Malé GO V850 D5252T

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 20
Registrován: 23 dnů
Bydliště: Brandys nad Labem
Vůz: Volvo 850 2.5 tdi 1996

#1 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Striker »

Zdravím pomalu ale jistě rozmontovávám svůj motor na V850 2.5 tdi. Motor špatně startoval po startu šel bílý dým i za studena auto kouřilo dost bíle a smrdělo. Dále motor dost klepal a vydával všelijaké zvuky. Jelikož jsem autíčko koupil za dost dobrou cenu a je to pro mě už spíš takový veteránek a jízdu v něm si užívam chci mu dopřát. Jenže uvízl jsem na pár bodech a to
1. Vakuovku bych rád koupil Pierburg 7.22300.68.0 jenže všude mají jen Pierburg 7.22300.69.0, který má jiné zahnutí a nevím jestli to nemá i třeba jinak dlouho pružinku nebo váleček... Každopádně hodně prodejců prodavá Meat&Doria který se na všech obrázkách tvaří stejně jako Pierburg a i stojí podobný peníz. Kdyby někdo věděl jakou značku té vakuovky tak aby to byla kvalitka tak budu rád.
2. Při demontování vstřiků a žhaviček byli obě věci od oleje na jedné žhavičce dost silná černá úsada kdo ví čeho a vštriky jsou komplet černé taky. To stejné ve vákuovce byl olej a to stejné v hadicích od intercooler takže předpokládam že odchází turbo. Každopádně nevím jestli motor mám rozebírat celý nebo nechat udělat jen hydroštely, novou vačku, vakuovku atd. Nebo jestli byste mi doporučili při tomto stavu dělat i těsnění pod hlavou výbrus hlavy, výměnu ventilů atd.
Chladící kapalina se neztrácí ani nepřibývá ale má dost škaredou barvu takový skoro až karamel
3. Od jakých dodavatelů díly kupovat chtěl bych kvalitu
Díky za každého kdo mi nějakých způsobem pomůže a řekne své zkušenosti

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 105
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

#2 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od 0ndro »

Ahoj ak nebola zvysena spotreba oleja motor a hlavu by som nechal tak ako je, tlaky si asi nestihol skontrolovat. Zdvihatka znacky INA, ak vakuovka klepala tak ja osobne by som bral za nahradu minimalne tu, ktora ma rovnaky tvar. Ako pises ze ta pierburg ktora je dostupna je trocha ina. Ja som volakedy zohnal ten pierburg taky aky tam patri.
Vackovu hriadel bezdovodne nemen za druhovyrobu, vizualne skontroluj opotrebenie vaciek a podla toho uvidis. Budes pptrebovat hlavne vyriesit tie zle starty setri si na to silu.Tesnenie pod veko ventilov, gufera znacky corteco alebo earling. Pod veko je tesnenie gumene tvarovane, dobre si to pri kupovani prekontroluj aby nebolo zamenene za tesnenie pre wv transporter.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 20
Registrován: 23 dnů
Bydliště: Brandys nad Labem
Vůz: Volvo 850 2.5 tdi 1996

#3 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Striker »

Tlaky jsem změřil jen na třech valcich byli 29, 30, 30
Další dva jsme zkoušeli změřit kompresiometrem na benzín jenže tam kamarád ani na 4 ani na 5 neudržel ten kompesiometr takže jsme uznali že tlaky tam jsou. Takovou větší opravu chci dělat z toho důvodu že za 1. Ten motor nastartuje dobře a dost hulí za studena bílé celkem silně za tepla černě docela dost ... motor je celej "zeblitej" od oleje a za 2. Chci to jako stage 0 před úpravou co tam chci dělat... rád bych šel s výkonem přes 200 koní

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2153
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#4 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od jirka87 »

Navysovat vykon o 50%?

To bych teda prinejmensim pretesnil na co prijdu, hlavu nechal udelat uplne komplet jak ma byt a rozhodne to prekrouzkoval, kdyz uz ta hlava bude dole...

Komplet nove rozvody s pumpou asi netreba zminovat.

