udrzba automat geartronic

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#26 udrzba automat geartronic

Příspěvek od michal_0077 »

co tohle je za zmatenej navod?

Refilling (nove naplneni)
nejdriv dolejt dva litry takze pustim prevodovku s 2ma litrama oleje na vic? Tzn pak nez pujdou bublinky tak to bude tak 4,5litru. navic o hadici se pise az na konci.

Dalsi plneni
nalejt dva litry oleje a hejbat volicem...

no tak to jsi me zmatl jeste vic :)
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#27 udrzba automat geartronic

Příspěvek od michal_0077 »

chtel bych se zeptat jestli tu nekdo nedela proplach prevodovky, tak ze olej nechava soucasne vypoustet a zaroven nasavat... pry se to tak dela nalevani merkou je zdlouhave. Kdyz jsem rikam mechanikum ze jsem to delal celkem 3hodiny tak se usmivaji a rikaj ze za hodinu neni co resit...
ma nekdo podobne zkusenosti?
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#28 udrzba automat geartronic

Příspěvek od ok2ucx »

Zkus kontaktovat Zbyňka - http://www.zp-automatic.cz/ resp. https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=12&t=33826

Myslím, že přesně na toto má nějakou chytrou mašinu. Cenově nevím, ale asi to bude +- podobně a hlavně u někoho, kdo AT převodovku rozhodně nevidí poprvé.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#29 udrzba automat geartronic

Příspěvek od David Patočka »

Na co mašinu,jednou hadicí leju,druhou se to vypláchnutý svinstvo vypouští.
Celé to prořadím a když jdou už bubliny,zdechnu motor,naleju 5 litrů a zase opakuju.
Jakmile teče čistá malinová šťáva,tak to vypnu.Odpojím hadice od chladiče AT a ten pořádně vypláchnu a vysuším vzduchem.Všechno zapojím zpátky a dle starého dobrého návodu změřím hladinu oleje a doplním na max.
Smažu oil hodnoty,nahodím režim adaptace a jdu drandit.Po 10 km ježdění ve všech režimech zastavím a vypnu motor.Potom zkusím výsledek práce,že jedu na čtvrt plynu do mírného kopečka a sleduju chování převodovky až do zařazení pětky.Další operace dle potřeby.....víčko,selenoid,mozek,sw....atd

Mašina na výplachy je hezký trik,ale pokud to uděláš jako já,je výsledek totožný.
Argumentace v podobě řádného propláchnutí mašinou, je u převodovek AW úplně mimo.
Normální převodovky trpí vlivem nečistot na přidírání a blokace jednotlivých členů řídícího valve body,u převodovky AW je to bohužel naopak.Vlivem nečistot se valve body tak vydře,že propouští tlak a převodovka špatně řadí.Bohužel výplachem občas dojde k vyplavení posledního bordelu,který to držel po hromadě a převodovka kolabuje.
Zákazník po výplachu schání právníka,protože jsi mu zničil převodovku ,která přijela,a teď už to nejede vůbec :D

Konec příběhu..............Váš Aisin Warner
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#30 udrzba automat geartronic

Příspěvek od wickey »

davide, tenhle prispevek tesat do kamene :)

taky tvrdim, ze pokud ma auto najeto treba 200000 bez vymeny oleje v automatu, tak nezacit menit pokud prevodovka radi normalne.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 199
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Tachov
Vůz: V850 T5

#31 udrzba automat geartronic

Příspěvek od hombredavid »

Tak jsi to hezky popsal, já měl halt štěstí páč jsem měnil poprvé ve 220k. To že se nic nestalo je velký štěstí protože co potom s autem u kterýho je hodnota tak do 100k a měl bys dát do opravy třetinu vozu nebo více. Mám najeto 30k od výměny a jede pořád stejně tedy stejně jako před tím. Měnil mi to Mára.
_________________
VOLVO 850 T5

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#32 udrzba automat geartronic

Příspěvek od ok2ucx »

