Dopracovanie nez. kúrenia

  • Autor
  • Zpráva
Weight
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 377
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC90 2.5T 2003

#1 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Weight »

Ahoj,
už nejaký ten piatok uvažujem nad nezávislým kúrením do benzínovej xc90. Potreboval by som od Vás nasmerovať, rozhodnúť za mňa :lol:, prípadne pripraviť.

Našiel som tu, že teoreticky by z dárcovského auta bolo možné prehodiť celé kúrenie. Musí mať moje auto nejaký predpoklad/predprípravu, aby toto bolo možné uskutočniť? Alebo to bude "plug & play" (nemyslím doslova)?
Prípadne som uvažoval aj nad tým, že tam nechám dopracovať neoriginálne (webasto alebo iné). V okolí Ostravy je nejaká firma, ktorá sa tým zaoberá? Cena externou firmou by bola do 30 tisíc?

Časovač nemusí byť, ale štart na diaľku áno. Očakávam od toho, že keď prídem k autu, tak bude vyhriaty interiér a teplý motor. To znamená, že kúrenie musí byť napojený na klima panel, obehové čerpadlo vody a ešte niekde?
Počítam s tým, že pred naštartovaním bude motor zohriatý, ale samotný motorový olej bude studený?

Samozrejme, že sa uvažuje aj nad obmenou vozového parku a kúpil by som auto už spolu s kúrením. Ale tých benzínových je strašne málo a moje financie nie sú obmedzené. Ak by som išiel touto cestou, tak to najradšej XC70 P3, takže šanca blížiaca sa k nule. Tiež som chcel skúsiť aj legendárny motor V8, ale 0 0 nič.

Díky za Vaše odpovede.
_________________
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5169
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#2 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Warcz »

Neparkuješ u El. zasuvky ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Weight
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 377
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC90 2.5T 2003

#3 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Weight »

Vôbec, nie je šanca. Nad tým som tiež rozmýšľal už.
_________________
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1
It’s my birthday

#4 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od raolsa »

Všecko jde.
Když si seženeš komplet všechny díly tak to je skoro i plug&play, akorát asi nebudeš mít vzadu elektriku pro podávací čerpadlo z nádrže, takže natáhnout kabel až zepředu. No a samozřejmě není v autě SW.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5117
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#5 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ale furt je to u P2 sranda oproti P3.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Mirek Kabát
Ověřený
Offline
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 260
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: S60 R 04'; S60 2,4i 05'; XC70 2,5t 06';

#6 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Mirek Kabát »

Dělal jsem to na XC70 jde to v poho. Práce na odpoledne. Dárce bylo auto 02 a všechno šlo do 06. Bral jsem všechno od trubičky sání benzínu až po výfuk. Nezapomenout vzít z dárcovského auta celý kablík od palivového čerpadla. A pak nechat nahrát soft .
_________________
Od roku 2002 pouze Volva. Bylo: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T2; V70 XC , 98', B5254T; XC 70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;

Weight
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 377
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC90 2.5T 2003

#7 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Weight »

Díky za Vaše rady. Už som začal zháňať potrebné veci. Nadľudský výkon zohnať niečo na benzín. :evil:
_________________
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1
It’s my birthday

#8 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od raolsa »

Můžeš shánět z nafty, krom trysky a jednotky je to stejné. A myslím, že i jednotka by šla použít z nafty a jenom přehrát SW.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Weight
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 377
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC90 2.5T 2003

#9 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Weight »

Čo sa týka SW, tak kontaktovať D5T5?
_________________
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2945
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#10 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Tod2 »

ano, v podstatě jediné rozumné řešení, so se týká softu
jinak ohledně dálkového ovládání, na P2 to lze udělat přes AEM modul, je to popsané někde v jiném vlákně, ale jestli to platí i pro XC90 nevím, ona je trochu jinak elektricky... https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=145&t=66848
nebo pak přes dongle https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=63891
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 9882
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#11 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od hajnej »

U XC90 by ta dálka měla jít také přes ten AEM modul jako na mé V70.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2902
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#12 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Vapik »

U xc90 jde dálka přes aem modul. Dodělával jsem si tak zapínání bufa dálkovým ovladačem tak i přes GSM.