Nutnost zkontrolovat ostriky pistu jsou taky myslim znama vec.

Uzivatel Xenomorphus se treba ozve, nevim co a do jake miry na sve V70 ted delal, ale z jeho vlakna je patrne, ze probehlo hodne investic

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 639
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#5 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od jirkaTDI »

Jestli plánuješ jít s výkonem nahoru, tak určitě udělat komplet. Hlavu dolu, zkontrolovat, jestli není popraskaná pod sedly a celou udělat. Kruhy bych vyměnil, budou zakarbonovaný. Ojniční šály bych vyměnil. Šrouby na kliku můžeš dát silnější z ARL (VW 1.9 PD 110kW). Nový ostřiky na písty. Ofrézovat kliku a nové rozvodové kolečko a šroub. Samozřejmě vše přetěsnit. A hlavně GO čerpadla. Jako je to dost práce a peněz, ale když člověk chce, aby to mělo výkon a spolehlivě jezdilo, nejde to jinak.

Když by to bylo auto na prdlačku kolem komína, tak bych to neotevíral a udělal jen čerpadlo, hydra, rozvody, těsnění, zespodu kouknul na šály, ostřiky a vyčistil sací koš.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 20
Registrován: 23 dnů
Bydliště: Brandys nad Labem
Vůz: Volvo 850 2.5 tdi 1996

#6 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Striker »

jirka87 píše: 15 dub 2024 14:23 Navysovat vykon o 50%?

To bych teda prinejmensim pretesnil na co prijdu, hlavu nechal udelat uplne komplet jak ma byt a rozhodne to prekrouzkoval, kdyz uz ta hlava bude dole...

Komplet nove rozvody s pumpou asi netreba zminovat.

Nutnost zkontrolovat ostriky pistu jsou taky myslim znama vec.

Uzivatel Xenomorphus se treba ozve, nevim co a do jake miry na sve V70 ted delal, ale z jeho vlakna je patrne, ze probehlo hodne investic
Jako rád bych do motoru nevrazil více než cca 40k protože samozřejmě podvozek budu muset udělat pak taky, takže nevím co za ty peníze mám šanci udělat. Určitě budu chtít koupit nějaký cooler koukal jsem že GPI racing něco dělá nebo Fmic ... nevím na kolik by vyšlo přebrousit a komplet udělat tu hlavu popravdě takovýhle větší projekt dělám poprvé v životě ale to auto mě tak nadchlo a tak se mi líbí že jsem se do toho pustil. Samozřejmostí je koupit nový špičky vstriku a vstriky seřídit a rozvody atd to už považuji za nutnost... nejspíš bude potřeba i sehnat nějaký turbo nebo tohle zrepasovat protože intercooler je plný oleje a i hadice co od něj vedou do sání jsem se ještě nemrkl ale vzhledem k tomu že i žhavicky a vstriky byli lehce pod olejem tak si myslím že tam nějaké netesnosti budou. Kamarád mi furt říká ať pretesnim jen ventil víko ale furt nad tím tesneni pod hlavou uvažuji... nevíte jak se může pohybovat udělali té hlavy ?

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2153
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#7 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od jirka87 »

Reknu ti to takto. Drive jsem byl typicky priklad toho ze :

Chci toto a toto, ale nechci za to dat tolik a tolik
Neee, to je zbytecny
To urcite nepotrebuju delat takhle detailne a kvalitne

Dnes mi tahne na 40, z chyb jsem se poucil a vim,ze

- platim malo, platim 2x (ci vicekrat)
- veci delam bud poradne,nebo vubec, protoze co ojebes to se proti tobe 3x otoci

Jinymi slovy - neudelas hlavu, tak ti napriklad spadne ventil. Neudelas hlavu, ale jen tesneni a problem neodstranis, protoze je kriva,nebo dokonce i blok.

Kdyz jeste k tomu navic chces jit s vykonem nahoru a to az tak moc, ze na seriovy vykon chces naroubovat dalsich 50% navic, tak je za me osobne absolutne "no go" nechat pri sundane hlave puvodni krouzky na motoru, ktery ma najeto naprosto nevis kolik, nehkwde na to, ze stejne musis kontrolovat ty ostriky,ktere skoro jiste nebudou v poradku, a take bys mel i zkontrolovat saly na klice.

