Automat cuká při řazení dvojky
- Autor
- Zpráva
#1 Automat cuká při řazení dvojky
Zdravím
hlasím se tu jako nováček a hned s problémem
Mam automat a ten při řazení dvojky cukne (někdy je to docela výrazné, někdy je to uplně v pořadku a někdy tam dvojku háže nadvakrát). Jak jsem napsal, nestává se to pořad. Při jízdě po okreskách je to většinou v pohodě, ale při popojíždění nastane to co jsem popisoval výše, buď výrazné škubání nebo to tam háže nadvakrát. Razení ostatních stupnů jde bez problému. I kickdown.
Z toho usužuje, že to asi bude zaviset na teplotě. Pač prece jen ve městě se to nestíhá chladit náporem.
Jinak olej jsem kontroloval, je ho tam akorát. Barvu má také dobrou a nejde citít spáleninou.
Nestalo se vám něco podobného?
A aby to toho nebylo málo. Dnes přestala fungovat klimatizace. Včera jela ještě bez problémů. A dnes nesepne kompresor. Větráky jedou normálně. Nemyslím si, že by za to mohlo el.mag. spojka. Ta by se přece ozývála už předtím. Mam podezření, že se mi kuna trochu pohrála s kabelama. Páč jsem parkoval kousek od lesa.
Nevíte kde se nacházi čídla klimatizace (tlaku)? abych prověřil jestli je kabeláž v pořádku.
Díky za každou radu.
Jinak, kde servisovat v Brně?
Autopalac ve Slatině me moc neoslovil. Měl jsem tam kdysi na opravě fiat a nedopadlo to dobře.
hlasím se tu jako nováček a hned s problémem
Mam automat a ten při řazení dvojky cukne (někdy je to docela výrazné, někdy je to uplně v pořadku a někdy tam dvojku háže nadvakrát). Jak jsem napsal, nestává se to pořad. Při jízdě po okreskách je to většinou v pohodě, ale při popojíždění nastane to co jsem popisoval výše, buď výrazné škubání nebo to tam háže nadvakrát. Razení ostatních stupnů jde bez problému. I kickdown.
Z toho usužuje, že to asi bude zaviset na teplotě. Pač prece jen ve městě se to nestíhá chladit náporem.
Jinak olej jsem kontroloval, je ho tam akorát. Barvu má také dobrou a nejde citít spáleninou.
Nestalo se vám něco podobného?
A aby to toho nebylo málo. Dnes přestala fungovat klimatizace. Včera jela ještě bez problémů. A dnes nesepne kompresor. Větráky jedou normálně. Nemyslím si, že by za to mohlo el.mag. spojka. Ta by se přece ozývála už předtím. Mam podezření, že se mi kuna trochu pohrála s kabelama. Páč jsem parkoval kousek od lesa.
Nevíte kde se nacházi čídla klimatizace (tlaku)? abych prověřil jestli je kabeláž v pořádku.
Díky za každou radu.
Jinak, kde servisovat v Brně?
Autopalac ve Slatině me moc neoslovil. Měl jsem tam kdysi na opravě fiat a nedopadlo to dobře.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 423
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: šetřím na nové... :)
- Bydliště: Brnisko, Vysočina
#2 Automat cuká při řazení dvojky
Zkus to zde:https://www.autoambo.cz. Jezdí tam mnoho brňáků...
_________________
BRNĚNSKÉ VOLVOSRAZY
www.bral.cz
"S výjimkou tasemnice nemám žádných vyživovacích povinností..."
BRNĚNSKÉ VOLVOSRAZY
www.bral.cz
"S výjimkou tasemnice nemám žádných vyživovacích povinností..."
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 64
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Vůz: VOLVO S80 2,9
- Bydliště: Levice
#3 Automat cuká při řazení dvojky
Moze to byt aj ventil,ale najprv by som ti poradil vymen olej a prehraj novsi software,mne to pomohlo...a ked sa jedna ohladom klimi tam toho moze byt viac,mozno len nevolnost v nejakom spoju,pokial ti vyfuci cast naplne pod urcitu hranicu kompresor klimi nezapne,najlepsie dat pozriet v servise.
