E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od ok2ucx »

Pánové,

Tak zatím probíhá tiché testování na prvním uvedeném vozidle (S60 T5 2002 AT - 315tkm).

Mezivýsledky můžete sledovat zde: https://www.spritmonitor.de/en/detail/416586.html
K tomu je třeba ale pár poznámek, protože zdánlivě se spotřeba vůbec nepohnula.

- Ve stejném okamžiku (přechodu na E85) se současně brutálně změnil styl užívání auta - dříve příměstský provoz (denně ~12km), nyní denně 2x 25km plynulé spíše pomalejší jízdy po okreskách. Při ceně E85 za 66% ceny benzínu tohle odpovídá jízdě za 8l/100km, což je na AT a 5 válcové Volvo více než přijatelné.

- Auto jezdí na čistý E85, obvykle z jedné pumpy (24.5Kč/l). Pražské ceny kolem 27Kč poměrně zdatně likvidují výhody E85. Spočítat si to musíte sami.

- Motor poněkud hůře startuje - (zatím neprokázanou) vinu svaluji na původní svíčky - upřímně ani nevím, jaké tam jsou, ani kolik mají najeto. Při jízdě na benzín s tím nebyl jediný problém, proto jsem neměl co řešit.
Plánuji tam originály, pokud snad někdo nedoporučí lepší konkrétní typ a značku pro tento motor+E85.

- Všechno ostatní by na autě mělo být stock, žádné lepší vstřikovače, nic. Kromě úprav pro E85 je tam v software ještě ARD tuning, auto jede jak z praku. Cvičně jsem zkoušel i pružnou akceleraci 100-160 = čas 7.5s. Moc příjemně se s tím jezdí.

- Údaj na palubáku odpovídá reálné spotřebě, zřejmě proto, že jednotka zná reálnou korekci, kterou při provozu na E85 musí provádět. [Např. u XC90 V8 + jednotka Elotec - tam ten rozdíl ~20% je, protože ECM tohle prostě "nevidí"].

- Při směsi N95:E85 1:1 by se ani s originál FW neměla rozsvítit kontrolka emisí, auto startovalo bez zaváhání. Mám dojem (jak teď často jezdím na pumpu s E85), že takto to provozuje spousta lidí pro zcela neupravená auta.

To je tak zatím asi vše, co mě napadá. Jediné, co mě poměrně vadí na provozu E85 (asi ale hlavně u V8) je to, jak často se s tím musí na pumpu. Tím, že ji nemám úplně pod nosem, tak je třeba na to myslet při každé příležitostné cestě.

Stay tuned. Prvních 5 zájemců je zde již přihlášených, jakmile doladíme ten poslední trablík (startování), začneme :pardon:

Pavel
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 13 dub 2014 20:18, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9951
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od hajnej »

myslíte že E85 do budoucna dále přežije?

přemýšlím totiž, jaké auto do budoucna pořídit a teda V70 T5 bych se vůbec nebránil, jestli by s ní šlo jezdit za nějakých 8 litrů benzínu (v přepočtu samozřejmě).
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

ttoommaasseekk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1660
Registrován: 17 roků
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Mé postřehy k E85, přeci jen už na něj jezdím nějaký ten pátek, konkrétně 5let a skoro 100.000km.

Svíčky mám NGK Iridium. Starty nejsou úplně dokonalé, hodně záleží na teplotě venku, takže někdy to chytne na poprvé, jindy na podruhé. Jízda je naprosto bez problémů.

Olej dávám Mogul 5W-30 Long life a měním jej po 10-12.000km.

Mám bavlněnou vložku v boxu.

Když jsem jízdu na E85 testoval ještě před instalací krabičky, tak mě Volvík skousnul max 30% E85 v nádrži, jinak se na mě zlobila lambda sonda. Žádný subjektivní vliv na starty či jízdu to ale nemělo. Po doplnění N95 cca po 25km zhasla.

Teď se má spotřeba čistého E85 pohybuje 11-12,5L/100km. Jelikož v poslední době se mi daří tankovat na ONO, je cena velmi příznivá. Jinak tankuji v Líbeznicích a tam je cena 25,70,-, což je taktéž pozitivní cena a stále se mi E85 vyplatí. Osobně nevěřím tomu, že se někdo vejde s Volvem do 10litrů E85.

Že je auto zábavnější a došlo k navýšení výkonu, o tom žádná (měl jsem to možnost porovnat na stejném autě).

Jestli existuje nějaká budoucnost E85, zatím to tak vypadá že ano, ale je pravdou že při ceně 28,30,- za litr jako u Tesco Letňany se dlouho prodávat nebude.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Kuko28
Offline
Příspěvky: 1254
Registrován: 16 roků
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od Kuko28 »

zkusil bych skutečně vyměnit ty svíčky - když jsem u starého Saaba přecházel na Biopower, byla to první věc před nalitím SW. Nevím, jestli tam půjdou stejné, já měl předepsané nějaké speciální NGK, ale stojí pár kaček takže no problem.

