A zase to TDi - snad vyřešeno?

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#126 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od pepa.paur »

M4jky píše:Jediné čo som nekontroloval je pretlakový ventil na turbe lebo sa v tom nevyznám a ani poriadne neviem kde je.
Ovládací ventil obtoku jsem rozebíral, rozhodně tím nic nezkazíš, bordelu tam bylo dost, chce to vyčistit i tu rouru která k tomu vede z dmychdlové části:
P8141685.JPG
P8141685.JPG (87.62 KiB) Zobrazeno 4677 x
ideální je samozřejmě mít turbo na stole, rozebírání na autě je pakárna, hlavně ten spodní šroub:
DSC_0147.JPG
DSC_0147.JPG (70.79 KiB) Zobrazeno 4677 x
takhle vypadá ten ventil po demontáži:
DSC_0151.JPG
DSC_0151.JPG (63.49 KiB) Zobrazeno 4677 x
Princip funkce, jak jsem to pochopil, je takový:
- ventil je uzavřen pružinou, všechny výfukové plyny jsou na turbínu, turbo se roztáčí
- ve dmychadlové části roste tlak, tou kovovou rourou je přiveden na membránu ze spodní části (směr od ventilu)
- ventil se otevírá, část výfukových plynů proudí obtokem
- řídící jednotka podle mapy otevírá ventil TCV, který je napojen na rouru z mezichladiče na stejný tlak z dmychdlové části.
- tento tlak je přiveden na membránu ovládání obtoku gumovou hadičkou z horní části a ventil přivírá.
výsledkem je regulace tlaku podle požadavku řídící jednotky, když dojde k selhání TCV, nebo nějaké hadice, ventil se otevře tím tlakem dmychadla sám. Pokud si odpojil TCV a nic se nezměnilo, tak je někde chyba. Pozor při čištění toho ventilu obtoku, v provozu jde do obou ovládacích větví max 1 bar.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#127 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Super návod, ďakujem :) Mám dve otázky: je pod prírubou ventilu nejaké tesnenie, ktoré by som si mal dopredu objednať a čím si ventil čistil? Dík.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#128 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od pepa.paur »

M4jky píše:Super návod, ďakujem :) Mám dve otázky: je pod prírubou ventilu nejaké tesnenie, ktoré by som si mal dopredu objednať a čím si ventil čistil? Dík.
Není zač a nezapomeň vyčistit tu trubičku, na koncích bylo dost bordelu.
Těsnění tam žádné nebylo, před montáží jsem styčnou plochu lehce máznul pastou proti zapečení, čistil jsem to benzínem, nejvíc bordelu bylo na dříku toho ventilu, jinak jsou tam spíš saze. Taky jsem čistil to sedlo uvnitř.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#129 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Nechcem vidieť čo tam nájdem ja. Mal som totiž z auta asi tak 3/4 roka naftové kamna kým som zbehol k martinoplovi, ktorý tomuto neduhu dal rázny koniec :) Ak nezmrznem a nezalomín si ruku v pánte, tak to možno cez víkend aj kuchnem.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#130 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Vytecne,zase je co delat... Musim to taky preventivne vypucovat,ale az bude kloudnejsi pocasi,neb Zdenda nesnasi pracovat venku, kdyz mrzne :green:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#131 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

No ja som spravil všetko aj to čo som nechcel a toto som si nechal na koniec. Už som išiel upilovať z imbusáku aby som povolil ten spodný šrób ale dostal som rozum a povedal som si, že to tiež nechám na rozumnejšie počasie alebo sa niekomu nasťahujem do garáže. Potom dám vedieť ako som dopadol ale vôbec netuším kedy sa k tomu dostanem.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#132 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od pepa.paur »

M4jky píše:Už som išiel upilovať z imbusáku aby som povolil ten spodný šrób ale dostal som rozum a povedal som si, že to tiež nechám na rozumnejšie počasie alebo sa niekomu nasťahujem do garáže
Ten spodní šroub jde povolit opravdu hodně špatně :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#133 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Včera som bojoval a ten spodný šrób som veru nepovolil. Musel som si odpíliť aj druhú stranu imbusáku aby bol čo najkratší. Potom som ho tam nasadil ale len tak, že bol asi 5mm od tej príruby/výfukového zberného potrubia. Trieskal som po ňom ale šrób nepovolil, nemal som dostatočnú páku a v takom malom priestore sa mi nepodarilo vyskladať nejaký rozumný multitool :D, ktorým by som to povolil. Každopádne som aspoň vytiahol tú trubičku z turba a hádajte čo, bola úplne upchatá. Najskôr som ju prečistil drôtom a potom som ju asi 3 krát prepláchol čističom na elektróny (nič rozumnejšie som nemal). Uvidíme, keď vybehnem z mesta či to pomohlo...
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#134 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od pepa.paur »