Ale samozrejme mysli si co chces a delej si co chces. Ja jen odpovidam na tvou zadost o radu, mam nadhled a tvrdim toto - co osulis, to te vypece a pokud na to nemas penize, nemel jsi to asi rozdelavat.

A zdelat jen tesneni pod hlavou teda rozhodne nema nic spolecneho s "male GO". Malou generalni opravu si teda predstavuji hodne jinak.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne 15 dub 2024 21:25, celkem upraveno 1 x.

dumi.cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3363
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#8 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od dumi.cz »

K te vyveve, resi to same (ja teda menim jen vyvevu)

jsou dva typy pierburgu:
PIERBURG 7.22300.03.0 na MSA15.8 - tj V70 a S70
a pak 7.22300.68.0, ta dle VIDA patri do 850 tj. MSA15.7

A neda se moc sehnat, zrovna resim kde ji koupim.

Raolsa se vyjadril ve smyslu, ze by mela byt vyveva 03 a 68 zmena, ale bude nutne pouzit valecek z ty stary.

toho druheho vvyrobce neznam, stale doufam, ze sezenu tu 68cku.

jestli k tomu ma nekdo neco vic sem s tim :D
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2153
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#9 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od jirka87 »


dumi.cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3363
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#10 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od dumi.cz »

DIky, ale to ze je tenhle yrobce dostupnej vim, ale nevim jak je to s kvalitou oproti Pierburgu nekdo vi?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2153
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#11 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od jirka87 »

To asi nevi nikdo. Nicmene je to relativne nenarocna mechanicka cast. Vim,ze kdosi tady v tech vyvevach menil jen streva.

Hele...ono to zase neni milion korun,ze jo...

Jestli chces,muzes zkusit jeste tohle : https://m.automobilovedily24.cz/engitech/16883569

Muzu ti to za 2200kc+zasilkovna prodat. Zdroj je Intercars - tedy sit autodilu pro servisy a podnikatele, nikoliv verejnost.

Normalne s fakturou samozrejme. Ale priznavam, narovinu,ze ty reklamace jsou mnohdy osina v zadku a me treba neuznali v jinem obchcode iridiove svicky za 2500kc, co nefungovaly od novoty jak mely. Pry byly prilis pritahle. Utahoval jsem je momentovym klicem, takze asi tolik k tomu

dumi.cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3363
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#12 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od dumi.cz »

DIky, no zkusim jeste u dvorniho dodavatele poptat ten pierburg a kdyz tak vezmu ten meat doria a uvidi se. nejde ani tak o penize jako o to, ze vymenit tu vyvevu je docela oser :D tak to nechci delat za rok znova
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2153
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#13 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od jirka87 »

Reseni je proste. Zakoupit benzinoveho Japonce (nikoliv Subaru) 😅

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 39
Registrován: 17 roků
Bydliště: Plzen/Vejprnice
Vůz: 1997 V70 TDI

#14 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od royal »

kdyz uz budes mit na tohle rozebrany auto, tak bych se podival na vsechny draty co vedou k motoru. po tech 30-ti letech budou mit svoje nejlepsi leta (koupani v oleji, nafte a spine) za sebou - viz https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=77167&start=25
Mozna rovnou je preventivne vymenit, v porovnani s cenou ostatnich dilu tohle bude jako nic.
_________________
Blue V70 TDI (D5252T) '97
White VW LT 35 2.5 TDI DoKa '99
Bylo:
Black V70 TDI (D5252T) '97
Silver SAAB 9000 CD 2.0T '89

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 20
Registrován: 23 dnů
Bydliště: Brandys nad Labem
Vůz: Volvo 850 2.5 tdi 1996

