Haben : Když to řeknu sprostě, tak z té fotky to prostě bez znalosti dalších podrobností vypadá, že ty brzdy už přehnaně řečeno zkurvený jsou. Takže je člověk nemůže zkurvit tím, že je teď zkusí rozhýbat "jízdou". Ostatně od toho brzdy jsou, aby brzdily. Takže bych to prostě jen vykopl ven, zkontroloval desky a jejich dosedací plochy v třmeni, začistil, složil a jel to na rovný úsek někde s minimálním, nebo žádným provozem (typicky parkoviště u fabriky apod.) projet a obrzdit.
P.S : Hulvátská rada na závěr - takhle bych to řešil například při nějakém delším přesunu po dálnici, kdy člověk nemá možnost to rozhodit ihned na místě, když bych to zjistil například na pumpě -> kusem kulatinky, případně násadou od kladiva apod. opakovaně "inteligentní silou" poklepat tu desku na jejím středu ze strany od kola. Ono jí to někdy pomůže se "pustit" pokud tam sedí nějak blbě.
Nalezeny 3 výsledky hledání
Zpět na „Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy“
- Autor
- Zpráva
- 14 kvě 2019 08:02
- Fórum: C30 / S40 / V40 / V50 - opravy
- Téma: Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
- Odpovědi: 40
- Zobrazení: 1461
- 13 kvě 2019 23:40
- Fórum: C30 / S40 / V40 / V50 - opravy
- Téma: Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
- Odpovědi: 40
- Zobrazení: 1461
Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
K tomuto ještě dodám..Vím, že to bylo myšleno v nadsázce, ale praxe je taková (speciálně u nafty), že kdo jezdí ekonomicky a velmi defenzivně, tomu se to sere. Zanesené DPF, v případě starších pak KAT, zatuhlé regulace turba/lopatky...zkrátka všechno. S brzdama to samý. Pokud to prase nemá důvod se hýbat, zatuhne ve svojí oblíbené poloze, což na něm jde krásně vidět po rozborce při repasi třmene...Haben píše:A zbytecne stat mirne na brzdovem pedalu z kopce, kdyz mohu brzdit motorem, to je proti me i zenine mysli. To proste neumime takhle blbe jezdit [emoji23]
- 13 kvě 2019 21:40
- Fórum: C30 / S40 / V40 / V50 - opravy
- Téma: Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
- Odpovědi: 40
- Zobrazení: 1461
Brzdová destička brzdí jen 3/4 své plochy
Haben : Mám samý starý pekáče doma 15let+, takže tohle je u mě běžnej problém.
Rada z mého úhlu pohledu (vše provádět v páru = i na druhém kole) a budu to popisovat "na prasáka" t.j. bez výměny dílů
1) Sundat kolo, sundat třmen, vyndat desky
2) Očistit dosedací plochy desek v třmeni - zpravidla je tam rez, bordel, zkrátka ta deska se tam kolikrát trošku přišprajcne, občas se tam dá najít i cizí těleso, co tam nemá co dělat a pak to chodí šejdrem
3) Promazat vysokotopletoní vazelínou vodítka třmene, musí to chodit volně - desky ve třmenu by takyměly chodit volně. Prasátko musí chodit v rámci možností volně. Napoprvé nepůjde úplně výborně zatlačit (stolařská svěrka pomůže), ale potom už to musí chodit dobře.
4) Při skládání dbát na to, aby na styčných plochách (mimo brzdnou) byla aplikovaná například těňoučká vrstva měděné vazelíny (buď ve spreji, nebo z pixly) - tím myslím ty rohy desek, kterýma to sedí ve třmeni.
5) Složit a vyzkoušet...
6) Chce to jednou za čas skutečně pozvolna brzdy zahřát a následně hodně zatížit. Bez tohohle odchází třmeny, zatuhávaj prasata atd...Fakt to rozjet na 100km/h a natvrdo do zastavení brzdit - stát na tom fakt jak na rýči. Rozjet se, nechat vychládnout a opakovat třeba intenzivní brždění ze 100 na 60km/hod 2x-3x po sobě.
Pokud výše uvedené nepomáhá, tak je možný následující scenář :
1) Vyměnit brzdové hadice vedoucí do třmene (ne trubky..hadice), stárnou, degradují, nafukují se a ztrácí se v nich část tlaku = deska nemusí být rovnoměrně tlačena ke kotouči etc..člověk by neřekl, kolik to udělá efektu, je to fakt znát.
