani potrebne naradi (zejmena kleste a idealne sadu na ty lichobeznikove zavity=soucasne stlacovat a otacet) ani zkusenosti a jde to zkusit a nemyslim to ironicky. Ale me proste uz financne nedava logiku to repasovat.

Jinak Frenkit uplne napohodu, cepy klidne i Quick Brake. Zadny problem

Dzambor
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Trenčín, SK
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
Bydliště: Trenčin Slovensko

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od Dzambor »

Tiež skôr uvažujem nad novými. Predsa obe zadné aby to bolo poriadne tak to je robota na celý deň. Nikdy som to nerobil. Ono predné tak problém nie je, mechanizmus primitívny. Ten zadok ale neviem čo v ňom všetko je. To som rozobraté nikdy nemal. Len sa trochu obávam tých značiek. Radšej som ochotný si priplatiť ako to znova reklamovať a opravovať. Predsa sú to zbytočné náklady s tým. Rozmýšľam nad značkou ABS, BREMBO, ATE. ATE z toho vychádza najdrahšie. Zadné brzdy sú cez ručnú s lanovodmi a sťahuje sa strmeň. Nie je tam integrovaný bubon.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2392
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 TDi '98, V50 T5 '04, 850 T5 '94

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Já souhlasím s Jirkou. Vzhledem k cenám radši koupím dva "nový" třmeny než se patlat s repasem samodomo.
Jasně, opravná sada bude vždycky levnější, ale ta ty prachy... a hlavně za 2h máš hotovo (pokud teda jde vše povolit...)
Třeba na motora.cz je zadní třmen za 990,-.
Wot elz?
_________________
V50 T5 12/04 - B5254T3, MT, FWD
850 T5 1/94 - B5234T, MT
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V70 I. 4/98 - D5252T, MT, FB 764

Dzambor
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Trenčín, SK
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
Bydliště: Trenčin Slovensko

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od Dzambor »

Tak hej...ono repas je fajn ked ma clovek vela casu. Aku znacku odporucit? Nechcem zasa nejaky sunt za pat korun co sa pri druhom zabrzdeni roztopi. https://www.autodielygafa.sk/autodiely/ ... 5B2%5D=192 a 40€ sa mi zda na brzdu dost malo...len na bicykel som kupoval jednu za 110€ :D :D :D :D
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1344
Registrován: 5 roků
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Omega 2.6 V6, Mazda 6 2.5i

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od jirka87 »

Však už jsem to psal...

Nejčastěji beru třmeny TRW. TRW je normálně prvovýrobce brzdových systémů na linky = nevidím problém. Jejich třmeny jsou většuinou repasy s vratnou zálohou za tvůj třmen.
Dával jsem už několik třmenů Lauber (Polsko) a bez problémů - naopak chodí velmi pečlivě zabalené, zaplombované atd... = milé překvapení)

Ferodo - to je vlastěn společnost Federal Mogul což je firma, která vyrábí například tak základní díly jako jsou ložiskové pánve / šály do motoru apod...Zkrátka nejsou to žádní dementi.

A teď na svoji "opici" Opel Omega jsem dozadu narychlo (kde byl stav brzd příšerný a navíc ještě naprosto zprasený, kde nějaký idiot dal plný kotouč, když tam patří ventilovaný = 8mm mínus a pístky napůl vyjetý ven) ty třmeny, které vůbec šly sehnat, protože někdy se stane, že levý seženeš a pravý v tomtéž obchodě nemají, takže jsem vzal ten nejlevnější co vůbec byl - !SKV Germany", což je regulérní Polák. Těsní, brzdí dobře. Kvalita zpracování a slícování (je to dvoudílný třmen) je ale oproti Lauber/Ferodo/TRW viditelně horší.

Pokud se nepletu, tak zdejší uživatel Basstl dával dokonce (podle krabic na fotce) na své Volvo dokonce třmen Maxgear. Za mě fuj (stejně jako ten můj Esen/SKV), ale asi to taky fungovat bude.

ATE je asi super, ale poměr cena/reálná hodnota vzhledem k funkci je už nevýhodná.

P.S : a pokud jsi to nikdy nerepasoval, tak to ani nedělej. Nechci snižovat tvé schopnosti, ale upřímně já to už několikrát dělal a stejně mě to pokaždé štve a dělat to nechci. Komerčně to už nemá smysl (opravit to někomu za peníze) a pro sebe už to dělat taky nechci. Fakt maximálně ty přední třmeny. Zadky s ručkou už dělat nebudu.