David Patočka píše:Zákazník po výplachu schání právníka,protože jsi mu zničil převodovku ,která přijela,a teď už to nejede vůbec
To byl i můj případ, ovšem právníka bych sháněl jen sám na sebe, bo jsem sám proplachoval, abych "převodovce udělal dobře" :crazy:
Nakonec jsem skončil na repasi mozku, od té doby auto jezdí jako nové.
David Patočka píše:Normální převodovky trpí vlivem nečistot na přidírání a blokace jednotlivých členů řídícího valve body,u převodovky AW je to bohužel naopak.Vlivem nečistot se valve body tak vydře,že propouští tlak a převodovka špatně řadí.Bohužel výplachem občas dojde k vyplavení posledního bordelu,který to držel po hromadě a převodovka kolabuje.
Davide, zde otázka - jak jsou na tom, z tohoto hlediska, novější 6q převodovky AW TF-80SC (např. v XC60)? Také se takto vydírají a bez kloudné, dokumentované, pravidelné a poctivé výměny oleje lze čekat podobný scénář?

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#33 udrzba automat geartronic

Příspěvek od David Patočka »

Bohužel ano,i tyto převodovky se vlivem zanedbání údržby v podobě pravidelné výměny oleje jednou zastaví.Problém je hlavně v tom,že ještě není tolik možností a zkušeností při alternetivních opravách,nebo repasích.Tady se doporučuje vzhledem ke stáří vozidla a jeho hodnotě,výměna za novou,namísto experimentů.
Pokud budeš měnit olej po 30,max 60 tisících,tak tě ta převodovka přežije.Je na to mnoho názorů,někdo tvrdí,že je to zbytečné,ale rozhodně tím ještě nikdo nic neskazil.Používat olej,který tam patří.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 500
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

#34 udrzba automat geartronic

Příspěvek od flaksy »

Podle mě, pokud existuje doporučení měnit olej po 60tkm i s výplachem a adaptací, tak ho tak prostě mením a je to. Převodovka řadí jak má, hladce, klidně, nehučí. Lepší než pak měnit celou převodovku, nebo se trápit s opravami atp.
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#35 udrzba automat geartronic

Příspěvek od michal_0077 »

nestraste s menenim po 30 000km... 15l tej malinovej stavy od mobilu stoji 4tis Kc to by byl hodne narocnej servis. Jezdim dalky a planuju proplachovat po 80 000km... Davide kudy tam lejes olej do AW... pres merku je to na pul dne...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno

#36 udrzba automat geartronic

Příspěvek od sordo »

michal_0077 píše:nestraste s menenim po 30 000km... 15l tej malinovej stavy od mobilu stoji 4tis Kc to by byl hodne narocnej servis. Jezdim dalky a planuju proplachovat po 80 000km... Davide kudy tam lejes olej do AW... pres merku je to na pul dne...

Jedině přes měrku, nikudy jinudy to tam ani nalít nejde. Možná ještě dírou pro čidlo otáček, ale to zas musí ven airbox :)) Ale i přes měrku to jde docela rychle, olej je i při pokojové teplotě docela řídký. Hlavně nezapomenout propláchnout i chladič.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#37 udrzba automat geartronic

Příspěvek od David Patočka »

Jedině přes měrku,na hadici narveš trychtýř a lejem.Nalejt pouze tolik,kolik vypustíš,nadměrné množství škodí.
Hlavně nepovolovat tu velko zátku zeshora na převodovce,ozve se cvak-cink,a nemáš brzdový pás 3-4 rychlosti :lol:
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno

#38 udrzba automat geartronic

Příspěvek od sordo »

Jeste bych teda dodal, ze ten velky sroub co drzi band brake, muze povolit je uplny ingorant, ponevadz ma petiuhelnikovou hlavu. ;)
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#39 udrzba automat geartronic

Příspěvek od karelvolvo »

michal_0077 píše:nestraste s menenim po 30 000km... 15l tej malinovej stavy od mobilu stoji 4tis Kc to by byl hodne narocnej servis. Jezdim dalky a planuju proplachovat po 80 000km... Davide kudy tam lejes olej do AW... pres merku je to na pul dne...
kámoš to dělá tak že vždy když mění olej v motoru tak vypustí i olej z automatu cca 3-3.5 litru přesně to co vypustí to tam naleje nic neproplachuje a v pohodě jezdí koupil když to mělo 180tkm teď má asi 300tkm jeto XC90 D5 zr.2004
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#40 udrzba automat geartronic