#15 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Striker »

dumi.cz píše: 15 dub 2024 21:26 DIky, no zkusim jeste u dvorniho dodavatele poptat ten pierburg a kdyz tak vezmu ten meat doria a uvidi se. nejde ani tak o penize jako o to, ze vymenit tu vyvevu je docela oser :D tak to nechci delat za rok znova
Taky právě uvažuji že vezmu tu meatdoria protože pierburg absolutně nikde není poptával jsem i u cardoautodily a ty mi napsali, že dodavatel ukončil výrobu a prodej a nabízeli mi náhrady. Jen nevím jestli zbytečně ta meatdoria není předražený šunt to už rovnou mužu koupit maxgear a doufat

Přidáno za 5 minut 32 sekund:
royal píše: 15 dub 2024 21:51 kdyz uz budes mit na tohle rozebrany auto, tak bych se podival na vsechny draty co vedou k motoru. po tech 30-ti letech budou mit svoje nejlepsi leta (koupani v oleji, nafte a spine) za sebou - viz https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=77167&start=25
Mozna rovnou je preventivne vymenit, v porovnani s cenou ostatnich dilu tohle bude jako nic.
To je právě problém toho to už pak rovnou můžu koupit všechny kabelové svazky a vést to od řj. Nový budu kupovat teďka akorát čidlo teploty chladící kapaliny protože se mi povedlo ho zlomit při demontování + kamarádovy se povedlo (asi už bylo hodně zteřelé) klíčem rozbít takové čůro od servočerpadla .. to čůro koupit nejde a lepit se mi to moc nechce takže budu muset koupit nové servočerpadlo. Narovinu ani hadice nejsou v nejlepší kondici .. takže to budu muset postupně odmontovávat a kupovat ... nerad bych jen měnil písty ... blok a kliku ... hlavu klidně na ten výbrus pošlu

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2153
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#16 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od jirka87 »

Ten motor vydrzi mechanicky hodne a hodne vysoke najezdy.

Co ale jakemukoliv autu toho veku neodpares jsou vzdy stejne veci...

Sterele hadice, gumy, oxidace kde tam, nekde koroze apod

Ja bych ti fskt doporucoval se spojit,nebo alespon podivat cim si prochazi ten Xenomorphus. To nejsou veci za 10 000kc.

A kdo chce 200koni, asi chce jezdit rychle. Jenze to musis i brzdit...stare hadice, trmeny atd atd atd...

No...preju hodne stesti. Vazne. Chce to nadseni, cas, penize a trpelivost. Ani bez jednoho to nepujde

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 639
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#17 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od jirkaTDI »

Já když si stavěl TDI do Golfa (rotačku), tak mě to vyšlo na cca 30 tis. Kč, ale to byl 4 válec a bylo to 10 let zpět. Vše kromě hlavy a čerpadla jsem si dělal sám. Nepočítám do toho turbo, vstřiky, soft apod. 40 není špatný rozpočet na motor, ale nechal bych si teď zajít chuť na turbo a IC a udělal pořádně železo. Periférie motoru můžeš řešit pak kdykoliv časem. Turbo bych klidně dal dočasně nějaké zachovalejší z bazoše a nějaké lepší později, až došetříš. Teď bych se soustředil na hlavu + spodek + čerpadlo.

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#18 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Já bych se nad tím trochu pozastavil, páč těch 40k do toho naleješ aniž bys cokoli vytunil. Jen tak od boku střelím, počítej semnou:
- vstřiky (nové špičky, seřizení) 10k
- repas čerpadla cca 20k (?)
- všelijaké těsnění a simerinky, šrouby hlavy 3k
- ostřiky pístů a pevnější šrouby na kliku 1k(?)
- komplet udělání hlavy - nevím, 10k?
- pístní kroužky, řemenice kliky, rozvodová sada, náplně, žhavičky. A nesedí ti motor s převodovkou už na dorazu na nápravnici? Protože pak je to dalších +10k za uložení motoru. Jo a to turbo vlastně ještě...
Počítáš to ještě? A to beru jako že se s tím budeš patlat ty, v servisu ti to nikdo za 10k dělat nebude.
Dobrá, dejme tomu že bys ty prachy do toho narval a budeš mít jakš takš stage 0. Necháš to za další prachy chipnout a ejhle - nestíhá spojka / dvouhmota. A seš tam za dalších 30k.
To, že se pak budeš trápit s nesehnatelnou váhou vzduchu, budeš mít bobky z emisí a ve výsledku zjistíš že tomu autu vlastně chybí variabilní turbo,...nehledě na to že pokud to budeš chtít nějak ladit, tak budeš taky blbě hledat někoho kdo ti to dobře odladí, páč to není tak že se připíchneš na OBD a upravuješ mapu...
Eště jsem tě neodradil? 😀 Koukal jsi vůbec v jakým stavu je kastle pod těmi plastovými prahy?