_________________
VOLVO S80, 2,9 (B6294S 150kW) r.v.2000 , automat, S95 + LPG, Graphite gray metallic
AUDI A6 2,6 ,r.v 1996
VOLVO S80, 2,9 (B6294S 150kW) r.v.2000 , automat, S95 + LPG, Graphite gray metallic
AUDI A6 2,6 ,r.v 1996
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#4 Automat cuká při řazení dvojky
olej, software, pak pripravek od IPD usa na procisteni prevodovky a pokud ani to, tak repas.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
#5 Automat cuká při řazení dvojky
díky.
zítra jsem už objednany k ambo do Kobylnice. Uvidime. Už mi to vyhodilo nutnost servisu na palubovce. Tak třeba bude zavada snaze identifikovatelna.
Jen dotaz. Co ted stojí repas převodovky? 30 - 40?
zítra jsem už objednany k ambo do Kobylnice. Uvidime. Už mi to vyhodilo nutnost servisu na palubovce. Tak třeba bude zavada snaze identifikovatelna.
Jen dotaz. Co ted stojí repas převodovky? 30 - 40?
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
#6 Automat cuká při řazení dvojky
Namáš tušení jak se ten přípravek od IPD jmenuje. Koukám na jejich stránky a ne a ne ho najítwickey píše:olej, software, pak pripravek od IPD usa na procisteni prevodovky a pokud ani to, tak repas.
nalezeno:
http://www.ipdusa.com/products/5974/43-0012-seafoam-trans-tune-16oz-can
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#7 Automat cuká při řazení dvojky
Ano - Seafoam Trans Tune - před měsícem jsem to procedil přes celnici, mám dvě plechovky, jednu hodlám brzy aplikovat. Druhou mohu přenechat, budeš-li mít zájem.sordo píše:Namáš tušení jak se ten přípravek od IPD jmenuje. Koukám na jejich stránky a ne a ne ho najítwickey píše:olej, software, pak pripravek od IPD usa na procisteni prevodovky a pokud ani to, tak repas.
nalezeno:
http://www.ipdusa.com/products/5974/43-0012-seafoam-trans-tune-16oz-can
Taky to chce mít cca. 14-15l správného oleje se specifikacemi JWS3309 na následnou výměnu. Ten lze zakoupit za cca. 200Kč/l už i v Česku.
P.
P.S. Možná pořadí by mohlo být: Seafoam, olej, SW. Seafoam podle všeho pročistí všechny kanálky v hydraulice a takto uvolněné nečistoty se pak vylijí s olejem. http://www.seafoamsales.com/how-to-use-trans-tune.html - půlka plechovky před výměnou, druhá po výměně jako prevence.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#8 Automat cuká při řazení dvojky
jj ta jedna vymena oleje je tam navic, ale napsal jsem to podle poradi toho, co by mohlo pomoct - jakmile se uz musi aplikovat tamten sajrajt, rekl bych ze lepsi dny prevodovky jsou stejne za nama.. ale muze se to zkusit udelat hned a uvidi se treba me od cukani hodne pomohlo prehrani sw.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
#9 Automat cuká při řazení dvojky
Namáš tušení jak se ten přípravek od IPD jmenuje. Koukám na jejich stránky a ne a ne ho najít
nalezeno:
http://www.ipdusa.com/products/5974/43-0012-seafoam-trans-tune-16oz-can[/quote]
Ano - Seafoam Trans Tune - před měsícem jsem to procedil přes celnici, mám dvě plechovky, jednu hodlám brzy aplikovat. Druhou mohu přenechat, budeš-li mít zájem.
