Malé GO V850 D5252T

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1139
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#26 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Tarkin »

Přečti si to, co jsem psal ještě jednou, nebo raději víckrát.
Třeba půjde? Byl jsem v tomhle "výzkumu" o pár let a několik desítek tisíc napřed.
Jediný smysluplný projekt polazeného TDI je tu Basstluv Dunkelrot, tomu to TDI ale sežralo už několikátý automat.

Kdyby sis radši místo toho koupil tu S80 s 2,5T, která se tu prodává. :roll:

D5252T dobrý motor na úpravy? Z výše popsaných důvodu není, ani omylem. Pokud není cíl postavit něco, co má 400 koní, není za tím vidět a máš neomezený rozpočet, tak ano, jinak ne.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2152
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#27 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od jirka87 »

To je jeden z tech uzivatelu, ktery prijde pro radu, tvrdi ze si necha poradit, ale vlastne ne

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 273
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo XC70 2006 D5

#28 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od amddawe »

pokud to ma smysl, dal bych to do poradku at to jezdi jak ma a nehuli ruznymi barvami. Vse o cem se tady diskutuje jako chipovani, upravy ok - pak si s tim ale jezdete na okruh a nesmrdte s tim na bezny silnici, ulicich mesta apod. Takovou dymovnici pak potkat jako chodec, cyklista nebo ridic je fakt chutovka :bad:

Ono pekne udrzovane a opravene to udela mozna vice parady ;)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1139
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#29 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Tarkin »

To je jeden z tech uzivatelu, ktery prijde pro radu, tvrdi ze si necha poradit, ale vlastne ne
Protože má pocit, že do 40k z toho udělá 200+ koňové TDI, akorát že vůbec. Reálný odhad bude tak kilo a ještě se většinu času budeš potýkat s tím, že díly nejsou k sehnání, že jsou špatné zařazené v katalogu, nebo že repas, který někde sežene bude horší jak odpad ze šroťáku.
Naposledy upravil(a) Tarkin dne 16 dub 2024 11:23, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2152
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#30 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od jirka87 »

amddawe píše: 16 dub 2024 09:14 Ono pekne udrzovane a opravene to udela mozna vice parady ;)
Presne tak a hlavne soucet hodnoty vozu + upravy (nikoliv opravy vcetne brzd a repase potrebnych veci,kterych tam bude MRAKY) je takova castka ze levneji koupim 200konove auto seriove z vyroby a hlavne podvozkove mnohem pripravenejsi.

Protoze ano, i za 100-150tis muzu koupit neco takoveho ve slusnem stavu

Ale je pravda,ze tou cestou nesmyslu,omylu a do kanalu hozenych penez si asi fakt musi do urcite miry projit kazdy aby prozrel.

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 320
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#31 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od honzs »

[smention u=23360]Striker[/smention]

TDI nerozumím, ale na Tvém místě bych si opravdu pročetl celé vlákno Dunkelrota od Basstla, jak zmiňuje kolega výše.

Jinak píšeš 850 TDI, a že jsi z Brandýsa. Tos kupoval ten kousek, co se nabízel ve městě snad déle než rok (tuším modrá barva)?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 20
Registrován: 21 dnů
Bydliště: Brandys nad Labem
Vůz: Volvo 850 2.5 tdi 1996

#32 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Striker »

[smention u=12005]honzs[/smention] Modré je ale nebylo kupováno v okolí Prahy pro auto jsem si jel skoro až na hranice s polskem a dojelo 350 km zpět do Brandejsa.

Přidáno za 2 minuty 13 sekund:
jirka87 píše: 16 dub 2024 09:33
amddawe píše: 16 dub 2024 09:14 Ono pekne udrzovane a opravene to udela mozna vice parady ;)
Presne tak a hlavne soucet hodnoty vozu + upravy (nikoliv opravy vcetne brzd a repase potrebnych veci,kterych tam bude MRAKY) je takova castka ze levneji koupim 200konove auto seriove z vyroby a hlavne podvozkove mnohem pripravenejsi.

Protoze ano, i za 100-150tis muzu koupit neco takoveho ve slusnem stavu

Ale je pravda,ze tou cestou nesmyslu,omylu a do kanalu hozenych penez si asi fakt musi do urcite miry projit kazdy aby prozrel.
Tady trošku hodlám oponovat. V dnešních cenách najít auto s 200+ konama na který není nutné šáhnout se podle mě bavíme tak o 200k + a i tam se bude muset udělat zakladní servis. Každopádně můj názor a klidně se můžou ostatní smát je že v průběhu let tohle auto ještě poroste na ceně ... sice ne tak jak t5r ale poroste protože už jich je čimdal míň.