Příspěvek od michal_0077 »

tak chladic jsem neproplachoval... to delate cim?
Davide rekni nam cim to tam lejes, kdyz jsem ti rikal ze to tam leju pres merku tak jsi se jen pousmival ze se to dela jinak :)
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

GDPR_user

#41 udrzba automat geartronic

Příspěvek od GDPR_user »

michal_0077 píše:tak chladic jsem neproplachoval... to delate cim?
Davide rekni nam cim to tam lejes, kdyz jsem ti rikal ze to tam leju pres merku tak jsi se jen pousmival ze se to dela jinak :)
Přečti si to znovu a pak si odpověz.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#42 udrzba automat geartronic

Příspěvek od ok2ucx »

Zdar,

nerozumím, proč tu máte mentální problém s měrkou? Dovolím si připomenout tohle FAQ https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=98&t=31757 - je tam i fotka trychtýře. Nalívat olej není nic komplikovaného - olej je skutečně poměrně řídký - tedy za pokojové teploty.

Chladič jsem nečistil - předpokládám, ze se propláchne stejně jako ostatní části systému.


Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#43 udrzba automat geartronic

Příspěvek od michal_0077 »

martinopel píše:
michal_0077 píše:tak chladic jsem neproplachoval... to delate cim?
Davide rekni nam cim to tam lejes, kdyz jsem ti rikal ze to tam leju pres merku tak jsi se jen pousmival ze se to dela jinak :)
Přečti si to znovu a pak si odpověz.
cist umim :) ale kdyz jsem byl u davida tak naznacil ze se to pres merku nedela ze je jina moznost jak to udelat rychleji... ja to pres merku delal tri hodiny tece to tam pomalu
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#44 udrzba automat geartronic

Příspěvek od ok2ucx »

3 hodiny :shock: :shock: :shock: Tak to rozhodně ne - za 3 hodiny jsem byl hotov i s tím, že jsem tohle dělal poprvé a ještě se snažil to nějak dokumentovat.
Mám přesně ten trychtýř, co je na fotce. Dělal jsem to tuším někdy v září, jak bylo poměrně teplo, ale nikoli horko. Ty 2l tam pokaždé natekly v pohodě a bez omezení. To už déle trvalo, než i zbytky oleje vykapaly z flašky. Nic zdrcujícího. Jaká byla teplota (nového oleje), kdyžs' ho měnil?

Pavel

P.S.
karelvolvo píše:kámoš to dělá tak že vždy když mění olej v motoru tak vypustí i olej z automatu cca 3-3.5 litru přesně to co vypustí to tam naleje nic neproplachuje a v pohodě jezdí koupil když to mělo 180tkm teď má asi 300tkm jeto XC90 D5 zr.2004
Přemýšlím nahlas, zda-li je tato metoda v něčem výhodná? V zásadě převodovka pořád jezdí na polovičně špinavý olej. Při výměně se sice půlka svinčíku vypustí, ale druhá půlka tam zůstane. Je fatk, že možná je v průměru čistější než např. na konci 80000km cyklu.
Ovšem také za těch 3-5 výměn nakonec všech 15l vymění - takže finančně to vyjde nastejno?
michal_0077 píše:nestraste s menenim po 30 000km... 15l tej malinovej stavy od mobilu stoji 4tis Kc to by byl hodne narocnej servis. Jezdim dalky a planuju proplachovat po 80 000km
Ani 4000Kč @ 80000km není žadná hrůza - je to 0,05Kč/km. Tolik stojí i průměrný motorový olej při výměnách po 15tkm. A to nepočítám filtry. Kromě toho: JWS3309-kompatibilní olej (Valvoline Maxlife ATF nebo Q8 JK trans) se dá pořídit dobře pod 4000Kč, takže i při výměnách po 30tkm při drsném městském provozu (to bude můj případ) to není více než 0,10Kč/km. A to za slušné prodloužení života převodovky jistě stačí.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 850
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlaté Hory
Vůz: ......
Bydliště: Zlaté Hory