Weight
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 377
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC90 2.5T 2003

#13 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Weight »

Po nejakom pátraní mám info. Možno to niekomu do budúcna pomôže.

Rozdiel medzi naftou a benzínom nie je. Tryska, spaľovacia komora sú rovnaké. Dokonca podľa D5T5 aj riadiaca jednotka je rovnaká. Tá získava info o palive z CEM. Pravdepodobne sa len líši frekvencia podávacieho čerpadla - určuje sa tým dávka paliva.
_________________
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1
It’s my birthday

#14 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od raolsa »

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Weight
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 377
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC90 2.5T 2003

#15 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Weight »

Teraz si mi pokazil nadeje :evil:
_________________
Volvo "Karkulka" C70 convertible 2.4T 2000
Volvo XC90 2.5T 2003
Ex: Volvo S60 2.4 D5 120kW 2002

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2945
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#16 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Tod2 »

Však trysku vyměníš. Ona bude nejspíš tvarově stejná, jen bude rozdíl ve vrtání hádám.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5117
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#17 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Benzin miva z logiky veci zpetny ventil.
Tedy tak to miva Webasto
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 18
Registrován: 5 měsíců
Bydliště: Nemecko/Niedersachsen
Vůz: Volvo V70 P3 D5 D5244T4 AWTF-80 SC +chip

#18 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Amaterska_udiaren »

Zdravím, mám dorábané Webasto v mojej V70 (tak som už kupil) a ovláda sa budíkom s označením Webasto 1533. Dalo by sa nejak po riešiť aby to bolo možné nastaviť cez palubný PC? Možno blbá otázka ale vôbec neviem čo to obnáša. Je to moje prvé nezávislé kúrenie.. Bol som sa v jednej firme opýtať na diaľkové ovládanie, či by bolo možné dorobiť a problém nie je, len cena nebola moc lákavá. Vymenili by mi modul a mal by som diaľkový ovládač alebo by som to riešil cez appku v telefóne. Ale čo-to som si prečítal a podľa všetkého by bolo dobré keby to bolo zladené zo sw v aute.
Ďalšia vec, čo by som sa chcel spýtať či môže bežať motor súčasne s webastom? Lebo mi známy hovoril, že nie a tu som čítal niečo iné. Používam ho len 2-3 týždne ale takým štýlom, že si nastavím na ráno časovač, je tam prednastavených 30 minút a keď prídem k auta tak kúrenie ešte beží. Ja ho manuálne vypnem a potom naštartujem. Môžem ho nechať bežať? Išlo by ďalších 5-10 minút počas jazdy. Vďaka za rady, nechám sa poučiť :thumbdown:

Mám toto
Přílohy
PXL_20231206_181841037~3.jpg

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5117
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#19 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Proc by jako nemohlo bezet za jizdy. Bezna vec.
Jinak pokud to chces do palubniho PC , tak je nutno vymenit celou jednotku za Vevo, ktera ma komunikacni CAN piny. A dodratovat. Pak budes mit klasika casovace tedy po zmene konfigu v CEM. Cenove toto vse tak 10.000Kč.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 18
Registrován: 5 měsíců
Bydliště: Nemecko/Niedersachsen
Vůz: Volvo V70 P3 D5 D5244T4 AWTF-80 SC +chip

#20 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Amaterska_udiaren »

Počul som to od viacerých ľudí ale nejak som sa nad tým nezamýšlal. Webasto zohrieva vodný okruh, do toho motor začne zohrievať vodný okruh. Ale ak to je v pohode tak nemám nič proti.
Tá cena sa dá prežiť. Občas mám ráno zvnútra solídne zarosené čelné sklo, v aute je teplo a voda zohriata na cca 50-60 stupňov. Čítal som, že ak by bolo webasto zladené zo sw v aute tak automaticky by sa riešili klapky kúrenia? Lebo ja teraz nič nerobím, len nastavím časovač nech ráno beží. Pri takto dorobenom kúrení mám nasmerovať ofuk len na čelné sklo pre väčšiu efektivitu?

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5117
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#21 Dopracovanie nez. kúrenia

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ako, ano, ano.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“