Přidáno za 3 minuty 28 sekund:
amddawe píše: 16 dub 2024 09:14 pokud to ma smysl, dal bych to do poradku at to jezdi jak ma a nehuli ruznymi barvami. Vse o cem se tady diskutuje jako chipovani, upravy ok - pak si s tim ale jezdete na okruh a nesmrdte s tim na bezny silnici, ulicich mesta apod. Takovou dymovnici pak potkat jako chodec, cyklista nebo ridic je fakt chutovka :bad:

Ono pekne udrzovane a opravene to udela mozna vice parady ;)
Auto je jako víkendovka takže zas tak s tím smrdět na silnici nebudu. Navíc pokud se dobře skloubí kyslík s palivem a není ani chudá ani bohata směs tak ty emise a ten kouř není tak velký ani při více konovém autě.

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1137
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#33 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od smolda »

Myslím že 850 v dehtu na ceně rozhodně neporoste. Je fakt, že jich ubývá, ale na tom autě není nic zajímavého z hlediska sběratelského - narozdíl právě třeba od Rka. Nehledě na to že tenhle motor již má řízené emise, takže jsem plně přesvědčen o tom, že taková auta postupně úplně vyštípe stát nemožností splnění emisních limitů.

Já mám 740tku s neřízenkou a emise byl fakt problém, teď už mě teda neměří protože mám historickou testaci.

Starý 850tky jsou super na spolehlivé a bezpečné denní ježdění, stačí je udržovat v provozuschopném stavu a prakticky nehnijou a tdičko je věčný, ale na takové ty mladické parádičky je lepší golf nebo ochcávka :-)

Nicméně jestli se do toho fakt pustíš, tak tady průběh dokumentuj, protože to bude rozhodně zajímavé :-) ze srdce ti přeju ať ti to jezdí a zbytečně moc se do toho nevysypeš, ono v průběhu nejspíš změníš názor... udělej pořádnou stage 0 a pak se rozhoduj dál.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2152
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#34 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od jirka87 »

Striker :

A to je fakt posledni co tady pisu,protoze ty nechces radu, ale utvrzeni ve svem nazoru, ktery ti tady x lidi pise,ze neni spravny a pletes se.

Tohle konkretni auto jede tak,jak ta 2.5tdi nikdy nepojede. Hlavne tedy skrz podvozek, protoze vykon je ti k nicemu,kdyz nemuzes jet rychle. Naprosto spolehliva 2.5atmo, rozvody retezem, vyborna prevodovka, skvely podvozek a za 5000kc to lze natahnout o cca 10kw nahoru

https://auto.bazos.cz/inzerat/184202542/mazda-6-25benzin125-kwrv2008.php

Nebyl bys prvni,kdo si misto Volva koupi RS ovci
https://auto.bazos.cz/inzerat/183948218/octavia-ii-rs-20tfsi-bwa-stage-1-175kw.php

Nebo motokaru s nahonem zezadu
https://auto.bazos.cz/inzerat/181845958/bmw-e90-325i.php

Zkratka, to,ze nejde koupit to a ono je nesmysl a skoro na kazdem aute z vyse bude jiste mene prace,nez na te tvoji 20+lete ojetine, kde ty si myslis,ze to za 40tis das do vune a udelas z toho zavodnicku. Samozrejme cekam,ze nechces Bmw, nechces Vw, nechces Skodu apod...o tom ale.rec nebyla a napriklad to BMW ma proti te 850ce podvozek z jine dimenze.

Nechci byt zly, ale kdyz hovno zabalis do krabice s masli, porad je to hovno.

Skonci to tak, ze nedosahnes sveho cile, utopis v tom diskutabilni penize a navenek budes maximalne tvrdit,ze jsi spokojeny. Pak se konecne projedes v necem jinem a snad pochopis,jak priserna chyba to byla. Peclive si procti vlaknu Tarkinovy S80, pokud teda chces vubec nejake informace,protoze zatim rikas na VSECHNO ne,ne,ne,neni pravda, ale...atd..

Nicmene hodne zdaru...

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4792
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#35 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od PetrXC70 »

:good: Jakmile vidim černou Mazdu, vzpomenu si na starou Mazdu 6 MPS, to bylo něco...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1359
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#36 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od f.e.e.t »

Jirko, nech ho. Třeba bude sranda, my to platit nebudeme.

A abych neplevelil, tak rychlá auta se dají sehnat za 1-2 výplaty. A mám srovnání jako majitel P80 TDI a P1 T5.