#45 udrzba automat geartronic

Příspěvek od cuhan »

Mám AR 166 najeto 260tis.km,převodovka řadila hladce,lehce bez problému,bylo mě doporučeno po tolika km vyměnit olej,vím jistě že tam nedali JWS 3309,od té doby se mě velice nepravidelně rozsvítí kontrolka převodovky,hodí to do nouzáku a zůstane tam zařazený čtvrtý stupeň,po vypnutí motoru a následném nastartování je vše v pohodě,klidně i 2000km,někdy to vypne i 2× za dva km a pak zase půl roku pokoj,nějak to už neřeším ale nemůže to být tím,že tam nedali patřičný olej?
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 455
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno

#46 udrzba automat geartronic

Příspěvek od sordo »

cuhan píše:Mám AR 166 najeto 260tis.km,převodovka řadila hladce,lehce bez problému,bylo mě doporučeno po tolika km vyměnit olej,vím jistě že tam nedali JWS 3309,od té doby se mě velice nepravidelně rozsvítí kontrolka převodovky,hodí to do nouzáku a zůstane tam zařazený čtvrtý stupeň,po vypnutí motoru a následném nastartování je vše v pohodě,klidně i 2000km,někdy to vypne i 2× za dva km a pak zase půl roku pokoj,nějak to už neřeším ale nemůže to být tím,že tam nedali patřičný olej?

Pokud tam neni spravny olej tak je mozne vsechno. Jws 3309 je tam hlavne kvuli funkci menice ktery ma lockup a slipping lockup. Nezustane ti tam zarazena spis trojka? Tu tam aw55-50 haze v pripade nouzoveho rezimu.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 850
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlaté Hory
Vůz: ......
Bydliště: Zlaté Hory

#47 udrzba automat geartronic

Příspěvek od cuhan »

Ne,ne čtverka :)
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 27
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: P309 1992
Bydliště: Okres Kladno

#48 udrzba automat geartronic

Příspěvek od gabuliatko »

cuhan píše:Ne,ne čtverka :)
Můžu se laicky zeptat podle čeho to poznáš který stupeň je zařazen?
_________________
je Peugeot 309, 1992, AT
bylo V70 MY01 2.4i B5244S2 AT HU-603, Ufinka

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 850
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlaté Hory
Vůz: ......
Bydliště: Zlaté Hory

#49 udrzba automat geartronic

Příspěvek od cuhan »

Poznám to tak když přehodím řadičku do sekvence tak na display se mě zobrazí č.4.. :)
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 28
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Mníšek pod Brdy
Vůz: XC90 D5 2006
Bydliště: Mníšek p. B.

#50 udrzba automat geartronic

Příspěvek od MichalXTZ »

michal_0077 píše: jeste jsem cetl ze ve volvu elektronika kuli nizkym emisim radi pri stani na D spolecne s brzdou automaticky N. Je to pravda? Vetsinou slysim od majitelu ze se ma zaradit D a to tam nechat i pri delsim stani pri N je sice spotreba o neco mensi zato roste opotrebeni prevodovky.
Na tohle bych se chtěl zeptat, jestli teda myslim to stejný... Jedu na "D" cca 100km/h, otáčky cca 2000, uberu, otáčky padaj a jakmile dojde ručička na 1500ot./min., převodovka vyřadí, otáčky padnou na volnoběh a auto jede jen setrvačností, bez brzdění motorem. Při dojíždění, třeba k semaforu, je to příjemný, ale z kopce už moc ne. Nejsem zvyklej stát celej kopec na brzdě, takže tam dám třeba čtyřku. Ale ono to udělá po dosáhnutí těch 1500 otáček zase. Je to normální a dá se to nějak odstranit?

Díky Michal
_________________
XC90 D5 2007
̶V̶7̶0̶I̶I̶ ̶D̶5̶ ̶2̶0̶0̶4̶
Jeep XJ 4.0 HO 1994
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“