A pak nezapomenout po zhruba 1000km vyměnit palivový filtr! E85 rozpouští bordel usazený v trubkách, tak aby se to pak neseklo.

Se startem jsem neměl problém nikdy, ani v zimě při -10C.

Dobrou spotřebu bych připsal na vrub ideálnímu (z pohledu E85) stylu provozu - relativně dlouhá trasa kdy se motor stihne zahřát, stabilní rychlostí ale né na krev (žádných 180Km/h po dálnici). Na něco podobného (cca 9l) jsem se dostal na dálnici tempomat 110k/h klídek pohoda.

Město je ale zabitý, tam mi často spotřeba na čistý E85 skončila na vyšší hodnotě (cena) než na benál.

Jen tak dál a houšť, držím palce :good:
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

ttoommaasseekk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1660
Registrován: 17 roků
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Kuko28 píše:Město je ale zabitý, tam mi často spotřeba na čistý E85 skončila na vyšší hodnotě (cena) než na benál.
A mě se naopak vyplatí E85 při jízdě po městě.
Čisté město mám psané cca 15L N95, na to jsem se nikdy nedostal ani s E85.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Kuko28
Offline
Příspěvky: 1254
Registrován: 16 roků
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od Kuko28 »

tož tak to jo, já měl taky v techničáku tuším město za 12l a jezdil jsem (když bylo nejhůř) tak kolem 10-11l v benzinu, ale běžně tak za 9,5-10l. Zato na etanol pod 12l ani náhodou.
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

ttoommaasseekk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1660
Registrován: 17 roků
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Já měl město, Prahu nejhůře 13,5L E85, takže od toho se odrážím.
A to jsem se vyloženě neplazil. Natankoval jsem před i po do plné, takže vím.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od ok2ucx »

Tak pánové, asi můžeme popojet do další fáze. Po aplikování nových a pořádných svíček (Denso Iridium) už byl odstraněn i poslední nešvar a tím byly slabší starty.

Dnes tedy vyzývám první čtveřici odvážných:

Kód: Vybrat vše

- elzyx S60 2.4T MY01
- daryl S80 T6 MY02
- Bamboootscha S60 T5 MY06
- martinopel 
aby mi přes SZ (nebo lépe na pavel (at) @d5t5.com) sdělili VIN postiženého auta, abychom mohli nachystat patřičný SW. Dále se budou předpokládat svíčky ve špičkovém stavu (do mé T5 padly tyto: Denso Iridum VK20Y), motor bez diagnostických chyb.
Po startu testu ještě založím sdílený dokument, takový log, kam budeme zapisovat technické mezivýsledky.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2196
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od Krystof P. »

Držim palce klucíí :) ale nejezděte moc, ať nám zbyde něco lihu na pivko :beer:

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od ok2ucx »

Nabídka je momentálně mířena na auta s jednotkou Bosch ME7, což jsou všechny turbové T5, 2.4T, 2.5T a R-kové motory.

Nicméně už pilně pilujeme atmosféry (jednotky Denso: tuning 103kW -> 125kW), tuning na E85 bude (předpokládám) stejně tak možný. Technologie je tam nejiná, přeptám se.

Pavel

P.S. Dnes jsem dočerpal už několikátou nádrž E85 v testovací S60: spotřeba je přesných 13l/100km ethanolu v příměstském provozu (denně 45km, cesta tam+zpět). To odpovídá ekvivalentu 8.6l/100km, při momentálním poměru cen 1:0.66.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ttoommaasseekk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1660
Registrován: 17 roků
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od ttoommaasseekk »

ok2ucx píše:Dnes jsem dočerpal už několikátou nádrž E85 v testovací S60: spotřeba je přesných 13l/100km ethanolu v příměstském provozu (denně 45km, cesta tam+zpět). To odpovídá ekvivalentu 8.6l/100km, při momentálním poměru cen 1:0.66.
To ale tankuješ extra levný E85 a relativně drahý N95, jinak to nemůže vycházet.
Nejlevnější E85 na TankONO je za 24,50,- a N95 je na té samé pumpě za 34,90,-.
Pak mi to vychází na 9,1L/100km.
Je nesmysl počítat nejlevnější cenu paliva A a průměrnou cenu paliva B.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od ok2ucx »

Znovu jsem se díval na ceny tady na konci světa, je to tak. E85 je tu za 24.5Kč (v Praze klidně za 27Kč), kdežto N95 se tu vzácně shoduje na 36.6Kč když si zajedu kus cesty, bude to 35.7Kč.