Btw s tou M6 si mi nasadil brouka do hlavy.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 20
Registrován: 21 dnů
Bydliště: Brandys nad Labem
Vůz: Volvo 850 2.5 tdi 1996

#37 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Striker »

smolda píše: 16 dub 2024 13:18 Myslím že 850 v dehtu na ceně rozhodně neporoste. Je fakt, že jich ubývá, ale na tom autě není nic zajímavého z hlediska sběratelského - narozdíl právě třeba od Rka. Nehledě na to že tenhle motor již má řízené emise, takže jsem plně přesvědčen o tom, že taková auta postupně úplně vyštípe stát nemožností splnění emisních limitů.

Já mám 740tku s neřízenkou a emise byl fakt problém, teď už mě teda neměří protože mám historickou testaci.

Starý 850tky jsou super na spolehlivé a bezpečné denní ježdění, stačí je udržovat v provozuschopném stavu a prakticky nehnijou a tdičko je věčný, ale na takové ty mladické parádičky je lepší golf nebo ochcávka :-)

Nicméně jestli se do toho fakt pustíš, tak tady průběh dokumentuj, protože to bude rozhodně zajímavé :-) ze srdce ti přeju ať ti to jezdí a zbytečně moc se do toho nevysypeš, ono v průběhu nejspíš změníš názor... udělej pořádnou stage 0 a pak se rozhoduj dál.
Dokumentovat průběh samozřejmě budu a rád bych to zrealizoval tak jak si to představují. Každopádně teď je priorita hlavně dát ten motor do kupy. Potrebuju najít nějaký firmy na repas vstrikovacu a repas čerpadla. Pokud možno za rozumné peníze a hlavně ale kvalitně. Takže kdyby někdo věděl o nějakých dobrých firmách co se tím zabývají nejlépe v okolí Prahy a Středočeského kraje. Tak budu rád. Každopádně motor momentálně už je ve fázi polorozmontovani 😂 budu průběžně podávat fotky a info. Jinak dekuju moc vše za rady a vyvedení z omylu v nějakých věcech.

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#38 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Striker:
Jak už psal Smolda - jako víkendový auto TDi asi úplně nechceš.
Jestli je zbytek auta v cajku, tak dejme tomu. Udělej motor, pust do toho ty prachy a uvidíš. Chipnout? Ok. Ale víc bych s tím nevymýšlel. To bych ty prachy radši narval do jakékoli T5 která má rozhodně větší potenciál.
Jenom ještě ať ti udělám pořádek v těch řídících jednotkách:
850 TDi a S70/V70 do roku 98' má stejnou ŘJ - MSA15.7.
Dobrý na ní je jen fakt, že tyhle jednotky jdou mezi sebou beztrestně přehazovat. Bohužel načipování lze udělat jen tak, že musíš FYZICKY ten čip z ŘJ vyndat, dát to někomu kdo to umí přehrát tzv. na stole a pak to dát zpět.

S70/V70 TDi (či 2.5D) od 99' (poznáš dle modernější plastové váhy vzduchu, kterou lze narozdíl od MSA15.7 koupit novou) běhá na MSA15.8, kterou už umí např. D5T5 načipovat "po kabelu". Jinak ŘJ u této verze už nelze přehazovat mezi sebou, musí se spárovat s autem.

Takže ne, s ŘJ z S70, jak ti někdo doporučoval, si nepomůžeš. Za mě osobně, pokud bych nějak nutně potřeboval TDi, tak bych rozhodně šel do modelu 99+. Měl jsem tu starou verzi MSA15.7 ve V70 98' a zrovna ta váha vzduchu uměla pěkně potrápit viz. moje galerka.

Co se repasu čerpadla a vstřikovačů týče - já to řešil v Bosch servisu v Soběslavi, mají hnízdo i v ČB. A super.

A s tou vývěvou až jí budeš montovat zpátky - hlavně si pohlídej ať máš ten váleček mezi vačkou a vývěvou při montáži co nejvíce zalezlý v hlavě, jinak si koleduješ o vačku na dvě půlky.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 20
Registrován: 21 dnů
Bydliště: Brandys nad Labem
Vůz: Volvo 850 2.5 tdi 1996

#39 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Striker »

[smention u=10064]z-d-e-n-a[/smention] Díky za objasnění. Čistě teoreticky jak moc složité a udelatelne je vzít ridici jednotku msa 15.8 třeba z bouráneho auta a vyměnit ji za tu 15.7 jednotku ? Vím že to tak jednoduché nebude ale jen se ptám. Co to obnáší

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1359
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#40 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od f.e.e.t »

MSA 15.7 a MSA 15.8 nelze mezi sebou prohazovat ve stylu Plug&Play!