Taky to chce mít cca. 14-15l správného oleje se specifikacemi JWS3309 na následnou výměnu. Ten lze zakoupit za cca. 200Kč/l už i v Česku.
P.
P.S. Možná pořadí by mohlo být: Seafoam, olej, SW. Seafoam podle všeho pročistí všechny kanálky v hydraulice a takto uvolněné nečistoty se pak vylijí s olejem. http://www.seafoamsales.com/how-to-use-trans-tune.html - půlka plechovky před výměnou, druhá po výměně jako prevence.[/quote]
Zdravím.
Tak ja bych tu jednu plechovku vzal. Řekni si cenu. Uvidime co to s tím udělá
Výměnu oleje a novy SW pak nechám udělat v servise. Už jsem našel takový, kde netvrdí že náplň je tam jednou a napořád
nalezeno:
http://www.ipdusa.com/products/5974/43-0012-seafoam-trans-tune-16oz-can[/quote]
Ano - Seafoam Trans Tune - před měsícem jsem to procedil přes celnici, mám dvě plechovky, jednu hodlám brzy aplikovat. Druhou mohu přenechat, budeš-li mít zájem.
Taky to chce mít cca. 14-15l správného oleje se specifikacemi JWS3309 na následnou výměnu. Ten lze zakoupit za cca. 200Kč/l už i v Česku.
P.
P.S. Možná pořadí by mohlo být: Seafoam, olej, SW. Seafoam podle všeho pročistí všechny kanálky v hydraulice a takto uvolněné nečistoty se pak vylijí s olejem. http://www.seafoamsales.com/how-to-use-trans-tune.html - půlka plechovky před výměnou, druhá po výměně jako prevence.[/quote]
Zdravím.
Tak ja bych tu jednu plechovku vzal. Řekni si cenu. Uvidime co to s tím udělá
Výměnu oleje a novy SW pak nechám udělat v servise. Už jsem našel takový, kde netvrdí že náplň je tam jednou a napořád
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
#10 Automat cuká při řazení dvojky
Uvidíme, vyzkouším to. Vyměnu oleje a novy SW už mam domluvenou v servise. Dám vědět jak to dopadlo.wickey píše:jj ta jedna vymena oleje je tam navic, ale napsal jsem to podle poradi toho, co by mohlo pomoct - jakmile se uz musi aplikovat tamten sajrajt, rekl bych ze lepsi dny prevodovky jsou stejne za nama.. ale muze se to zkusit udelat hned a uvidi se treba me od cukani hodne pomohlo prehrani sw.
Díky
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#11 Automat cuká při řazení dvojky
zkušenosti k automatu od německých a švédských kolegů :
http://www.motor-talk.de/forum/getriebeschaden-t1618447.html
je tam i odkaz na
http://www.jagrullar.se/
http://www.motor-talk.de/forum/getriebeschaden-t1618447.html
je tam i odkaz na
http://www.jagrullar.se/
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#12 AW55-50 adaptační procedura
Po výměně oleje v převodovce AW55-50 jsem ještě zajel k martinopelovi na vynulování počítadla oleje v převodovce. Při té příležitosti jsme se pokusili i o nápravu příležitostných "nepřesných" řazení, někdy mi převodovka tu a tam mírně 'vyjela' s otáčkami při řazení 2-3, po zahřátí oleje. Řazení D a R také nebylo nejhladší.Volvo píše:TNN43-27-2004-01-22 Title: AW55-50 Adaptation Procedure.
The AW55-50 gearbox relies on adaptive data to properly adjust its shift pressure. This data is collected and memorized by the TCM and then used to adjust shift feel/quality. If the adaptation is not complete, it may result in:
- Shift Flare: Engine RPM increases during a shift. This symptom often feels like the car has temporarily lost drive or the transmission is slipping. It is usually the 2-3 upshift that flares the most.
- Harsh Down Shifts: Harshness felt during a coast-down shift (zero throttle downshift).