M4jky píše:Včera som bojoval a ten spodný šrób som veru nepovolil. Musel som si odpíliť aj druhú stranu imbusáku aby bol čo najkratší. Potom som ho tam nasadil ale len tak, že bol asi 5mm od tej príruby/výfukového zberného potrubia. Trieskal som po ňom ale šrób nepovolil, nemal som dostatočnú páku a v takom malom priestore sa mi nepodarilo vyskladať nejaký rozumný multitool :D, ktorým by som to povolil. Každopádne som aspoň vytiahol tú trubičku z turba a hádajte čo, bola úplne upchatá. Najskôr som ju prečistil drôtom a potom som ju asi 3 krát prepláchol čističom na elektróny (nič rozumnejšie som nemal). Uvidíme, keď vybehnem z mesta či to pomohlo...
tak snad to pomůže, já měl tu trubičku taky dost ucpanou.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#135 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Nó tak môžem povedať, že to pomáličky niekam smeruje ale na dialnici to stále nie je ono. Navyše stále vidím pri prudkej akcelerácií nad 3200 ot. dym za autom. To značí, že ten ventil stále nie je regulovaný správne. Pošpekulujem či ho predsa len nejako nedostanem von, skôr by som to ale videl na TCV. Musím doprčíc zohnať nejaké, o ktorom viem, že je v poriadku.

Edit: ďalšia vec je asi o 0,5 litra väčšia spotreba pri tempomatovej 140 po dialnici než je na tomto aute normálne, vyšlo mi tak 7,3 litra Brno -> Praha a naspäť.

Tak teraz mám celkovo o pól litra väčšiu spotrebu ako predtým. Keď to mám brať pozitívne, tak mám aspoň ukazateľ, ktorý mi môže potvrdiť, že už som to nadobro opravil :) Ak sa teda súbežne nepotentovalo niečo iné :(
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#136 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Tak som dnes pri jazde porovnával hodnotu aktuálneho a požadovaného plniaceho tlaku spolu s privieraním a otváraním obtokového ventilu na turbe a všetko krásne funguje. Absolútne ale nerozumiem prečo sa mi po vyčistení prívodnej tlakovej hadičky do ventilu zdvihla spotreba a prečo auto vo vysokých otáčkach nechce ťahať. Budem musieť pomocou diagnostiky porovnať dve autá čo mám po ruke a dúfam, že na niečo prídem.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#137 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Po carovani s ucpanyma hadickama atd....kontroloval jsi znova vahu vzduchu? Napada me (teda jestli to neni blbost) ze by si mohlo turbo nasavat vice vzduchu,kdyz to mas vycisteny? Jestli jsi opravou jednoho nerozladil druhy...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#138 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

To by dávalo zmysel keby bola prasknutá membrána v obtokovom ventile. Podľa nameraných hodnôt ale nie je. Po doregulovaní tlakov sa ventil vždy úplne zavrie a tlak nekolíše. Budem sa musieť poradiť so servisákmi a poriadne porovnať dve autá medzi sebou. Zaujmavé ale je, že nevidím žiadny výrazný rozdiel pri jazde pred a po a pritom to žerie stále o 0,5 litra paliva viac. Už si začínam myslieť, že to fakt nesúvisí.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#139 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Jeste me zajima...na kolik mas nastavenou vstrikovaci davku nafty?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#140 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

To je jedna z vecí ktorú som chcel porovnať, najbližšie pri jazde zistím a napíšem to aj sem.

Edit: Nemal som čo robiť, tak som to išiel rovno zmerať, takže na voľnobehu 810 RPM a teplote chladiacej kvapaliny 75°C mám dávku nafty 2,7-2,9 mg/s.

Skontrolujem ale pre istotu aj tú váhu. Aký máš na voľnobeh prietok vzduchu cez váhu pri vyradenom EGR?