Chci ti jen naznačit, že lze narvat do 850 velký prachy a ve výsledku tě "ozávodí" obyčejná, za 6k čipnutá, D5 - to fakt asi nechceš.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 20
Registrován: 23 dnů
Bydliště: Brandys nad Labem
Vůz: Volvo 850 2.5 tdi 1996

#19 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Striker »

jirkaTDI píše: 15 dub 2024 22:37 Já když si stavěl TDI do Golfa (rotačku), tak mě to vyšlo na cca 30 tis. Kč, ale to byl 4 válec a bylo to 10 let zpět. Vše kromě hlavy a čerpadla jsem si dělal sám. Nepočítám do toho turbo, vstřiky, soft apod. 40 není špatný rozpočet na motor, ale nechal bych si teď zajít chuť na turbo a IC a udělal pořádně železo. Periférie motoru můžeš řešit pak kdykoliv časem. Turbo bych klidně dal dočasně nějaké zachovalejší z bazoše a nějaké lepší později, až došetříš. Teď bych se soustředil na hlavu + spodek + čerpadlo.
Jde spíš o to že pokud ten motor postavím nerad bych aby turbo které už není v nejlepší kondici skrz ten olej v IC a v trubkách brzdilo ten motor který bych jakžtakž opravil. Nikde jsem neřekl že z toho chci dělat uplně nové auto ale rád bych použil to co se dá popřípadě pořádně vyčistil staré věci které se použít dají a vrátil je zpět. Já si tak nějak říkám že pokud jsem naměřil kompresi 29,30,30 a v dalších dvou byl tlak vysoký také tak by tam neměla být nějaká fatální chyba co se týče bloku, pístů atd. Těch 200 koní je takovej muj mokrej sen ale nikdo neříká že ho chci dosáhnout hned ale rád bych aby auto šlapalo jak hodinky a bylo jakžtakž schopné něčeho. Nebude to vyloženě moje daily auto nebude nic tahat takže pod náporem ten motor co se týče zápřahu nebude. Auto není nějak zrezle a před cca 4 rokama na něm byl dělán celolak. Věci si samozřejmě na autě budu dělat sám takže nějakou práci atd. platit nebudu. Jedině za to seřízení vstřiků a vybroušení hlavy

Přidáno za 6 minut 42 sekund:
z-d-e-n-a píše: 15 dub 2024 22:44 Já bych se nad tím trochu pozastavil, páč těch 40k do toho naleješ aniž bys cokoli vytunil. Jen tak od boku střelím, počítej semnou:
- vstřiky (nové špičky, seřizení) 10k
- repas čerpadla cca 20k (?)
- všelijaké těsnění a simerinky, šrouby hlavy 3k
- ostřiky pístů a pevnější šrouby na kliku 1k(?)
- komplet udělání hlavy - nevím, 10k?
- pístní kroužky, řemenice kliky, rozvodová sada, náplně, žhavičky. A nesedí ti motor s převodovkou už na dorazu na nápravnici? Protože pak je to dalších +10k za uložení motoru. Jo a to turbo vlastně ještě...
Počítáš to ještě? A to beru jako že se s tím budeš patlat ty, v servisu ti to nikdo za 10k dělat nebude.
Dobrá, dejme tomu že bys ty prachy do toho narval a budeš mít jakš takš stage 0. Necháš to za další prachy chipnout a ejhle - nestíhá spojka / dvouhmota. A seš tam za dalších 30k.
To, že se pak budeš trápit s nesehnatelnou váhou vzduchu, budeš mít bobky z emisí a ve výsledku zjistíš že tomu autu vlastně chybí variabilní turbo,...nehledě na to že pokud to budeš chtít nějak ladit, tak budeš taky blbě hledat někoho kdo ti to dobře odladí, páč to není tak že se připíchneš na OBD a upravuješ mapu...
Eště jsem tě neodradil? 😀 Koukal jsi vůbec v jakým stavu je kastle pod těmi plastovými prahy?