- Harsh Garage Shifts: Harshness when shifting P-D, N-D, P-R, or N-R while at a standstill.
- Harsh Neutral Control Engagement/Disengagement: After coming to a complete stop in Drive, with your foot on the brake the TCM waits 2 seconds and then disengages drive to reduce emissions and minimize idle vibrations. This disengagement is normally smooth and isn’t felt by the driver. If adaptation is not complete then a “thud” can be felt in the car 2 seconds after coming to a complete stop. When the brake pedal is released, the re-engagement of Drive should be relatively smooth. A harsh re-engagement can be felt if the adaptation is not complete. Neutral Control is present on all 2001 MY S60s and V70s. It is also present on nonturbo 2002 S60s and V70s produced before January 2002.
K tomu slouží tzv. "adaptační procedura", kdy se pomocí diagnostiky převodovka uvede do režimu učení (smažou se adaptační data) a po zahřátí oleje je možné vyjet na divokou jízdu, kdy se za pomocí předepsaných postupů převodovka znovu naučí, jak správně a hladce řadit. VIDA tuto proceduru předepisuje po opravě či výměně převodovky, elektroniky, ale také při výměně oleje!
Jezdili jsme určitě přes hodinu - ve stručnosti se vykonává asi následující:
1. rozjezd asi na 1/4 plynu (1400ot.), převodovka postupně řadí 1-2-3-4, pak je nutno zastavit.
2. rozjezd asi na 2/4 plynu (1800ot.), převodovka postupně řadí 1-2-3-4, pak je nutno zastavit.
3. rozjezd asi na 3/4 plynu (2500ot.), převodovka postupně řadí 1-2-3-4-5, pak je nutno zastavit.
Každý z těchto kroků se několikrát (mnohokrát!) opakuje až do úplné spokojenosti převodovky, ta ji indikuje bliknutím oranžového trojúhelníku při každém zařazení.
Dále se učí "down-shifting":
4. rozjed na 70km/h, na 5ku a velmi jemným brzděním až do úplného zastavení. Oranžová kontrolka opět indikuje úspěch.
Opět několikrát.
5. pak už jen při zastaveném autě se učí nejprve řazení R a pak D, obojí z neutrálu. Opět nesčetně krát.
(6. ti co mají Neutral-control, tak ještě učí tohle.)
Netuším, jestli se celá procedura dá nějak zkrátit, trvalo to na můj vkus docela moc dlouho - možná ale také proto, že z blikání není úplně jasné, zda-li ten či onen krok proběhl korektně - koukat se na provoz před/za autem, sledovat oranžovou kontrolku, poslouchat stupně a ještě se dívat, kde je možno zastavit, to není věru jednoduché. Byla to skutečně divoká jízda, protože za plného provozu na silnici I. třídy to fakt není žádný med.
Pokud by někdo znal přesněji, jak tuto proceduru zcela správně provést, či zda-li jsou tam nějaké triky, nechť se podělí. Už tímto někdo prošel?
Popis ve VIDA je fajn, ale přeci jen to není nějak ono. Např. jestli lze řazení na různých otáčkách (kroky 1-3) nějak kombinovat? Jak se -přesně- pozná, že už lze pokročit na krok 4, resp. 5?
Ale to hlavní: výsledek? Za těch jen několik desítek km se už žádné nepřesné řazení nevyskytlo, převodovka rozhodně řadí D i R velmi sametově, i řazení 2-3 i 3-4 je zatím super. Připomínám, že vehikl má najeto 300tkm (netuším, jestli se někdy dělal nějaký repas či výměna oleje, ale pochybuji - tekla z toho ropa jak bota). Budu dále sledovat a reportovat...
Pavel
P.S. Marra zmiňuje nový "piston kit", pokud se nahrává nový SW. Nový SW tam nemám, starý funguje dobře...