P.S 2 : nevím jak to máš řešeno, ale pokud ti nevede do třmene hadice, ale jak se občas dá vidět brzdová trubka, tak buď připraven i na výměnu té trubky - zpravidla to nejde povolit, respektive ano, ze třmenu to dostaneš, ale ukroutíš trubku.

shalibaba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 625
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od shalibaba »

Občas se podaří sehnat třmeny TRW bez nutnosti vrácení starých za stejnou cenu (tj. nevybírá se vratná záloha), anebo jen o pár korun dražší.

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 439
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4 T5 ARD, V70II 2.4i BSR
Bydliště: Milevsko

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od kishmick »

Čau! Tak ono je to s tím třmenem podobná věc (na posouzení kvality), jako tř. u válce na motorovce. Pokud bys chtěl repasovat a nechat starý-měl by být uvnitř v super stavu :bez koroze, žádné vyrezlé mapy atd. (u pily: bez škrábanců atd.). Pokud doporučuješ nový(bez ohledu na značku)-měl bys říci: ano, tento třmen má uvnitř válce např. eloxovou vrstvu (válec u pily např. nikasil) a tím pádem nebude korodovat cca 20let. A nebo naopak: je tam jen hliník.slitina a je to jistota tak cca na 10let. Já, když jsem repasoval ty Bremba, tak tam byla všude opravdu silná vrstva eloxu (a i tak tam někde začínaly po 20ti letech malé koroz.mapy). Repas se ale v tomto případě(pokud třmen stojí např.až 8 tis.) vyplatí. Protože i s těmi menšími chybami, to prostě nezatuhne min. dalších 7let. U třmenu za 2tis. bych se vůbec nerozmýšlel a koupil bych určitě nový. Omylem se to zavzdušní, hliník ti zkoroduje během půl roku úplně-zatuhne to- a jsi tam, kde před tím :crazy: .
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW Kishmick - S60 2.4 T5 ARD Tuning
Nyní: Volvo V70II 2.4i r. 2001 135 kW Kishmick - V70 II 2.4i BSR

Dzambor
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Trenčín, SK
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
Bydliště: Trenčin Slovensko

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od Dzambor »

Tak objednané, značka. A.B.S, je to továrenský repas. Tak som zvedavý čo to bude. Do toho som objednal aj brzdové hadice a origo. Kotúče.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

Dzambor
Offline
Příspěvky: 676
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Trenčín, SK
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual
Bydliště: Trenčin Slovensko

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od Dzambor »

No tak ešte dobre, že som sa do toho pustil Zadné brzdové hadice dopraskané až na vnútornú vrstvu. Pri prezúvaní vždy kontrolujem ale toto bolo skovaté až pod podbehom. Všetko odvdušnené namontované zadok sa už nehreje, brzdí to výrazne lepšie ale mám taký pocit, že chod brzdy je relatívne dlhý. Síce po celej dĺžke chodu auto zvyšuje brzdný účinok ale mne to príjde ako keby sa platnčiky vzdialili viac od kotúčov a kým sa dotknú. Predtým brzda začala účinkovať tak v polke kým auto začalo brzdiť. Niekto nejaký nápad? Uvažujem nad tým, že by som spravil repas predných bŕzd, zadné som bral nové, pretože, je to tam viac komplikovanejšie. Predná má jednoduchú konštrukciu.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 12320
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od raolsa »

Tak ono je normální, že když je něco repasované (nové) tak to chodí volně a tudíž to má delší chod, než před tím, když to bylo napůl zadřené. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

spy
Offline
Příspěvky: 1019
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od spy »

Dzambor píše: 24 črc 2021 17:41 Tak objednané, značka. A.B.S, je to továrenský repas. Tak som zvedavý čo to bude. Do toho som objednal aj brzdové hadice a origo. Kotúče.
Kde jsi bral hadice? Řeším teď také, ale zdá se mi že už jsou dostupné pouze origo a nebo pak Skandix
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 11420
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od Urvanej »

Firma www.garance-slavicin.cz ti udělá brzdový hadice jakýkoliv a podle ostatních produktů co od nich mám, bych se toho fakt nebál. Ale brzdový hadice od nich nemám.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1984
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od peter cz »

Případně www.bekas.cz také, i pancéřové.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

spy
Offline
Příspěvky: 1019
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

Re: V50 2.0D Repas zadných bŕzd

Příspěvek od spy »

Dík, vzal jsem nakonec Skandix
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“