Edit: ďalšie údaje...
Teplota chladiacej kvapaliny: 57°C
Dávka nafty na voľnobehu: 3,5 mg/s
Množstvo nasávaného vzduchu: 425-440 mg/s
Nameraná hodnota napätia na bežci vo váhe: 1,45V

Nastavoval som váhu na 1,5V, neviem či to je tou zimou, že ukazuje menej ale to je jedno. Ono sa to časom k tým 1,5V aj tak dopracuje :) Som zvedavý ako to je u teba. Už som inak skúšal aj druhé TCV a chová sa presne tak isto ako moje. Tam teda pes zakopaný tiež nebude.
Naposledy upravil(a) M4jky dne 22 pro 2014 14:53, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#141 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Volvopedia pise ze u tech nasich odlitanych dehtu by mela byt vstrikovaci davka min. 4-5mg (u tepleho motoru). Tudis to mas dost malo. Automat dokonce 5,3mg.
Rozhodne to nastav a pak budem laborovat dal (prutok ti zmerim az nekam pojedu,jsem linej udelat projizdku jen tak :green: )
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#142 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Tiež som si z volvopedie pamätal väčšiu hodnotu. Hore som inak doplnil ešte nejaké údaje. Idem mrknúť na dávku a ako ju nastaviť.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#143 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

S tou hodnotou vahy...ono to je asi tim ze jeste treba neni vyhraty motorovy prostor = tudiz i vaha je studena. Prece jen je to hlinik a ten pracuje pri zmene teplo/zima,je to kov,ze.
Proto je u 15.8 vaha plastova = mensi nachylnost na teplotni zmeny a hlavne je to rozhodne levnejsi,ze. Takze jak rikas,na to bych se ted nesoustredil.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#144 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Toz tak. Vaha 1,48V a venkovni teplota 9℃
rps20141223_202922.jpg
rps20141223_202840.jpg
rps20141223_202840.jpg (60.17 KiB) Zobrazeno 4434 x
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#145 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Díki moc, poriešim tú dávku paliva. Problém ale je, že tým si pravdepodobne spotrebu ešte zdvihnem ale asi vyriešim ten slabý ťah vo vyšších otáčkach. Inak predpokladám, že to mám nastavovať pri teplote chladiacej kvapaliny okolo 80°C. Len sa uisťujem, že to je tá správna teplota čo sa skrýva pod pojmom prevádzková teplota :D
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#146 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Jj,melo by se to ladit pri provozni teplote (cca 82-87℃). Zkus to naladit na tech 5mg a uvidis co to bude robit...vratit to muzes vzdycky...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#147 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Kontroloval som dávku nafty na druhom aute, ktoré nemá problém s ťahom a tam bola takmer rovnaká ako mám ja. Budem to teda riešiť až keď začnem mať problémy s voľnobehom. Natrafil som ale na iný problém. Chcel som si overiť nastavenie predvstreku a zistil som, že mi termostat otvára moc skoro. Max. teplotu som dosiahol len 75 stupňov. Asi ho budem musieť časom vymeniť. Pri akej teplote by mal normálne otvárať?
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 68
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#148 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Dle obchodu s autodily by mel otevirat v 87℃. Aby jsi nakonec nemel v riti cidlo teploty...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#149 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Zmerám na ňom pre istotu odpor ale skôr to vidím na ten termostat. Keď ale nad tým rozmýšlam a dám si to dokopy s tou nízkou dávkou nafty na voľnobeh, tak to budem musieť dať pred výmenou termostatu do poriadku, pretože keď bude mať chladiaca kvapalina ešte o tých 10 stupňov viac, tak by to už na voľnobeh mohlo znamenať prúser.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

M4jky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 67
Příspěvky: 550
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

#150 A zase to TDi - snad vyřešeno?

Příspěvek od M4jky »

Pri -6°C som na čidle teploty chl. kvapaliny nameral cca 7 kohm a na čidle nasávaného vzduchu vo váhe cca 9 kohm. Podľa hodnôt na volvopédií by mi teda čidlo chl. kvapaliny malo ukazovať o tri stupne viac a čidlo vo váhe o 4 menej. Diagnostika mi to potvrdila. To značí, že mi asi nedoviera termostat. Skúšali ste takú šialenú vec ako vyvariť ho v octovej vode alebo kyseline citrónovej? Niekde som čosi také čítal. Nechce sa mi kupovať nejaký aftermarket, ktorý za chvílu odíde ak by sa dal zachrániť takto. Keď vytiahnem termostat nepoteče mi odtiaľ voda, keď je to hore, že?
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“