Chci ti jen naznačit, že lze narvat do 850 velký prachy a ve výsledku tě "ozávodí" obyčejná, za 6k čipnutá, D5 - to fakt asi nechceš.
Špičky stojí max 800 kus záleží jaké tam budu dávat a seřízení přece na tu rotačku nemůže být tak drahé nebo? Kdyby to byla D5 tak si myslím že vstřikovače drahé budou ale u této rotačky?
Repas čerpadla nevím jestli bude nutný ale 20k si myslím že je nějak moc našel jsem nové čerpadlo za 15k i se zárukou na 2 roky
těsnění 3k by odpovídalo
ostřiky pístů nevím kolik stojí šrouby jsem našel za 300 kč
hlava to netuším
pístní kroužky doufám že nutné nebudou motor tlakuje dobře
Četl jsem něco o tom že lidi dávají řj z S70 která už se dá ladit přes obd nebo že dával někdo z t4 s tím zkušenost ale nemám.
A d5 proti té mé 850 neměla šanci nevím čím to bylo ale nestíhala mě. kromě toho že horší řízení než v s60 jsem snad nezažil nulový cit na volantu a na kolech

Přidáno za 56 sekund:
jirka87 píše: 15 dub 2024 22:29 Ten motor vydrzi mechanicky hodne a hodne vysoke najezdy.

Co ale jakemukoliv autu toho veku neodpares jsou vzdy stejne veci...

Sterele hadice, gumy, oxidace kde tam, nekde koroze apod

Ja bych ti fskt doporucoval se spojit,nebo alespon podivat cim si prochazi ten Xenomorphus. To nejsou veci za 10 000kc.

A kdo chce 200koni, asi chce jezdit rychle. Jenze to musis i brzdit...stare hadice, trmeny atd atd atd...

No...preju hodne stesti. Vazne. Chce to nadseni, cas, penize a trpelivost. Ani bez jednoho to nepujde
To chápu stejně ale furt doufám že bych ten motor mohl okolo těch 40-50 tisíc postavit velmi funkční ale samozrejmě jsem rád za každé rady

Přidáno za 5 minut 34 sekund:
dumi.cz píše: 15 dub 2024 21:26 DIky, no zkusim jeste u dvorniho dodavatele poptat ten pierburg a kdyz tak vezmu ten meat doria a uvidi se. nejde ani tak o penize jako o to, ze vymenit tu vyvevu je docela oser :D tak to nechci delat za rok znova
jinak co přesně na té výměně té vývěvy je oser ? Mě šla aspon teda sundat uplně v pohodě během 5ti minut byla venku

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 639
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Uhříněves
Vůz: V70 II D5 120kw 2004

#20 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od jirkaTDI »

Jako takhle. Já dal taky turbo+vstřiky+soft na motor, který měl najeto 330tkm, moc se v něm neměnil olej (vykydal jsem aspoň mazut zpod víka a z vany a udělal 3x proplach) a pak ho týral v Brně na okruhu 2x 25min bez dochlazení pořád 3500-5000ot. a dal to :D jen jsem v něj nějak neměl důvěru.
V dalších Golfech, kde jsem tak nehonil koně a výdrž, jsem měl taky motor, který se udělal jen zvenku a hlavu jsem nesundával a šlapalo to v pohodě. Je to jen na tobě, co si od toho slibuješ.

Vstřiky za 800 kus nebudou bůhví co, bude to hulit a životnost bude malá. Osobně bych Bazoš/Allegro/Ali vstřiky vynechal a šel do kvality jako Gibonta/Fratelli, to je cca 8000 Kč sada i se seřízením. Když ne kvalitu, tak bych raději nechal původní vstřiky.

