CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#1 CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

ahoj, už delší dobu se potýkám s problémem u klimatizace, kdy auto netopí
projevuje se to tak, že ráno vyjíždím do práce, topí to řekl bych normálně (motor předehřátý bufíkem), ale po zhruba 10ti minutách, kdy už jedu po dálnici, to přestane topit, fouká jen vlažný vzduch a to i když dám teplotu na max (jen se zvednou otáčky)
trubky do a z radiátoru jsou "žhavé", tam asi problém nebude, ale je pravda, že když sjedu z dálnice (respektive zpomalím), začne to topit trochu líp, ale jen lehce, pořád to nefouká horký vzduch
měl jsem podezření na snímač vnitřní teploty, ale ten jsem dnes vidou sledoval za jízdy a ukazuje asi dobře
všechny motorky tak nějak chodí a reagují na změny z ovládání CCM (ještě to teda budu sledovat)
kalibraci klapek jsem dělal
dělalo se těsnění pod hlavou někdy v lednu, byl vyměněn radiátor topení a asi dvakrát se to lehce přehřálo, asi než se to odvzdušnilo, ale předpokládám, že to s tím nesouvisí
píše mi to tyto chyby CCM-0070, ECM-5340
píše to i špatný AQS, ten jsem pro jistotu odpojil, ale ani ten by to snad neměl shazovat
někdo nějaký nápad, na co se zaměřit?
Screenshot_20240325_162634.jpg
Screenshot_20240325_162634.jpg (39.33 KiB) Zobrazeno 257 x
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#2 CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

ještě mne napadlo, že to snad začalo dělat po tom, co se mi úplně vybila baterka (i když jistý si nejsem)
nemohlo se to nějak rozhodit tím?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13066
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#3 CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od raolsa »

Kdy se to "lehce přehřálo"? Před tou hlavou nebo po tom?
Tohle by mohlo ukazovat na foukání do vody - třeba blbě udělaná ta hlava.
Nemáš při tom netopení tvrdé hadice?
Motor se odvzdušní prakticky ihned, trochu déle trvá odvzdušnění chladiče - musí otevřít termostat a je potřeba delší jízda.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#4 CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

Přehŕálo se to po hlavě, byl tam vzduch. Pak po výměně radiátoru to samé. Ale proběhlo to tak, že teplota vylezla těsně před červené a pak hned otevřel termostat (ten jsme preventivně vyměnili beze změny).
Divné mi ale přijde, že to při zátěži leze třeba na 102°, není to moc? Pak to spadne na 88°. Ručička se teda nehne. Sleduju to pomocí donglu.
Do vody to nefouká myslím, foukalo to před hlavou, tehdy klesala hladina, jak to tlakovalo, teď skoro vůbec. Hadice tvrdé nejsou.
Jezdim 2x denně 65km, to musí stačit ne? Z chladiče jde tou malou hadičkou voda do nádržky, když ji zmáčknu...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13066
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#5 CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od raolsa »

Hm, to je divné, teplota by neměla takhle vylézt. Teda myšleno po těch opravách. Mělo by to vylézt normálně na střed a pak otevřít termostat.
Ještě mě napadá vodní pumpa.
Jak je stará?
Jaký výrobce?
Je správný typ?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3357
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#6 CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od dumi.cz »

102 je v pohode, ale spis by me teda desila ta skoro cervena pred tim. To vypad jak pise raolsa, ze to fouka do vody. Zkontroluj tvrdost hadic.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#7 CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

Pumpa je menena nedávno s rozvody, značku nevím, zkusím zjistit. Ale předtím fungovala normálně. Typ určitě podle vin.
Hadice tvrdé nejsou.
No ona vlastně poprvé červená byla. Už to snížilo výkon, ale jak jsem zastavil, tak otevřel termostat a slezlo to dolů.
Jako pumpa by byla odpovědí, zase ale ne na netopení. Trubky do radiátoru jsou žhavé obě.
No vlastně ještě jedna věc, když rano jedu a ještě běží bufik, tak první otevření termostatu je někde na 106° a to se vypíná bufik na přehřátí, pak už otvírá mimo dálnici nebo bez větší zátěže někde na 96°...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3357
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#8 CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od dumi.cz »

co mam vypozorovano na P80 V70, tak teplota motoru je drzena termostatem nekde mnezi 95-102, pak sepne sahara. Pricemz rucicka drzi ztoporenou polohu uprostred budiku a ani se nehne :)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13066
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od raolsa »

Stejně se mi to nelíbí. Ručička prostě nesmí vylézt ze středu. To že v diag vyleze teplota nad těch cca 100°C je cajk, ale nesmí vylézt výše, to už se pak začne i ta ručička hýbat a to je špatně.
Může být někde něco ucpaného, co brání v odvzdušnění, nebo proudění vody. Případně je problém s tou pumpou. Už jsem se setkal s tím, že někdo dal benzínovou pumpu na diesela a taky to nefungovalo pořádně.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#10 CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

Ručička se mi pohne ze středu až někde po 115° dle diag (donglu). Na středu je už při 75°. Teď už ze středu neleze, to jen tehdy pri těch prvních jízdách.
Taky mi přijde, že je něco ucpané. Ale proč to netopí?
Benzínová pumpa bude mít na naftě menší otáčky nebo je jiná nebo jak?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13066
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#11 CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od raolsa »

Řemenice je stejná, ale jiný je vnitřek pumpy, u diesela je tam nálitek, který usměrňuje tok vody.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#12 CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

Prověřím to...

Přidáno za 1 minuta 14 sekund:
Nicméně to nejspíš nebude důvod, že po chvíli netopím.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#13 CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

tak pumpa by měla být správná dle vin, tvarem prý i seděla podle té původní, říkal myslím METELLI
ale přemýšleli jsme stejným směrem, jestli se třeba nemohla ulomit lopatka...
nebo zase přemýšlím já, že se taky dávala nová chl kapalina, tak jestli tam nemůže být nějaký sajrajt někde? , protože to byl docela humus, jak to foukalo do vody, ale tomu moc nevěřím
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2970
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#14 CCM-0070, ECM-5340 - S80 P2 facelift

Příspěvek od Tod2 »

tak jsem vadný AQS zpátky připojil, provedl kalibraci CCM a chyba CCM-0070 zmizela, takže to je ok
ECM-5340 tam svítí pořád, což ale řešit zatím nechci

problém je stále s topením, vypozoroval jsem, že když jede bufík, tak to topí tak nějak dostatečně (i když mi přijde, že pořád míň), jakmile vypnu bufík, teplý vzduch přestává proudit i když dám teplotu na max, po opětovném zapnutí bufíku to zase začíná topit - ihned, jakoby čerpadlo bufíku nahnalo vodu do radiátoru
je to zvláštní, protože obě trubky k radiátoru jsou úplně žhavé i ve chvíli, kdy to netopí
přece kdyby to bylo ucpané, tak se to musí přehřívat ne? nebo tam dokáže voda nějak cirkulovat i bez okruhu přes radiátor?
nějaké nápady. rady?
radiátor byl vyměněn
ještě přemýšlím, že bych propojil hadice bufíku, abych vyloučil problém zde (koncem roku jsem dával nové čerpadlo 500l/h https://autodilos.cz/autodily/pridavne-vodni-cerpadlo-746444?utm_source=&utm_medium=email&utm_campaign=order-confirmation&utm_content=product-name , tak si říkám, jestli jsem neměl dát to s větším průtokem 850l/h https://autodilos.cz/autodily/doplnovaci-vodni-cerpadlo-okruh-chladici-vody-746401?utm_source=autodilos&utm_medium=email&utm_campaign=order-confirmation&utm_content=product-name )
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“