MSA 15.7 = velká mechanická váha vzduchu (97, 98) včetně jiných budíků
MSA 15.8 = malá plastová váha vzduchu (99/00) včetně jiných budíků

A Zdeněk tě utřel(upozornil) správně, ŘJ s MSA 15.7 a jejich čipování je oser.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998 NA PRODEJ
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2128
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#41 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od peter cz »

Tzn. komplet jiná elektrika.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 20
Registrován: 21 dnů
Bydliště: Brandys nad Labem
Vůz: Volvo 850 2.5 tdi 1996

#42 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Striker »

f.e.e.t píše: 16 dub 2024 20:34 MSA 15.7 a MSA 15.8 nelze mezi sebou prohazovat ve stylu Plug&Play!

MSA 15.7 = velká mechanická váha vzduchu (97, 98) včetně jiných budíků
MSA 15.8 = malá plastová váha vzduchu (99/00) včetně jiných budíků

A Zdeněk tě utřel(upozornil) správně, ŘJ s MSA 15.7 a jejich čipování je oser.
To jsem si i myslel že to jen tak prohodit nepůjde. Čistě teoreticky kdyby se sehnala řj 15.8 vyměnila váha vzduchu na sání, natahala nová elektrika podle plánku již zmíněných modelu 99/00. Tak by to nemusel být takový problém. Ještě jsem tu viděl článek LPBosse, který tam dával řj myslím že z LTčka nebo T4. S taháním elektriky mám celkem zkušenosti, už u jiných aut od montování tažných po výhřevy sedaček až po kompletně tahání elektriky z utopených aut. Každopádně si nejsem jist co to vše obnáší. Ty s tím nemáš nějaké zkušenosti?

Přidáno za 2 minuty 27 sekund:
peter cz píše: 16 dub 2024 20:49 Tzn. komplet jiná elektrika.
To mi je jasné spíš jestli když bych si našel plánky pro elektriku na ms 15.8 jestli tam nebude nějaký výmrd třeba jiné čidla na jiných místech, používání nějakých externích relátek na startování atp. Jestli ty motory jsou v podstatě skoro totožné jen jiná kabeláž nebo jestli i všechny čidla atd. jsou jiné. Ale předpokládám, že se asi moc lidí v tom tak nevrtalo aby mi řeklo :( .

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#43 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Ty jsi ďábel! :green:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 20
Registrován: 21 dnů
Bydliště: Brandys nad Labem
Vůz: Volvo 850 2.5 tdi 1996

#44 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Striker »

[smention u=10064]z-d-e-n-a[/smention] Na tohle tu jsou jiný četl jsem článek od LPBosse a od Bastla a nadchly mě ty jejich stavby. Vím že jsem svým způsobem blázen ale tolik aut jako ta moje V850 mě nikdy neočarovalo a to jsem těch aut vystřídal na jízdu asi 60. Každopádně zezačátku se budu držet při zemi a začnu s tím stage 0 :D. Budu průběžně dávat info.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4740
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#45 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Ondra. »

nejsi ty Auti Čkář? :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4792
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#46 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od PetrXC70 »

Tohle bude dlouhý a zajímavý...

Ještě by mohl poradit Ejdou, o úpravách toho ví hodně a taky dal do úprav něco kolem 50tis, že jo? :D

A jak je to s těma převodovkama? Daj se prohodit mezi sebou?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

THOmasoj
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 837
Registrován: 14 roků
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#47 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od THOmasoj »

Co se týká repasí vstřiků, tak mám 2x pozitivní zkušenost s D5 vstřiky u pana Kassla, který tu byl v minulosti doporučován - https://vstrikovaci-cerpadlo.cz/ . Vždy se snažil vyjít maximálně vstříc
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3229
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#48 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