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
#13 Automat cuká při řazení dvojky
Pozor na jednu věc u AW55-50. A to jsou zadělané lineární solenoidy. Většinou jsou příčinou mnoha problémů AW55-50. Oprava je jednoduchá viz ... re=related Dá se to udělet i bez použití nových krytek a to rozpertlováním konců kleštěma a zpětném zapertlování. Dělal jsem si to sám a velice to převodovce pomohlo. Není potřeba nic speciálního. Ještě potřebuji vyčistit mozek, ale to až na jaře Pokud se toto při repasi převodovky neudělá jde stejně za chvilku do kopru. Především solenoid SLT který ovládá hlavní tlak v převodovce se zasírá nejvíce a má zásadní vliv na řízení převodovky. U mě se sotva hýbal. Průplach může malinko pomoct, ale jen na chvilku!!! Pokud má někdo převodovku déle a začíná blbnout je tato oprava zadarmo a můžete se díky tomu vyvarovat zničení dalších dílů což se bohužel stalo na mé převodovce. Kdyby repasující firma toto udělala bylo by vše naprosto OK.
_________________
[url=http://myrencontres.com]rencontres en ligne[/url]
[url=http://myrencontres.com]rencontres en ligne[/url]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#14 AW55-50 adaptační procedura
Už to asi mám - "piston kit" je oficiální náhrada "slavného" víčka B4 - objednání číslo u Volva: 30751262 a fotku najdete tu: http://forums.swedespeed.com/showthread.php?56209&p=564141 - výměna svépomocí prý za půl hodiny. asi i tohle ještě budu muset provést, přeci jen ta trojka ještě občas zazlobí.ok2ucx píše:P.S. Marra zmiňuje nový "piston kit", pokud se nahrává nový SW. Nový SW tam nemám, starý funguje dobře...
Myslím, že se to tu také probíralo.
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#15 Automat cuká při řazení dvojky
Zdar všichni,
tak "piston kit" (aka slavné víčko serva B4, Volvo P/N 30751262) dorazilo, je už i namontováno. Byly v tom celkem 3 O-kroužky, jeden patří na píst, dva na víčko.
Přístup k víčku je sice trošku jak k penězům (byť na fotce to tak nevypadá), ale nakonec to celkem jde. Asi nejkrkolomnější část je zpětná montáž - zatlačit to víčko (přesněji tu pružinu ventilu) je poměrně náročné. Nakonec jsem tam "vpružil" prodlužovací část ke gola sadě opřenou o stabilizátor nápravy, jinde doporučují páčit šroubovákem: http://www.volvoxc.com/resources/how-to/pdf/b4-servo-cover.pdf.
Ovšem, v mém případě bylo víčko zřejmě v pořádku (viz poslední dva obrázky níže). Tvrdí se, že když se "rozsype" na kusy - zvláště ta podložka uvnitř, výměnou se vyléčí symptom horšího řazení 2-3, 3-4, 4-3 a 3-2. Teď už mi zbývá nový software = Volvo P/N je 30677036 - údajně se to pro T5 zvláště hodí, prý to řadí "živěji", ve vyšších otáčkách (stávající režim spíše připomíná naftu) a také lépe právě při přechodech 2-3-4.
Asi nejpěknější souhrn toho, co by se s převodovkou mělo dělat, v rámci údržby či odstranění "cukání", ještě přes repasí, je sepsáno zde: http://www.freewebs.com/howardsvolvos/driveline.htm
Tady pár obrázků: Původní víčko: Pavel
tak "piston kit" (aka slavné víčko serva B4, Volvo P/N 30751262) dorazilo, je už i namontováno. Byly v tom celkem 3 O-kroužky, jeden patří na píst, dva na víčko.
Přístup k víčku je sice trošku jak k penězům (byť na fotce to tak nevypadá), ale nakonec to celkem jde. Asi nejkrkolomnější část je zpětná montáž - zatlačit to víčko (přesněji tu pružinu ventilu) je poměrně náročné. Nakonec jsem tam "vpružil" prodlužovací část ke gola sadě opřenou o stabilizátor nápravy, jinde doporučují páčit šroubovákem: http://www.volvoxc.com/resources/how-to/pdf/b4-servo-cover.pdf.