V přepočtu tedy 8.7l/100km až 8.9l/100km. Ale ano, jakýkoli posun libovolné z cen bude toto číslo silně ovlivňovat. Výhodnost si musí každý vypočítat podle svých podmínek.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ttoommaasseekk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1660
Registrován: 17 roků
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Ano, to chci říci.
Tankovat E85 za 24,50,- je krása. Leč když kouknu do Pumpdroidu a porovnám průměrné ceny po republice, dostávám se k 26,- za litr. Jako extrém považuji Tesco Praha Letňany za 28,30,-.
I za průměrnou cenu je pak výhodnost na štíru.
Tím nechci nikoho zrazovat od E85, sám na něj jezdím pátým rokem, ale o extrémním ušetření to prostě není.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

GDPR_user

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od GDPR_user »

Takže dnes jsem se konečně dostal k tomu,abych do své T6 nasypal soft.První poznatek:kuuuurva to tak kráááásně jede.
Podotýkám,že jsem měl chip stage2 a na E85 to jede ještě o poznání mnohem lépe.Uvidím zítřejší studený start ale už teď za mne ANO!!!!!

GDPR_user

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od GDPR_user »

Takže ranní start při 5°C na poprvé naprosto bez problémů.Aktuálně spotřeba z 17,4 l/100km na 18,3 l/100km mi příjde naprosto v pohodě.

Kuko28
Offline
Příspěvky: 1254
Registrován: 16 roků
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od Kuko28 »

tak u T6 je to asi těžko poznatelné, ale co chod motoru? mě se na starém sobovi po přechodu na etanol tak nějak sklidnil, jakoby míň vibrací, lepší odezva zespodu, chuť do otáček. Jasně, část z toho bylo placebo v mé hlavě z cen u pumpy, ale rozdíl tam fakt byl :green:
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

GDPR_user

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od GDPR_user »

Kuko28 píše:tak u T6 je to asi těžko poznatelné, ale co chod motoru? mě se na starém sobovi po přechodu na etanol tak nějak sklidnil, jakoby míň vibrací, lepší odezva zespodu, chuť do otáček. Jasně, část z toho bylo placebo v mé hlavě z cen u pumpy, ale rozdíl tam fakt byl :green:
chod motoru jak píšu,jede to mnohem léépe

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2196
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od Krystof P. »

Ze 17,4 benzínu na 18,3 ethanolu jo?

zvedavec
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1179
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
Bydliště: Brno

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od zvedavec »

No já to spíš pochopil že ten obžrout po načipování je sice lepčejší ale taky žravější :-)
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od ok2ucx »

Ethanolu je vždy větší spotřeba, tak malý nárůst mě překvapuje. Ovšem 2/3-ová cena vrací tuto spotřebu někde k 12l/100km. Což už je podobně, kolik jezdím já s V8 :)

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od Urvanej »

Problém etanolu je v tom, že si s sebou už vozí kyslík, kdežto benzín si ho cucá jen ze vzduchu. Proto musí být spotřeba E85 nutně vyšší.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od GDPR_user »

Kr.P píše:Ze 17,4 benzínu na 18,3 ethanolu jo?
přijde ti navýšení 0,9l hodně ??? Mi tedy ne.

Kuko28
Offline
Příspěvky: 1254
Registrován: 16 roků
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od Kuko28 »

mně osobně příjde to navýšení až podezřele nízké, ale možná si prostě jen jezdil v ideální módu pro etanol

když se na to podíváme z pohledu fyziky, tak výhřevnost etanolu je (jestli se nepletu) o 20-30% nižší než benálu, takže v tomto rozmezí by měla stoupnout i spotřeba. u saabu mi to tak skutečně +/- sedělo

a nezapomenout po první tisícovce KM na etanol vyměnit palivový filtr, ať to pak neodnese pumpa a další věci
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

GDPR_user

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od GDPR_user »

Kuko28 píše:mně osobně příjde to navýšení až podezřele nízké, ale možná si prostě jen jezdil v ideální módu pro etanol

když se na to podíváme z pohledu fyziky, tak výhřevnost etanolu je (jestli se nepletu) o 20-30% nižší než benálu, takže v tomto rozmezí by měla stoupnout i spotřeba. u saabu mi to tak skutečně +/- sedělo

a nezapomenout po první tisícovce KM na etanol vyměnit palivový filtr, ať to pak neodnese pumpa a další věci
Spotřeba byla během cca 300km což je dost neprůkazné,uvidím co na to dlouhodobější spotřeba,ta byla s benzínem cca 14,8

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2196
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

E85 Flexi-Fuel tuning - D5T5.com

Příspěvek od Krystof P. »

Právě že mi to přijde málo, proto se ptám...

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: mammooth