Čerpadlo záleží, "repas" může být za 5-30 tis. Kč. Za 5 je jen přetěsnění a seřízení na stolici, když je uvnitř vše v cajku. Já to udělal tak, že jsem tam donesl 2 čerpadla + krabici dílů a týpek mi z toho postavil to nejlepší, co šlo a stálo mě to jen 4 tis. Kč. Nechal udělat čerpadlo je u rotačky absolutní nutnost a základ.

z-d-e-n-a má pravdu v tom, že ve finále to ladění na origo jednotce a obtokovým turbu bude nic moc. "Nejlepší" by bylo překopat elektriku na jednotku EDC15 z Golfa EU3, která už jde ladit po kabelu a umí ovládat variabilní turbo. Ale to už jsme v náročnosti někde jinde.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 20
Registrován: 23 dnů
Bydliště: Brandys nad Labem
Vůz: Volvo 850 2.5 tdi 1996

#21 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Striker »

[smention u=19208]jirkaTDI[/smention] No jasně já tomu rozumím původní plán jsem měl protože motor běžel ... komplet přetesnit všechno co jde vstřiky, gufera, vymenit hydroštely možná vyměnit vačku protože prý když je špatná vývěva dlouho tak trpí udělat přetesnit ventil víko. Vstřiky nové trysky seřídit, nové rozvody, řemenici, vodní pumpa ... kamarád má ultrazvukový čistič takže všechno co jde nechat vyčistit v ultrazvuku atd. A naivně jsem si myslel že by to tomu motoru dost pomohlo a motor by byl "jak nový" na dalších pár let a byla by to taková stage 0 před nějakým tím lazením. Já jsem vyučený mechanik ale většinu profesního života jsem dělal s elektrikou a to bohužel na nových autech. přeprogramování všelijakých jednotek, diagnostika vozidel, montování tažných zařízení a bežná udržba + ještě mám certifikát na vodíková auta což upřimně řekněme si narovinu tady mi je to k prdu ale to mě právě láka, že je to pro mě nové a můžu se na tom i dost přiučit proto se mi hodí rady vás zkušených volvistů a mám se od čeho odrazit. Je kdyžtak možnost sepsat od jakých značek konkrétně brát díly budu to postupně skupovat a popřípadě bych byl i rád doporučení na někoho kdo se věnuje těm čerpadlum a vstřikovačům

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1139
Registrován: 7 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#22 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Tarkin »

Uff... Asi takhle, vykašlal bych se na to. :)
Snažil jsem se o něco podobného u své S80, ale tohle prostě nedává smysl a jen do toho zahučíš.

Vždycky někde narazíš. Máš to v automatu? Přes 200 koní ti automat nedá. Máš to v manuálu? Nedá ti to spojka s dvohmotou, uděláš přeobložení na HDS, ale zjistíš, že dvouhmotu a přítlačák v performance seženeš jen těžko a pokud jo, bude to stát další nesmysl a počkáš si. Pokud to nějakým zázrakem dáš všechno dohromady, zjistíš, že to téměř nikdo neumí a nechce čipovat. Krom spousty dalších věcí na 200+ koní potřebuješ i větší turbo. Protože KKK K14 je při 1,1bar na hranici efektivity. Jaké ale? Největší smysl dává GT2259s, to má ale vespod větší díru, než původní a bude ti ten výkon k ničemu. Naprasit tam něco s regulací? Opět narazíš na to, že budeš potřebovat externí regulátory a nikdo to s tím nenaladí, krom toho, že bude potřeba předělat naprosto všechno tlakové potrubí.
A pokud by ses náhodou dostal do stavu, že tam ten výkon bude (což se nedostaneš), odnesou to poloosy a převodovka a pak taky možná zjistíš, že 850 bez kompletní přestavby na lepší podvozek je hranol s absencí jakýchkoliv jízdních vlastností.