Ovšem, v mém případě bylo víčko zřejmě v pořádku (viz poslední dva obrázky níže). Tvrdí se, že když se "rozsype" na kusy - zvláště ta podložka uvnitř, výměnou se vyléčí symptom horšího řazení 2-3, 3-4, 4-3 a 3-2. Teď už mi zbývá nový software = Volvo P/N je 30677036 - údajně se to pro T5 zvláště hodí, prý to řadí "živěji", ve vyšších otáčkách (stávající režim spíše připomíná naftu) a také lépe právě při přechodech 2-3-4.
Asi nejpěknější souhrn toho, co by se s převodovkou mělo dělat, v rámci údržby či odstranění "cukání", ještě přes repasí, je sepsáno zde: http://www.freewebs.com/howardsvolvos/driveline.htm
Tady pár obrázků: Původní víčko: Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#16 Automat cuká při řazení dvojky
O pozitivních změnách po upgrade software píšu tady: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=98&t=31757&p=373987#p373987ok2ucx píše:Teď už mi zbývá nový software = Volvo P/N je 30677036 - údajně se to pro T5 zvláště hodí, prý to řadí "živěji", ve vyšších otáčkách (stávající režim spíše připomíná naftu) a také lépe právě při přechodech 2-3-4
Petře,petr_p píše:Pozor na jednu věc u AW55-50. A to jsou zadělané lineární solenoidy. Většinou jsou příčinou mnoha problémů AW55-50. Oprava je jednoduchá viz ... re=related Dá se to udělet i bez použití nových krytek a to rozpertlováním konců kleštěma a zpětném zapertlování. Dělal jsem si to sám a velice to převodovce pomohlo. Není potřeba nic speciálního. Ještě potřebuji vyčistit mozek, ale to až na jaře Pokud se toto při repasi převodovky neudělá jde stejně za chvilku do kopru. Především solenoid SLT který ovládá hlavní tlak v převodovce se zasírá nejvíce a má zásadní vliv na řízení převodovky. U mě se sotva hýbal. Průplach může malinko pomoct, ale jen na chvilku!!! Pokud má někdo převodovku déle a začíná blbnout je tato oprava zadarmo a můžete se díky tomu vyvarovat zničení dalších dílů což se bohužel stalo na mé převodovce. Kdyby repasující firma toto udělala bylo by vše naprosto OK.
píšeš, že oprava je jednoduchá, ale k těm selenoidům se asi bez demontáže převodovky nedá dostat, že?
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
#17 Automat cuká při řazení dvojky
prevodovka ven nemusi. rozvadec se solenoidy jde vydelat i bez demontaze prevodovky.
tady je návod jak na to:
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=2002-v70-xc-valve-body-replacement-notes.pdf&source=web&cd=1&ved=0CDEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.v70xc.com%2Fresources%2Fhow-to%2Fpdf%2F2002-V70-XC-Valve-Body-Replacement-Notes.pdf&ei=JUXjTra1Nu7Y4QTWt_CyBQ&usg=AFQjCNGzEcrOreDQXjsLO42DbcKGw6khSg&sig2=kW9vK6JI1_Uk1nsUbAP1xQ&cad=rja
tady je návod jak na to:
http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=2002-v70-xc-valve-body-replacement-notes.pdf&source=web&cd=1&ved=0CDEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.v70xc.com%2Fresources%2Fhow-to%2Fpdf%2F2002-V70-XC-Valve-Body-Replacement-Notes.pdf&ei=JUXjTra1Nu7Y4QTWt_CyBQ&usg=AFQjCNGzEcrOreDQXjsLO42DbcKGw6khSg&sig2=kW9vK6JI1_Uk1nsUbAP1xQ&cad=rja
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek