C30 D5 - ECM135F

  • Autor
  • Zpráva
kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#1 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

Ahoj,

Asi určitě nebudu první kdo to řešil. Mám C30 D5 a při vyšších rychlostech najednou ztratim výkon a okamžitě se objeví hláška, systém motoru doporučen servis. Pichnul jsem to na VIDU, kde jsem se dozvěděl, ze signál z MAF je příliš vysoký. Nejdřív jsem ji zkusil vyčistit, to nepomohlo, tak jsem objednal novou, ale vypadá to, ze problém bude nejspíš asi jinde(dela to to samé, i když mi to pocitově přijde o něco lepší). Šel jsem cestou levnějšího nového dílu, je možné, ze se snažím šetřit na blbem místě a měl bych tuto vrátit a objednat originál Bosch? Nebo to muže ještě dělat něco jiného? Vida mi ještě napovídá, ze by to mohl být ucpaný filtr(není), vlhkost v krytu vzduchového filtru a MAFu(což také není, když jsem to projel hned po výměně). Adaptaci MAFu jsem provedl. Další možnosti co jsem vyčetl, tak už jsou jen vířivé klapky nebo a nebo aktuator.

Ve včerejším výpisu jsem měl : ECM-135F MAF senzor too high, ECM-1507 Turbo control Too low pressure, ECM-18A0 Swirl actuator control - offset fault. Vymazal jsem je, adaptoval MAF a dneska už jsem tam měl jen 135F.

Blbec jsem se nepodíval kdy byly ty chyby při prvním čtení způsobeny, stalo se mi totiž na dalnici, ze mi to spadlo zřejmě do úplného nouzového stavu, kdy nejelo ani turbo.

S autem se dá úplně normálně v limitech jezdit, turbo do určitého momentu vždy funguje jak má , ale rozhodne to nechci tak nechat.

Ještě přidávám dnešní hodnoty, třeba mě někdo nasmerujete, kam dal.

Díky moc :-)
ABF964C1-F289-4E6D-9C01-706E48090DE2.jpeg
5D0AA4C3-0460-4789-B663-BAE1748FD54E.jpeg
2800760B-D82C-4ABB-9E0B-A376EC348A2B.jpeg
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 581
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

#2 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od volvoperformance »

Díra v sání. Hadice, turborezonátor, intercooler,nebo sání. Tady je vidět, že nelze chyby vyhodnocovat jednotlivě, ale jako celek.
Naposledy upravil(a) volvoperformance dne 15 led 2021 04:56, celkem upraveno 1 x.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#3 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od raolsa »

Zkus leak test jestli nemáš někde únik v sání.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#4 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

Díky za rady, prolezu všechny hadice :-)
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#5 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od hajnej »

Často zlobí třeba rezonátor resp těsnění. Nějakej syčící zvuk odněkud nejde?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#6 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

No to prave nejde :-(
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#7 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

Ještě jsem se nedostal k tomu, abych to pořádně prolezl(stavím koupelnu). Nicméně dneska jsem to projel do práce po dálnici a dosahuji vyšších rychlostí. Strop to má, ale výš posunutý(dřív max 130, dneska i 180). Jen tak pro zajímavost, může to být tím, že je váha nová a tudíž by neměla obsahovat vlhkost/nečistoty? Nebo tou adaptací ve VIDĚ?. Auto samozřejmě pořádně prolezu, ale jen mě to zarazilo.
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#8 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

A vtipné je, že Bosch podle původního originálního čísla(0 281 002 730) ten díl už nevyrábí, ale jen jeho náhradu(0 281 006 184). Tato náhrada je ale pouze pro S40, V50 s tím samým motorem v té samé výkonové variantě. To je jen taková poznámka :-)
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#9 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

raolsa píše: 15 led 2021 04:56 Zkus leak test jestli nemáš někde únik v sání.
Leak test = zkusit vyndane hadice prolit vodou, jestli to někde neteče? Nebo jsem úplně vedle. Sorry za debilni dotaz :-D Mimochodem mohl by to být i pricpany egr či klapka? Když jsem odtamtud vytáhl hadice, byl v tom pěkný bordel. A ta horní černá část, která je přichycena 4xtorx 30 šrouby jde taky nějak sundat? Tam by mohlo být taky bordelu jako blázen...
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#10 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od raolsa »

Jsi vedle. :D Leak test je, že se do okruhu sání pustí tlak vzduchu, ideálně s kouřem, a hledají se úniky. Já mám redukci místo váhy vzduchu, kterou tam tlak pouštím. Ne moc, asi 0,5 bar.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#11 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

Aby to nevyznělo do ztracena. Měl jsem sundané hadice mezi sáním, EGR a škrtící klapkou. Byly dost zanesené bordelem. Na to abych sundal EGR, klapku a sání teď nemám čas, ten bude snad v březnu, chci to pořádně vyčistit. Jsou ty nánosy u tohoto motoru běžné, nebo to může ukazovat na nějaký jiný problém? A když už budu mít dole sání, nemám preventivně vyměnit vířivé klapky?
Dál napíšu, až to budu mít rozdělané a vyčištěné, nechci aby to skončilo bez řešení :-)
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#12 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od raolsa »

Jestli jsou nánosy mezi EGR a sáním tak to znamená, že auto nepoužíváš na to, na co je určeno. Tzn rychlé přesuny po dálnicích.
Takže vyčistit a pak udělat EGR off. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#13 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

A nemohlo to spíš být tak od předešlého majitele ? :-) Já to mám tak 60% mimo město, 20% dálnice a 20% město a klobouka nejezdím, nebojím se to vytáčet...
Co jsem měl oředtím V70 I TDI, tak jsem nikdy bordel v hadicích neměl....
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#14 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

Jen aby to nezapadlo, tak to vypadá, ze se k tomu dostanu v půlce dubna a pak napisu jak jsem dopadl. Teď dávám dohromady bydlení, na cestě jsou dvojčata v červnu. Tak to je důležitější 😉
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#15 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

Pořád nebyl čas. Jestli to nestihnu rozebrat, vyčistit a vyměnit, než se ty dva kluci narodí, tak už nevím kdy :lol:
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#16 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

Příčina nalezena, vypadle tahlo 😂 Objednávám nový plastový bazmek...
image.jpg
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#17 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od raolsa »

No, aby jsi nemusel objednat zrovna i nové klapky na kterých už bude vychozená ta "kulička" na kterou se nasazuje to vypadlé táhlo. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#18 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

Je mi jasne, ze mě to v budoucnu nemine :-) Ale pro teď jsem to nasadil, jel to projet a jede to jak za mlada(než to zase spadne). Uvidím, zrovna teď by se mi hodilo, aby to byla taková levná a hlavně rychlá oprava :-)
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#19 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od raolsa »

Nejlevnější by momentálně bylo kdyby jsi to táhlo nasadil, za pomoci horkovzdušky, obráceně - těmi pacičkami ke kuličce. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#20 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

Už jsem objednal nové :-) ale díky za tip až se mi to příště zase podela...stejně je vtipný, z jakého materiálu je taková věc v motoru...
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#21 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

Tak jsem si užil chvilku výkonu a spadlo to z toho znova. Navíc mi přijde, ze je to tam okolo mastný, takže mě čeká se v tom povrtat :D
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#22 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od Urvanej »

Klapky ale nebudou ovlivňovat váhu. Váha měří vzduch co tam teče. Pokud se pak neshodne s lambdou, tak hodí error. Klapky množství neovlivní.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#23 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

Aha, tak to dekuju :-) Nakonec mě blbnou samotné klapky, tahlo jsem sice vyměnil, ale po par dnech opět spadlo, tak to vypadá, ze je vychozeny ten cep co je na nich…
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

kubexxx
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 703
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Dubá
Vůz: V70 I 2.5tdi 1999

#24 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od kubexxx »

Tak pořád to pokračuje. Tentokrát jsem to nasadil opačně, ale i tak to počase spadlo. Vypadá to, že mě vyčištění a výměna táhla a všeho okolo nemine. Je to okoro zablité olejem a tím, jak je ten olej horký, tak podle mne působí na ten plastový bazmek a ten vlivem oleje a tepla spadne.
_________________
Volvo XC70 2002 2.4T 147kW automat původně 345k+, nyní 404k+ modrák
Volvo C30 2006 D5 132kW automat původně 205k+, nyní 218k+ švédská střela
Ex : Volvo V70 I 1999 2.5TDi 103kW manual původně 378k+, nyní 590k+ chrochták
Už brzo ex : Ford Focus 2000 1.6 74kW původně 163k+, nyní 193k+kočíčí expres

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#25 C30 D5 - ECM135F

Příspěvek od raolsa »

Spadne to kvůli tomu, že ta kulička na klapkách už není kulička, ale opotřebované cosi. Ještě to na chvíli můžeš zachránit použitím šroubku s podložkou. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“