2 Striker

Jeden obecní blázen tu už je, tak rád poznávám dalšího, alespoň na to konečně nebudu sám:) držím ti palce, ať tě neopustí zápal pro věc. Já si taky nenechal poradit a myslel si, že když jsem na YT viděl video od BSR, kde nafoukali obyčejnou LPT 2.5 T na Stage 4 (400 HP +) tak to přece musí bejt malina!! Motor to vydržel asi 2.000km a šel do kytek dtto úplně nová sportovní spojková sada s dvouhmotou, poloosy....Pak zjistíš, že to sice letí 270km/h, ale že to je moc i na brzdy 336mm z XC90 a že ty sériové tlumiče Sachs, ačkoli úplně nové, nejsou konstruované na extrémní rychlosti atd. atd. Do toho řešíš další běžnější opravy a úpravy a najednou zjistíš, že si v tom za těch "50.000kc" jak píše Petr vejš.
Nakonec jsem stejně dospěl do stádia, že mi buď zůstane na zahradě šrot, nebo nezbyde, než opravdu sehnat ideálně F-L motor T5 s HPT Turbem KK-24. A po předchozích zkušenostech jsem si s nějakou Stage 4 nechal zajít chuť a zůstal u komorní Stage 3 (na brzdě 330-345HP/450 Nm - v závislosti na okolní teplotě)
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1139
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#49 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Tarkin »

Na tohle tu jsou jiný četl jsem článek od LPBosse a od Bastla a nadchly mě ty jejich stavby.
Skoro si myslím, že ti ale unikl závěr obou projektů.

LPBoss z toho postavil něco, co bylo schopné zajet 100-160 a pak se toho zbavil, protože k ničemu jinému to nebylo. Krom černé díry na peníze. Pravděpodobně mu to sežralo několik poloos, převodovek, spojek a za autem umřelo spousty koťátek. Nehledě na to, že to mělo pracovní rozsah otáček až někde od 4000.

Dunkelrot - to je zase jinačí příběh. Po tom co do toho Jiří pustil odhadem minimálně půl milionu, tak tam má vlastně celkem skromný výkon, sežralo mu to několikrát automat a nakonec výkon ještě více snižoval a potýkal se s problémy s nouzáky.

Nemělo by větší smysl dát do stavu něco například s 320CDI? Případně s D5, kterou stačí čipnout? :roll:
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 20
Registrován: 21 dnů
Bydliště: Brandys nad Labem
Vůz: Volvo 850 2.5 tdi 1996

#50 Malé GO V850 D5252T

Příspěvek od Striker »

Ejdou Rotacak píše: 17 dub 2024 09:17 2 Striker

Jeden obecní blázen tu už je, tak rád poznávám dalšího, alespoň na to konečně nebudu sám:) držím ti palce, ať tě neopustí zápal pro věc. Já si taky nenechal poradit a myslel si, že když jsem na YT viděl video od BSR, kde nafoukali obyčejnou LPT 2.5 T na Stage 4 (400 HP +) tak to přece musí bejt malina!! Motor to vydržel asi 2.000km a šel do kytek dtto úplně nová sportovní spojková sada s dvouhmotou, poloosy....Pak zjistíš, že to sice letí 270km/h, ale že to je moc i na brzdy 336mm z XC90 a že ty sériové tlumiče Sachs, ačkoli úplně nové, nejsou konstruované na extrémní rychlosti atd. atd. Do toho řešíš další běžnější opravy a úpravy a najednou zjistíš, že si v tom za těch "50.000kc" jak píše Petr vejš.
Nakonec jsem stejně dospěl do stádia, že mi buď zůstane na zahradě šrot, nebo nezbyde, než opravdu sehnat ideálně F-L motor T5 s HPT Turbem KK-24. A po předchozích zkušenostech jsem si s nějakou Stage 4 nechal zajít chuť a zůstal u komorní Stage 3 (na brzdě 330-345HP/450 Nm - v závislosti na okolní teplotě)
😂😂 tak 330 hp to je až moc to bych za 1. Ani možná neprenesl 2. By to nedali poloosi spojka a prevodovka a za 3. By to nedal podvozek
Já bych byl rad i za těch cca 130 kw ale hlavně ať je dobrý ten průběh. Blok i klika by měli prý vydržet nesmysl, prevodovka by 130 kw měla dát taky jak prd .. nevím jak spojka ale doufám že to ještě není tak velký výkon na ni. Každopádně motor mám teď v polorozebranem stavu a nevím do čeho všeho se pustím a hlavně co nakoupit jestli bych tam něco okolo těch 130 kw dal .. jestli si s tím už dělal tak kdyztak můžeš poradit .. viděl jsem že nějaký turba co by tam měli pasovat nejsou ani tak drahé a tomu autu by furt pomohli. Ale laboruju s tím že kdybych to turbo zrepasoval tak těch cca 130 kw by mohlo dát jak nic nebo? Je ještě možné udělat takový hybrid a dát do něho větší/pevnější lopatky. Škoda že tam nejde dát turbo s regulací lopatek 🫤. Každopádně kdybys měl nějaký typy tak sem s nimi.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“