Co se týče bílého kouře při startu a tepla. Pravděpodobně to bude olej z gufer ventilů, nebo turba, špatně nastavené rozvody, blbě udělané čerpadlo atd... Už na samotné čerpadlo jen horko těžko seženeš díly, aby to někdo zrepasoval, originální 11m hlava už se nedělá, pokud budeš chtít jinou, je k sehnání jen sračka z Číny, která se ti pravděpodobně po pár tisících rozpadne, na větší výkon pak 12mm a zase budeš u toho, že seženeš jen hrůzu z Číny (vlastní zkušenost).
Špičky vstřikovačů se dají udělat za poměrně rozumné peníze například od Firadu s původním rozměrem. Ale těm mým originálním po 420tkm nic nebylo a rozdíl jsem nepoznal.
Nutnost zkontrolovat ostriky pistu jsou taky myslim znama vec.
Nevím jeslti je tohle legenda, která se šíří z uživatele na uživatele bez nějaké reálné statistiky, ale moje D5252T mělo všechny ostřiky v 400tkm v pořádku.

Dej to do provozuschopného stavu a na výkon si kup něco jiného.

EDIT:
Ostřiky pístů: VAG 069103157D - opět nesehnatelné, jinak cena cca 800Kč/kus
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 20
Registrován: 23 dnů
Bydliště: Brandys nad Labem
Vůz: Volvo 850 2.5 tdi 1996

#23 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Striker »

[smention u=16596]Tarkin[/smention] Myslím si že 200 koní není zas tak moc a že ten motor i vzhledem ke svému objemu má na to budu rád i za 120 kw prostě něco více než serie už jen to, že bych tam dal intercooler od fmicu mi zvýší výkon skrz to že mi tam pujde chladnější vzduch. Neber to zle ale kamarádovy taky všichni řikali že je blázen, když chtěl oturbit felicii 1.6 mpi dnes na ní má naježděno 20k a auto šlape jak švýcary odbržděno má nějakých 88 kw což oproti serii 55 kw je dost znatelné. Rád bych prostě tomu autu dopřál a zkusil ho poladit a když maníci v 1.9 tdi jezdí 132kw proč by tento motor to nedal taky. Vím že je tam spousta problému co se musí vyřešit ale všechno jde. Každopádně momentálně bych to chtěl dát to auto do co nejlepší kondice at pak můžu popřipadě něco dělat z výkonem. Jinak převodovka je totožná s T5R takže té bych se uplně nebál.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1139
Registrován: 7 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#24 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Tarkin »

Ok tak pokračujeme. Do své S80 jsem dával Do88, poznal jsem to? NE. Musel bys to někde nechat načipovat, nikdo to neudělá a s původním turbem se ani vejš nedostaneš, aniž bys z toho vyrobil lokomotivu. Krom toho po všech těch úpravách by z toho byla ekologická katastrofa, kterou v zimě nechceš používat, protože s kat off/egr off tě na každé křižovatce předežene ten odporný smrad z výfuku.

Vím, že se tohohle syndromu těžko zbavuje, já sám jsem si nedal říct. Ale po té cestě už jsem šel, abych ti mohl říct, že to nemá smysl.
Jinak převodovka je totožná s T5R takže té bych se uplně nebál.
Upravené TDI bude mít ale přes 400Nm a tolik T5-R nemá.

Dej to do stage0 stavu a nech nahrát čip od D5T5 a víc se na to vyser.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 20
Registrován: 23 dnů
Bydliště: Brandys nad Labem
Vůz: Volvo 850 2.5 tdi 1996

#25 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Striker »

[smention u=16596]Tarkin[/smention] Já neříkam že nemáš pravdu nebo tak to neber zle jen pořád v to nějak doufám že to třeba pak půjde samozrejmě ted je prvotní vůbec to dát do super stavu a pak se můžeme bavit o nějakých upravach. Nicméně nevím proč ale spoustu lidí mi na fb říkali že s jinou řj je tenhle motor dobrej na upravy že má velky potencial tak já nevím ted :D. A nejseš jedinej komu ten smrad vadí ale mezi náma furt ta nafta je zhlediska zdraví člověka ekologičtější než benzín jen málo lidí to ví.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“