2) Koupit repasovací sadu na třmen (pro přední kolo bez ruční brzdy je to alespoň u koncernových aut easy práce) VČETNĚ pístku (já kupoval teď na Octávku za 220Kč..fakt...sám jsem na to hleděl)
3) Nová brzdová kapalina, opakovaně odvzdušnit tak, že se skutečně vymění v dané větvi celá náplň kapaliny (říkám celá, ale to je sotva pár deci)
+ doporučuju měnit i kotouče a desky. Osobně dávám normální Brembo, Bosch se mi mco neosvědčil, i přes zcela NOVÉ (ne repas) třmeny a hadice to brzdilo na guvno.
ALE někdy..někdy se stane, ž ev brzdném materiálu té desky je nějakej cucek, kus kovu a proto se to chová divně = samozřejmě desky vyhodit.
Závěrem - taky jsem defenzivní řidič, ale ty brzdy se MUSÍ provětrat. Mě teď (nejne výhradně, ale i kvůli) kvůli mému stylu jízdy při dojezdu na pumpu smrdělo PZ kolo...žvejklá packa na ruční brzdu. Lanovod volnej, ale zkrátka ta páka nevracela...Ještěže ten můj Sharan je skoro pojízdná dílna, takže rozhýbání na místě a vše OK...Ale na jízdě to VŮBEC nebylo cítit (výkon...smrad za jízdy..nic), takže bych takhle jel klidně dlouhou trasu a hrozilo by odrovnání ložiska, snímače ABS, třmene a mohla by i jebnout guma...Brzdy nejsou prdel
Rada z mého úhlu pohledu (vše provádět v páru = i na druhém kole) a budu to popisovat "na prasáka" t.j. bez výměny dílů
1) Sundat kolo, sundat třmen, vyndat desky
2) Očistit dosedací plochy desek v třmeni - zpravidla je tam rez, bordel, zkrátka ta deska se tam kolikrát trošku přišprajcne, občas se tam dá najít i cizí těleso, co tam nemá co dělat a pak to chodí šejdrem
3) Promazat vysokotopletoní vazelínou vodítka třmene, musí to chodit volně - desky ve třmenu by takyměly chodit volně. Prasátko musí chodit v rámci možností volně. Napoprvé nepůjde úplně výborně zatlačit (stolařská svěrka pomůže), ale potom už to musí chodit dobře.
4) Při skládání dbát na to, aby na styčných plochách (mimo brzdnou) byla aplikovaná například těňoučká vrstva měděné vazelíny (buď ve spreji, nebo z pixly) - tím myslím ty rohy desek, kterýma to sedí ve třmeni.
5) Složit a vyzkoušet...
6) Chce to jednou za čas skutečně pozvolna brzdy zahřát a následně hodně zatížit. Bez tohohle odchází třmeny, zatuhávaj prasata atd...Fakt to rozjet na 100km/h a natvrdo do zastavení brzdit - stát na tom fakt jak na rýči. Rozjet se, nechat vychládnout a opakovat třeba intenzivní brždění ze 100 na 60km/hod 2x-3x po sobě.
Pokud výše uvedené nepomáhá, tak je možný následující scenář :
1) Vyměnit brzdové hadice vedoucí do třmene (ne trubky..hadice), stárnou, degradují, nafukují se a ztrácí se v nich část tlaku = deska nemusí být rovnoměrně tlačena ke kotouči etc..člověk by neřekl, kolik to udělá efektu, je to fakt znát.
2) Koupit repasovací sadu na třmen (pro přední kolo bez ruční brzdy je to alespoň u koncernových aut easy práce) VČETNĚ pístku (já kupoval teď na Octávku za 220Kč..fakt...sám jsem na to hleděl)
3) Nová brzdová kapalina, opakovaně odvzdušnit tak, že se skutečně vymění v dané větvi celá náplň kapaliny (říkám celá, ale to je sotva pár deci)
+ doporučuju měnit i kotouče a desky. Osobně dávám normální Brembo, Bosch se mi mco neosvědčil, i přes zcela NOVÉ (ne repas) třmeny a hadice to brzdilo na guvno.
ALE někdy..někdy se stane, ž ev brzdném materiálu té desky je nějakej cucek, kus kovu a proto se to chová divně = samozřejmě desky vyhodit.
Závěrem - taky jsem defenzivní řidič, ale ty brzdy se MUSÍ provětrat. Mě teď (nejne výhradně, ale i kvůli) kvůli mému stylu jízdy při dojezdu na pumpu smrdělo PZ kolo...žvejklá packa na ruční brzdu. Lanovod volnej, ale zkrátka ta páka nevracela...Ještěže ten můj Sharan je skoro pojízdná dílna, takže rozhýbání na místě a vše OK...Ale na jízdě to VŮBEC nebylo cítit (výkon...smrad za jízdy..nic), takže bych takhle jel klidně dlouhou trasu a hrozilo by odrovnání ložiska, snímače ABS, třmene a mohla by i jebnout guma...Brzdy nejsou prdel